Skocz do zawartości

Mass Effect (seria)


RoZy

Polecane posty

Wide cytat z Wiki wyżej. Gunship odnosi się do helikopterów ciężko uzbrojonych oraz dedykowanych do ataku.

Jak dla mnie fanbojstwo w postaci happeningów tego typu, przebierania się za postaci z gier itp., nie ma sensu, co najwyżej ośmiesza. Chcecie, żeby każdy wiedział kim jest wasz ukochany Shepard - wypuśćcie limitowaną edycję papieru toaletowego z jego podobizną. Wszystko ma swoje granice. WSZYSTKO.

@Buggeer

Człowieku, rzuć łaskawie okiem na wiki angielską, link masz wyżej, a nie płacz, że takie lamy z angielskiego jesteśmy. Gunship wywodzi się z XIX wieku, początkowo było synonimem gunboat, czyli kanonierki, pierwszy raz zastosowane wobec jednostki powietrznej zdolnej do wspierania sił naziemnych atakiem kołowym wobec C-47 Dakoty (przerobionej) podczas wojny w Wietnamie w 1964, przykładowe gunshipy to:

Aérospatiale Alouette III

Boeing AH-6

Bell OH-58 Kiowa

Bell UH-1 Iroquois

Lockheed AC-130

Mil Mi-24

MH-60L Direct Action Penetrator (DAP)

HAL LCH

Boeing AH-64 Apache

AH-1Z Viper

Edytowano przez Thaarael
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bugger: Jakbyś przestał się rzucać na wszystkie strony (bo założę się, że ostatnia część wypowiedzi odnosi się do mnie) i podał, jak można sensownie przetłumaczyć gunship, to bym przyznał ci rację. Jednak coś co przypomina śmigłowiec anty-grawitacyjny, chyba można przetłumaczyć na "śmigłowiec"? W szczególności, że nie jest to żaden błąd, bo odpowiednik słowa "gunship" nie figuruje w języku polskim, więc teoretycznie można go przetłumaczyć tylko na tyle, aby zachował mniej więcej to samo znaczenie, i stylistycznie był poprawny. Chyba, że chcesz tłumaczeń w grze typu "O nie, Shepard, to ZAWIASO-STRZELACZ". Bo według definicji, ten wyraz też tak można przetłumaczyć.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojna na flame, czy zaczynamy wzajemnie czytać swoje posty?...

Coś mi nie pasi w ME2 -

Liara mówi, że ma HC na black liście bo jej bliskiego przyjaciela kropnął, nic o Shepardzie nie mówi. A w komiksie podobno za Sheparda chce się mścić. Osochodzi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojna na flame, czy zaczynamy wzajemnie czytać swoje posty?...

Żaden flame, tylko po prostu, uważam, że śmigłowiec, to dobre tłumaczenie. Nie jestem fanboyem ME (nawet nie jestem jakimś specjalnym fanem), nie uważam również, że tłumaczenie EA Polska są jakieś świetne. Jednak w tym przypadku, śmigłowiec to trafne określenie.

Podam pewien przykład (wiedziałem, że gdzieś jeszcze tak to zostało przetłumaczone).

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/...dId=prod1900035

W Angielskim kodeksie jest to nazwane "gunship" w Polskim "śmigłowiec anty-grawitacyjny". Mogę podać jeszcze kilka takich przykładów z zupełnie innych dziedzin.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było do buggeera. Ale sam byś też mógł łaskawie zerknąć na link z Wikii i moje posty z tłumaczeniem, bo te 10 sekund cię nie zbawi.

A skoro już przy Valkirii jesteśmy, to jest chyba bardziej jednostka szturmowa (wnioskując po DoW i Space Marine) niż śmigłowiec, ale OK, nie wnikam...

Swoją drogą nawet dobre tłumaczenie - szturmowiec. Chociaż nie, szturmowcy w ME są biotykami...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Zajrzałem, zajrzałem na wiki. Jest tam wszystko, co napisałem. Wyraz gunship odnosi się do wszystkiego, co może zawisnąć i strzelać w tym samym czasie, jak i jest opancerzone (co jest jednak kwestią marginalną). Tak też, może odnosić się do AH-1Z jak do AC-130.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liara mówi

, że ma HC na black liście bo jej bliskiego przyjaciela kropnął, nic o Shepardzie nie mówi. A w komiksie podobno za Sheparda chce się mścić. Osochodzi?

Ależ mówi, widocznie pominąłeś ukryty debilnie przez Bioware dialog w opcji "zbadaj" podczas rozmówki. Skrzywdził kogoś bardzo bliskiego dla niej (tak mówi z tego co pamiętam) i chodziło tu raczej o Shepa.

Jeżeli zagrasz w LOSB to tam jest więcej wyjaśnione

W ME2 Liara mówi coś takiego do Shepa "Chciał sprzedać ciebie zbieraczom, ja i mój przyjaciel odebraliśmy twoje ciało Handlarzowi ale ten go porwał." A później dodaje "Oddałam cię Cerberusowi bo powiedzieli, że jest szansa na uratowanie ciebie, nie mogłam pozwolić ci odejść, przykro mi".

Ten ukryty dialog pojawia się w opcji zbadaj po wykonaniu drugiej misji dla Liary, ale szukaj go uważnie bo łatwo można pominąć (pewnie specjalnie to zrobili by jeszcze bardziej zachęcić do odkupienia). Tam też wyjaśnia, że poluje z zemsty na Handlarza za to co zrobił Shepardowi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ja, żeby zacząć coś owocnego.

może w uniwersum me jestem nowy, bo nie skończyłem jeszcze pierwszej części, ale... jakaś kiepska ta galaktyka.

słuchasz o kroganach - byli największym zagrożeniem we wszechświecie.

ratujesz rachnii - były największym zagrożeniem we wszechświecie.

saren? największe zagrożenie we wszechświecie.

a nie, teraz suweren.

czekajcie, teraz kanał.

więc ogólnie to do ... z taką galaktyką, co wszystko jest dla niej największym zagrożeniem XDD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, te zagrożenia po kolei się zmieniały i każde następne było większe od drugiego. W końcu gdy Kroganie pokonali Rachni zostali uznani za wielkie zagrożenie, gdyż byli zbyt potężni, gdy okazało się, że za Sarenem stoi ''ktoś" jeszcze to automatycznie większym zagrożeniem stali się żniwiarze. Widać taki już los tej galaktyki, że zawsze wszystko jej grozi, no, ale kto chciałby grać w symulator sielankowej drogi mlecznej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Spike

1.Kroganie jeszcze przed wojną Raknii byli gatkunkiem z którym musiały się liczyć inne rasy (co im się zbytio nie podobało ) gdyż stanowili zagrożenie dla ich interesów (podbicie koloni itp )

2.Raknii byly zagrożeniem dla wszystkich Ras, a że ci "mądrzejsi " użyli Krogan jako mięsa artmatniego mając nadzieje że w czasie wojna ich populacja drastycznie się zmiejszy i tak też się stało a żeby ten stan rzeczy utrzymać Salarianie opracowali Genofagium (które Kroganie i tak poźniej w naturalny sposób poknonali, lecz zostali wystawienie na nowy roczaj zmutowanego wirusa genofagium tym razem jeszcze silniejszego )

3.Saren był tylko zindoktrynowaną marionetką Żniwarzy, tak samo jak Matka Benezia, Saren sam w sobie nie był zagrożeniem, ale mając za poleczników armię Gethów i Radę za plecami (przynajmniej na początku ) potrafił narobić szkód.

4.Suweren był tak naprawdę tylko sprawcą całego zamieszania w ME 1 gdyż jego rolą było "powiadomienie " innych Żniwarzy którzy przebywali w czarnej pustce że nadszedł "czas " zadanie to mógł tylko osiągnać poprzeż uruchomienie przekaźnika na Illos, dotarciu do Cytadeli i rozkazaniu opekunom do uruchomienia przekaźnika masy który pozwoliłby żniwiarzom dostać do do galaktyki/

Tak więc wszystko jest ze sobą logicznie powiązane.

Swoją drogą dziwne że wersje EK na Origin nie mają podpisanych kluczy...

59760492273167513775.jpg

Edytowano przez HanPL
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

To nie prawda, że jeszcze przed wojną Raknii, Kroganie byli gatunkiem z którym musiały się liczyć inne rasy. Przed wojną Raknii, Kroganie żyli na swoim rodzinnym świecie Tuchance i nie dysponowali technologią umożliwiającą podróże międzygwiezdne. Potrafili oni jednak budować bomby atomowe, których użycie w walkach wewnętrznych doprowadziło do długotrwałej zimy atomowej. W końcu Kroganie zostali odkryci przez Salarian którzy podzielili się z nimi zaawansowaną technologią. Dzięki temu Salarianie mogli wykorzystać Krogan do pokonania Raknii. Dopiero po pokonaniu Raknii, Kroganie zaczęli sprawiać kłopoty. Dysponując zaawansowaną technologią zaczęli oni atakować i kolonizować światy należące do innych ras.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Visser

Zgadza się, chodziło mi o to że tak jak piszesz Kroganie nie byli zbyt inteligentni (w porownaniu do na przykład do Salarian, gdyż jak mówi Mordin nie widział on jeszcze na oczy Krogana którego mozna nazwać Naukowcem ) za to rozmnażali się bardzo szybko i byli prawie niezniszczalni dzieki zapasowym organom oraz silę więc nawet po ich "odkryciu " stanowili siłę z którą inne rasy musiały się liczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam ciekawe spostrzeżenie (a może nie ciekawe :P ). Po kilkunastu godzinach treningu w multi ME3 wróciłem na chwilę do ME2 i przechodziłem Handlarza Cieni i Arrival. Wrogowie padali jak muchy. Wprawa z multi przydaje się w singlu. Wcześniej tylko sobie strzelałem a teraz jestem zawodowym mordercą... :)

W BC2 nie zauważyłem takiej zależności. Może to kwestia intensywnego wykorzystania mocy. A i pewnie też tzw hitboxy, w BC2 strzelało się do żywych przeciwników, były lagi, w ME strzela się do takich samych postaci (sterowanych przez komputer) i w singlu i w multi.

Edytowano przez Jacekxyz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" 3 miesące trwało odkąd gra została ukończona, do momentu jej przetestowania, wytłoczenia i wysłania do sklepów. W tym właśnie czasie powstawało DLC.Z DLC nie ma tyle zachodu, więc jeżeli zespół pracuje szybko, to jest w stanie je przygotować na premierę samej gry.W przypadku Mass Effect 3 cała zawartość była ukończona już w styczniu i rozpoczęła się praca nad "From Ashes"

Bioware wypowiedziało się na temat DLC.Sądze jednak, że to trochę dziwne, ponieważ kwestie bohatera z tego contentu znajdują się w demie.Wydaje mi się, że to nie jest całkowita prawda.

Edytowano przez Echelon
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

A co, myślałeś że na scenę na jakiejś konferencji wyjdzie spec od PR i powie "Tak proszę państwa, to prawda, jesteśmy chciwymi [ ] i wycięliśmy fragment gameplaya na potrzeby DLC, zastępując go namiastką"? To jest ekonomia, wszyscy wiedzą, że blefują, ale jest OK póki nie zaczną z tym przeginać (świetnie skomentował to Tchaikovsky w "Ścieżce Skarabeusza" : "Problem zaczyna się w momencie, kiedy dasz za dużą albo za małą łapówkę" [to nie jest dosłowny cytat, ale taki jest sens])

Tak mnie naszła teoria, że może tawarzysz Proteanin będzie

jakimś ocalałym Zbieraczem (świadczył by o tym podawany przez kogoś cytat, że Liara chce z nim pomówić, bo on jest zamknięty), który po zniszczeniu bazy odzyskał kontrolę nad sobą. Ale bardzo mało prawdopodobne, indoktrynacja i metody kontroli sprawowane przez Żniwiarzy bardzo szybko niszczą mózg. No, ale BioWare nie takie kity już pociskało...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie naszła teoria, że może tawarzysz Proteanin będzie

jakimś ocalałym Zbieraczem (świadczył by o tym podawany przez kogoś cytat, że Liara chce z nim pomówić, bo on jest zamknięty), który po zniszczeniu bazy odzyskał kontrolę nad sobą. Ale bardzo mało prawdopodobne, indoktrynacja i metody kontroli sprawowane przez Żniwiarzy bardzo szybko niszczą mózg. No, ale BioWare nie takie kity już pociskało...

Prawie na pewno nie. Nie chodzi tu nawet o samą indoktrynację, zbieracze mają, podobnie jak huski (choć w mniejszym stopniu), znaczną część organów wewnętrznych zastąpionych elektroniką. Raczej nie dałoby się tego cofnąć, chociaż kto wie.

Edytowano przez Amigos
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2UP

A to on ma być w 100% organiczny? A to nie wiedziałem... Chociaż nawet po "przeborgowaniu" go mógł zachować świadomość (tak jak jakiś Borg w którymś odcinku ST:TNG, nie pamiętam w którym, kawałek widziałem), a mechanizacja nie przeszkadzała przecież Zbieraczom w funkcjonowaniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro w DLC ma być Proteanin, to powinien być Proteanin, a nie zbieracz. Inaczej by powiedzieli, że DLC dodaje przyjaznego zbieracza. Zresztą, ukazany na concept artach kształt głowy jest inny niż u zbieraczy, podobnie rozmieszczenie oczu.

Edytowano przez Amigos
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, że to będize raczej czysty Proteanin, a w zamknięciu może być tak samo jak Grunt w ME2 (czyli uśpiony czy co tma z nim zrobili).

Postanowiłem sobie pooglądać ten trajler ME3 (filmowy) i jak Shepard zaczął machać tym ostrzem i walczyć wręcz z zombiakami to zacząłem się zastanawiać "Kurde, już gdzieś to widziałem ale w innej oprawie" (i nie mówię tu o tym, że ten trajler już oglądałem), pomyślałem przez chwilę i chyba prawie IDENTYCZNY trajler miała inna gra tylko z walkami na miecze (DA od Bioware?), nawet ten skok na Yagha w końcówce też tam się znajdował (a to już trochę śmieszne w tym trajlerze mi się wydało).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie w trailerze podobało się absolutnie do wszystko aż do tej bohaterskiej szarży Sheparda i jego modelki partnerki Ashley. 23 wiek, a formacje wojskowe stają oko w oko z bandą husków z jakimiś omnitoolami...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Formacje wojskowe czy Shep? :) Poza tym, w walce w zwarciu przyda się coś lepszego niż bagnet na pistolecie, co? :)

Ale chyba nie zaczniemy się czepiać filmiku. Już taki jeden "geniusz" był, co to miał pretensje, że w filmiku Jack rozwalała pół bazy biotyką, a w grze się tak nie da... To teraz będzie narzekanie, że huski w trailerze padają od 1 strzału, a w grze trzeba na nich wywalić magazynek (wyższe poziomy trudności)? Czy ludzie nie mają innych zmartwień?

Edytowano przez smyku
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Abyss

Mam dokładnie to samo, trajler świetny dopóki Shepcio i Ash nie zaczynają komedii odstawiać :D

Myślę, że ta scenka wyglądała by bardziej efektownie gdyby po prostu zamiast armii był Shepard z paroma towarzyszami (albo lepiej- wszystkimi) otoczeni przez Zombie i właśnie broniący się (Shepard i spółka, nie zombie bo oni tylko atakują).

Ale chyba nie zaczniemy się czepiać filmiku. Już taki jeden "geniusz" był, co to miał pretensje, że w filmiku Jack rozwalała pół bazy biotyką, a w grze się tak nie da...

No w sumie mi też trochę tego szkoda, fajny by był taki tryb "Power Mode" po którego włączeniu nawalamy z biotyki jak na filmikach :P

Ale nie ma szans by mogli to wsadzic do gry, znaczy szanse są ale wiadomo, żedużo by to kosztowało i gameplay musieli by zmienić.

Osobiście mi z mocy w ME3 brakuje tylko możliwości rozwinięcia bariery (zastoju?) w taką "kulkę" osłaniającą przed obrażeniami jak zrobiła Liara w LOSB. Takie coś już nie jest trudno wprowadzić (podobny zabieg miała strzelanka Ubersoldier czy w ME2 chociaż na ostatniej misji ochraniali się czymś podobnym przed rojem) a mogła by być fajna moc z tego (towarzysz uaktywnia "bańkę" i wrogowie nie mogą przez nią nas zabić ale my nasza broń niestety też "nie przejdzie").

To teraz będzie narzekanie, że huski w trailerze padają od 1 strzału, a w grze trzeba na nich wywalić magazynek (wyższe poziomy trudności)?

Bo Shepard grał na story mode a tam huski się same rozpadają :P Z Shepa trajlerowego leszcz, spróbuj tak twardzielu machać na trybie RPG na poziomie Szaleniec :D Na takie sztuczki to on może nabierać żółtodziobów a nie nas, starych wyjadaczy Mass Effectowych :P

Edytowano przez Darkmen
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...