Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

marshall_91

Gothic 3

Recommended Posts

Witam. Mam pewien frustrujący problem z grą Gothic 3. Chodzi o to, że gra strasznie zwalnia i skacze obojętnie na jakich detalach ją odpalę. Mój sprzęt to: PIV 2,8, 1 GB RAM, Radeon X800 GTO 2. Wydaje mi się, iż przynajmniej na najniższych detalach powinno śmigac... Aha, gram na rozdzielczości 1440x900 ze względu na panoramiczny monitor (chociaż na mniejszczej rozdziałce też próbowałem, ale nie pomogło). Mam nadzieję, że pomożecie :wink: Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

A ja się zgłoszę z innym problemem. Generalnie gra chodzi w miarę normalnie na średnich ustawieniach, problem jedynie (i to cholernie wkurzający) jest w tym, że co jakis czas (niestety bardzo często) pojawia się migotanie ekranu na biało. Strasznie to denerwuje i męczy oczy. Może ktoś wie, co z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pewien frustrujący problem z grą Gothic 3. Chodzi o to, że gra strasznie zwalnia i skacze obojętnie na jakich detalach ją odpalę. Mój sprzęt to: PIV 2,8, 1 GB RAM, Radeon X800 GTO 2. Wydaje mi się, iż przynajmniej na najniższych detalach powinno śmigac... Aha, gram na rozdzielczości 1440x900 ze względu na panoramiczny monitor (chociaż na mniejszczej rozdziałce też próbowałem, ale nie pomogło). Mam nadzieję, że pomożecie :wink: Pozdro!

Malo pamieci. 1 GB to jest minimum podane w wymaganiach. Gra Ci skacze, bo doczytuje dane. Na 1,5 GB gra sie juz wyraznie przyjemniej, na 2 GB calkiem milo. Niestety pamieci sa obecnie potwornie drogie. :/

Link to comment
Share on other sites

marshall_91>> ja gram na sprzęcie twojej klasy (GF6600GT 256mb vram, athlon 2600, 1GB RAM) i gra zaczęła chodzić dobrze dopiero po zabawie z plikiem ini (ge3.ini). Nadal tnie się w miastach, ale w lesie chodzi jak ta lala:).

Mi pomogło ustawienie pliki stronicowania na 2x1024 (i ustawienie go na drugim dysku, jeśli masz jeden, to go nie przenoś - na inną partycję). A w pliku .ini zmieniłem to:

Cache.SizeImage=256000000

Cache.SizeMaterial=40000000

Cache.SizeMesh=70000000

Cache.SizeSound=40000000

Cache.SizeCollisionMesh=40000000

Cache.SizeAnimation=40000000

Cache.SizeSpeedTree=10000000

Shader.EnableDetailShadows=false

Render.MeshLoDQuality=High

Render.AnimationLoDQuality=High

Render.ImageLoDQuality=High

Render.DisableMeshLoDQualityFragmentString=lowpoly

>>to jest ważne, bo domyślnie ustawienia te są na ultrahigh, a jak sami developerzy zanotowali ultra high jest dla systemów z min. 1GBRamu i kartą z 512mb ramu.

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_TextureQualityHigh=350000000

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_High=96000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_High=96000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_High=30000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_High=21000000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_High=18000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_High=40000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=10000000

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Medium=70000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Medium=40000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Medium=20000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Medium=15000000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Medium=16000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Medium=30000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Medium=7500000

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Low=32000000

ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Low=30000000

ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Low=10000000

ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Low=10000000

ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Low=13000000

ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Low=25000000

ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Low=5000000

>>a tu nie ma dużo zmian. po prostu porównaj i zmień u siebie; tutaj najważniejsze do zmienienia są te wartości którym brakuje zer. nie pamiętam które to były (chyba material i speedtree) - po prostu porównaj i dopisz u siebie zera.

Moje ustawienia w grze: 1024x768@85Hz, Distance (pierwsze dwa ustawienia ) na high, shadery 3.0, tekstury high, vegetation na medium, detale obiektów na medium, cienie wyłączone, depth of field włączone.

Gra - jak napisałem - po tych zmianach w ini chodzi pięknie w lasach (do 30 fps, może nawet powyżej), ale w miastach jest tragedia: 0-15 fps (na oko:).

Spróbuj zatem pobawić się z ini (wrazie jakbyś coś zrąbał, na płycie jest oryginalne ini) - mi pomogło.

Link to comment
Share on other sites

Ok, wielkie dzięki, pokombinuję. Geeeez... Cormac, to co powiedziałeś przeraziło mnie. :( Kompa nowego kupiłem w maju tego roku, a tu już upgrade się szykuje. Dla kogo oni robią gry z takimi wymaganiami. Myślałem , że może wyszedł jakiś patch (np. tak jak w Blood Money), a tu lol. Eh.. już nawet nie chce mi się myślec co to będzie z Crysis jeżeli nie zmienią się wymagania w stosunku do tych, które podaliście niedawno w CDA... Przykre...

Link to comment
Share on other sites

Ok, wielkie dzięki, pokombinuję. Geeeez... Cormac, to co powiedziałeś przeraziło mnie. :( Kompa nowego kupiłem w maju tego roku, a tu już upgrade się szykuje. Dla kogo oni robią gry z takimi wymaganiami.

Graczy na Zachodzie raczej stac na lepszy sprzet. Wcale sie nie dziwie producentom, ze niekoniecznie biora pod uwage konfiguracje kompow z zadupia Europy. :)

Link to comment
Share on other sites

A ja się zgłoszę z innym problemem. Generalnie gra chodzi w miarę normalnie na średnich ustawieniach, problem jedynie (i to cholernie wkurzający) jest w tym, że co jakis czas (niestety bardzo często) pojawia się migotanie ekranu na biało. Strasznie to denerwuje i męczy oczy. Może ktoś wie, co z tym zrobić?

Znalazłem rozwiązanie. Wystarczy w opcje/grafika/własne/szczegółowość/postprocessing ustawić na głębia pola.

Swoją drogą mógłby to Cd-Projekt wrzucić na pomoc techniczną. Nie trzeba by wtedy przekopywać dziesiątek stron na tematach o G3.

Mam ten sam problem. Instalacja nowych sterowników (ani ze strony Nvidii, ani NGO) nie pomogła. Mój komp nie spełnia minimalnych ale próbowałem G3 na dwóch innych, które spełniają i nadal miałem biały mrugający co jakiś czas.

Mam oczywiście polską wersję, która miała likwidować tego typu problemy.

We wszystkich komputerach, na których próbowałem grać były karty z GigaByte'a odpowiednio 6600, 6600GT i 7600GT. Może ktoś znajdzie jakiś sposób na pozbycie się tego buga.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, karty Nvidii maja taka wadę iż przy różnych momentach w grze, nie obciążaja jakby sie mogło zdawac karty graficznej lecz procesor. Część obliczeń spada na procesor który sobie nie może z tym poradzić.

Jeszcze tydzień temu miałem Nvidię 5500 FX (bardzo słabe jak na dzisiejsze czasy) i zmieniłem na Radeona X1300 Pro i widze wyraźną różnicę (FEAR najwyższe detale, Tak samo Quake 4). Radziłbym zmienienie karty na Radeona gdyż maja lepsza budowe w stosunku do GF.

Skaczący ekran jest najwyraxniej spwodowany niemożnościa karty graficznej do wyświetlenia pewnych elementów (pixel shadery i te szmery bajery).

6600, 6600GT i 7600GT. <- karty te są dobre ale obciążają procesor jak już wspomniałem (nie chce tu promowac ATI ale tak jest). zła budowa karty itd.

Mojego Radeona masz już za 200 - 300 zł czyli dośc tanio za dobra jakośc o ile oczywiście masz AGP 8x

Link to comment
Share on other sites

No to zamiast zakupic Gothica 3 widocznie bede musial jeszcze troszke pozbierac i kupic 512 RAM....mam nadzieje , ze wtedy bede mogl pograc normalnie bo widze ze macie spore problemy na 1 GB...(tylko oby to 512RAM pomoglo)

Link to comment
Share on other sites

A ja mam małe pytanie czy na moim kompie Gothic 3 odpali ? Choćby na najniższych detalach w rozdziałce 800 na 600 ?Wszystko na LOW i jescze niżej ! Mój komp to: Sempron 3000+ GeForce 6200 256 MB RAM i 512 MB RAM ! Płyta głowna MSI ! Prosze o odpowiedz jak najszybszą ! POZDRO !!!

Link to comment
Share on other sites

To ja też pytanie sprzętowe dorzucę .... Jak to jest z tymi prockami dwurdzeniowymi? Bo mi się Pentium D 805 trafił... To pytanie chyba raczej do Cormaca :wink:

Gothic 3 wspiera procesory dwurdzeniowe, jesli o to Ci chodzilo.

Link to comment
Share on other sites

Gothic 3 wspiera procesory dwurdzeniowe, jesli o to Ci chodzilo.
Tyle to z recki wyczytałem... Swoją drogą niezła. A mi chodziło o rzecz z bardziej dokładnego punktu widzenia. Czyżby nowe gry były tworzone już pod dwa rdzenie? Hmmmm... Ale to może nie miejsce przemyślenia na ten temat? Kto może niech się cieszy, a kto nie może niech robi upgrade! :D
Link to comment
Share on other sites

Nowe gry nie sa tworzone pod dwa rdzenie jednak sa one zalecane w niektórych grach. Jeżeli gra wymaga 2 Ghz (normaly procek jeden rdzeń) a zalecany jest dwurdzeniowy (np 2 Ghz na 2 Ghz) gra ci sie odpali spokojnie lecz efekt płynności w grze raczej zalezy nie od ilości rdzeni lecz od budowy procesora, jego sterowników itd. Oczywiście na dwurdzeniówce płynnośc będzie lepsza lecz odpowiedni procesor z jednym rdzeniem tez podoła temu zadaniu.

Ale takie rozmowy to prosilbym raczej w temacie o procesorach - CormaC

Link to comment
Share on other sites

Ja mam problem z innej beczki. Mianowicie w jaskini Ortegi nie ma Ortegi. Jest tam kupa innych bandytów ale nie ma samego ortegi i towarów ukradzionych temu orkowi Cape Dun.

Teraz nie wiem czy to błąd gry czy mój?

ej a powiedzcie mi czy ruszy mi gothic na tym sprzęcie (w najniższych detalach)

AMD athlon 3000+ 64bit , geforce 7300GT 256mb ram , i 512 mb ram

Ruszyć ruszy. Na forum CD-Projektu ktoś podawał ustawienia pliku g3.ini dla 512MB. Proponowałbym jednak dokupić 512mb, a najlepiej 1GB wtedy będzie chodzić dość dobrze (tylko czemu 512MB RAMu kosztuje prawie 200PLN?).

Link to comment
Share on other sites

Proszę was o pomoc kupiłem orginalnego Gothica i zainstalowało się normalnie. Lecz przy uruchamianiu wyskakuje błąd: Nie można uruchomkć aplikacji ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problen ten może rozwiąząc ponowne zainstalowanie aplikacji. Czyli jest błąd z gothic 3.exe. Proszę o POMOC!

Link to comment
Share on other sites

Proszę was o pomoc kupiłem orginalnego Gothica i zainstalowało się normalnie. Lecz przy uruchamianiu wyskakuje błąd: Nie można uruchomkć aplikacji ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problen ten może rozwiąząc ponowne zainstalowanie aplikacji. Czyli jest błąd z gothic 3.exe. Proszę o POMOC!

Gra wymaga instalacji biblioteki Visual C++ i jesli jej nie ma, to gra wlasnie tak chyba reaguje (mialem identyczne problemy, nie jestem w 100% pewny, jak je rozwiazalem). Podczas instalacji gry odpala sie rowniez instalka tej biblioteki - moze ja anulowales, czy cos? Odpal plik vcredist_x86 z katalogu Tools na plycie z gra.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...