Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Dota 2

Polecane posty

Ja dopiero zaczalem grac i jak uwazam dote za przecietna gre to i tak jest to jedyne MOBA, ktore skusilo mnie na dluzej niz 1 mape Teraz mam pytanko. Otóż champion "Zeus". Czy tylko mi sie wydaje on z lekka OP? Na 2 mapy na których widziałem tego championa kończyl on z k/d 5. Tzn jego obszarowka i ten atak przez cala mape sa potezne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie MOBA, tylko ARTS.

I jedno i drugie jest zasadne, "MOBA", pomijając bezsensowne rozwinięcie skrótu, nigdy nie było terminem dotyczącym tylko LoL.

Otóż champion "Zeus". Czy tylko mi sie wydaje on z lekka OP?

Zeus nie jest OP. On jest po prostu herosem stworzonym do dobijania ciężko rannych wrogów, w bezpośredniej walce radzi sobie nie lepiej od innych. Pewnie, jak uzbiera sobie na refreshera, jest... "całkiem mocny", ale tak samo jest z każdym wykarmionym carry.

Problemem dla mnie nie jest to, że ktoś nie umie grać, tylko to, że kompletne nooby są wrzucane do jednej gry z graczami, którzy ogarniają grę i wiedzą co się dzieje.

...a, co gorsza, są przekonani, że są najlepiej ogarnięci w drużynie. Ale cóż, uroki gry multiplayer z nieznajomymi. Mi się przynajmniej ostatnio trafia do drużyny "tych ogarniętych", albo przynajmniej w miarę przyjaznych.

A potem trafiają się takie mecze, że po 60 sekundach gry jest już trzech leaverów...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok dziekuje za wytlumaczenie bo szczerze to nie ogarniam jeszcze tego. Strasznie podoba mi sie ten motyw z buildami dostepnymi poziomu gry bo tak bym sie miotal jak glupi i nie wiedzial co kupowac .

Poki co najwieksza wada gry sa leaverzy. Wszystkie mapy jakie zagralem nie odbyly sie w pelnym skladzie tylko np 3v5 4v3 itd. Nie lubie nawet tego, że z wrogiego teamu tez wychodza bo co to za frajda bic oslabiony team.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko termin MOBA możesz podpiąć pod praktycznie każdą grę multi z areną, ARTS już nie. Taki Quake, WoW i inne też pasują do moba, a niby nie są

MOBA było terminem wymyślonym na określanie gier dotopodobnych po to właśnie aby nie nazywać je grami dotopodobnymi. A że rozwinięcie skrótu można zastosować do innych gier to osobna sprawa. W końcu na przykład rozwinięcie skrótu "RPG" można zastosować do absolutnie wszystkich gier poza najbardziej abstrakcyjnymi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poki co najwieksza wada gry sa leaverzy. Wszystkie mapy jakie zagralem nie odbyly sie w pelnym skladzie tylko np 3v5 4v3 itd.

Im dłużej grasz, tym coraz mniej i coraz rzadziej będą się pojawiali leaverzy.

Nie lubię nawet tego, że z wrogiego teamu też wychodzą, bo co to za frajda bic oslabiony team.

Niestety też tego nie lubię, ale jakoś musisz przebić przez masy leaverów smile_prosty.gif Później już będzie tylko lepiej.

Matchmaking nie zależy od liczby ukończonych bądź nieukończonych gier (oczywiście poza karną kolejką). Dota 2 ma swój własny system rankingowy, wg którego dobiera graczy na podstawie winrate oraz współczynniku K/D/A, czyli zabójstw, śmierci i asyst. By przebić się do tych lepszych, trzeba lepiej grać i nie opuszczać meczów "niebezpiecznie". Raczej nigdzie nie można dokładnie sprawdzić swojego rankingu, choć na niektórych stronach można znaleźć jedynie przybliżone dane. Najprostszym sposobem jest filtr poziomu trudności ukończonych rozgrywek. Im większy rating mają nasze mecze, tym wyżej się znajdujemy.

Do tego dochodzi jeszcze "zakres poszukiwań" i czasem ma się wrażenie, że każdy gra z każdym, choć to nie jest prawdą.

Zeus nie jest OP. On jest po prostu herosem stworzonym do dobijania ciężko rannych wrogów, w bezpośredniej walce radzi sobie nie lepiej od innych. Pewnie, jak uzbiera sobie na refreshera, jest... "całkiem mocny", ale tak samo jest z każdym wykarmionym carry.

Racja Zeus nie jest OP, ale on nie jest też carry. To typowy support i nuker. Bardzo łatwo go skontrować mają choćby Pipe. W teorii wygląda fajnie, jednak w praktyce jest powolny i przez całą grę zadaje okropnie słabe obrażenia w walce, przez co farmienie nim staje się niezwykle trudne.

Stealowanie nim nie ma sensu, bo radzi sobie świetnie bez przedmiotów, a złoto bardziej przyda się carry. Jego ulti służy przede wszystkim do scoutowania albo inicjacji (choć lepiej rozpocząć słabszymi czarami ze względu na super pasywkę). Dobrym pomysłem jest zbieranie złota na forcestaff. Ten tani item przyda się o stokroć bardziej niż refresher, do którego trzeba jednak kraść zabójstwa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest złego w nazywaniu gier dotopodobnymi - grami dotopodobnymi?

A bo ja tam wiem. Zgadywałbym, że niektórych za mocno by kłuło porównywanie do doty, zresztą jest to niezbyt poręczny termin. Zresztą kiedyś też FPSy nazywano doomopodobnymi i ten termin też wyszedł z użycia.

No tak, tylko że po co nazywać coś bardziej ogólnikowo (MOBA) jak można nazwać ARTS (które nie pasuje już to do tylu gier i bardziej opisuje czym jest gra)?

Terminologia a logika nie zawsze idą w parze. Zazwyczaj przyjmie się jakiś termin i tak już zostaje.

Stealowanie nim nie ma sensu, bo radzi sobie świetnie bez przedmiotów, a złoto bardziej przyda się carry. Jego ulti służy przede wszystkim do scoutowania albo inicjacji (choć lepiej rozpocząć słabszymi czarami ze względu na super pasywkę).

Stealowanie to jedna rzecz, a dobijanie gościa (szczególnie z escape) poza zasięgiem reszty to druga. Nie pamiętam żebym grał kiedyś z albo przeciw Zeusowi scoutującemu ulti. Zazwyczaj jest "X ma mało HP, Zeus ultuj". I to się sprawdza. Później, jak już dochodzi do teamfightów pełną gębą, to faktycznie Z rozpoczyna swoim R, ale do tego czasu...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stealowanie to jedna rzecz, a dobijanie gościa (szczególnie z escape) poza zasięgiem reszty to druga. Nie pamiętam żebym grał kiedyś z albo przeciw Zeusowi scoutującemu ulti. Zazwyczaj jest "X ma mało HP, Zeus ultuj". I to się sprawdza. Później, jak już dochodzi do teamfightów pełną gębą, to faktycznie Z rozpoczyna swoim R, ale do tego czasu...

A mnie (i osobom z którymi grałem) wiele razy zdarzyło się scoutować z dobrym skutkiem, szczególnie podczas "zespołowych rozgrywek szachowych" tym bardziej, że wardów nie zawsze starcza.

Polecam wszystkim zobaczyć powtórki z wysoko ocenianych meczów, bo ocena, co się dobrze sprawdza a co nie, na podstawie pubów, to nie jest dobry pomysł. To trochę tak, jakby uczyć się taktyki w piłce nożnej na podstawie analizy występów zespołów z ligi okręgowej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oni nie lubią prosów. Robią wszystko by im utrudnić grę, ruszają buyback, bkb, dobrze im tak :P

Ja się cieszę, że ruszają huskara, teraz będzie można grać lepiej na burning arrow a nie tylko na lifesteal. Ciekawy boodstone i dobra zmiana na meduzie. Będzie ciekawie, nie mogę się doczekać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się zmiana ulti meduzy, będzie bardziej dostosowania do pewnych konkretnych drużyn (chociaż nie sądzę, czy ta zmiana jakoś intensywnie wpłynie na jej popularność czy w/l).

Bloodstone bardzo fajnie, już widzę jak chcąc odpalić orchida przypadkowo odpalam bloodstone'a i padam w środku teamfightu biggrin_prosty.gif.

EDIT:

No i wschodząca gwiazda tej wersji, spodziewam się szybkich nerfów w 6.78b, do tej pory freewiny:

Earthshaker

- Turn rate improved from 0.4 to 0.6

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulti Omniknighta ze scepterem, to ulepszony glif, bo nie dość, że budynki będą niezniszczalne, to jeszcze dostaną regeneracje.

@up

Dodając do tego traktowanie iluzji jako bohaterów, nowy Raigor Stonehoof sprawi, że Phantom Lancer przyniesie zgubę na swoją drużynę.

Też zastanawiam się nad bloodstonem. Wielu graczy pewnie nawet nie przeczyta wprowadzonych zmian i kliknie na ten artefakt, by sprawdzić "jak działa ta nowa umiejka" biggrin_prosty.gif Dla reszty nowy bloodstone będzie użyteczniejszy niż dotychczas. Wielkie ułatwienie dla zgranych teamów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phatnomek nie jest pickowany na tym patchu przez ten ult ES'a i generalnie coraz częściej ludzie decydują się na takiego gyrka niż PL'a czy Leroica :<.

Bloodstone ciekawy.

Undying już nie będzie kontrą na yurka! HURA ;D

Rework Meduzy bardzo na plus, może będzie częściej wybierana nie tylko sytuacyjnie dzięki temu :).

Omni, nie podoba mi się ten aghanim, nie wiem czy czasem nie będzie nerfa w kolejnym paczu na regen budynków.

Generalnie patch na plus;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę, patch całkowicie na plus. Wprowadzi do gry świeżość, której powoli zaczynało brakować. Kurczę, raczej wątpię, żeby wykluczono regenerację budynków z "WszechRycerzem" + AS, bo na pewno nie wprowadzono tego bez wcześniejszych (choćby zamkniętych) testów. Co prawda przedłuży to walki, ale nie ma tego złego... W szczególności jeśli chodzi o świętego paladyna wink_prosty.gif

Osobiście z typowych uzdrowicieli wolę Dazzle. Nasz "Ściemniacz" wymaga trochę więcej wprawy przy uszkadzaniu przeciwników i jego ulti jest trochę niedocenianie, ale za to "Płytkim grobem" świetnie się trolluje przeciwników. No ba, przecież Dazzle w Dota 1 to troll, mroczny, bo mroczny, ale jednak troll.

Trochę mnie martwi wzmocnienie dziecka "Obdartych" (Bloodseeker dla niewtajemniczonych tongue_prosty.gif ) poprzez premię do pancerza podczas Thirst. Nie dość, że on aktualnie jest trudny to powstrzymania z tą umiejętnością i naturalnie ma solidny pancerz, to teraz powoli zaczyna zmieniać się w atomowy pocisk (w szczególności z BKB), niszczący nadgryzionych wrogów. W sumie powinno mnie to cieszyć, bo jestem fanem tego bohatera.

Jeszcze jedno: Ufajmy doświadczeniu twórców!

PS. Jeśli kogoś denerwują moje tłumaczenia na siłę nazw własnych, to przepraszam. Prawdopodobnie to jedna z dróg, którą wylewa się mój, w tym przypadku chyba źle pojęty, patriotyzm.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie odnośnie mechaniki gry (znaczy się muszę się upewnić w swoim przekonaniu). Gdy Jugg odpali swoje ulty, na dajmy na to dwóch herosów. Z czego jeden ma Linkena a drugi nie. Najpierw skoczy na tego bez i czy przy tym drugim Linken przerwie jego ulty? (wie, że działa to tak w przypadku ulty Licha).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omnislash nie jest blokowany przez odporność magiczną, a już tym bardziej nie przerywa ona tegoż ulti. Dodatkowo jeśli posiadacz Linken's Sphere nie jest pierwotnym celem zaklęcia, to jej posiadanie nie wpłynie na działanie umiejętności.

Na dowód cytat z http://www.dota2wiki...en's_Sphere

Blocks first instance of damage, but not ministun, on primary target. No interaction otherwise.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły buff Omniego, będzie pickowany teraz jeszcze częściej (: Za to aghaim na silencerze jakoś bez większego szału, nieprzydatny, kolejny global do dobijania. Kolejny plus za slow z dustem, no i zmniejszone cooldown'y daggera i lothara.

No i trzeba wypróbować nowych hero, mam nadzieje, że nie będzie takich wpadek jak z Arc Wardenem, który jest trochę przepakowany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile herosów już sobie liczy Dota1? I czy przypadkiem Valve nie zmierza w kierunku stworzenia z tej gry czegoś na wzór bety? Wrzucą jakąś zawartość i będą sprawdzać jak się to przyjmie a potem hop siup do dwójki?

Buff Omniego i Necro wygląda na coś takiego. Ten pierwszy z Agha zmienia cały obraz potyczki, ponieważ ma darmowego Glifa, który może zmienić cały przebieg potyczki. Znowu ten drugi z Agha posiada prawdziwą moc. Moc przez duże M. Miałem już parę gierek gdzie rozłożyliśmy wrogi team na łopatki ale Ci mieli dość kasy aby się wskrzesić i tyle determinacji aby nas pokonać :(. A teraz jego ulty sprawia, że ktoś teoretycznie wylatuję z gry. I ta moc będzie wycelowana w wysokolewelowych carry... którzy będą musieli swoje odczekać jako "duch".

Według mnie oba ulty (tylko z dopalaczem) są teraz "inne" i mocniejsze od pozostałych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile herosów już sobie liczy Dota1? I czy przypadkiem Valve nie zmierza w kierunku stworzenia z tej gry czegoś na wzór bety? Wrzucą jakąś zawartość i będą sprawdzać jak się to przyjmie a potem hop siup do dwójki?

DotA wraz z nowymi liczy sobie 112 herosów. W żadnym wypadku DotA (1) nie jest betą, gdyż taki status ma właśnie dwójka. Warcraftowa DotA jest osobnym "produktem", całkowicie darmowym i w żaden sposób nie jest zależna od Valve (nawet jeśli w 2. palce macza IceFrog). Potwierdzeniem tego jest choćby fakt, że mimo wielu ograniczeń w silniku DotA, w Dota 2 nie wprowadzono praktycznie niczego nowego. Przynajmniej jeśli chodzi o bohaterów.

Proponuję poczytać historię DotA, najlepiej na oficjalnej stronie, jeśli tylko znasz angielski. Chyba troszeczkę obraziłeś charytatywną pracę twórców mapy do Warcrafta stwierdzeniem, iż to tylko beta wink_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Wiem czym jest dota 1 bo sam długo w nią grałem ale teraz się przesiadłem na dwójkę.

Ostatni update doty 1 wnosi dość radykalne zmiany (chodzi mi tu szczególnie o agha do Omni i Necro). I teraz zastanawiam się czy jedynka dla Valve (w końcu to IceFrog wprowadza zmiany w d1 a te chyba powinny trafić do 2?) nie będzie czymś takim do sprawdzania czy jakiś pomysł przeszedł by bądź nie w dwójce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, 'jedynka' nie będzie czymś takim. IceFrog zapowiedział, że będzie pracował nad 'jedynką' tak długo, jak ludzie będą nią zainteresowani. Jest on też liderem grupy, która pracuje nad 'dwójką' w Vavle, więc ostatnie zmiany z Doty wejdą do Doty 2 najprawdopodobniej w nowym patchu. I nie chodziło tutaj bynajmniej o testowanie nowych zmian, tylko po prostu o nową metę.

BTW. Najprawdopodobniej zmiany weszły do klienta testowego. Polecam zobaczyć

...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie ciche życzenie, by jedynka była rozwijana jak najdłużej, bo po upowszechnieniu dwójki, z pierwszej części zniknęła większość niedojrzałych graczy. Tylko w jedynkę mogę pograć w całkowicie bezstresowej ignorancji. Gracze wierni jedynce zapewne wiedzą, o co chodzi smile_prosty.gif Może i jest tam pełno "nowych", ale za to są jakoś bardziej kulturalni, mimo braku jakichkolwiek systemów raportowania. No i ciekawie się czuję grając dazzle-carrym czy wisp-nukerem. Gloves of Haste jako startowy przedmiot dla Tiniego - czemu nie?

No i tylko w taki sposób można pograć bez dostępu do Internetu - na mapie w wersji AI. O dziwo boty grają dość dobrze. A dla tych, co zjedli zęby na docie i okrutnie pragną pokuty, istnieją tryby zwiększające (także drastycznie) przyrost XP i złota dla graczy sterowanych przez komputer.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, że przed wyjściem nowych wersji jedynki są odpowiednio długie betatesty, więc stwierdzenie, że warcraft'owa dota jest "betą dwójki" jest najmniej dziwne :) Zresztą ulti omniego i necro nie są jakoś przełomowe - aghaim jest często itemem naprawdę bardzo sytuacyjnym i rzadko widuje go w grach u wielu herosów, gdyż po prostu nie jest niezbędny.

No i jeżeli chodzi o jedynkę i jej graczy to wszystko zależy od platformy, na której gramy. Swego czasu pvpgn królował w docie ze swoimi botami z bardzo dobrym systemem rankingowym. Ostatnio grywam na dotalicious i na sl3 już jest konkretny poziom warty gry (: chociaż kultury to ludziom brakuje czasem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Zmiany wylądowały w dwójce. Ciekawe czy przyczynią się do zwiększenia popularności gry? Szczerze w to wątpię, bo nie wyglądają one na robione pod publikę. Liczmy się też ze zwiększoną ilością aktualizacji z tego powodu, bo pewnie jak zwykle coś się popsuje, jak nie w mechanice gry, to w silniku - takie są uroki zmian tongue_prosty.gif

Wyprzedzając kolejne posty napiszę, iż to oczywiste, że ludzie pracujący przy dwójce wiedzieli o nadchodzących zmianach i zaczęli je wcześniej przygotowywać, bo gdyby rzeczywiście mieli takie tempo pracy, to po całym czasie pracy nad Dota 2 właśnie jedynka by ją "goniła".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...