Skocz do zawartości

Dyskusje ogólne


P_aul

Polecane posty

Patrzę i własny oczom nie wierzę o_O Szczerze, to już trochę na tym projekcie postawiłem krzyżyk widząc, jak powoli umiera i obrasta w pajęczyny. Alaknar jednak dobrze napisał pisząc, że problemem nie jest fakt wyczerpania się zapału wszystkich jak leci czy czegoś w tym stylu, a fakt, że skończyła się robota w pisanie i wymyślanie i trzeba było zrobić coś naprawdę konkretnego, w tym wypadku zaprojektować choć pierwszy poziom. Innymi słowy zastój był spowodowany dysproporcją między scenarzystami a projektantami i programistami :P Ale skoro znowu zaczyna się coś ruszać, to mogę wrócić jako manager do spraw fabularnych, o ile oczywiście ciągle mnie tu chcecie (no i jak przypomnę sobie scenariusz). Widzę, że póki co trwa uzgadnianie środowiska ro rozmów i konferencji. Cóż, mi tam wszystko (GG, Skype itd.) pasuje, tyle powiem :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 716
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

A, jeszcze jedno - uważam, że projekt mógłby dostać sporo dodatkowych sił, gdyby programiści zaczęli już dłubać przy podwalinach kodu. Żeby np. napisali sposób działania kotwiczki - na razie nawet na poruszających się kwadratach, czy kółkach.

Byłoby fajnie, gdyby jakiś programista się tutaj wypowiedział, czy to jest możliwe. : )

@0o0o - kolego drogi, czytaj dokładnie posty innych użytkowników... : (

Skype NIE byłby najlepszy, by WYMAGA obecności wszystkich dyskutantów, aby dyskusja mogła się w ogóle odbyć. Wiadomość nie zostanie dostarczona dopóki co najmniej dwie osoby nie są on-line. I nie, nie da się wysłać, wyłączyć u siebie Skype'a i "samo dojdzie" (jak w GG) - nie dojdzie.

I wiem, że Google+ jest w fazie testowej - właśnie dlatego w pierwszym poście, w którym o tym wspominałem napisałem, że mogę wysłać zaproszenia. Wymagane jest jedynie posiadanie konta pocztowego na Google Mail.

Edytowano przez Alaknar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Alaknar, to jaka jest różnica między napisaniem czegoś na ścianie w G+ czy na tamtejszym chatcie, a napisaniem tego tu, na forum? Ogólnie jestem niechętny do rozrzucania projektu w kilka różnych miejsc. Stąd konferencje na komunikatorach są ok żeby szybciej dogadać jakieś sprawy, ale pomysł z Googlem mi się średnio podoba.

Co do programowania to z tego co pamiętam zanim projekt padł prosiłem wielokrotnie by skupić się na gameplayu i wybrać mechanizmy, które na pewno będą częścią gry, właśnie po to by ewentualni programiści (ciekawe czy jest ktoś poza mną :D) mogli napisać jakieś minimalne prototypy prezentujące konkretne mechanizmy. Niestety dużo łatwiej było napisać fabułę niż popracować nad innymi rzeczami :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dalej chętny do zaangażowania w projekt :) Postaram się dzisiaj coś w nocy pomyśleć(w nocy mi się najlepiej myśli ;)) nad konkretnymi mechanizmami i pomysłem chociażby na pierwszy poziom i postaram się to przelać na kartkę ;)

Odnośnie G+. Jestem przeciwny, chociażby dlatego że osoby niepełnoletnie nie mogą go używać. Po za tym, sama komunikacja na G+ nie różni się dużo tym co jest na forum. Chyba że chodzi o poruszone tu videokonferencje, lecz wątpię aby udało się zebrać wszystkie, lub większość osób w jednym czasie i wszytko obgadać. Preferuje forum.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba, ja od samego początku mówiłem, że komunikatory są bez sensu dla takiego projektu i forum w zupełności wystarczy.

Jeśli się jednak większość uprze, to uważam, że G+ jest o tyle lepsze od jakiegokolwiek komunikatora, że łączy w sobie najwięcej funkcji - ściana (jak forum), czat tekstowy (jak komunikator), czat głosowy, no i wideokonferencja - wszystko w jednym.

Programowanie i gameplay - pewne mechanizmy już mamy ustalone: kotwiczka, chodzenie, bieganie, kucanie, skakanie, podwójny skok, etc. Myślę, że można by się za to zabrać. : )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A fuj, jaka oligarchiczna agitka do Google+ :trollface:

A na poważnie - żeby coś ruszyć, proponuję na początek, żeby 'fabulanci' przetworzyli te punkty w coś bardziej szczegółowego. Chodzi mi o to, żeby z założeń zrobić scenariusz, ze scenariusza scenopis i tak dalej, aż dojdziemy do pojedynczych ekranów (leveli). Potem osoby uzdolnione graficznie niech to poczytają, porobią arty, żebyśmy poczuli klimat gry i będzie można przejść do projektowania.

Jeśli się 'rządzę', to wybaczcie, to takie moje przemyślenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

Pomysły zaakceptowane:

Zamienianie wody w lód +

Telekineza +

Walka wręcz +

Brak ?czystej? magii i zastąpenie jej gadżetami + +

Przyciąganie(powiązane z telekinezą) +

Robot uzbrojony w karabin

Podział umiejętności robota i bohaterki - bohaterka wolniejsza i zwinniejsza, robot szybszy, ale mniej zwinny

Bohaterka - Naprawa robota +

Bohaterka - parkour +

Pomysły na Technomagiczne moce

Bohaterka zajmuję się zadaniami logicznymi, robot walką +

Każdą plansze można przejść na kilka sposobów

Realistyczna fizyka

Proponowałbym lekko uprościć. Mniej pomysłów - mniej gubienia się przy tworzeniu lvl, czyli lepsza jakość/

Pogrubione pomysły wydają się najbardziej sensowne. Może zrobimy historie z dwóch różnych obozów? W jednym bohaterka - buntownicy, w drugim robot - imperaliści. Nie znoszą się, ale muszą sobie nawzajem pomagać, aby osiągnąć własny cel.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko delikatnie przypominam, że fabułę streściłem w tym oto poście i jest to chyba wersja najświeższa. Jasne w "Założeniach Projektu" jest nieco inaczej (robot nie planuje niczego, dopiero na koniec sobie wszystko przypomina), ale cóż, dyskusje trwały i trwały... :P Mamy tam również jakieś pomysły na misje i ewentualnych NPC, którzy mogliby się pojawiać w jakichś przerywnikach i zlecać zadania. Jak już do misji doszło, to najoczywistszym wyborem jest tutorial w Akademii na samym początku (tutaj trzeba najpierw ustalić dokładnie moce bohaterki), a potem ucieczka z więzienia, gdzie doszłaby nauka współpracy z robotem (trzeba ustalić jego możliwości).

@Raxus

Broń nas Panie Boże od mieszania w scenariuszu na tym etapie :nonono: Nie zrozum mnie źle, po prostu mamy już dużo ustalone i nie ma się co w tym babrać jeszcze dłużej, bo prace znowu utkną na etapie koncepcyjnym. A co do mocy, to koniecznie jakaś akrobatyka, linka, telekineza, double jump (odbicie się od robota), ewentualnie zamrażanie wody i może jakieś gogle pozwalające widzieć rzeczy niewidzialne (jakieś bonusy?) albo ukryte przejścia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, czy poza Paulem są tu jacyś programiści?

W ogóle pamiętacie jeszcze te podrzędne działy jak "fabuła" czy "gameplay"? To może by tam zacząć tematyczne rozmowy. :)

Jak z tymi managerami? Bo przydało by się parę ktosiów do decydowania i rozporządzania...

A komunikator to mi się widzi tylko taki, coby się szybko porozumieć na bieżąco, jak skype, a i to w bardziej zaawansowanym stadium projektu.

(Jak tylko wrócę z orkonu a zajawka na forum nie wygaśnie to łapię za moje artbooki do Wiedźminów-moja niewygasająca inspircja, i postaram się nasmarować parę concept artów) :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż skoro Rysia takim dosadnym tonem pyta to po cichutku wytuptam z kącika :)

W czasach gdy projekt jeszcze żył sobie jakoś - czyli koniec zeszłego, początek obecnego roku - deklarowałem się, że chętnie pomogę. Obecnie trochę się sytuacja zmieniła i mimo tego że chęci pozostają, czasowo nie wygląda to tak miło. Praca średnio 8-10h dziennie, do tego jakieś życie prywatne - raczej wykluczają pomoc w zakresie "po kilka godzin dziennie". Niemniej gdy się znajdzie chwila czasu, czy troche więcej w weekend to chętnie mogę coś tam pogrzebać :)

Z komunikatorami, to w sumie nie bardzo czaję co roztrząsacie, bo potrzeby ich uzywania na razie nie macie :) Jak ktoś czegoś chce od konkretnej osoby to śle PW, jak w ramach grupy kilka rzeczy ustalić szybciej niż przez forum, to zrobić konfę na gadulcu, archiwum zostaje, nieobecni wszystko słyszą :) Google+ bym sobie odpuścił, bo połowie osób nie będzie się chciało zakładać profilu na google, o zdobywaniu zaproszeń nie wspominając :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Raxus - "uprościć"? Tu nie ma nic skomplikowanego, serio. Pomijając już fakt, że proponujesz wyrzucenie telekinezy, ale jednocześnie uważasz, że "przyciąganie przedmiotów (powiązane z telekinezą)" jest OK, to wszystko, co wypisałeś da się streścić tak:

- manipulacja obiektami na odległość

- linka z kotwiczką

- "akrobatyczne" bieganie/skakanie (w tym skok podwójny, z robotem)

- walka wręcz (bohaterka)

- walka na odległość (robot)

- interakcje między bohaterką a robotem (naprawianie, przewożenie, etc.)

Więc chyba tragedii nie ma, prawda? Natomiast pomysł ze zmianą fabuły jest - na tym etapie - odpowiednikiem kopa w jaja. Nie rób tak więcej. : )

Przypominam też, że tutaj jest temat "Dyskusje ogólne", a nie "Gameplay", czy "Fabuła", gdzie powinieneś był swoje propozycje umieścić. :>

Google+ bym sobie odpuścił, bo połowie osób nie będzie się chciało zakładać profilu na google, o zdobywaniu zaproszeń nie wspominając

Powiedział ten, który zdobył zaproszenie bez najmniejszych problemów od niżej (tudzież "boczniej"...) podpisanego... ; )

Edytowano przez Alaknar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że choć odrobinę udało mi się pomóc przy rozgrzewaniu "pieca" rozmów w tymże dziale na nowo. Dobrze znów widzieć dyskusję w tym miejscu.

O komunikatorach wypowiem się krótko - nie ma to sensu, jeśli nie ma o czym rozmawiać. Może to zabrzmi zbyt... krytycznie, ale tak po prawdzie, to w tymże dziale nie powstało NIC. Dosłownie. Zarys możliwości kierowanych istot oraz wstępne (na 100% nie finalne) streszczenie fabuły... hmm... jeden dzień pracy dla jednej osoby (sam przez niemal rok pracowałem nad GA... jeśli nie wiecie co to... hmm... trudno - zbyt wiele razy o tym już mówiłem). Wszystko to przez to, o czym już wspominałem - miast pracować jak zespół, większość woli działać "na siebie", nie oceniając innych lecz podrzucając nowe pomysły. Osób, które komentowały posty innych nie było jakoś zastraszająco dużo. Osób, które robiły to prawdziwie konstruktywnie - zwracając uwagę na detale - było jeszcze mniej.

@Aiden: Z całym szacunkiem, ale robota w pisanie i wymyślanie się skończyła...? Heh... poczucia humoru Ci nie braknie... te prace się nawet nie zaczęły. Nie będę mówił, że jestem na bieżąco, gdyż nie jestem - w pewnym momencie doszedłem do takiego poziomu irytacji, że sobie darowałem i ogłosiłem rezygnację (jeśli tak można to nazwać...). Nie zaglądając jednakowoż do tematu jestem w stanie niczym jasnowidz rzec, iż nie powstał scenariusz, linie dialogowe (jeśli w ogóle choćby jedna), swoiste "didaskalia" dla grafików... nie powstało nic. Skończyło się na dyskusji... Nie wnikając w sprawność programistów czy grafików projektu, to jednak na tym etapie programiści czy graficy nawet nie powinny zaczynać IMO pracy.

To tyle.

Od siebie ogólnie dodam tylko, że jeśli ktoś przedstawi mi jakąś wizję fabuły, która podobała się i podoba nadal, wówczas bardzo chętnie pomogę w pisaniu opisów, wymyślaniu detali świata (jak choćby odrobina historii), czy skrobaniu dialogów. Jak wspominałem wcześniej - w pisaniu nie jestem zły. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Veldrash - wydaje mi się, że jednak jest nad czym pracować, ale może jestem nadmiernym optymistą... : )

Co do kwestii tworzenia tutaj fabuły - pełna zgoda. 3/4 postów, które się pojawiało do tej pory (vide ostatni post Raxusa...) świadczy o tym, że ludzie mają mnóstwo pomysłów (nierzadko bardzo fajnych), ale nie mają szczególnej ochoty na czytanie tego, co powstało do tej pory.

Także, Veldrash, owszem, prace nad fabułą nie zostały zakończone w 100%, ale mamy już ustalone pewne - moim zdaniem dość solidne - ramy. M.in. takie, że Robot i Bohaterka ze sobą współpracują, a nie działają przeciwko sobie, jak to proponował teraz Raxus...

Wnioski mi się nasuwają dwa:

1) Ludzie (szczególnie nowi)! CZYTAĆ TO, CO JUŻ JEST NAPISANE!

2) P_aul - edytuj pierwszego posta w każdym temacie tak, by zawsze zawierał aktualne informacje z danego działu. Do tego przydadzą się "nadzorcy" (pejcze kupujemy we własnym zakresie), którzy będą Ci wysyłali informacje, które należy w otwierających postach zamieścić. O ile mnie pamięć nie myli, Aiden był takim guru od fabuły, a Rysia od grafiki. Dobrze pamiętam?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się raczej nad tematem z założeniami, który można by przypiąć i który byłby aktualizowany. Nowe osoby można by łatwo do tego tematu odesłać. Niemniej pozostaje kwestia zebrania założeń :P

Tak, Aiden, był menago ds. Fabuły a Rysia od Grafiki. Jak ktoś jeszcze chce przyjąć na siebie obowiązki pomocy w prowadzeniu projektu, to niech pisze ;)

EDIT: Bleargh, przecież temat jest, tylko należy go odpowiednio zmodernizować -.-

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Veldrash

NA TERAZ zabawa w pisaninę się skończyła. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nie mamy dialogów, nie mamy szczegółów misji, nie mamy dobrze zaprojektowanych NPC (niby to tylko platformówka, ale ktoś tam w tle powinien być). Sęk w tym, że ramy scenariusza są gotowe, pomysły początkowe rzucone, fundamenty wylane. Teraz trzeba zrobić choćby pierwszy poziom i uściślić możliwości bohaterów, zaprojektować gameplay sam w sobie. Właśnie dlatego wcześniej projekt prawie zdechł: skończyło się pisanie scenariusza i założeń, zaczęło projektowanie rozgrywki jako takiej, ale zabrakło na to pary i odpowiednich ludzi.

@P_aul

Niech każdy manager zbiera ustalenia ze swojego poletka i wkleja je do tematu z założeniami w swoim własnym poście. Teraz niby coś tam jest, ale to już nieaktualne. Poza tym jedna osoba musiałaby mieć na oku wszystkie tematy, więc lepiej będzie, jak właśnie każdy manager będzie miał obowiązek wklejać raporty do odpowiednich postów z wielkim nagłówkiem "FABUŁA", "PROGRAMOWANIE", "GAMEPLAY", "POZIOMY" itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

Proponuję zrobić listę osób, które uczestniczą w Projekcie aby potem nie było zamieszania kto co robi (albo ktoś wpycha się w czyjąś pracę).

I chętnie zapraszam do podpisania cyrografu (czyli robienia map).*

* - Chyba będę zmuszony pograć w kilka platformówek, aby znaleść inspirację :).

PS. Jeżeli mam jakieś pomysły, lub coś zrobiłem to mogę pisać posta pod postem? Pytam się, aby później zgrzytów nie było.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raxus - zależy. Jeśli masz pomysły dotyczące rozgrywki, to w Gameplayu. Jeśli dotyczące grafiki, to w Grafice, etc., etc. Jeśli masz jakieś ogólne rozkminy ( : D ), to tutaj.

Jestem przeciwny robieniu jakiejkolwiek listy, bo czemu to ma być źle, że ktoś komuś nagle zaczyna pomagać, choć wcześniej tego nie robił...? Nawet jeśli ktoś w połowie prac wymyśli coś, co by zmuszało do rozpoczęcia wszystkiego od nowa, to nie jest to jakiś wielki problem, bo wystarczy mu przypomnieć, że na tapecie mamy co innego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

@UP

Wcześniej deklarowało się mnóstwo osób, a jak widać przy projekcie pozostało kilka. Trzech ludzi na każdy pododdział według mnie starczy (no dobra fabuła i grafika wymagają trochę więcej).

I wróci za pół roku.

Ale wróci.

Ja mam tylko jedno pytanie : czy tylko ja będę tworzył mapy do tej gry? Przydałby się ktoś do pomocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie o innych tematach o GnC. ;)

Trzeba spisać listę "Co jeszcze musimy zrobić", no a później to robimy. :)

W temacie o grafice musimy określić styl graficzny, w temacie o bohaterach - co musimy o nich wiedzieć, do programowania nawet nie zaglądam :P.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł!

Bo skoro się projekt na nowo ożywia, to może zebrać ogólne info z poszczególnych działów do kupy i wkleić jako jeden post? Ja się mogę zająć podsumowaniem wyglądu gry i bohaterów, żeby było jakieś oparcie do rysowania. Ktoś mógłby podsumować już ostatecznie fabułę, bo wciąż nie jestem pewna czy ona się przenosi do przyszłości, do jakiej ew, kim/czym jest robot itp... I jeszcze charaktery bohaterów.

Tak więc może do końca tygodnia kto ma jeszcze jakieś obiekcje niech to pisze, a potem zrobi się ostateczne podsumowanie, żeby można było się już do jakiejś roboty zabrać. :)

Może być?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...