Skocz do zawartości
P_aul

Dyskusje ogólne

Polecane posty

to NIE JEST reklama, tylko prośba o pomoc

W dalszym ciągu nie jest to odpowiednie miejsce do tego.

/Alaknár

jedyne, co nam DOBRZE wyszło z kodu,to nasz prototypowy "quickswitch" - program pozwalający na płynne przełączanie między pecetem, smartfonem, tabletem (a jak bóg da - konsolą) - jednym słowem: nawet jeśli planujemy dla każdej platformy NIECO inny styl "operowania" bohaterem (a każdy, jak wiadomo - inne plusy i minusy), to w każdej chwili (zasięg bluetooth + autoryzacja przez wi-fi) możemy zmienić urządzenie na którym gramy w daną grę (przykład: w domu grzmocimy na laptopie - w podróży levelujemy na iOS`ie - na tym samym savie) Notka: wprowadzanie quickswitcha wymaga kompletnego przebudowania struktury kodu (w naszym przypadku męczymy się z tym do dzisiaj - stąd fatalny postęp projektu, zupełnie jak DNF: najpierw wiele roboty, później długo, długo nic a po ogromnym okresie czasu spory postęp)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, napiszę jeszcze raz, bo jesteś nowy i możesz pewnych rzeczy nie wiedzieć. Np. tego, że gdy moderator pisze "kolorkiem", to znak, że dyskusji nie należy ciągnąć. Ten temat nie jest miejscem do pisania o Waszym projekcie - nie interesuje mnie ani forma, ani treść - to NIE JEST miejsce do tego. Koniec dyskusji na ten temat.

@Rysia: Jeśli umiesz rysować (...)

Rzuć po prostu okiem do tematu o grafice, nie ma tam jakoś bardzo dużo stron.

Na razie pojawiały się tylko concept-arty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO jeżeli chcemy kontynuować dalej naszą pracę, powinniśmy zebrać się kiedyś jednego dnia na IRC, Skype czy też innym komunikatorze. Szczególnie chodzi mi tu o gameplay, lekkie jego uproszczenie lub zaproponowanie nowych pomysłów. Jesteśmy dopiero w fazie pomysłów, więc ważny jest głos każdej osoby. Przydałby się koordynator projektu, rozdalibyśmy zadania w tym jedną osobę, która kopała by mnie w (_|_), gdyby nie chciałoby mi się nic robić :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście radziłbym konferencję na Skype. Spisałaby się ona dosyć dobrze, bo jeśli ktoś miałby coś do powiedzenia, nie musiałby czekać, aż ktokolwiek wejdzie.

A co do grafiki, to rozumiem, że ręcznie rysowana, tak? Przejrzałem ten temat o grafice, kolorystyka i w ogóle koncepcja bardzo mi się podobają.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Raxus - o mechanice nie ma co dyskutować bez programistów (a tych, zdaje się, wywiało). Chyba, że masz na myśli założenia ogólne, ale są już przedyskutowane na dziesiątą stronę. Od nowych pomysłów należy trzymać się z dala, dopóki przynajmniej nie ruszy ktoś tych starych.

Co do konferencji - to już tez był wielokrotnie poruszany tutaj temat. Bardzo proszę o jeden, konkretny argument za nią bo, serio, nie widzę niczego, co dawałaby konferencja, czego nie daje forum.

Poza chaosem i nie do końca przemyślanymi wypowiedziami, ofc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką luźną sugestię, może się na coś nada:

Pisanie gry od zera, z palca, to tytaniczny wysiłek, a grupa noobków taka jak my zwyczajnie temu nie podoła.

Co wy na to, żeby pierwszą wersję zrealizować w jakimś prostym/bardzo prostym edytorze gier.

Pierwszy nasuwa mi się Gameglobe, który właśnie ruszył i daje stosunkowo niezłe efekty przy niskim nakładzie pracy.

Jeśli taka wersja by powstała, chociaż z grubsza, to przeniesienie jej na "wyższy stopień" byłoby dużo łatwiejsze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alaknar: Taki, że konferencja daje możliwość szybszej wymiany opinii? Forum jest dobre, ale często za odpowiedzią zainteresowanych musisz czekać. Jeśli utworzylibyśmy konferencję, moglibyśmy dyskutować w kilka osób "na żywo", z pewnością szybciej moglibyśmy przedyskutować jakieś pomysły itp. Poza tym, na konferencji ludzie mogą się czuć trochę luźniej, nie będą się bali, że dostaną warna za głupi post, albo że powiedzą coś niemądrego - a wiesz, to zawsze może spowodować, że będą trochę bardziej kreatywni, a prawie na pewno już bardziej śmiali w wygłaszaniu opinii. Generalnie jednak chodzi po prostu o szybkość w wymianie opinii. Moim zdaniem przyspieszyłoby to prace nad grą.

@Sergi: Teoretycznie dobry pomysł, ale to by chyba raczej pomogło w poszukiwaniu programistów i grafików. Wiesz, gdyby ktoś mógł w ten sposób zobaczyć, na czym ta gra ma polegać i że wykonaliśmy już nawet sporo pracy, mogłoby go to zachęcić do wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu.

Edytowano przez mentor93
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co osiągniemy w zaproponowany przeze mnie sposób zwisa mi bakłażanem :) Ważne że cokolwiek się w tej kwestii ruszy i pomysł będzie żył nadal.

Odnośnie konferencji - Już kilka razy miałem wątpliwą przyjemność być na takiej konferencji. Strata czasu, nerwów i łącza.

Robienie gry to nie kopanie piłki pod blokiem, forum jest najlepszą dostępną nam formą na pracę zdalną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, z konferencji było by tyle fajnego, że jak się jakiś fajny pomysł pojawi w głowie to nie ucieknie w czasie czytania 10 nast postów, które się pojawiły od mojej ostatniej wizyty... Poza tym na pewno wyszedłby chaos i przekrzykiwanie. Chyba, że pisana konferencja, to nikt by się nie zagłuszał.

@ Mentor

Jeśli chodzi o moje rysunki to wystarczy kliknąć w link takoż nazwany w mojej sygnaturce.

A numery gg są chyba w profilu, nie? mój jest, jak by ktoś pilnie chciał (ale przecież zawsze są PW forumowe).

Fajnie by było podnieść projekt, ja mogę kopać tyłki, chociaż nie mam zbyt dużego doświadczenia w robieniu gier ani w tym, co ma być po kolei zrobione... ale kopać mogę. :)

Jednak dobrze byłoby się upewnić, czy ludzie wcześniej zaangażowani są nadal chętni.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pierwsza kwestia to uporządkowanie tego projektu. Jak ktoś wspominał, jest tu mały chaos i bałagan. Dobrze by było, żeby z tych wszystkich dyskusji wyłonić właściwe założenia, pomysły itd. i potem to wpisać do odpowiedniego tematu. No i ile osób wciąż ma ochotę na współpracę...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam kiedyś wspominałem moge porobić modele high-poly, na animowaniu ani szkieletach się nie znam :) więc mogą być tylko referenty - o ile już nie upieracie się na konwencjij 2D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlpeiej wszystko zwalić na koderów, a po prostu projekt musi porządnie dojrzeć :P

Sam się nie będę przesadnie deklarował, aczkolwiek w najbliższym czasie będę się musiał mocniej podszkolić w C++ we własnym zakresie, więc może się tutaj w tym temacie pobawie. Muszę tylko znaleźć jakiś motywator, zeby na to przeznaczać swój wolny czas :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, syn marnotrawny wraca do tematu skoro jest takie zainteresowanie...

Powiem szczerze, rozkręciłem dawno temu ten projekt licząc, że siłami wspólnymi forum uda się coś zrobić, niestety nie udało się :/ Natomiast tamto doświadczenie pokazało mi jakie są ograniczenia forumowiczów i jak taki projekt prowadzić. Dlatego też planowałem rozkręcić go na nowo, jak tylko będę miał czas. Czasu póki co nie mam, ale projekt się rozkręcił więc przejdę do rzeczy:

Uważam, że aktualny pomysł, ze wszystkim co zostało dotąd opisane jest nierealizowalny przy posiadanych przez nas zasobach. Głównym problemem jest brak programistów i animatorów. Jeśli o pierwszych chodzi, to wszelkie programowanie spada wyłącznie na moje barki i wygląda na to, że jeśli sam nie napiszę 90% kodu to nikt inny tego nie zrobi. Jeśli chodzi o animacje, to jest jeszcze gorzej, bo nie mamy ani dość ludzi doświadczonych w grafice i animacji 3D (znowu, chyba tylko ja), ani dość grafików by zrobić ręcznie rysowane animacje 2D. Dużym problemem jest to, że osoby pracujące przy projekcie naprawdę nastawiły się, że możemy zrobić coś efektownego i rozbudowanego pod wieloma względami, tymczasem okazało się, że zwyczajnie nie mamy siły roboczej do wykonania takich planów. Nie chcę byście czytali tą wypowiedź jako "poddawanie się" czy "rezygnację zanim w ogóle zaczęliśmy". To jest rzetelna analiza faktów.

Na podstawie powyższej analizy mogę powiedzieć tylko - jeśli mamy zrobić cokolwiek, to potrzebujemy zmian. Rozmawiałem wczoraj kilka godzin z osobami, które dawno temu zasłużyły na pozycję managera - Rysią i Aidenem. Oboje zgodzili się, że trzeba zmienić podstawowe założenia, odrzucić nawet pomysł platformówki. Być może najlepszym pomysłem byłby start od zera, ale też nie widzę przeszkód, by zachować przynajmniej wymyśloną dotąd fabułę. Już teraz jest ona bardziej na poziomie przygodówki-rpg niż platformówki :P Aby podjąć decyzję co robić należy spojrzeć na sytuację z trzech perspektyw - w czym jesteśmy dobrzy, w czym słabi, czego oczekuje odbiorca.

1. W czym forumowicze są dobrzy:

- pisanie - każdy z nas napisał setki-tysiące postów, sporo osób z tematu grywa na Sesji RPG. Umiemy tworzyć historie, to jeden z naszych najsilniejszych punktów.

- doświadczenie z grami komputerowymi - każdy z nas gra w gry (i niekoniecznie Tomb Raider). Znamy mnóstwo rodzajów gier, rozwiązań, ciekawych mechanizmów... Wiemy czego gracz chce, albo przynajmniej w co każdy z nas sam chciałby zagrać ;)

- projektowanie mechanizmów rozgrywki - to niejako wiąże się z powyższym punktem. Wielu z nas ma doświadczenie z systemami rpg, z różnymi rodzajami gier, znamy pojęcie balansu (dawno nie grałem w LoLa...) i mamy mnóstwo pomysłów na rozwiązania, które chcielibyśmy wprowadzić.

- statyczna grafika - głównie dzięki Rysi, ale oczywiście nie tylko. Możemy liczyć na wysokiej jakości ręcznie rysowane tła, komiksowe cut-scenki i świetne concept arty.

2. W czym forumowicze są słabi:

- grafika - poza elementami statycznymi nikt z nas nie ma doświadczenia z grafiką. Sam nauczyłem się jakiś czas temu obsługi blendera w stopniu wystarczającym by tworzyć w miarę ładne modele 3D i podstawowe animacje, ale jestem chyba jedynym zainteresowanym, który to potrafi. W przypadku animacji 2D mam zero doświadczenia i nikt inny nie zgłaszał się z potrzebnymi umiejętnościami.

- programowanie - kolejny gigantyczny problem. Jak już wcześniej pisałem, wydaje się, że na mojej głowie byłoby napisanie znacznej części kodu.

- projektowanie mechanizmów rozgrywki - paradoks, wymieniłem to i w zaletach... niemniej mimo, że pomysłów początkowo było mnóstwo to zabrakło osób potrafiących przełożyć je na konkretne zastosowania. Fajnie powiedzieć "będzie grapling hook" ale trzeba to jeszcze poprzeć propozycjami jak ma on być wykorzystany. I mam tu na myśli konkretne przykłady zaprojektowanego lvlu.

- level design - kontynuując myśl, acz to zasługuje na osobny punkt. W trakcie projektu nikt nie zastanawiał się tak naprawdę JAK będą wyglądały kolejne poziomy. Fabuła i mechanizmy rozwijały się bez najważniejszego dla nich kontekstu jakim jest gameplay.

3. Czego oczekuje użytkownik:

- czegoś nowego - gier, tak "dużych" jak i budżetowych i indie jest mnóstwo. Nasza nie musi być super oryginalna i wyjątkowa, ale musi "mieć to coś"

- grafiki - albo funkcjonalne i ładne 2D, albo efektowne 3D, albo proste i miłe dla oka 3D, albo totalne retro. Nie ma innych opcji. Minecraft i Dwarf fortress są niezłymi przykładami na to, że bez grafiki też da się zrobić popularną grę zaliczając się odpowiednio do trzeciej i czwartej grupy. Football manager może być przykładem grupy pierwszej. Gry z grupy drugiej nie jesteśmy w stanie zrobić bo nie jesteśmy dużym studiem produkującym gry.

- dobrej zabawy - każdy twórca gry musi pamiętać o tej jednej podstawowej zasadzie. Nie tworzymy gry. Gra jest tylko środkiem do celu. Celem jest stworzenie "doświadczeń", emocji, dobrze spędzonego czasu. Absolutnie kluczowe jest, żebyśmy zatrzymali się na chwilę i zastanowili nie jaką grę chcemy robić, a JAKĄ grę chcemy robić.

Kontynuując i tak stanowczo za długą wypowiedź... Szybka analiza gatunków gier i naszych możliwości w nich:

- FPS/TPS/Strzelanka - rofl (wyjaśnienie - te gry opierają się na efektownej grafice 3D :P)

- strategia turowa - mam doświadczenie z programowaniem takich gier. Mamy tłum ludzi gotowych rozpisywać statystyki dla setek jednostek, a potem sprawdzać co jest OP. Mamy tłum ludzi gotowych stworzyć ciekawe tło fabularne. Niestety dużym problemem jest AI. Mam wiedzę jak tworzyć sztuczną inteligencję, ale to duża praca...

- strategia czasu rzeczywistego - wymaga dużo więcej pracy programistycznej tak jeśli chodzi o podstawowe mechanizmy, jak i sztuczną inteligencję. Odpada.

- sportowa - taaa, jasssne.

- platformówka - przerosła nas z powodu braku programistów i animatorów. Być może mogłaby się udać przy zmianie konceptu graficznego na retro niemal bez animacji... Tylko czy ludziom się to spodoba?

- cRPG - łatwe, jasne, stosunkowo proste do zaprogramowania. Każdy może zrobić to samo w RPGMakerze. Musielibyśmy wymyślić coś NAPRAWDĘ unikalnego.

- MMO/MMORPG - wbrew pozorom nie jest absolutnie niemożliwe. Największym problemem jest oczywiście koszt utrzymania serwera...

- tycoon/menago - ten typ celuje w nasze mocne strony - statyczna grafika zwykle wystarcza, potrafimy tworzyć rozbudowane mechanizmy, mamy dużo pomysłów, jesteśmy w stanie zbudować dużą bazę danych.

- przygodówka/point&click - znowu nasze mocne strony. Te gry mogą opierać się na bardzo mocnej fabule, jeśli pójdziemy nieco w retro to statyczna grafika i proste animacje nie będą przeszkadzały.

- visual novel - powyższy pomysł tylko jeszcze bardziej :D

I na koniec taka uwaga - jestem ciekaw waszych opinii, ale demokracji nie ma. Jeśli uznam(y), że jedyną szansą by zrobić cokolwiek jest wywalenie wszystkiego do kosza i start od zera to tak zrobię. Jeśli zobaczę ciekawe pomysły co zrobić z aktualnym pomysłem to się zastanowię.

Uwaga druga - jeśli znajdą się osoby chętne do nauczenia się grafiki i animacji 3D to jestem gotów pomóc, doradzić, wskazać tutoriale. Wbrew pozorom to nie takie trudne ;) Podobnie z programowaniem, jestem gotów pomóc wyjaśnić i debuggować.

Uwaga trzecia - Mam teraz mało czasu. To się zmieni po 10 lipca. Proponuję wstrzymać zaawansowane prace do tego momentu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do trzeciej uwagi - w porządku. Do tego czasu możemy jednak gdybać nad tym projektem, aby po 10 lipca "coś" ruszyło na serio.

Jeśli chodzi o gatunki, to przydałoby się jeszcze wymienić tower defense (z gameplay'em 2D). AI nie jest tutaj mega dużym problemem jak w strategiach, a myślę, że ekipa jest na tyle kreatywna, aby móc wymyślić w tym temacie coś dobrego. Tycoony, wbrew pozorom, mogą oznaczać całkiem duże nakłady pracy. W końcu rozgrywkę w nich definiuje całkiem sporo zależności, gra musi się przygotować na poczynania gracza, odpowiednio na nie reagować, no i trzeba stworzyć w miarę wiarygodną symulację świata. Chociaż jeśli miała by to być mała gra ekonomiczna, to może dało by radę coś takiego zrobić.

Teoretycznie najbardziej pasowałaby przygodówka, ale tutaj byłby problem pod względem grafiki. O ile z programowaniem, designem poziomów i wymyślaniem zagadek moglibyśmy sobie poradzić, tak ze zrobieniem teł i postaci już nie. W platformówce poziomy mogłyby się składać z wielu tych samych elementów, a w przygodówce właściwie na każdą lokację trzeba poświęcić sporo czasu. Nie wspominając już o animacjach.

Takie rzeczy jak RPG'i i pochodne całkowicie odpadają. Za dużo pracy.

Poza tym, ma to być pierwsza gra, jaką wspólnie stworzymy - czy warto naprawdę silić się na coś unikalnego, czy może lepiej zacząć od mniejszych rzeczy? Nie widziałbym nic złego w tym, abyśmy razem spróbowali najpierw stworzyć nawet prostego Arkanoida albo podobną grę. Jeśli uda nam się stworzyć to, będzie to dla nas znak, że możemy więcej (nie wspominając o małej satysfakcji z faktu zrobienia pierwszej wspólnej gry ;) ). A jeśli nie uda nam się stworzyć nawet Arkanoida - to chyba lepiej sobie w ogóle odpuścić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm... P_aul - mówisz (słusznie zresztą), że nie mamy programistów, po czym w możliwych do zrealizowania gatunkach podajesz strategie, RPGi i gry sportowe...? Przecież do tego jest potrzebne programowanie sztucznej inteligencji przeciwników. Jeśli mamy problem ze zrobieniem kodu "grappling hooka", to powiedz mi, jakim cudem mamy (czy raczej: "macie", bo ze mnie programista jak z Kaczyńskiego koszykarz) zrobić AI, które będzie potrafiło budować bazę czy wymienić kilka podań unikając zawodników gracza?

IMO jedyne na co możemy sobie pozwolić (i co było już przecież wałkowane w tym temacie) to Tower Defence oraz platformówka.

Ponownie wszystko rozbija się o programistów, moim zdaniem. Uważam, ze gdyby ludzie tutaj zobaczyli rok temu nawet głupi kwadracik, który buja się na kresce przywieszonej do prostokąta, to by się zapalili bardziej do pracy niż mając dostępne tylko "suche literki".

To jest projekt kompletnie amatorski, więc model developerski z "normalnego studia" nie ma tutaj zastosowania. Analogicznie z tymi nieszczęsnymi konferencjami - w normalnym studio developerskim dobrym posunięciem może być spotkanie się w jednym pomieszczeniu i rzucanie pomysłami. W Internecie - nie.

Jestem też przeciwny wszelkim formom "przerabiania" projektu. Dawno dawno temu powstały szczegółowe założenia, wszystko jest opisane w odpowiednich działach. Jeśli teraz zaczniemy coś przerabiać, to cała dyskusja (trzydzieści stron tutaj + XX stron w pozostałych wątkach) zacznie się od nowa. Ponownie minie pół roku intensywnej dyskusji i przerzucania się pomysłami po czym, gdy dojdzie do konieczności realizowania założeń, wszystko siądzie.

Ja tu widzę, że są dwa wątki zatytułowane "zadania" - jedyne co jest obecnie potrzebne, to sprawdzić co zostało z tych zadań faktycznie zrealizowane (i co zaginęło wraz z niektórymi ludźmi), a co jest do zrobienia, tym się należy zająć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaknar:

sportowa - taa, jasssne

Czego nie zorzumiałeś?

Co do AI - napisałem, że nie jest to łatwe, ale że umiem to robić :P Nie znaczy, że musimy koniecznie robić coś z AI. Co do kodu grappling hooka to naprawdę umiem to napisać xD Wtedy po prostu liczyłem, że będzie ktoś jeszcze do programowania...

Czemu nie możemy zrobić platformówki już napisałem - nawet jeśli sam wszystko zaprogramuję nadal nie mamy nikogo do animacji na poziomie wyższym niż Mario. Poza tym fabuła aktualnie przygotowana jest mocno odłączona od projektu poziomów. Jeśli mielibyśmy kontynuować projekt, to uważam, że trzeba by się na tym skupić.

Co do RPG - gra na poziomie RPGMakera jest całkowicie w naszym zasięgu. Robiłem już prototypy takich gier (tj. sam silnik bez fabuły) i wiem, że nie jest to takie trudne. W przypadku jRPGowego modelu walki AI może być naprawdę banalne.

Tycoon - mechanizmy do ZAPROJEKTOWANIA są i powinny być skomplikowane. Mechanizmy do ZAPROGRAMOWANIA są banalne. W takich grach mamy szanse.

To co chcę przekazać w ostatnich dwóch postach:

Nie możemy robić gry opartej na animacji. Możemy wyprodukować sporo statycznej grafiki (dość zobaczyć ile pojawiło się wcześniej), ale animacja jest naszą piętą achillesową. Jedyna szansa na animowaną grę to 3D. Niestety jestem jedyną osobą doświadczoną z programowaniem i animacją 3D. Każda z tych rzeczy to niemal za dużo pracy na jedną osobę, dwie naraz + nadzorowanie całego projektu to już stanowczo za dużo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaknar, trochę więcej wiary ;) Bo na razie takim nastawieniem zabijasz zapał i chęci. I dobrze by było, gdybyś przyjął do wiadomości, że nie wszystko, co zostało "przewałkowane" musi być dobre i bez dyskusji. Przykład? Graficy z Gearbox zmienili styl graficzny Borderlands, kiedy gra była już w zaawansowanym stopniu produkcji. Więc to nie tak, że trzeba się kurczowo trzymać czegoś, co było ustalone jako "pierwsze", tylko trzeba realnie spojrzeć na ten projekt.

Tworzenie gry to nie jest zabawa na "hop siup", to "krew, pot i łzy" i każdy musi mieć tego świadomość. Jeśli ktoś zaprojektuje cały poziom i poświęci na to ładnych parę godzin, a później ten poziom pójdzie do kosza albo potrzebne w nim będą gruntowne zmiany, to nie ma lamentowania, że "to już było ustalone". Tak to po prostu wygląda. Możesz nawet spytać któregoś z redaktorów CDA (Mac Abrę chyba?), bo pamiętam, że jeden wspominał, że kiedyś się tym (tworzeniem gier) zajmował.

No i najważniejsza jest właśnie komunikacja. Faktycznie, to nie jest profesjonalne studio, gdzie możemy porozmawiać twarzą w twarz. Uczestnicy tego projektu mieszkają wiele kilometrów od siebie i chyba dlatego powinna być zapewniona jak najbardziej sprawna komunikacja. I nie chodzi tylko o jakieś konferencje (nawiasem mówiąc, pisząc o nich miałem na myśli konferencje pisane, nie głosowe), ale o wyrozumiałość, umiejętność znajdowania złotego środka, podejmowania decyzji i wysłuchania opinii wszystkich.

Na razie nadal jestem za moim pomysłem, aby najpierw zrobić prostą, małą gierkę (pokroju Arkanoida albo podobną). Bo jak na razie widać, jak idzie tworzenie bardziej rozbudowanego projektu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mentor - w zasadzie mógłbym odpalić QT Creator i wyklepać w godzinę tego twojego Arkanoida, działającego na windowsie, macu i większości popularnych komórek, ale mi się nie chce. Bo robiłem to w ramach magisterki przez cały poprzedni miesiąc. Nie mówię tego, żeby się chwalić jaki to nie jestem dobry, tylko po to by uświadomić ci, że nie potrzebujemy 10 osób, żeby zrobić grę, którą kiedyś robiła jedna w sobotni wieczór. Zacząłem całą tą imprezę w prostym celu - żeby zrobić WIĘCEJ niż jedna osoba jest w stanie samotnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnij mi, w jaki sposób chcesz sprawdzić umiejętności pracy w grupie, jeśli coś nie wymaga pracy grupowej? Co gorsza to jest zadanie typu - jedna osoba zrobi to w godzinę-dwie, a grupa osób będzie potrzebowała ze trzech-pięciu.

Inna sprawa, to że fajnie byłoby sprawdzić jakie mamy w tej chwili dostępne zasoby. Dlatego osoby, które nadal chcą się bawić w projekt niech napiszą co mogą robić i czego są gotowe się nauczyć. Dostępne kategorie: programowanie, projektowanie kodu, grafika 2D, grafika 3D, animacja 2D, animacja 3D, projektowanie poziomów, projektowanie gameplay, tworzenie muzyki, pisanie fabuły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tyle, że jestem za przygodówką. Fabuła i podst założenia mi się podobają, nawet by pasowały do tego rodzaju. :)

Szkoda, że z animacją tak słabo. Chciałabym, ale nawet nie wiem, jak się do tego zabrać... Ale jak się zawezmę w wakacje to może coś się uda, nic nie obiecuje, na razie mogę zaoferować rysunki koncepcyjne, komiksy itp 2d.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@P_aul: Widocznie zapomniałeś, że podałem Arkanoida jako przykład ;) Może zbyt trywialny, ale wciąż jako przykład, a chodziło mi po prostu o "małą" grę, która sprawdziłaby nasze umiejętności. Wcale nie musiałby być to Arkanoid.

Z grafiką 3D dajmy sobie spokój. Jeśli już mamy tworzyć grę, to chyba raczej wyłącznie 2D, bo grafików 3D jest znaleźć jeszcze trudniej. Nie wspominając, że to i z programowaniem trochę więcej pracy.

OK, w porządku, też jestem za przygodówką.

A jeśli chodzi o zadania - mógłbym pomóc przy designie i programowaniu - to drugie jednak pod bacznym okiem jakiegoś doświadczonego kodera, bo sam tutaj za wiele doświadczenia nie mam (chętnie bym współpracował właśnie w celu zdobycia tego doświadczenia).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna pupcia! Daaaawno nie zaglądałem na forum i teraz żałuję...

To teraz wcisnę swoje cztery grosze: chętny w zakresie programowania się znalazł (lecz w moim przypadku w grę wchodzi tylko C/C++). Ba, nawet czasu sporo bo tegoroczny maturzysta jestem wink_prosty.gif

Co do umiejętności to jakichś ogromnych nie mam ale widziałem P_aul jest chętny do opieki i kontroli w razie czego.

Co do doświadczenia to na koncie z "poważniejszych" rzeczy mam blackjacka (lecz w Pascalu) oraz pokera - odmiana Texas Hold'em (w C++ + SDL - co prawda pisane na ostatnią chwilę i taki burdel jaki tam był w kodzie to się w pale nie mieści, ale działało wszystko; ) ) robione wraz z kolegą. Jeszcze zrobiłem coś w stylu strzału na czas, konkretnie: masz 9 okienek, wyskakuje ludzik i traf jak najbliżej środka tarczy, którą trzyma i jak najszybciej (nadal nie wiem jak tego typu grę nazwać) w Builderze (bleee... na zaliczenie do szkoły...). Wszystko w 2D.

Dalej, bawiłem się trochę SDL i Allegro ale w tak małym stopniu, że w zasadzie mógłbym o tym nie wspominać.

Aktualnie bawię się biblioteką SFML, którą uważam za genialną i genialnie prostą.

Co do czystego kodu, to jak większość samouków przerobiłem (niestety nie cały) słynny tutek "Od zera do gier kodera" oraz Symfonię C++ (lecz tylko I tom ;p). O szkole wspominać nie ma co bo w szkole nic nie uczą.

Brałem też udział w projekcie Techlandu - Akademia Twórców Gier gdzie tematem był Level Design. Co prawda nie ukończyłem go ale to z powodów niezależnych ode mnie.

To chyba za dużo się "pochwaliłem"... lecz myślę, że pod skrzydłem P_aula dalibyśmy radę coś wyskrobać.

Co do waszego projektu, przyznam szczerze, że nie przeglądałem całego tematu, jak i nie przeglądałem pozostałych tematów w tym dziale ale to da się nadrobić w razie potrzeby.

Kilka słów ode mnie: tycoon do pisania aż takiego hardcoru nie będzie. Jeżeli będzie wszystko wcześniej zaprojektowane, zapisane wszystkie zależności.

Moim zdaniem teoretycznie najprościej by było zrobić gry typu: tower defence, point 'n' click, platformówka. Ewentualnie jakaś logiczna. Co do strategii turowych jak i czasu rzeczywistego to jednak to AI trochę mnie przeraża wink_prosty.gif Ale jestem chętny do nauki.

Się rozpisałem... wink_prosty.gif Mam jednak nadzieję, że projekt ruszy z kopyta i dojdzie do skutku.

Aktualnie mam czasu więcej niż wynosi średnia lecz jak już wspominałem część tego czasu przeznaczam na naukę SFMLa jak i na projekt, który robię wraz z kolegą (również gierka) lecz myślę, że zawsze go znajdę gdy będzie potrzeba.

Edytowano przez deoomen
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Fajnie! :)

W ogóle mi się przypomniało, jako że podobno było mało lvl designerów - http://akademia.techland.pl/

Kojarzycie motyw? Może jest już i po kursie, ale mam nadzieję na nowe edycje z innych dziedzin robinia gier, a poza tym możecie pooglądać, co to tam ludzie porobili. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...