Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Dym

Reklamy gier w TV

Polecane posty

Ostatnimi czasy w telewizji da się zauważyć coraz częściej występujące reklamy gier. W polskiej TV reklamowały się chociażby Assassin's Creed: Revelations, Batman: Arkham City, Call of Duty: Modern Warfare 3, Battlefield 3, a także konsole Xbox 360 (cała kampania Microsoft powiązana jest z branżą elektroniczną) i Sony ze swoim PlayStation Move.

A jak Wy reagujecie na takie reklamy? Oglądanie ich w telewizji to dla Was przyjemność, bo w końcu rynek staje się poważniejszy, czy raczej udręka, bo oznacza upowszechnienie? Na pewno reakcje będą różne. Które z zaprezentowanych reklam najbardziej przypadły Wam do gustu?

I najważniejsze pytanie - czy ten trend stanie się coraz powszechniejszy? Czy branża gier ma szansę na częstsze reklamy w telewizjach dostępnych szerokiej publiczności niż chociażby branża filmowa?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Dobrze, że są, w końcu gry zaczynają być traktowane jak normalny produkt rozrywkowy a nie zabawa dla dzieci i zdziecinniałych dorosłych. Choć po prawdzie, reklamy gier w TV już były dawniej, teraz po prostu częściej pojawiają się poza kanałami "specjalistycznymi" (typu Hyper) i o różnych porach, nie tylko w okolicach programów traktujących o grach :).

Mnie ostatnio rozwala reklama WoW z Chuckiem Norrisem, szkoda, że inne będące częścią tej kampanii marketingowej, się nie pojawiają w naszej TV (można je zobaczyć na YT - występują m.in. Mr.T - "Shut up fool!" :D - Ozzy Osbourne czy VanDamme - ten to nawija po francusku, nie mam pojęcia, co "mądrego" kazali mu mówić ;)).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)I najważniejsze pytanie - czy ten trend stanie się coraz powszechniejszy? Czy branża gier ma szansę na częstsze reklamy w telewizjach dostępnych szerokiej publiczności niż chociażby branża filmowa?

Temat reklamy jest dość bliski mojemu sercu, więc pozwolę sobie dodać swoje trzy grosze :)

Przede wszystkim, cieszy mnie to, że reklamy gier zaczęły się pojawiać w mediach mainstreamowych, bo faktycznie świadczy to o tym, że producenci i wydawcy zaczęli traktować nasz rynek poważniej. Z tym, że tu chodzi mi raczej o gry EA oraz reklamy konsol, pominąłbym w tym momencie Wiedźmina, który na rynku polskim ma jak wiadomo trochę inne miejsce w świadomości klientów (do czego jeszcze wrócę).

W ogóle sam polski rynek wydaje mi się, przez jego świeżość dość trudnym polem działania dla wydawców - właśnie przez to, że osoba gracza nie jest do końca zdefiniowana, oraz przez to, że mimo wszystko pogląd na gry jest taki, jaki jest. Czy branża gier przebije filmową? Osobiście w to wątpię - zauważmy, że jeśli chodzi o mainstream, to filmów też się reklamuje stosunkowo mało, bo to nie jest jakieś rewelacyjne narzędzie w tym wypadku. Tu króluje FMCG - dobra szybko rotujące (batoniki, proszki itd.). Jasne, powooli się to zmienia, ale nie spodziewałbym się nagle jakiegoś boomu związanego z reklamą elektronicznej rozgrywki - nadal reklamy gier i konsol przypadają na czwarty kwartał roku, ze względów świątecznych. To trochę pokazuje jeszcze nie do końca poważne traktowanie gier przez Polaków (czyli raczej jako prezent, nie jako produkt).

Swoją drogą, osobiście uważam (to jest tylko moje zdanie, trochę intuicyjne, być może istnieją jakieś badania, które mu przeczą), że na reklamę gier w TV jest jeszcze odrobinę za wcześnie. Tak, jak napisał Blackhand, gry powoli przestają być traktowana jako zabawa dla dzieci i zdziecinniałych dorosłych - jednak wydaje mi się, że nadal w społeczeństwie dominuje takie przekonanie. Dowodzi tego fakt, że nadal powstają publikacje i (zwłaszcza) programy TV mówiące o zgubnym wpływie brutalnych gier na dzieci - to oznacza, że nie wszyscy rozumieją fakt, że to nie dzieci są głównymi odbiorcami gier (i uparcie ignorują czerwone kwadraty PEGI, które świadczą, że nie są). Filmami nikt się tak nie oburza, bo wszyscy dawno zrozumieli ograniczenia wiekowe ich dotyczące.

I właśnie tu moim zdaniem znajduje się problem - istnieje taka zasada marketingowa, która mówi o tym, że reklamą/promocją nie da się zmienić ludzkich przyzwyczajeń. Dlatego, IMHO, tak wazne są inne narzędzia - zwłaszcza związane z PRem. Tu dochodzimy do wspomnianego Wieśka, który w mojej ocenie robi bardzo dobrą robotę dla całej branży gier w Polsce - wszedł do mainstreamu, w dodatku w świadomości wielu osób jest grą dojrzałą, powstało o nim wiele programów, były reklamy w prime-time (i to nie przed świętami!) - właśnie takie małe kroczki powodują, że postrzeganie gier w naszym kraju powoli się zmienia (a przypominam, że nawet u nas średni wiek gracza znacznie przekracza 20 lat - więc to już tylko kwestia uświadomienia ;) ). Co do reklam - spodziewałbym się raczej spadku ich ilości po Nowym Roku. Ale pożyjemy, zobaczymy :)

Pozdrawiam,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama WoW-a z Chuckiem Norrisem rządzi :wink:. Polski dubbing czyni ją jeszcze bardziej komiczną. Nie wiem jednak, czy takie reklamy jak ta działają zgodnie ze swoim przeznaczeniem. W pewnym sklepie z grami ktoś spytał się o "grę z Chuckiem Norrisem" (zapewne chodziło właśnie o WoW-a). Zaskoczony sprzedawca nie wiedział, o co chodzi, przez co gra nie została zakupiona. Ciekawe, ile kopii nie zostało przez to sprzedanych...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię reklamy w TV. Ostatnio coraz więcej jest reklam w TV.

Brakuje czasem informacji- na jakich konsolach wychodzi.

PS. Dawno nie było reklamy Cd-action- jakby nie patrząc tez to reklama gier- nawet trzech :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny był tajny przekaz umieszczony w reklamie numeru z Mass Effectem - zatrzymajcie reklamę na otwartej stronie z recenzją CoJ:The Cartel chytry.gif

Poza tym to już strasznie mnie denerwuje reklama Word of Tanks - ile razy można ją oglądaćco.gif Szczególnie denerwuje dziecinny głos lektora.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również, co nie przełączę to widzę te dwie reklamy, co prawda w WOWIE nie ma Chucka Norisa, na tym tracitrollface.gif, ale i tak jak zrobiona całkiem solidnie, oby gra też, może kiedyś zagram.wink_prosty2.gif No i Fifa, reklama fajna, jak zwykle, ale powiedzmy sobie szczerze już na starcie, reklama 12 tą gniotła.wink_prosty2.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Przyznam się że nie tylko ja gram ale i mój ojciec, i czasem na zmianę kupujemy nowe gry.

I tak, raz widziałem w TV reklamę Kultowych gier komputerowych od Gazety wyborczej, a w niej Saga Fallouta.

Dobrze znałem tą serię z pożyczonych starych numerów CDA kuzyna, ale nie moglem nigdzie jej dostać w moim mieście tej Sagi Fallout a neta nie miałem.

Po szkole już chciałem iść do kiosku kupić, ale mnie zaskoczyła koleżanka i tak sobie gadali że zapomniałem kupić

i tak po powrocie z szkoły idę do pokoju pograć na kompie a tu ojciec siedzi i grywa w Fallouta 2...

Ja tu się pytam skąd go tata ma ?

A on z śmiechem :) że widział reklamę w TV i pomyślał aby kupić, i ja mu odpowiadam tym samym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamy, jak reklamy. W sumie ostatnio nie oglądam telewizji, ale taki tam spot AC IV widziałem - nic specjalnego, typoa pokazówka bez gameplayu. Ale co do BF4 - mam anegdotkę. Otóż o tym tytule słyszało tak dużo osób (wiedzą, kiedy i gdzie emitować), że nawet mój wykładowca, patrząc na nasze niewyspane twarze, stwierdził, że wyszedł "nowy Batllefield" i zapewne dlatego xD .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama Battlefielda 4 sama w sobie nie jest zła. Razi natomiast niedopasowanie polskiego dubbingu do głosu tego gościa (swoją drogą - trudne zadanie), bo wraz z niezsynchronizowanymi ruchami ust tworzy ono efekt, z braku innej nazwy, "bajkowości", znany np. ze spolszczonych Gwiezdnych wojen (a także wielu irytujących reklam telewizyjnych).

Spot ma przez to casualowy wydźwięk, co naprawdę nie pasuje do BF4.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...