Risin Napisano Marzec 8, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 8, 2009 (edytowany) powinien okazać się przełomem jeszcze większym, niż Fallout 3Głupie pytanie, wiem, ale: co w tej grze takiego przełomowego (oprócz masowej euforii ludzi i poklasku na gwałt niezłej serii)? Odnośnie TES5. Wiarę w powrót oblicza, jakie miał TES3, dawno straciłem. Jeśli nie mogę liczyć na grę w stylu Morrowinda, tylko z góry wiem, że będzie to jakaś każualówka kpiąca z możliwości intelektualnych i manualnych gracza, to nie chcę w ogóle TES5. Get aids, Todd. Edytowano Marzec 8, 2009 przez Risin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brusque Napisano Marzec 8, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 8, 2009 Osobiście uważam Obliviona za grę udaną (nie mówię, że lepszą niż Morrowind, ale udaną), więc nie będę rozczarowany jeśli następna część będzie robiona na podobną modłę... Jedyne czego oczekuję to większe urozmaicenie możliwych do zwiedzenia miejsc, a nie robienia wszystkiego na jedno kopyto. Wątpię czy ktokolwiek był na tyle wytrwały, aby zwiedzić wszystkie ruiny, jaskinie i inne nory zapomniane przez świat, skoro nie oferowały one w zasadzie nic poza identycznym wyglądem i rozkładem korytarzy oprócz masowej euforii ludzi i poklasku na gwałt niezłej serii Bez przesady z tą euforią i poklaskiem. W przypadku nowego Fallouta widzę raczej zaostrzone widły i zapalone pochodnie, nad czym osobiście ubolewam... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carl Gustav Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 (edytowany) Cóż, ja oczywiście również mam nadzieję na powrót do korzeni serii, ale (jak już szanowni przedmówcy zauważyli) Bethesda jakoś nie kwapi się wydać produkcję na skalę Morrowinda. Chciałbym, by nowa część The Elder Scrolls zawierała połączenie najlepszych cech części trzeciej oraz czwartej - otwarty świat, klimat, system rozwoju postaci oraz walki i przede wszystkim zróżnicowanie terenu. Lasy w Oblivionie może i ładne były, jednak ze względu na losowe generowanie terenu nie prezentowały się za ładnie... Jaskinie i lochy to również była porażka - już nawet stareńki Gothic mógł się poszczycić lepszym rozplanowaniem mrocznych korytarzy. Zapewne niezależnie od wyniku pracy i tak pobiegnę do sklepu, o ile mój komputer nie powie "veto"... Edytowano Marzec 9, 2009 przez Carl Gustav Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 Ach Morrowind. Gra do której wracam zawsze, i od której zawsze muszę trochę odpocząć. Co tu dużo mówić, ona jest po prostu wielka! Wyspa, na której wszystko się dzieje jest zrobiona z pomysłem, możesz doskonale ją poznać zarówno przez czytanie ksiąg i wysłuchiwanie (czytanie) tego co ludzie mają do powiedzenia, jak i przez samodzielną eksplorację. Do tego wszystko to (a jest tego wiele) jest spójne i trzyma się kupy. No i do tego ta otwartość, która dosłownie pozwala olać wszystko co nas nie interesuje (np. główny wątek ) i zająć się tym co przyjemne. Dla mnie czymś takim było wgranie moda Crange Manor, który dodawał niewielki zameczek i ambicja zebrania w nim wszystkich rodzajów broni i zbroi w grze. W pewnej chwili na udostępnionych tam półkach zaczęło brakować miejsca więc dorzuciłem mod, który pozwala kupować sobie meble i było ciut lepiej, choć i tak ciasno. Niestety wszystkich broni nie zebrałem. Do tego zająłem się też kolekcjonowaniem figurek dodawanych przez modzik Statue Shop (czy jakoś tak), które prezentowały się naprawdę fajnie (niestety też mi kilku zabrakło). Nie wspominam już o czymś tak oczywistym jak wszelkie księgi i zwoje, które w krótkim czasie zapełniły dość obszerną bibliotekę (żadna z ksiąg się nie powtarzała). Oczywiście zbierałem też artefakty, które w jednej z tych ksiąg zostały wymienione. Bardzo podoba mi się w morrowindzie motyw dwemerów, lubię zbierać dane o tej rasie. Zawsze gdy tylko znajdę jakiś wykonany przez nich przedmiot, lub książkę, albo inny dokument, w którym jest o nich wzmianka to odkładam go na specjalne miejsce. Wszystkie takie smaczki mógł bym wymieniać długo, ale mi się nie chce. Morrowind jest po prostu zbyt wielki. To co mógł bym tej grze zarzucić to zbytnie inspirowanie się kulturą rzymską przy tworzeniu Imperium. Nie lubię tego, bardziej pasowało by mi klasyczne średniowieczne fantasy. Rzymskość serii jest szczególnie dostrzegalna w Oblivionie, który to tym m. in. mnie od siebie odrzucił. Morrowind był na tyle brudny, że jakoś się tego nie dostrzegało. I to chyba tyle co mi na razie przychodzi do głowy, w przyszłości z pewnością jeszcze tu zawitam. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carl Gustav Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 (edytowany) W takim razi gratuluję samozaparcia, mnie nigdy by się nie chciało biegać po Pastwiskach w poszukiwaniu nagolenników. Ja za to podobną "zabawę" urządziłem sobie w Oblivionie - nic nie bawiło mnie tak, jak ustawiane niesfornych książek na półce. Podobnie jak nerv0, również urządziłem sobie kącik z trofeami - trzymałem tam głównie przedmioty związane z Gildiami lub inne, interesujące artefakty, np. kostury czy nagrody od deadrycznych bogów. Przedłużyło to moją zabawę z grą o kolejne kilka(naście) godzin. Edytowano Marzec 9, 2009 przez Carl Gustav Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 No bez przesady. Jeśli to była jakaś tania tandeta to zwyczajnie je kupowałem. Ale w innych przypadkach (jak skompletowanie deadrycznego, albo ebonowego pancerza) trzeba się było trochę nalatać. Do tego dochodzą też sprzęty dorzucanie przez różne mody, i wreszcie same dodatki. A za ten system przemieszczania i układania przedmiotów to Obliviona nic tylko na Czerwoną Górę posłać. Pomysł z pewnością chwalebny (bo można sobie wszystko poukładać jak się chce), ale wykonanie tragiczne. Ułożenie czegoś równo i uważanie na to by nie spadło gdy coś położy się dobre kilkanaście centymetrów dalej było rytujące. Do tego jeszcze możliwość zwyczajnego potrącenia przedmiotów podczas przechodzenia koło nich! Po prostu koszmar. Gdyby ten system był nieco bardziej dopracowany, to było by wspaniale, ale właśnie przez te drobnostki darowałem sobie kolekcjonowanie sprzętów na widoku. Zamiast tego wpychałem je do skrzyń. Zresztą samo kolekcjonerstwo jakoś w Oblivionie umarło. Nie sprawia mi takiej przyjemności jak w Morrowindzie. Sam nie wiem czemu, bo niby wszystko wygląda podobnie. Ech, wygląda na to, że co Morrowind to Morrowind i tego nie zmienisz. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mistrz Jedi Radek Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 Zresztą samo kolekcjonerstwo jakoś w Oblivionie umarło. Nie sprawia mi takiej przyjemności jak w Morrowindzie. Sam nie wiem czemu, bo niby wszystko wygląda podobnie. Ech, wygląda na to, że co Morrowind to Morrowind i tego nie zmienisz. Za malo przedmiotow do zbieranai w obku. W morrowindzie wypelnilem cale 2 dolne pokoje w izbie rajcow oraz kawalek w glownej sali i nadal nie mialem wszytkiego w obku zapelnilem niecale lozko i mialem prawie wszystko juz ;/ zalosne Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soutys Napisano Marzec 9, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2009 Taa, teraz mówi "żałosne", ale pamiętam jak mi z pasją w oczach opowiadał jak dojść do deardycznych kapliczek. Co do kolekcjonerstwa, nigdy nie miałem cierpliwości, żeby składować te wszystkie śmieci. W Morrowindzie rzeczywiście miało to dużo większy urok. Heh, pamiętam jak znalazłem dwa kawałki ebonowej zbroi (but i hełm ) u jednego kupca. Myślałem, że ze skóry wyskoczę z radości. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rahiemur Napisano Marzec 10, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 10, 2009 chlopaki malo przedmiotow w obku?? zainstalujcie fcoma i od razu sie to zmienia ( i wiele innych godnych polecenia rzeczy tyz sie zmienia) co do morrowinda jestem maniakiem . w oblivionie nawet jak miecz ma inna teksturke to tak ma damage 5 lub 6. dla mnie to najwieksza zbrodnia dlaczego nie zachowano przedzialu obrazen? i w ogole uproszczenie mechaniki moim zdaniem grze zaszkodzilo ale i tak grac( ale tylko z modami fcom rulez) wciaz warto. fajnie by bylo gdyby tes5 poszla w strone morrowinda ale to chyba plonne marzenia. Jednak nie ma co ukrywac ze najwieksza sila serii sa mody chyba najladniejsze i najbardziej grywalne wsrod wszystkjich modow no i najliczniejsze :) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombaj Napisano Marzec 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 14, 2009 Ale do morrowinda jest też sporo modów dodających itemki. W oblivionie dosłownie kilka setów, kilkanaście artefaktów i tyle. W morrowindzie jest tego poprostu pełno. Jedyne magiczne przedmioty, które można złapać w podziemiach to itemki typu "miecz dynama", który może być i stalowy, i szklany. W morrowindzie było więcej magicznych potężnych i unikalnych przedmiotów. Np, te fajne biało-złote rękawice z bazy 6 rodu. (pięści Randagulfa czy jakoś tak ) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dracia Napisano Marzec 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 14, 2009 Mi Oblivion podobał się bardzo, ale po pewnym czasie troszkę mi się znudził. Mimo wszystko wciąż jednak uważam, że to bardzo, bardzo dobra gra. Otwarty świat, bardzo ładna grafika, masa questów, duże możliwości modyfikacji gry, to,że można stworzyć prawie każdą postać, jaka nam się wymarzy... Do Morrowinda mam niestety pecha- gra po paru chwilach wywala mi się do pulpitu. Szkoda.. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Marzec 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 14, 2009 Możesz powiedzieć, jaką masz wersję oraz czy masz SP2? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soutys Napisano Marzec 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 14, 2009 (edytowany) chlopaki malo przedmiotow w obku?? zainstalujcie fcoma i od razu sie to zmienia Tym mnie zainteresowałeś stary. W guglu wpisałem z ciekawości i mi się to spodobało. Nie miałem niestety czasu przeczytać wszystkiego, ale rzucił mi się w oczy tekst: WARNING: The beta version of FCOM is not for the faint of heart. It may chew your game up into tiny bits and spit it back in your face! Yes, Wrye Bash really is required. Co w z czego wnioskuję, że pełnoprawna wersja jeszcze nie powstała. Z tego co pisałeś wynika, że warto Fcoma ściągnąć. Myślisz, że powinienem stracić kilka cennych godzin życia na pobieranie tego? Edytowano Marzec 14, 2009 przez Soutys Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rahiemur Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 naprawde warto ! pomimo ze to wersja beta u mnie dziala bez zarzutow gra staje sie ciekawsza i o wiele trudniejsza tzn nie jestes wstanie juz tak kozaczyc wchodzac gdzie tylko chcesz. co do tej wersji tak fcom jest w wersji beta ale mody z ktorych korzysta sa w wersji finalnej wiec raczej gra sie bez problemow. niestety kazda roza ma kolce. fcom jest bardzo wrazliwy na instalacje ktora musi przebiegac w scisle okreslonej kolejnosci inaczej nie dziala albo sie krzaczy tu masz link do pewnego forum ktore ulatwi ci instalacje http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index...showtopic=41783 goraco polecam ten mod praktycznie reanimuje obliviona a jka dodasz pare innych np. TIE, DARKUL , UNIQUELANDSCAPE, DEADLY REFLEX itp to juz jest wypas:) ps a ja znowu zainstalowalem morrowinda i biegam po wyspie ta gra jest ponad czasowa hehe( oczywiscie z modami) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soutys Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 A działa z polską wersją językową i dodatkami? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rahiemur Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 z dodatkami dziala na pewno a co do wersji pl to nie wiem nie uzywam plpatha dialogi sa czytelne po angielsku a z polska wersja sa problemy jesli chcesz instalowac mody angielskie. poszukaj na forach ale nawet jesli nie bedzie sie to krzaczyc to wiedz ze czesc bedzie popolsku a wszystko co dodaja mody po angielsku. no chyba ze jakis wariat pokusil sie na tlumaczenie tylu modow ale nie sadze Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czesio666 Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 Bombaj - miałem te pięści Randagulfa, fajne cacko, najlepsze chyba w grze ale i tak jedną zmieniłem na Upiorną Opokę... Co do modów to nie wiem - chyba trzeba uszanować pracę twórców i tego nie modyfikować, co? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 Z modami trzeba postępować ostrożnie i jeśli choć odrobinę orientuje się w lore, ściągać mody naprawdę usprawniające rozgrywkę, lub poprawiające błędy techniczne, czy też dodających parę pasujących i interesujących nowości (mało ich). Mody dodające nowe rasy (znalazłem kiedyś nawet dodającą jakiegoś emo elfa ze skrzydłami), wyjęte z d*py "fajności" (np. konie, 99% house mods) czy też wywracające rozgrywkę do góry nogami (np. zbroje na poziomie pełnego dedryka leżące koło latarni w Seyda Neen) naprawdę potrafią zepsuć grę jako całość. Do dziś mam drgawki jak postanowiłem przetestować mod z końmi czy też ściągnąć Better Heads (ale to już kwestia gustu estetycznego - ale te nowe orki i po prawdzie mówiąc reszta ras, obrzydliwe są). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidek3294443 Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 A jak np zacząłem grać w Morka i zainstaluję mody to będę musiał od początku zaczynać? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 Niekoniecznie - to już zależy od samej modyfikacji. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 Uściślając - zaczęcia od nowa wymagają mody dodające nową rasę, którą chcesz zagrać (duhh) lub dające jakiś skrypt podmieniający początkową lokację (te mody można policzyć na palcach jednej dłoni). W praktyce rozpoczęcie od nowa jest w 99% przypadków niepotrzebne. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Risin Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 (edytowany) dodające nową rasę, którą chcesz zagraćTutaj również rozpoczęcie nowej gry nie jest konieczne - istnieje komenda do konsoli "EnableRaceMenu", w której możemy zrobić z naszą postacią co nam się podoba. @Down. Tak Edytowano Marzec 15, 2009 przez Risin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soutys Napisano Marzec 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 15, 2009 Do dziś mam drgawki jak postanowiłem przetestować mod z końmi Masz na myśli spodnie w kształcie konia i niewidzialne buty? Mają ludzie wyobraźnię... (śmiesznie się ten konik na boki kiwał jak biegłeś ) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Marzec 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 16, 2009 U mnie standardowy dopak modowy morrowinda to: 1. Crange mannor - dodaje bardzo fajny zamek niedaleko Suran. Żadne przepakowanie, po prostu miejsce, w którym można gromadzić sprzęty. Jest też pierścień teleprotacyjny, który bardzo ułatwia życie. 2. IndyBank - nie pamiętam dokładnie nazwy - mod po prostu dodaje do gry banki, w których możesz trzymać pieniądze, dodaje też kilka domów w większych miastach, który można sobie kupić, ale jeśli masz Crange mannor, to kupujesz je tylko dla pierścieni teleportacyjnych, które pozwalają ci skakać między miastami. 3. Toy Shop (czy jakoś tak) - naprawdę lubię ten mod, dodaje do gry małe figurki, które pojawiają się losowo w skrzyniach i beczkach. Jest ich chyba ze 30 i są naprawdę ładnie wykonane i fajnie prezentują się na oszklonej szafce w Crange mannor . 4. Bogatsi kupcy - tak! Ceny niektórych przedmiotów w porównaniu do ilości złota posiadanego przez kupców są wręcz kosmiczne. Nie mam zamiaru sprzedawać drogiego ebonowego pancerza za 1/10 jego właściwej ceny. Ten mod znacznie ułatwia życie (Ra'vir i jego 500000 czy coś koło tego, już nie pamiętam). 5. Odgłosy Gorzkiego Wybrzeża - co tu dużo mówić, modzik dodający naprawdę fajne dźwięki do gry. Gdy idzie się nocą podczas burzy przez bagna naprawdę można się przestraszyć uderzenia pioruna. Zapewne znalazło by się coś jeszcze, ale nie mogę sobie przypomnieć. Mody działają z polską wersją gry, co najwyżej zmienią nazwy kilku przedmiotów na angielskie. Wszystkie z nich można znaleźć na płytce z CD-A, w której była zamieszczona pełna wersja morrowinda. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rankin Napisano Marzec 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Marzec 16, 2009 (edytowany) Tutaj również rozpoczęcie nowej gry nie jest konieczne - istnieje komenda do konsoli "EnableRaceMenu", w której możemy zrobić z naszą postacią co nam się podoba. Teoretycznie tak, ale z mojego doświadczenia to zazwyczaj rozwój postaci się wtedy sypie (dostajesz niewłaściwe zdolności rasowe, statystyki nie te, umiejętności się mieszają...) 1. Crange mannor CRAGONMOOR. I fakt, jest świetne. Jak jednak ktoś woli Balmorę, niech weźmia A Good Place To Stay. 5. Odgłosy Gorzkiego Wybrzeża Atmospheric Sound Effects jest lepszy. Jeszcze w jego zasobach jest wliczony również ten o którym wspomniałeś. Ja zawsze instaluję (oprócz standartowych CM Partners, Better Heads i Better Bodies) mody Particle Weapon Shop (jedyny mod z brońmi naprawdę potężnymi i ODPOWIEDNIO DROGIMI), WeaponFix (wprowadza ład pośród uzbrojenia, również tego z wielu modów), Reign of Fire (mod dla potężnych postaci, ale w nagrodę można zdobyć własnego smoka) i parę innych, o których zapomniałem znów. Edytowano Marzec 16, 2009 przez Rankin Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.