Skocz do zawartości

Fallout (seria)


Gość CRD

Polecane posty

-Gre udalo mi sie skonczyc raz. Przy przechodzeniu dla legionu/NCR - brama za mostem na zaporze (ost misja) byla zamknieta na amen (przeskoczenie jej skutkowalo cofnieciem przed most)

Znów nie odnotowałem. Ukończyłem grę,

pozbywając się wszystkich większych graczy, czyniąc z New Vegas wolne miasto (bez Housa).

[...]

Spatchuj grę. Ja mam wersję Ultimate Edition i błędy, o których piszesz, nie występują u mnie.

W ten sposob tez gre skonczylem. I tylko ten, inna opcja = zamknieta brama. Co do patcha. Mam ultimata a pozatym steam chyba robi to sam. Nie wiem moze mam pecha, ale pewnie wroce do NV kiedys (przed premiera 4?) i pokoncze to.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż ostatnie dwie odsłony były ok, to jednak stworzenie po prostu nowego Fallouta na silniku Skyrima nie było by dla fanów zbyt satysfakcjonujące. IMO seria potrzebuje albo lekkiej rewolucji, albo powrotu do korzeni.

Prawdę mówiąc, mnie by wystarczył po prostu nowy Fallout na silniku Skyrima. Oczywiście preferowałbym, żeby fabuła itp były na jakimś poziomie, ale nie mam wobec Bethesdy (bo jeśli 3 Dog zapowiedział, to raczej pewne, że to oni się zajmą czwórką) jakichś ogromnych oczekiwań pod tym względem. Niech tylko pozwolą mi wziąć do obu łap po uzi i dadzą ogromny, zróżnicowany świat do zwiedzenia, to będę kontent. Nawiasem mówiąc, o ile dobrze pamiętam, to Beth swego czasu nabyła prawa do trzech gier marki Fallout. Dwie już powstały, zatem wygląda na to, że czwórka będzie ostatnią częścią zrobioną przez nich. Ciekawe, czy wykupią prawa do kolejnych, czy też kto inny przejmie serię. Oby tylko umrzeć jej nie dali.

Edytowano przez Amigos
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiasem mówiąc, o ile dobrze pamiętam, to Beth swego czasu nabyła prawa do trzech gier marki Fallout. Dwie już powstały, zatem wygląda na to, że czwórka będzie ostatnią częścią zrobioną przez nich. Ciekawe, czy wykupią prawa do kolejnych, czy też kto inny przejmie serię. Oby tylko umrzeć jej nie dali.

A mnie nieco ciekawi nieco inna kwestia, bo, prawdę powiedziawszy, Fallout: New Vegas nie było zrobione przez Bethesdę, tylko przez Obsidian. No i jeszcze kwestia tych trzech części: spin offy (jak F:NV), też są wliczane?

Co do kolejnych części Falloutów, to powstaną. Gry z tego uniwersum, mimo swoich wad, są na tyle popularne, że głupio by było rezygnować z ich tworzenia. Głupio byłoby też nie inwestować w prawa do tej marki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy gry Fallout to trzy gry Fallout, main'y (1, 2, 3, 4 etc) czy spinoff'y (Tactics, BOS) nie ma znaczenia.

Plus, "spin-off" to pojecie względne. Np. formalnie Fallout 3 to "main" bo ma numerek, ale nie kontynuuje linii fabularnej, ani świata, a ma jedynie podobny setting, więc de facto jest właśnie spin-off'em

New Vegas zrobił Obsidian, ale wydawcą i właścicielem tytułu jest Bethesda.

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Bethesda powinna zająć się TESem, a co do kolejnego Fallouta to poczekać na Obsidian jak będą wolni (akurat już pewnie nowa generacja konsol zadomowi sie na dobre po premierze Project Eternity), a dlaczego? Otóż dlatego, że choć kocham Fallout 3, to jednak jest to miłość bardziej na zasadzie szoku jaki wywołała ta gra klimatem i oprawą oraz faktem, że nie było tak źle jak się spodziewałem.

Tyle że właśnie, New Vegas ukończyłem już 3 razy, a trójke raz i nie mam zamiaru do niej wracać (chociaż mówię, zauroczyła mnie tak czy siak). Ale niestety, jak dla mnie miałkość dialogów i brak charakterystycznego humoru, plus fabuła niczym z Obliviona - to wszystko odrzuca. A Skyrim też fabułą i dialogami nie powalił, więc nie wierzę, że będzie jakoś nagle dużo lepiej pod tym względem.

Jak Fallout to tylko od jego ojców. Tym bardziej, że może Tim Cain by zagościł w Obsidianie na dłużej?

Niech każdy robi to w czym jest najlepszy. Albo niech połączą siły - z tym, że ciało gry niech ulepi Bethesda, a duszę jej nada Obisidan. (bo takie rzeczy jak VATS i w ogóle engine TESa - udały się, przynajmniej dla mnie).

Edytowano przez taffer33
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kolejnych części Falloutów, to powstaną. Gry z tego uniwersum, mimo swoich wad, są na tyle popularne, że głupio by było rezygnować z ich tworzenia. Głupio byłoby też nie inwestować w prawa do tej marki.

Piszesz, że głupio byłoby rezygnować z tworzenia kolejnych części...A co powiesz o:

Van Buren, Tactics 2, BOS 2 (na playstation 2) no i papierowa gra Fallout pen&paper.

Wszystkie wymienione tytuły zostały niestety anulowane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o:

Van Buren, Tactics 2, BOS 2 (na playstation 2) no i papierowa gra Fallout pen&paper.

Wszystkie wymienione tytuły zostały niestety anulowane.

Ja powiem, że Bethesda nie była ani producentem, ani wydawcą żadnej z wymienionych przez Ciebie gier. Twórcy tamtych gier byli w zupełnie innej sytuacji, niż twórcy nowej części Fallouta byliby teraz. Dopóki tworzenie kolejnych odsłon Fallouta będzie się opłacać tak, jak opłaca się to teraz, Bethesda nie porzuci tej marki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o:

Van Buren,

Nie pamiętam już, co było, ale chyba bankructwo uniemożliwiło dalszy developing.

Tactics 2,

Tu pewnie też, ale przede wszystkim gra miała zbyt negatywną opinię i małą sprzedaż, by inwestowanie w tego spin offa się opłacało. Choć szkoda, bo pierwszy BOS to całkiem klawa giera.

BOS 2 (na playstation 2)

Pamiętam jedynkę (crapppppp), więc nie dziwię się, że następna część się nie pojawiła. I mam nadzieję, że żaden szaleniec nie wpadnie na pomysł, by ożywić tego trupa.

no i papierowa gra Fallout pen&paper.

Wszystkie wymienione tytuły zostały niestety anulowane.

Tym się w ogóle nie interesowałem.

Poza tym, jak napisał MrYoshi, za tymi grami stały inne firmy, mieliśmy wtedy też inne realia. Za anulowanie tych tytułów stoi albo pech, albo chybione pomysły. A Bethesda trafiła bardzo dobrze ze swoją wersją Fallouta, gra się sprzedała, więc pewnie będą ten temat ciągnąć ile się da. A ja, póki co, się z tego cieszę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od nowej odsłony Fallouta oczekiwałbym przede wszystkim:

- jakieś większej stabilności, jeśli idzie o instalowanie modyfikacji. Bo Fallout 3, Fallout New Vegas i The Elder Scrolls V Skyrim pod tym względem leżą i proszą o dobicie. Nie mówię o wielkich modach, ale o takich w miarę prostych jak pancerze lub nowe tekstury. Bo mam wrażenie, że kilka modów już powoduje, że kod gry się krzaczy.

- respawnu wrogów niezależnie od tego, co z nimi się zrobi i jak się ich zabije. Na polski: nie chcę być świadkiem sytuacji jak np. w F NV że zdezintegrowałem/przeprowadziłem śluzyfikację kogoś i przechodząc wirtualny miesiąc potem, wybijam wszystko elegancko, oprócz właśnie tego jednego, co go zmieniłem. To mnie odpycha od używania pukawek energetycznych.

- jakiegoś prostego systemu pogodowego? Rozumiem, że we Falloutach niezbyt wiele się można spodziewać, ale jakieś deszcze i burze piaskowe mogły by być?

- Może zmiany głównej scenerii, jeśli idzie o porę roku. Jeśli się nie mylę, zawsze się miało apokaliptyczną pustynię. Może czas na nuklearną zimę?

- Eliminacji bugów silnika jak: znikające bez śladu ciała, skopany respawn przeciwników i cuda pokroju "zabiłem osamotniony patrol NCR/Legionu/Lokalnych Żulów Monopolskich/Rycerzy Ortalionu" i nagle cała frakcja traktuje Cię jak zło konieczne. W F NV jeśli chcesz, by wrogowie się respili musisz się upewnić, że zostawisz ich tam gdzie znalazłeś ich. Jak ciało oddali się od swojego "respawn pointu" to się nie zrespi. Dowód? Zabijcie

Bestie w okolicach Krypty 3 a następnie znieście ich ciała w jedno miejsce. Wszyscy się tam zrespią

... Porażka

Ale jeśli komentarz aktora grającego Three Doga jest prawdziwy ... Możemy liczyć na powrót na Stołeczne Pustkowia, przez co zimy się raczej tam nie uświadczy.

Edytowano przez TimeX
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przydałby się nowy silnik graficzny. O ile F3 w roku 2008 dało się znieść pod względem wizualnym, tak New Vegas w 2010 ten silnik wręcz szpecił. Ja wiem, że grafika to tylko namiastka dobrej gry, ale cholera... kto z nas nie chce Fallouta z oprawą godną dzisiejszych czasów? Bo mnie koślawość animacji w New Vegas momentami wręcz odrzucała, to świetna gra, ale graficznie mnie momentami odpychała...

Tak btw. - DLC do New Vegas są spolszczone czy tylko po angielsku?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatki, które zakupiłem w wersji pudełkowej w "Kompletnej edycji" są po polsku.

Swoją drogą, może stara wieść, ale wczoraj się o niej dowiedziałem:

http://gexe.pl/fallout-new-vegas/newsy/6829,Obsidian-w-tarapatach-finansowych-przez-Metacritic

Od tam tego momentu już naprawdę nie ma co liczyć na normalnego Fallouta. Pewno jak naprawdę powstaje "4" to dostaniemy Skyoulta.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh f....Nie ma to jak zepsuć sobie nastrój z rana taką wiadomością. Szlag mnie trafił, jak to przeczytałem. Jedyne powody, dla których FNV dostał średnią na metacritic niższą niż 85% były: a - przedpotopowy silnik Bethesdy i b - fakt, że większość współczesnych graczy zaczęła od F3 i uznali go za kanon, od którego NV, nawiązując do PRAWDZIWYCH Falloutów, w które towarzystwo oczywiście nie grało, bo kto by dzisiaj na takie starocie czas tracił (lepiej pograć w nowego CoDa), odbiegał. Zresztą sam fakt uwarunkowania takiej premii od tego, czy gra dostanie ileśtam procent w serwisie stworzonym przez debili dla debili jest czystym idiotyzmem i durnotą, zwłaszcza, że spora część ocen na MC jest zwyczajnie sponsorowana. Ta umowa była po prostu bandycka, a Bethesda bardzo straciła w moich oczach. Cholerni złodzieje i mordercy. A Metacritic powinni zamknąć, bo wydawcom zaczyna odbijać palma na jego punkcie. Zresztą, zawsze było z niego więcej szkody niż pożytku.

  • Upvote 7
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam gadacie. Silnik wcale nie był taki zły. Grafika była naprawdę ładna. Chociaż jeśli patrzyć na to pod kątem NV to faktycznie może i racja. 3 pod tym względem wypadał lepiej. Lokacje miały więcej szczegółów i prezentowały się efektowniej. NV to krok wstecz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się. Silnik Obliviona raził swoim plastikowym, nierealnym stylem. Jego bajkowość zupełnie nie pasowała do klimatów Fallouta, i mimo iż w trójce starano się to wyretuszować, to jednak średnio to wyszło. NV nie jest krokiem wstecz, tylko po prostu przypomina nieco swoje pierwowzory (ot choćby paleta kolorów). Vegas było piękną lokacją, a wszelkie miejsca w trójce działały na zasadzie "kopiuj - wklej". Silnik skyrima jest nieco "doroślejszy", lecz nadal posiada pewną "sztywność" i "umowność" - najlepiej było by, gdyby jak ktoś już wspomniał, tworzono czwórkę z myślą o next-genach. Chociaż bez choćby dialogów i fabuły od Obsidianu, F4 stałby się pewnie "zwykłym fps-rpg, bez jakiejkolwiek duszy Fallouta.

Edytowano przez Zodiak
  • Upvote 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Obliviona nie grałem i z tego co czytam i słyszę, to mogę powiedzieć, że na szczęście. Mówiąc, że NV to krok wstecz nie miałem na myśli absolutnie palety barw i samej zawartości "growej". Chodzi mi tylko o graficzny wystrój lokacji. Te w 3 mają o wiele więcej szczegółów i wydaje mi się nawet, że są lepiej oteksturowane. Nawet same postacie w 3 wyglądają dużo lepiej od plastikowych lalek z NV. gdyby w NV zastosowali taką szaroburą, jednolitą paletę barw jak w 3 to już w ogóle tragedia. Tu przynajmniej zmieniała się dynamicznie zależnie od miejsca, w którym się było. Choć sam do końca nie jestem przekonany czy to mi się podobało. Generalnie żeby daleko nie szukać to wygląd samych pustkowi w NV jest dużo bardziej siermiężny niż w 3. Aha i jeśli budowanie sztucznie stromych wzniesień, na które nie można wejść i niewidzialnych ścian w środku mapy nie jest krokiem wstecz, to co nim jest?

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar przejść New Vegas kolejny raz, lecz po raz pierwszy w wersji z DLC i mam w planie nieco go zmodować. Grzebałem trochę na Nexusie, ale kompletnie nie mam pojęcia co warto zainstalować. Mógłby ktoś polecić jakieś dobre, sprawdzone mody? Przede wszystkim chciałbym czegoś na poprawę grafiki/tekstur, ale inne dodatki także będą mile widziane. Z góry dziękuję.

@Edit - Desperacko poszukuję moda, który sprawiłby, że pancerze frakcji nie wpływają na stosunki z innymi organizacjami. Pamiętam, że ktoś kiedyś o nim wspominał, gdy była rozmowa o pancerze Rangerów, lecz nie mogę nigdzie znaleźć o tym wzmianki.

Edytowano przez Zodiak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeśli chodzi o poprawę grafiki, nie bawiąc się aż tak bardzo w modowanie (które jest dość uciążliwe, ja np. nie mam aż tyle czasu, aby po kolei szukać dziesiątki co lepszych modów, instalować je, a potem bawić się w ich wyłączanie, bo się gryzą, a tak jest często), to polecam to:

http://newvegas.nexusmods.com/mods/48203/

Dość mocno poprawia grafikę, owszem wiem, że są ludzie, którzy powiedzą, że to zabija trochę klimat, ale coś za coś, a efekt jest naprawdę fajny. Ogólnie screeny na stronie są mocno przesadzone (widzę tam jeszcze duuuużo modów). Ale zainstalowanie ENB to najszybsza droga do poprawienia grafiki w New Vegas. Niestety - trzeba naprawdę mocnego sprzętu, więc rupiecie raczej tego nie dźwigną...

I ogólnie - z New Vegas da się cholernie dużo wycisnąć, co pokazują filmiki na samym końcu strony (w jednym z nich koleś opisał jakich modów używa, tyle że to jakieś 5GB ściągania danych heh).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zodiak: Znalazłem kilka takich modów. Każdy działa trochę inaczej, więc możesz wybrać, którego działanie Ci najbadziej odpowiada:

1.No Faction Armour - najprostszy modzik, po prostu usuwa skrypt dodający do frakcji przy założeniu pancerza. Minusem tego rozwiązania jest, że nie będziesz mógł się przebrać za członka wrogiej frakcji i porobić dla niej questy.

2.Courier IFF Broadcaster - dodaje do ekwipunku przekaźnik IFF, który gdy jest noszony, wyłącza w/w skrypty. Czyli podobne rozwiązanie do poprzedniego, ale można je sobie włączać i wyłączać wedle woli.

3.Faction ID Cards - zdejmuje skrypty z pancerzy i przypisuje je do specjalnych identyfikatorów, które można kupić u Micka w Freeside lub znaleźć na pustkowiu.

4.Fade That Faction Armour - pozwala zmyć oznaczenia frakcji z pancerza i tym samym zdjąć z niego skrypt przynależności do tejże frakcji.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...