Skocz do zawartości
Gość CRD

Fallout (seria)

Polecane posty

Oczywiście, że można :) Tylko powiedzmy sobie szczerze - ilu jest takich ludzi, jak Ty? Świat idzie do przodu, powstają nowe gry. Większość ludzi nie ma czasu i pieniędzy na to, aby grać we wszystko co wychodzi, a co dopiero wracać do gier sprzed kilkunastu lat. Gratuluję zaparcia, na pewno cieszy też fakt, że udało Ci się zapoznać z legendę branży, co nie zmienia faktu, że dzisiaj większość ludzi z nieco młodszego pokolenia, raczej do pierwszych części się nie cofnie. Z ciekawości pewnie tylko wygoglują, jak to wyglądał Fallout 1 i widząc pierwsze obrazki powiedzą: "wygląda jak gów**", po czym wrócą do nowych gier :) Niestety taka jest prawda...

Przykład? Większość pewnie kojarzy Roja? Tak ten sam zakręcony gość od Rocka, który kręci gameplaye na YT. Kręcił m.in. let's playe z Fallouta 1. I co? Mimo że jego filmiki oglądają tysiące ludzi, mimo że jego kanał jest jednym z najpopularniejszych na chwilę obecną i bije wszelkie rekordy w ilości subskrypcji, to właśnie jego seria Fallout (której jest ogólnie wielkim fanem) jest... najmniej popularna spośród wszystkich jego filmików. Już nawet to coś mówi...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzut izometryczny właśnie ma ten swój urok i wcale nie razi fakt, że jest to stary silnik, a z silnikiem 3d to paroletni w oczy strasznie razi. Fabuła jedyneczki może nie była genialna, ale praktycznie fabułę KAŻDEGO rpg można uprościć do "jesteś bezimiennym/ komandorem/ nieznanym bohaterem, który w wyniku jakiegoś zdarzenia musi uratować kryptę/ wioskę/ miasto/ wszechświat/ domek etc.". Sama rozgrywka na tamte czasy, ale i na obecne była niesamowita, było to coś nowego, a klimat które stworzyła "czarna wyspa" przyczynił się w znacznej mierze do rozwoju postapokaliptycznego świata w rozrywce.

Ps. Walka turowa rządzi na gołe pięści rządzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram w F3 i postanowiłem sobie nieco go zmodować, jak na razie zainstalowałem FWE (zmiany były dla mnie jednak zbyt drastyczne i odznaczyłem praktycznie wszystko), DC Interiors i Underground Hideout + nowe wyglądy dla broni unikalnych. Znacie może jednak jakieś mody na:

- Wprowadzenie nowych broni, ale nie te z Nexusowego Topu, których są setki, a które klimatycznie do Fallouta nie pasują, chodzi mi raczej o takie z poprzednich części, czy New Vegasa, żeby nie było całego współczesnego arsenału.

- Sprawienie żeby świat ożył, Miasta w trójce są tak małe i puste, co nie pozwala mi się dobrze wczuć. Przydało by się więcej kupców, jakieś nowe osady czy więcej NPC.

Edytowano przez Zodiak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pipes

Prawda, rzut izometryczny rządzi się swoimi prawami. Podobnie jest np. z krwawością gry. Przerysowana, komiksowa przemoc w starych grach mnie nie razi, ba, jest na swój sposób zabawna, ale eksplodujące głowy i odpadające kończyny w F3 mnie do twego stopnia niesmaczą, że tak F3 i F:NV zmodyfikowałem by zdarzało się to w wyjątkowych sytuacjach, jak headshot z .50.

@Zodiak

Classic Fallout Weapons Revived - bronie z F1, F2, i Fallout Tactics.

Crowded Cities - spawnuje losowych NPC w osiedlach, zwykłych mieszkańców, najemników, szabrowników, dzieci etc.

Od siebie dorzucę ulubiony:

MMMF3-Increased Spawns - w przeciwieństwie do pełnego Mutant Moda nie wprowadza nowych potworów a jedynie zwiększa ich liczbę (mnożnik można modyfikować). Walka z Feralami wygląda zgoła inaczej kiedy atakuje cię 15-stu a nie 3-ch :laugh: .

Choć nie wiem jak to wygląda od strony kompatybilności z FWE.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kierta - Wielkie dzięki, ściągnąłem dwa pierwsze i jestem zadowolony z efektów. Tak z ciekawości to sam je też stosujesz?

Chciałbym polecić moda, który niby nie robi nic wielkiego, ale naprawia bardzo rażący błąd twórców, jest to Unique items - unique look, który jak sama nazwa wskazuje sprawia, że unikalne bronie wyglądają inaczej od tych pospolitych (np. Gienek w fajnych zielonych barwach, czy Xuxalong assault rifle z bębnowym magazynkiem).

Edytowano przez Zodiak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pipes

2-gi i 3-ci tak. Ba, bez ostatniego nie wyobrażam sobie grania. Centrum Waszyngtonu to masakra, również dosłownie. Bronie już nie, bo stosuję własny replacement oparty o 20th Century Weapons mod.

@krzych1996

Mody działają tak z podstawką jak i GOTY, jedynie dla MMM3 będziesz potrzebował wersji bez Broken Steel, dostępną na stronce oryginalnego moda, ten do którego dałem link to wersja poprawiona.

Z polską wersją co najwyżej nie będą działać takie bajery jak przełączniki rodzaju ognia, wymagające FOSE.

Co do drugiego pytania:

Fallout 3

Marts Mutant Mod - pełna wersja, dodaje mnóstwo nowych potworów do wypełnienia pustkowi, ja tam jednak preferuję wersję lite.

New Vegas

IWS-Increased Wasteland Spawns - oprócz zwiększania spawnów (jak w MMM3) dodaje patrole różnych fakcji (od NCR do Super Mutantów), straże w miastach etc.

DFB - Random Encounters - dodaje na mapie losowe spawny mniej więcej takie jak w Fallout 3. Wszystko w pełni regulowane przez specjalne menu.

WARZONES - dodaje zmasowane bitwy między fakcjami. NCR vs Legion, Jackale vs Mutanty etc. Może solidnie obciążyć procek.

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMM, a właściwie Marts Mutant Mod RC 6.2, bo do takiej wersji mod już doszedł, to mod dodający OD GROMA różnych nowych stworów do wytłuczenia (patrz screenshoty), nowy loot a także zwiększający ilość tego całego łatajstwa na Stołecznych Pustkowiach. Na przykład, jeśli w spawnpoincie normalnie respawnuje się 3-ch raidersów, teraz będzie ich 15-stu.

Wersja "lite" to sam mnożnik zwiększający ilość przeciwników (wszyscy nie-unikatowi NPC także są przemnożeni) sprawiający, że tam, gdzie było wcześniej kilku przeciwników teraz może być ich cała chmara. jest przeznaczony dla tych, którym pełna wersja sprawia problemy (spodziewane przy modzie tych rozmiarów), używają modów mogących z nim konfliktować, lub którym stwory z normalnej gry zwyczajnie wystarczą.

Teoretycznie jest to release candidate (wersja testowa/rozwojowa) ale wersji stable tak dawno nie widziałem, ze nie spodziewam się już takiej zobaczyć.

Z tego co wiem nikt nie podjął się konwersji WARZONE do F3.

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się go instaluje? Wiem wiem, naucz się angielskiego ble ble ble, umiem ale ostatnim razem gdy samodzielnie instalowałem moda według (ang.) instrukcji [ciach] coś tak że musiałem od nowa instalować grę i zapisy mi nie działały więc..... Aha z tego co rozumiem nie powinno być kłopotów z polską wersją.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ściągnij wersję FOMOD ready.

2. Zainstaluj z Fallout Mod Managera

3. Zaznacz interesujące cię dodatkowe pluginy

* Mart's Mutant Mod.esp - obowiązkowy

* Mart's Mutant Mod - Increased Spawns.esp - więcej spawnów (x1-x3)

* Mart's Mutant Mod - Increased increased Spawns.esp - dużo więcej spawnów (x2-x5)

* Mart's Mutant Mod - Zones Respawn.esp - przeciwnicy respawnują się także tam, gdzie dotychczas tego nie robili, np. w budynkach.

* Mart's Mutant Mod - Tougher Traders.esp - handlarze nie giną zaciachani przez pierwszego lepszego stworka

* Mart's Mutant Mod - Hunting & Looting.esp - NPC zbierają loot po zabitych

* Mart's Mutant Mod - Natural Selection.esp - stwory/NPCe atakują najgroźniejszych oponentów w pierwszej kolejności

* Mart's Mutant Mod - Wounding Effects.esp - ranni przeciwnicy gorzej walczą

4. Zainstaluj hotfix 6.2

5. Wejdź do jakiegoś miejsca gdzie nie ma spawnów (np. dom, chatka Silver też się nada) i odczekaj tam 4 dni, by zresetowało sektory w grze.

6. Wyjdź z domu i ciesz się modem.

Procedura odinstalowania (just in case):

1. Sprzedaj wszystkie itemy z moda.

2. Wejdź do miejsca bez respawnów.

3. Odczekaj tam 4 dni by sektory się zresetowały, a itemy "wyparowały" z zaopatrzenia handlarzy.

4. Wyjdź z gry i odznacz wszystkie pliki MMM.

5. Możesz wyjść z domu/jaskini i grać dalej.

Mod jest tylko po angielsku, ale to bez znaczenia, bo dodaje tylko nowe potwory i itemy.

PS: backup zapisów jest ZAWSZE wskazany gdy instalujesz jakieś cięższe gatunkowo mody.

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu osobnika dysponującego rozległą wiedzą w kwestii modów, tak więc chciałem zasięgnąć rady, jako iż zasiadłem ostatnio do New Vegas z mocnym postanowieniem wpakowania weń modów.

I teraz: jakie są uważane za niezbędne, sprawiające, że rozgrywka jest zwyczajnie lepsza?

Również, jakie są Twoje ulubione mody do FNV?

PS. Nie trzeba zaczynać od zupełnych podstaw, mam już FOMM, i wiem jak toto działa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić, które są najlepsze, bo to w dużym stopniu kwestia gustu. Sam unikam ciężkich overhaulów, wolę drobne przeróbki i dopasowania.

Osobom które mogą grę wymaksować i jeszcze im zostaje nadwyżka mocy na pewno przydadzą się nowe tekstury, jako, że "fabryczne" są zwyczajnie słabe i wyblakłe,

Bronie, świat, roślinność, pancerze i stwory, niebo i pogoda.

Jeśli ktoś lubi konkretne walki na pewno polubi A World of Pain. opcjonalne patche.

Osobiście korzystam też z mało znanego modzika pokręcającego stwory i roboty. Niestety nie ma DLC patchy do niego za wyjątkiem OWB. Za to ten modzik zmienia zasadę teleportu od domu w OWB. Zakładasz transportalponter i od razu cię teleportuje do domku. Bez wychodzenia na powierzchnię i bez rewelacji ze zgubionymi towarzyszami. DK_BulletTime z kolei daje bullettime "zjadający" Punkty Akcji. Komu potrzeby VATS?

Edytowano przez kireta
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi ci o mod Primary Needs. Niestety zbyt wiele o nim nie mogę powiedzieć, bo z niego nie korzystam.

Do naprawiania błędów/przeoczeń twórców najlepiej pobrać patche zrobione przez community F3 F:NV. Dodatkowo możesz spróbować moda rebalansującego grę do F:NV zrobionego przez J.E. Sawyer'a, który ją nieco utrudnia i jednocześnie poprawia różne rzeczy, których nie można było poprawić w oficjalnych patchach z różnych powodów, np. z powodu zależności między DLC (mod wymaga wszystkie).

Nie wiem czy istnieją tłumaczenia tych modów na PL, bo mam wersję angielską.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis GOG.com sprawił fanom Fallouta całkiem niezłą niespodziankę udostępniając "jedynkę" ZA DARMO!. Trzeba się spieszyć, bo gdzieś przeczytałem, że grę do konta można przypisać tylko przez 48 godzin. Dla mnie bomba. Nie będę się musiał męczyć ze zmianą języka na angielski, kiedy mnie najdzie następna ochota na kolejną podróż po pustkowiach.

Link o TU.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up -Heh, 4 kopia do kolekcji, zawsze trzy pozostałe mogą się zgubić, więc nie pogardzę. Przyda się do zaawansowanej nauki angielskiego.

Gram obecnie w Fallout 3, w DLC Mothership Zeta i jedno co mogę powiedzieć - żałuję, że wszedłem na ten cholerny statek! Cała rozgrywka polega praktycznie na bezmyślnym strzelaniu, nie ma w niej w ogóle Falloutowego klimatu (Odnoszę wrażenie, że gram w jakiegoś shootera w klimatach sci-fi) i loot nie mieści mi się już w ekwipunku.. Chcę z powrotem na Capital Wasteland :(

Edytowano przez Zodiak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh, a myślałem, że ze swoimi 3 egzemplarzami będę dobry :P

Co do Zety, to niestety całkowita racja, choć jest na to sposób - trzeba przestać myśleć ekonomicznie i nie zbierać wszystkiego, co tylko można by spieniężyć, a większą uwagę zwrócić na to, co mają do powiedzenia towarzysze, bo ci najlepiej z tego wszystkiego wyszli. Jak 1 raz grałem w Zetę, to też chciałem jak najszybciej wrócić do domu, i próbując przejść statek na szybko tylko się zmęczyłem. Na szczęście jak się zna już drogę, to można przejść w mniej więcej tyle, co Op. Anchorage. Prawdę mówiąc, gdyby nie zależność od niej niektórych modów, w ogóle bym Zety nie instalował. DLC cienkie, a jeszcze psuje przyjemność z samodzielnego znalezienia rozbitego UFO.

Edytowano przez Amigos
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Amigos, rozumiem że nie powinienem zabierać wszystkiego co wartościowe, ale mam duszę zbieracza i w każdym rpg-u, w jakiego grałem mam problem z przeładowanym ekwipunkiem :), szkoda że nie ma jakiegoś teleportera na statku, do którego umieściłbym przedmioty i trafiały by one do jakiegoś specjalnego pojemnika w mieszkaniu.

Jeśli chodzi o Zetę i rozbite UFO to postanowiłem sobie że pójdę po Alien Blaster, a tu zaskoczenie, DLC chciałem przejść pod koniec gry i nie sprawdziłem gdzie się one zaczynają. Odruchowo na statku dałem quick save, a poprzedni zapis miałem dużo wcześniej, więc postanowiłem że już to przejdę.

Co do towarzyszy - Sanitariusz robi dla nas miny i granaty a także zwiększa nam skuteczność tego "co zastępuje u obcych stimpaki", towarzyszka naprawia dla nas przedmioty (oczywiście za opłatą, co tam że porwali nas kosmici - kapsle będą jej potrzebne), a po co są te kosmiczne kryształy?

@Up - myślę że po angielsku lepiej wyłapać i zrozumieć niektóre easter egg'i, choćby "Ed is Dead"

Edytowano przez Zodiak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw mnie, jeśli się mylę, ale chyba spolszczenie do Falloutów 1 i 2 stoją na bardzo dobrym poziomie przecież... Czy po prostu wolisz grać po angielsku, niezależnie od poziomu tłumaczenia?

Beth, masz rację - spolszczenia Fallków stoją na bardzo wysokim poziomie (ba, w ekipie tłumaczy bodajże dwójki była część ekipy CDA), ale jednak oryginalna wersja wypada o wiele lepiej (jak zawsze zresztą - vide polska i angielska wersja Wieśka). Część żartów i mrugnięć okiem od autorów jest bardziej zrozumiała, no i angielski ma jednak swego rodzaju urok... A już szczególnie w Falloucie, gdzie przecież poruszamy się po postnuklearnych pustkowiach Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.

Wiem, że pytanie było kierowane do Alfa, ale znam go osobiście i w tej kwestii mamy niemalże identyczny pogląd.

Edytowano przez Iskier
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...