Skocz do zawartości

Team Fortress 2


mateusz(stefan)

Polecane posty

Są jeszcze achievementy! A duża ilość jednej klasy jest standardem po update, w końcu wszyscy chcą wypróbować nowości. Osobiście przyznam, że pomysły bardzo mi się podobają, a i achievementy nie są jakieś szalone (milion punktów X) :laugh: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Po przeczytaniu opisów achievementów nie wydają się one jakieś strasznie trudne, te grindowe nie zawierają jakichś kosmicznych wartości. Jestem pozytywnie do nich nastawiony. Trzy nowe mapki zrobione przez specjalistów - to też jest fantastyczne. "Na papierze" wszystko wygląda super, w praktyce też takie być powinno. Mam nadzieję, że dzięki engie-szaleństwu ludzie będą budować dużo budynków i będzie można rozwalić 5 zuberowanym demomanem :lol2:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update dla enga... ten element nowości nie obchodzi mnie wcale, bo engiem nie gram. Trzeba jednak powiedzieć, że dla fanów klucznika modyfikacje są bardzo ciekawe. Nie wiem, czy nawet nie za bardzo przegięte. Teraz z naprowadzaniem działka mają chyba nieograniczony zasięg, co dla "grubego" (jak oni mogli to przetłumaczyć ?! ) jest baardzo poważnym problemem. Do tego solidna strzelba i już dzisiaj paru engów zdążyyło napsuć mi trochę krwi.

Dziś pograłem sobie na wszystkich trzech nowych mapkach. Thunder coś tam mnie nie powaliła- nic specjalnego w niej nie widzę.

Wyścig ładunków jest już bardzo dobry (fajny patent z konturami wagoników a la L4D), ale i tak wymięka przy najnowszej mapce payload. Genialna malownicza trasa wagoniku i ogólnie dobre przemyślenie, dały mi dzisiaj masę frajdy, obojętnie czy atakowaliśmy czy się broniliśmy.

Poza tym zdążyłem zauważyć nowy patent na używanie kanapki heavy'ego, czyli posiłek regenerujący się jak furia solda, czy piłka scouta. Fajne :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, nie tylko Engie dostał przydatne zabaweczki z okazji update'u. Demomanowi też się poszczęściło - Scottish Ressistance ma teraz nowy ficzer - zostawione sticki są widoczne przez ściany (za żarówiastych konturów). Przydatne, nie powiem - znacznie ułatwia kontrolowanie kilku punktów.

Co do nowych zabawek - OMGWTFBBQ, AWESOME. Już na początku dzisiejszej gry znalazłem Gunslingera i muszę stwierdzić, że znacznie lepiej mi się nim gra od standardowego Wrencha. Mini-sentry są o tyle dobre, że nie muszę przy nich stać, a jeśli zostaną zniszczone, to postawienie nowego trwa sekundy (co połączone z "stack critami" z Frontier Justice daje zabójczą kombinację). Połowa zadawanych obrażeń to niewielki problem - Sentry trolluje, a ja dobijam z pistoletu. A właśnie, Frontier Justice. Bije standardowego Shotguna na głowę - dzięki niemu jest możliwe podejście od frontu do Heaviego i załatwienie go dwoma strzałami, nim zdąży w ogóle rozkręcić miniguna (to jest możliwe - mi się dzisiaj udało, nawet mimo podczepionego doń Medyka). Teraz jeszcze muszę odblokować 2 acziki i odebrać Wranglera - ciekawi mnie, jak skuteczne będzie Sentry z polem siłowym i podwójną siłą ognia.

Aha - odblokowywalny Wrench, ten jak mu tam... The Southern Hospitality... niby go znalazłem, ale to straszny chłam. Bez critów i z 20% podatności na ogień, a krwawienie przez 5 sekund to niewielka rekompensata. Stajemy się mięsem armatnim dla Pyry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frontier Justice. Bije standardowego Shotguna na głowę - dzięki niemu jest możliwe podejście od frontu do Heaviego i załatwienie go dwoma strzałami, nim zdąży w ogóle rozkręcić miniguna (to jest możliwe - mi się dzisiaj udało, nawet mimo podczepionego doń Medyka).

A no właśnie. Dziś na sawmill miałem kilka razy taką sytuację podbramkową grając heavym, Tylko fakt, że już miałem rozkręcone działko pozwolił mi przeżyć każdą z nich. Coś mi się wydaje, że w krótce będziemy mieli mini update'a, korygującego nieco obrażenia zadawane przez tę strzelbę, bo nagle engi stał się niesamowitym wymiataczem, który może z zaskoczenia załatwić heavy'ego szybciej niż scout.... o tym, że zauważony szpieg nie ma z nim szans już nie wspominam...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie apdejt dał naprawdę ciekawe rezultaty. Nawet na 2fort pojawiło się coś nowego, bo można ustawić działko na górze i Wranglerem pruć do snajpów po drugiej stronie (a czy się to udaje, to inna sprawa). Na serwach bez ograniczenia klas gra po 8 engów, a lasery z Wranglera wyglądają niczym siatka alarmów w muzeum. Ciskane combat sentry też potrafi zrobić nieco problemów - na pewno jest ciekawie. Dopiero dorwałem się do pierwszej broni i jej nie wypróbowałem, ale już sama możliwość przenoszenia działka w dowolnej chwili jest fantastyczna - wcześniej człowiek się bunkrował w tym samym miejscu. Teraz, gdy drużyna pojechała do przodu, można szybko przenieść zabawki, bez nużącego niszczenia i budowania wszystkiego od nowa. Pozostałych zabawek, Wranglera i Gunslingera, jeszcze nie badałem.

Achievy, przynajmniej niektóre, "robią się same" - mi znienacka wpadło dziś 5 (i Milestone 1 jako szósty), gdy StalowyMis poszedł i przełączyłem się z meda na enga. Pozostałe już zaczęły się grindować - jest fajnie. Nowe zabawki stanowią urozmaicenie, ale nie rozwalają gry moim zdaniem - tylko ją urozmaicają, nie było sytuacji, kiedy jakieś przegięte działko bardzo przeszkadzało, a na serwie z limitem graczy na klasę to już w ogóle nie ma problemów.

Nowa mapka, pl_upward, jest rewelacyjna, równie dobra jak badwater, moja ulubiona. Ładnie wygląda, trasa jest długa, dużo przejść i zakamarków, gdzie można się schować. Zresztą sprawia wrażenie robionej pod Wranglera, choć może to dlatego, że tam zawsze 4-5 engów widziałem, gdy zagrałem po raz pierwszy. Plr_hightower nie jest mapką skomplikowaną, choć wizualnie atrakcyjna. Niestety cierpi na przypadłość plr, czyli obie drużyny mogą się tak zabunkrować, że nie da się ruszyć w żadną ze stron, a kilka różnych dróg utrudnia zgromadzenie się masy graczowskiej w jednym miejscu. Ale może gdy ludzie obczają tę mapę, to będzie lepsza koordynacja. Ostatni odcinek tej mapy to wagonik jadący na górę w windzie i można tam ostro pruć do pasażerów, choć nie zawsze to wychodzi, o czym Rip się przekonał :> Na thunder mountain jeszcze nie grałem.

Aha, znalazłem też ten alternatywny klucz dla enga, ale nie używałem go. Dropy itemów rzeczywiście częstsze, dzisiaj widziałem gościa, któremu wypadły 4 przedmioty naraz o_O Z racji tego, że przez większość czasu grałem medem, zmian u innych klas nie zaobserwowałem i przeczytałem o nich dopiero w waszych postach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry update! Nie wiem, czemu przedtem byłem tak sceptyczny - pewnie przez tą aferę z Golden Wrenchami.

Unlocki są bardzo dobre, doskonale przemyślane.

The Southern Hospitality to UPGRADE. 20% więcej obrażeń od ognia jest niezauważalne, poza tym tylko niekompetentny Engineer lub zaskoczony Gunslingerowiec/ofensywny Engineer pozwoli takiemu Pyro podejść bliżej.

Gunslinger to... doskonale zaprojektowana broń, zbalansowana, choć nie obraziłbym się na buffa. 25 więcej życia daje Engineerowi większą zdolność przetrwania, sentry jest tanie i szybko się stawia. Niestety, to sentry jest dosyć słabawe - za to wspaniale wygląda, jest dosyć wytrzymałe i - co najważniejsze - nieraz zapewnia bezpieczną ucieczkę. "'Sometimes you have to use less gun."

Gunslinger trochę sprawia, że współczuję Pyro - Engineer jest teraz dużo bardziej zdolny na bliskie dystanse, dzięki tej super-szybkiej wieżyczce.

Wrangler jest bardzo dobrym, silnym gadżetem. Dużo lepszy od pistoletu, choć nie można powiedzieć, że jest OP. Lubię go używać, szczególnie z Gunslingerem. Szpiedzy bardzo to lubią, bo backstab i sap na takich Engineerach dużo łatwiejszy.

Frontier Justice... Jest zbalansowane. O połowę mniejszy magazynek nieraz przynosił za sobą śmierć lub ucieczkę wroga, podczas gdy kryty nieraz przynosiły ulgę.

Coś mi się wydaje, że w krótce będziemy mieli mini update'a, korygującego nieco obrażenia zadawane przez tę strzelbę, bo nagle engi stał się niesamowitym wymiataczem, który może z zaskoczenia załatwić heavy'ego szybciej niż scout.... o tym, że zauważony szpieg nie ma z nim szans już nie wspominam...

Ma tylko 125/150 punktów życia, a kryty zauważysz tak naprawdę tylko z bliskiego dystansu - nikt zresztą nie użyje ich na innym, bo to marnotrawstwo. Jeśli Cię zaskoczył, to zasłużył na killa - przygotował sobie kryty i wykorzystał je w najlepszy możliwy sposób.

Szpieg ma bardzo łatwo podczas tego update'u. Gra jest teraz banalna. Wrangler, używany przez niemalże wszystkich Engineerów, ułatwia to jeszcze bardziej. Nawet jeśli używają pistolet, stab'n'sap nadal jest łatwe.

Poza tym niezależnie czy Engie ma kryta czy nie, jeśli zauważy Cię z bliska, nie żyjesz - chyba że masz DR lub bardzo celnie strzelasz. Gra Szpiegiem polega na tym, by Ciebie Engie i reszta ferajny nie zauważyli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przez "apdejta" wiele osób gra inżynierem i na serverach jest co raz więcej graczy .Dzisiaj znalazłem strzelbę dla engiego i muszę powiedzieć , że critsy po zniszczeniu naszego działka to całkiem niezły pomysł , tylko bida , że ma 3 naboje :( .Będę dziś z wami grać , a przynajmniej się postaram . NICK: -KK-

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update dla enga wyszedł nadzwyczaj dobrze, tylko ten Gunslinger mnie strasznie zawiódł. Dla mnie jedynym plusem tej broni to +25 życia. Grajac nim doszedłem do wniosku ze było on robiony zanim Valve wpadło na pomysł o przenoszeniu działek bo wtedy to mini działka byly by naprawde przydatne. Mniejszy kosz pozwalałby na sprawniejsze przemieszczanie działka za drużyna tym samym na lepszą pomoc w walce. Jednak skoro można przenosić budynki to nie widzę aż takiego problemu w budowaniu i przenoszeniu zwykłego działka, które lepiej się sprawdzi w walce. Cały trik w graniu ofensywnym inżynierem polegał na niezauważonym dostaniu się obok wroga i postawieniu działka które zdobyło by kilka killów z zaskoczenia, a nowe mini-sentry ma nawet problem zabić zaskoczonego enga? Combo w walce wręcz jest ciekawe tylko ze po 3 ciosach z klucza (nie krytykach) wszystkie postacie poza soldem i heavy'm padną. Wiec kryt z rękawicy pomoże jedynie przy walce z tymi dwoma klasami a nie sadzie żeby heavy grzecznie czekał aż eng go walnie trzy razy.

Reszta broni jest bardzo fajna szczególnie Wrangler strzelanie z działka sprawia niezwykła frajdę a do tego dzięki niemu można robić rocket jumpy co pozwala na nowe ciekawe zagrania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry update, jednak martwi mnie ilość ludzi biorących engiego :D Tak, jak powiedział Saint jest ich conajmniej 8 na serwerach bez limitu. Do tego jestem wkurzony, bo grałem dziś ze 3 h i nie wpadł mi żaden przedmiot dla Engiego, tylko Jarate, clock dla szpiega. Chociaż jestem też dumny, bo wreszcie zdobyłem ten lepszy kijek dla Scouta xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi leciiiiiiii. Aż się wziąłem do trochę dłuższego grania w obawie, że częstotliwość wypadania przedmiotów wkrótce się zmniejszy. Nie grałem inżynierem i nie zamierzam, aczkolwiek dziś poleciały mi już gunsliger i wrangler, a oprócz nich 5 innych przedmiotów. Czegoś takiego wcześniej nie było. Mam nadzieję, że taka tendencja dropowa się utrzyma, bo około sto godzin potrzebne do uzbierania złomu na randomową czapkę to lekka przesada była...

do tego nagle po dlugim czasie posuchy nagle zaczely wpadac mi jakies acziki. dzis na ten przyklad jeden z rzadszych dla meda, polegajacy na uberowym asystowaniu przy zabiciu pieciu przeciwnikow stojacych na punkcie kontrolnym. a pacjentem byl MSaint jako demo

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Itemy? Mi jakoś nie lecą w takiej obfitości, jak widzę u ludzi, czy czytam w necie (ktoś napisał, że w tym tygodniu wpadły mu trzy kapelusze - ale ciężko mi w to uwierzyć). Na szczęście znajduję te rzeczy, które straciłem podczas craftowania (Flare Gun, Sandman), tak że jeszcze tylko saszy brak.

do tego nagle po dlugim czasie posuchy nagle zaczely wpadac mi jakies acziki. dzis na ten przyklad jeden z rzadszych dla meda, polegajacy na uberowym asystowaniu przy zabiciu pieciu przeciwnikow stojacych na punkcie kontrolnym. a pacjentem byl MSaint jako demo

A to jest w ogóle taki achiev? :huh: Chyba że masz na myśli "Ubi Concordia, Ibi Victoria", który polega na asystowaniu w zabiciu 3 przeciwników stojących na swoim punkcie, na jednym życiu. A jeśli tak, to kiedy to się stało? Podejrzewam, że na viaduct, gdzie podejrzanie dobrze mi szło Demomanem. Obejrzę sobie demko z tej planszy, może coś nagram.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. chodzi dokladnie o to osiagniecie. tyle, ze u mnie w steamowym spisie jest napisane, ze chodzi o pieciu przeciwnikow...sam juz nie wiem. a stalo sie to na egipcie, kiedy atakowalismy. przy okazji zaliczylem wtedy drugi kamien milowy. na viaduct jeszcze (lub juz (z powodu meczu)) nie gralem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dropy są dużo częstsze. Od update'u znajduję przeciętnie 2-3 itemy na mecz, wczoraj wypadł mi też najładniejszy (IMO) kapelutek dla Solda - Killer's Kabuto, który był moim następnym celem przy craftingu :D Teraz liczyć na to, że pry craftowaniu 3x Refined Metal + Medic Token wyjdą mi Ze Goggles :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba 4 refined metal + token kolego. nie ma tak latwo :) gz czapeczki. mi wyszla z randoma i bylem przeszczesliwy

a ja zaczynam dostrzegac jeden z najwiekszych plusow najnowszego update'u, czyli ulatwienia dla szpiega. wczesniej nie za bardzo rozumiejac o co dokladnie w tym chodzi zdawalo mi sie, ze bedzie mial trudniej, a jest odwrotnie. wielu ludzi uzywa teraz wranglera, ktory daje szpiegowi duza przewage na engim, bo dzialka po stabie sa nieaktywne i mozna spokojnie je zsapowac. wiem, ze dla wielu bylo to oczywiste od poczatku, ale ja nie sledzilem konkretow na temat zmian i ten szczegolik mi umknal. moze wreszcie zalicze staba i trzy rozwalone konstrukcje, co do dzis mi nie wyszlo...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalo sie to na egipcie

A to pamiętam, dostałem kritza od ciebie i poleciały crit granaty, które rozpękły trzech graczy naraz. Szkoda, że nie sticki, bo byłby achiev - tak słabo gram Demomanem, że do tej pory nie udało mi się wysadzić 3 graczy naraz minami :zly:

u mnie w steamowym spisie jest napisane, ze chodzi o pieciu przeciwnikow

Steamowy spis achievów do TF2 jest wadliwy, czasem nie zmieniono opisu achieva (np. Scouta z crit colą), czasem nie pokazuje się pasek progresu (często w Tartan Spartan jest 0). W samej grze pisze, że do achieva trzeba trzech killi.

Teraz liczyć na to, że pry craftowaniu 3x Refined Metal + Medic Token wyjdą mi Ze Goggles :)

Twój plan jest dobry, jednak ma zasadniczą wadę - do class-specified hat potrzeba 4, a nie trzech refined metal. Też mnie to niemile zaskoczyło, bo brakuje mi już tylko jednego refined metal, a tak to już bym miał jakiś kapelusz dla klasy, którą gram prawie 100h.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już te rocket jumpy na thundermountain. O ile się dobrze zaplanuje, to mogą być bardzo pomocne - wranglujesz czyjeś działko, skaczesz na dach, budujesz sentry w trudnym do strącenia miejscu. Zeskakujesz, bierzesz metal, skaczesz znowu, budujesz dispenser, bunkrujesz się :ok:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy chyba raz od dłuższego czasu Valve coś popsuło. U mnie stabilnie działa przez kilkanaście-kilkadziesiąt minut. Zależy jak się trafi. Potem niestety nieuchronne okienko z hl2.exe przestało działać i kaput. Trzeba poczkać na kolejny update, który to naprawi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TuComix
Czy komuś jeszcze wywala gra do windowsa po ostatniej łatce?

No mnie niestety :/

Po chwili grania gra wywala do pulpitu :(

A już zaczynałem wsiąkać w grę, a żaden inny sieciowy FPS mnie nie wciągnął jak TF2

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś jeszcze wywala gra do windowsa po ostatniej łatce?
Może szersze opisanie problemu w PD znajdzie rozwiązanie? :) Muszę powiedzieć, że dziwne to trochę... takie crashe z niczego. Wczoraj spokojnie udało mi się zagrać... Może to wina sprzętu albo Windowsa? Chociaż... Zawsze też można wysłać treść raportu o błędach do centrum pomocy Valve :happy:

[edit] O, właśnie... może to wina polskiej wersji językowej Steama. Warto spróbować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...