Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

sruba66

Nextgeny vs PC

Polecane posty

płynniejsza gra w lepszej rozdzielczości\

Śmiem twierdzić,że jest odwrotnie. Nie dość,że na konsolach jest znacznie mniej FPSów to jeszcze rozdzielczości które są obsługiwane przez PC'ty dla obecnych konsol są nieosiągalne.Z resztą już ci w innym temacie koledzy dowodzili,że to co pokazuje telewizor z prawdą może nie mieć nic wspólnego. Ja u siebie też mogę włączyć zwykły Polsat w 1080 a to będzie ten sam obraz co przy 576

Pokaż mi kompa który z ok. 60fps'ami uciągnie np. FC2 da wysokich detalach w HD ready. Pewnie karta graficzna będzie kosztować tyle co całą konsola. Teraz żeby nie było że znowu piszę jakieś głupoty: w CDA pokazywali screena z wersji PC z DX9 i DX10, ten z nowszym "dajreksem" miały min. ślady zabrudzenia na samochodzie, takie rzeczy są w wersji konsolowej, sądzę więc że na konsolach gra wygląda tak jak na pc na High detalach. Co do 60fps'ów, gdzieś wyczytałem że twórcy będą musieli coś tam wyciąc żeby osiągnąć 60fps'ów i przepraszają żę nie będzie 80 :wink:

PS: Kagex, dzięki że się za mną wstawiłeś. r0l3k - muszę przyznać Ci rację. Wiem że podałem fałszywe info i za to przepraszam, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd. Tyle że sam tego sobie nie wymyśliłem, sam to gdzieś wyczytałem i przepisałem te głupoty (np. że maksymalna rozdzielczość filmów na PS3 to HD ready). Następnym razem postaram się to jakoś zweryfikować :ermm:

// Chill ;] - Kagex //

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice między DX10 a 9 są pomijalne (a zabrudzenia na samochodach to i ja miałem, na DX9 - nie wiem gdzie te screeny widziałeś). Taką grafikę i płynność można uzyskać na średnim PC, a na dodatek detale można ustawić na V. High.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką grafikę i płynność można uzyskać na średnim PC, a na dodatek detale można ustawić na V. High.

Średni, czyli? Podaj proszę podzespoły i szacowaną cenę. Wtedy dopiero się możemy spierać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi kompa który z ok. 60fps'ami uciągnie np. FC2 da wysokich detalach w HD ready. Pewnie karta graficzna będzie kosztować tyle co całą konsola.

Tyle,że to w żaden sposób nie zmienia sensu mojej wypowiedzi. Płynność i rozdzielczość są lepsze na PC a nie odwrotnie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średni komp to taki z Konfiguratora "Gamer". I do tego w lepszych rozdzielczościach, z lepszą zwykle grafiką...

A konsola ile straci? :) No fakt - konsole jak kupisz to jest ona najlepszej generacji przez lata. PC można jeszcze zupgradeować, a na nową konsole się trochę czeka...

EDIT: 2.5 letnie komponenty straciły na watrości jakieś 25-30% w moim przypadku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten za 4,300? Rly, prawie nie ma różnicy cenowej =D A jak przez 2.5 roku twój komputer stracił tylko 25% z ceny to gratuluje. Roxisz dood. Kumpel też kupował kompa za 4.500 kafla dwa lata temu, a dziś te komponenty są warte (używane owcoz) siakieś 1.900? Cuda na rynku.

Tylko nie widzę sensu tutaj:

PC można jeszcze zupgradeować, a na nową konsole się trochę czeka...

Tym stwierdzeniem wykopałeś sobie grób. Znaczy, że wy pchacie kesz dla zabawy, bo to takie hobby i jesteście gadżeciarzami? Fajno, rly, fajno. Ja jednak nie widzę u siebie potrzeby w stylu: "Musze kupić nową kartę graficzną bo się ze mnie w klasie śmieją! Że ma już 10 miesięcy mówią! To kamień milowy w technologii - mówią!".

Nie wiem czy się śmiać, czy płakać...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Nie ten za 4300 tylko ten za 3000.

2 Za proc i płytę główną zapłaciłem ok. 500zł, a sprzedałem za 300 z małym kawałkiem.

3 Nie wykopuje sobie grobu, ale mówie że jak ktoś naprawdę chce to może sobie tego kompa upgradeować do woli, co kilka miesięcy nawet (znajdźcie mi takiego to wyśmieje :)). Chodzi o to że jest taka możliwość i wielu z niej korzysta, a konsole hardware niestety mają niezmienny przez dłuższy czas i gry pod koniec kadencji tej generacji grafika będzie wypadała raczej kiepsko. (Jakby grafika miała jakieś większe znaczenie się kłócimy...)

http://img211.imageshack.us/img211/2203/dcsc17.jpg

A tu screen z gry: taki samolocik dodadzą w patchu albo dodatku. Konsola zadławiłaby się rozdzielczością i rozmiarem tekstur, a na PC taki obiekt w tej grze to raczej normalka.

EDIT I nie "my" bo ja nikogo oprócz siebie nie reprezentuje (przynajmniej z tego co mi wiadomo)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To screen z gry, czy dopiero go mają zamiar dać? Mam wrażenie, że jakoś się chyba sam nie orientujesz w tym co piszesz... A jak to gra, symulator lotów? Gdzie przez całą grę przewija się 15 tekstur na krzyż to racja, nie ma się co kłócić. PC ma więcej miejsca na wczytanie tylu tekstur. A jak nie, to niech dadzą taki samolocik do GTA IV, potem to sobie odpalisz na maxymalnych detalach... Yup ^^

Up: Mówię wy - pecetowcy, tak jak my - konsolowcy. Taka strona barykady.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest już zaimplementowany w dodatku, już mu dali spokój teraz myślą czy dać go w patchu czy nie. Symulatory lotu mają więcej tekstur niż myślisz, bo żeby pokryć cały glob w miare (podkreślam to "w miare") dokładną teksturą potrzeba 40-50 GB miejsca. A do GTA IV można go dać, trzeba tylko odpowiednie LODy zrobić, a 99 tysięcy wielokątów i tekstury w rozdzielczościach 4096x4096 (chyba) na nikom zbytniego wrażenia nie robią. Zresztą silnik GTA IV nie jest raczej na takie coś przygotowany, bo jest napisany pod inne wymagania.

EDIT To ja od razu chciałbym powiedzieć, że reprezentuje tylko i wyłącznie swoje poglądy, jako że moje gusta są spaczone i w grach cenie tylko i wyłącznie grywalność. (To dlatego gram teraz w System Shock 2 :))

EDIT2 A gra jest już gotowa od pół roku, jest to Black Shark - recenzja w najbliższym numerze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na mechanice gier, ilości polygonów i teksturach, ale wiem, że nawet jeśli takie tekstury są wprowadzane, to są one potem skalowane do mniejszej rozdzielczości.

Yup, piszę o mechanice silnika. Jedne gry są przystosowane do wpychania tam uber wysokich (w rozdziałce owcoz) tekstur, a inne stawiają na ilość. A i zapomniałem. Właściwie to o jakiej grze mówimy? x]

Dzięki ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W edicie napisałem :) Chcę zachować płynność dyskuji, ale coś mi nie wychodzi :). Tekstury zwykle nie są skalowane, bo to jest bardzo obciążający proces, mogą być od razu załadowane niższej rozdzielczości (albo multitekstury z kanałami alfa (przeźroczystość) i są one wyłączane przy odległościach).

Poza tym jak silnik dobry to sobie prawie ze wszystkim poradzi. :) Vide UT3

EDIT A oto śmigłowiec którym się lata:

http://www.digitalcombatsimulator.com/img/...80c2da1379b.jpg

I coś co jest już w grze a co obserwuje się najczęściej przez mały, czarno-biały telewizorek z odległości kilku kilometrów :)

http://www.digitalcombatsimulator.com/img/...3ab634348e1.jpg

(To są screeny z dość wczesnych wersji, co widać po słabym cieniowaniu)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, granie na konsoli jest x10 przyjemniejsze do grania na PC. Wielki ekran, wysoka rozdzielczość, 40-80 fps'ów, wygodna pozycja, wygodne sterowanie. Co do emulatorów, odradzam, lepiej sobie kupić konsole.

Bullshit :cool:

Wielki ekran najpierw trzeba mieć, a jak już masz to podłączyć pod niego kompa to żaden problem. Wysokie rozdzielczości - już Tobie w innym temacie udowodnili, że nawet na X360/PS3 wcale takie wysokie nie są, na poprzedniej generacji tym bardziej nie były. 40-80 fps: pic na wodę, oko ludzkie nie widzi różnicy płynności już od 30. Owszem, w jakimś tam Tekkenie przy którymś ubercombo (którego i tak w 99% rozgrywek nikt nie użyje) może to ma znaczenie (ale to też kwestia tego, że maszyna potrafi wychwycić przerwy na poziomie milisekund, a nie że człowiek widzi różnicę na ekranie). W innych grach czy masz 35, 40 czy 80 to dla płynności żadna różnica. Wygodna pozycja - żaden problem mieć to i na PC. Sterowanie to temat rzeka. Chociaż ile to razy ja usłyszałem w przypadku pada, ze jest dobry do wszystkiego tylko "trzeba się przyzwyczaić". Ciekawe tylko, że tego samego już nie odniesiono do myszki i klawiatury, a przecież też wystarczy się przyzwyczaić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie potrafisz odróżnić gry toczącej się w 60-ciu FPS'ach od tej która śmiga w 25-30 to czegoś ci brakuje, bo ja nie znam gracza który nie widzi tej ogromnej różnicy.

PC można podłączyć owcoz, i można grać na klawiaturze i myszce, ale niewygodnie jest się rozłożyć/położyć na kanapie i sobie grać. Dlatego właśnie drogie dzieci powstały pady, o!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Wielki ekran najpierw trzeba mieć, a jak już masz to podłączyć pod niego kompa to żaden problem.

Na większych ekranach PC wcale nie mają rozdzielczości większych od konsol. Czemu? Bo nie ma monitorów np. 40"+, a takie telewizory są i to dość popularne. Jak wiadomo największa rozdzielczość na TV (poza jakimiś nielicznymi wyjątkami i prototypami) to full HD.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po to są większe monitory :) Rozdziałka 2560 x 1600 i 30 cali. Kolega używa tego zarówno jako monitora jak i telewizora. Poza tym grając na konsoli znajdujesz się w dużo większej odległości od TV, przez co te 42 cale wcale takie duże nie są...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mów za siebie, ja siedzę jakiś 1m-1,5m. Dalej odsunąć się nie mogę bo za plecami ma zaraz kompa, no obok PC'ta mam jeszcze fotel, siedząc na nim mam do TV jakieś 2m. Mój telewizor ma 26" i na tą odległość sprawdza się znakomicie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w moim kompie max rozdziałka to 1200x1080 (czy jakoś podobnie) :biggrin: . Jasne ze ten komp, jeśli się nie mylę, ma już ponad 3 lata i nie wyznacza światowych standardów, no ale nie tylko jak mam już przestarzały sprzęt. Konsole mają się trochę inaczej, jeśli ktoś ma np. x360 to nie ważne czy kupił go 3 lata czy 3 dni temu, ciągle jest tak samo wydajny. W PC'tach trudniej jest ustalić które są nowe, a które już nie, taki podział musiał by być już bardzo umowny.

Oops, trochę odszedłem do tematu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jeśli ktoś gra tylko na konsolach, nie mając styczności z nowymi PC'owymi grami to grafa na jego PS3/xbox'e może cały czas wydawać się mu naprawdę dobra. Nie zmienia to oczywiście faktu że na piecach obecnie grafika jest lepsza, tylko pokazuje jak rozpieszczają nas (niektórzy) deweloperzy. Z drugiej strony na komputerach dużo częściej zdarzają się wpadki z optymalizacją. Czego skutkiem jest to że słabsze technologicznie konsole w ogromnej większości wyświetlają grafikę ładniejszą i płynniejszą, są to jednak, jak już napisałem tylko w miarę rzadkie przypadki, a nie zjawisko masowe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie największą zaletą jest plug & play. Nie muszę się męczyć z instalowaniem, zastanawianiem się czy pójdzie, siedzeniem na forach jak nie chodzi, zmienianiem opcji jak przycina. W tym czasie mogę cieszyć się grą. W moim przypadku była to wielka przeszkoda, bo na każdym komputerze jaki miałem (trochę tego było) coś nie działało, coś się cięło a nie powinno. Kino domowe, telewizor 37 cali, xbox czy playstation, wygodna kanapa i granie o 3 nad ranem po sieci nie jest już tak męczące, pjur pleżyr.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...