Skocz do zawartości

Gothic (seria) v.2


Polecane posty

Może gdy zaniesie się serce Vatrasowi, albo gdy się ma maksymalnie rozwiniętą alchemię można z tego przyrządzić właśnie tą tajemniczą miksturę.

Możliwe, ale po co nam taka mikstura na końcu gry?

Dla mięczaków to są kody, nie zaklęcia ; P.

Dokładnie. Skoro twórcy przygotowali takie zaklęcie, to trzeba z nich korzystać. Owszem, można walczyć pół godziny z jednym przeciwnikiem, ale po co, skoro można uzyskać ten sam efekt po 5 minutach.

Pamiętam, jak bawiłem kodami w G2. W pierwszym rozdziale zawędrowałem na statek paladynów i przeszedłem przez drzwi (klawisz "k") kajuty kapitańskiej. Oczywiście pojawił się filmik, a potem rozdział 6. Na pokładzie nie było nikogo, ale znalazłem list od Xardasa. Opierniczył mnie w nim, że zapomniałem

Oka Innosa

(oczywiście w pierwszym rozdziale nie mogłem go mieć). Kolejny smaczek gry. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś wie o co chodzi z tymi kratami w sali ze smokiem ożywieńcem? Bo po skończonej walce otwierają się gdy się do nich podejdzie i można chodzić po nieoteksturowanym korytarzu. A co do tchnienia śmierci to wchodząc na kodach do żywego poszukiwacza można znaleźć runę kuli ognia, tchnienie śmierci i chyba jeszcze jakąś ale nie jestem pewien bo dawno nie grałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc - nie mam pojęcia, jak można ZAPOMNIEĆ WZIĄĆ

Oko

ze sobą na wyspę... Żeby to zrobić, musielibyśmy je wyjmować - a po co, skoro jak już raz je zdobędziemy do ekwipunku, to nie ma sensu się go z niego pozbywać, skoro plecak nie ma dna i można do niego zbierać wszystko bez konieczności zwalniania miejsca...

@up: Jeżeli w trakcie samej walki znajdziesz się zbyt blisko owych krat - czy to specjalnie, czy oddech smoka sam cię tam "zaniesie" - z tych korytarzy zaczną wychodzić nieumarli orkowie, którzy wcale nie zamierzają pomóc ci w walce z gadziną. :happy:

Edytowano przez kubasliwa202
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bronek

Wiem, taka mikstura na końcu gry w niczym się nie przyda, było to założenie czysto hipotetyczne : ).

@kubasliwa202

A żeby zapomnieć wziąć... No cóż, każdy może bawić się Gothiciem na swój sposób i np. odkładać przedmioty do skrzyń. Żeby było bardziej realistycznie ; ). Miałem kiedyś taką fazę grając magiem, wszystkie niepotrzebne przedmioty odkładałem do skrzyni w prywatnej komnacie, rozbierałem się z szat do snu, jadłem 3 posiłki dziennie itd. : ). No to wtedy może ktoś tego zapomnieć.

Ciekawe, nigdy podczas mojej walki z ostatnim smokiem nie dołączali do zabawy nieumarli orkowie. Widać nie odkryłem wszystkich tajemnic tej gry nawet w 50% x ]

Edytowano przez capslol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym Wam pokazać kilka bajerów z recenzji Gothica 1 na stronie Gothic Site.

- Cztery całkowicie zróżnicowane klasy zawodowe do wyboru - mag, wojownik, złodziej i mnich

Ciekawe. Mag , oczywiście jest , wojownik także, ale... Złodziej ? Mnich ? Fakt, dało się niby i kraść i uzdrawiać, ale czy powiedzenie że do klas należy Złodziej i Mnich nie jest przesadzone ?

Cztery miasta (obozy)
O, Rly ? Ja znam 3 - Stary Obóz, Nowy Obóz i Obóz Bractwa. No, chyba ,że autor recenzji wziął ten mały obozik bandytów pod przewodnictwem Quentina za "pełnoprawny" obóz, ale :

-przede wszystkim , ci bandyci są z Nowego Obozu i o ile się nie mylę , to oni odpowiadają za konwoje.

-W niemieckiej , oryginalnej wersji Gothica podobno były związane z tym obozem jakieś questy, a w polskiej zostały wycięte.

- Wszystkie maluteńkie błędy można pominąc. Jedynym problemem mogą być dość wysokie wymagania sprzętowe, jeśli zamierza się grać na MAKSA, gra pochłania głównie dużo pamięci RAM przy słabym sprzęcie.

Naprawdę ta gra miała aż takie wymagania ? I aż taką dobrą oprawę graficzną jak na tamte czasy ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Cztery całkowicie zróżnicowane klasy zawodowe do wyboru - mag, wojownik, złodziej i mnich

Może autorowi recenzji pomyliły się gry?

Cztery miasta (obozy)

Na upartego można by to uznać za prawdę, jednak ten "obozik" bandytów nie pełni żadnej roli więc - fail.

- Wszystkie maluteńkie błędy można pominąc. Jedynym problemem mogą być dość wysokie wymagania sprzętowe, jeśli zamierza się grać na MAKSA, gra pochłania głównie dużo pamięci RAM przy słabym sprzęcie.

Tu się w pełni zgadzam.

Naprawdę ta gra miała aż takie wymagania ? I aż taką dobrą oprawę graficzną jak na tamte czasy ?

Tak. Chyba nawet w recenzji CDA było to napisane.

Odnoszę wrażenie, że autor recenzji albo nie grał w Gothica w ogóle(opierał się na informacjach z zapowiedzi) albo pograł tylko chwilę i zdobytą wiedzę przelał na papier.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Cztery całkowicie zróżnicowane klasy zawodowe do wyboru - mag, wojownik, złodziej i mnich

Ciekawe. Mag , oczywiście jest , wojownik także, ale... Złodziej ? Mnich ? Fakt, dało się niby i kraść i uzdrawiać, ale czy powiedzenie że do klas należy Złodziej i Mnich nie jest przesadzone ?

Wie ktos kiedy była pisana ta recenzja? Trzymam właśnie w ręce kupione wieki temu pudełko Extra Klasyki z Gothic 1. Słowa widniejące na odwrocie są identyczne jak te, które autor wymienił jako plusy. Brakuje tylko wzmianki o czterech miastach (obozach), ale tekst o czterech klasach postaci jak najbardziej jest.

Co do samego problemu istnienia czterech klas, niby można podzielic to tak, że wojownik to ten podnoszący siłę, mag manę, a złodziej zręcznosć (na razie pomijam fakt, że na koniec gry i tak ma się prawie wszystko wymaksowane). Jeśli chodzi o mnicha... Nie wiem, może brać za takiego osobnika, który posługuje się magią Śniącego, usypia, używa pięści wichru itp., a nie wali ognistymi kulami jak tradycyjny mag.

Cztery miasta (obozy)

O, Rly ? Ja znam 3

To już zależy od tego, co uznamy za pełnoprawny obóz. Ja, zamiast na bandytów Quentina, zwróciłbym tu uwagę na Starą Kopalnię. Obszar jaki zajmuje jest duży, siedzi tam od groma npców, są zadania poboczne i przez większość gry mamy do niej wolny wstęp. Moim zdaniem spełnia niezbędne wymagania, aby nazwać ją "obozem".

Naprawdę ta gra miała aż takie wymagania ? I aż taką dobrą oprawę graficzną jak na tamte czasy ?

Każdy Gothic w dniu premiery przyprawiał o zawroty głowy wymaganiami sprzętowymi, ale rekompensował to świętną jak na dane czasy grafiką.

Edytowano przez Kerp
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bronek- A ja się będę nadal upierał, że prawdziwy wojownik używa czarów tylko wtedy, gdy już naprawdę nie ma wyjścia. W końcu po to tak mocno leveluję, żeby żaden wróg nie mógł mi podskoczyć;) @Mazzakollo- W dniu premiery gry miałem Celerona 500 i kartę Riva TNT2 32MB, w większość ówczesnych produkcji, mogłem spokojnie grać, natomiast w Gothica kompletnie nie.

Edytowano przez antros22
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te zapowiedzi są stare jak świat :smile: Gothic był wiele razy przebudowywany od pierwszych pomysłów do premiery np. mieliśmy mieć czwórkę bohaterów Diega, Gorna, Lestera i Miltena dlatego ich kody na przywołanie są podobne do kodu głównego bohatera a całkiem inne od reszty postaci. Mogliśmy wejść do kopalni na początku gry ale teraz wczytuje się tylko pusta przestrzeń z której nie da się wrócić. Mogliśmy stosować alchemię (znikająca kolba po użyciu stołu alchemicznego i butelki z miksturami zwiększającymi statystyki które można zdobyć na kodach). Tego jest dużo więcej ale nie będę się rozpisywać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamięta ktoś taką ścianę z skały z G1 ? Prawdopodobnie za nią miała być jakaś wioska z tego co mówi ekipa Soulfire.

Swoją drogą krótkie info.

Ekipa Soulfire na przełomie Listopada oraz Grudnia, wypuściła nowe materiały z modyfikacji. "Dzieje Khorinis" Z okazji istnienia grupy pięć lat ! macie tu dostępne materiały. http://soulfire.worldofgothic.com/ Co więcej modyfikacja ma duże szanse zostać niebawem ukończona. Podobno ma trailer ma być ale kiedy nie wiadomo. Ale powiem w skrócie. Dzieje Khorinis ma szanse zostać wyróżnione przez MODBB jeśli zostanie wydane. :) Bo naprawdę zapowiada się dobra modyfikacja. ;) Zapraszam na forum grupy tam macie więcej materiałów z DK. :) <Nie mylić z Death Knigthami z WoWa ! :trollface: >

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te zapowiedzi są stare jak świat :smile: Gothic był wiele razy przebudowywany od pierwszych pomysłów do premiery

Tu nie ma mowy o "starych zapowiedziach" i "pierwszych pomysłach" tylko o recenzji i opisie na odwrocie pudełka z grą, znaczy się okres po premierze, a wtedy to już trochę za późno na przebudowywanie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mnicha można by uznać "maga" bractwa, bo łączyli magię umysłu i walkę bronią. Pomysł nie do końca chyba zrealizowany, bo nie dało się w końcu zostać guru, chociaż to było by dopiero pełnoprawne zostanie takim mnichem.

Co do przebudowy gry to rzeczywiście, koncepcje zmieniały się im wiele razy. Grałem swego czasu na modzie, odblokowującym kilka niedopracowanych pomysłów, takich jak atak na zawaloną kopalnię (?), misje w obozie bandytów itd.

Zauważyłem też jedną dziwną rzecz - jak grałem w tą grę dawno, dawno temu, po raz pierwszy (płytki miałem z jakiejś gazety z grami), drugi i trzeci to działały różne fajne kody, typu insert

xp_map

itd, natomiast niedawno jak grałem w G1 i próbowałem użyć tych kodów to po prostu nie działają. Jak to możliwe? Tak samo w G2, kiedyś działał mi

insert ch_helper, insert rocketfeller

(czy jakoś tak) i jeszcze kilka innych, teraz nie wchodzą...

Dodam, że gram na dokładnie tych samych wersjach gry, G1 z tej gazetki, G2 też ten sam. Nie pobierałem nigdy żadnych patchów (jeśli w ogóle takowe były). Próbowałem na 3 swoich pc i u kumpla, wszędzie to samo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, mi kody działają.

A tak BTW , jakiego kodu używacie żeby mieć nieśmiertelność ?

Bo ja naciskam "b" , wpisuję "guardian" i naciskam znowu "b". Efekt to oczywiście nieśmiertelność, ale także na ekranie pojawia się jakiś dość długi komunikat po niemiecku (jak chcecie to przepiszę tutaj) . Pomijam już fajne komunikaty w G2 NK , kiedy np. przyzwiesz sobie 1000 złota i pokazuje się "kara za oszustwo : -100 PD".

Pokażę jeszcze jeden absurd z tego serwisu (dotyczącego Trolli)

Jedynym naprawdę skutecznym sposobem na niego jest czar zmniejszeni potwora lub potężny oręż w rękach wojownika z siłą powyżej 300.

Chodzi mi oczywiście o fragment "z siłą powyżej 300" , bo potężną broń jako tako można uznać. Ale siła POWYŻEJ 300 ? No bez jaj, korzystając z Krzyku Wojownika i mając chyba 75 siły pokonałem bez żadnego problemu tego potworka, tracąc jedynie pół życia , bo miał szczęście i raz mnie trafił, ale jestem pewien że da się go zabić bez straty PŻ. Pomijając , że wbicie 300 punktów siły to wbicie 30 poziomów , a wiadomo, że nie samą siłą się żyje , trzeba też wbić trochę poziomów na władanie broniami i zręczność oraz ew. manę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żeby mieć nieśmiertnelność, korzystam ze standardowego "cheat god" wpisywanego w konsoli. Tak naprawdę, to to raczej nie jest kod na nieśmiertelność, a na "niespadanie" statystyk, ponieważ nie tylko punkty życia nie obniżają się nam, gdy oberwiemy, ale też siła, zręczność czy mana nie obniża nam się, gdy zdejmiemy magiczny amulet/pas/pierścień, który daje nam premię do danego współczynnika - w ten sposób można, poprzez zdejmowanie i zakładanie tego przedmiotu w kółko, w nieskończoność podbijać sobie dany współczynnik (większośc z was tutaj pewnie zna tą sztuczkę). A o tym guardianie to ja nawet nie wiedziałem, może kiedyś spróbuję...

Co do siły powyżej 300 - nawet nie wiedziałem, że można taką nabić, bo z tego co wiem, to 300 jest górną granicą dla wartości siły... A trolla oczywiście da się ubić nawet nożem na wilki bez straty życia, jeśli tylko uda się go szybko zajść od tyłu i bez przerwy naparzać w plecy, zanim ten goryl się do nas odwróci - a jak odwróci, to znowu szybko uciec mu na tyły, zanim zdąży nas trzepnąć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że robiłeś wszystko, jak należy, tzn. wpisałeś najpierw MARVIN w oknie statystyk postaci, a kody wklepywałeś w konsoli? Może o czymś zapomniałeś...?

Nie chodzi o to, że ogólnie nie działały mi kody, bo wszystkie kody typu niesmiertelność,teleporty, przyzywanie mieczyków a nawet npc-a do zmiany wyglądu postaci czy rozdziałów działają. Natomiast magicznie jakoś przestały działać kody na xpmap (w G1, mapa pojawia się w ekwipunku, po jej użyciu znika dająć ileś tam doświadczenia i pojawia się znowu), chhelpera (w G2, pojawiał się nasz klon, z którym rozmawiając mogliśmy uczyć się dowolnej umiejętności, dostać jakies przedmioty, zmienić przynależność do gildii, poziom postaci etc - w NK nawet dostać dodatkowe skill pointy) i rocketfellera (jakoś tak się to pisało, pojawiał się nasz klon, posiadający bodajże każdy item w grze, wliczając pancerze).

Jakby komuś chciało przy okazji sprawdzić to u siebie :

insert xp_map (G1)

insert ch_helper (G2)

insert rocketfeller (G2)

A tak BTW , jakiego kodu używacie żeby mieć nieśmiertelność ?

ch_god czy jakoś tak

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o jakie kody chodzi, ale co, po prostu naciskasz ENTER i nic się nie dzieje ?

To dość dziwne. Ale dzięki za przypomnienie kodu xp_map ;)

Tak przy okazji, nie ma kodu

insert rocketfeller

jest tylko

insert pc_rockefeller albo insert orc_rockefeller

Dalej zamiast insert ch_helper wpisz

insert ch

Edytowano przez Mazzakollo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskałem enter i wyskakiwał ten komunikat króciutki o niepoprawności polecenia o ile dobrze pamiętam. Napisałem, że jak grałem "ostatnio", co oznacza jakiś rok - 2 lata temu :P więc nie pamiętam już dokładnie jak to było. Pamiętam tylko, że takie coś miało miejsce i irytację z tego powodu swego czasu:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej było coś o zabijaniu trolli. Przypomniał mi się dobry sposób na czarnego trolla.

Sprowokowałem go by mnie ścigał (a myślałem, że nie wylezie z tej jaskini) i uciekłem do tego myśliwego co pomagał mi z zębaczami. On go zaczął ciąć od przodu, a ja biegłem szybko za plecy trolla i uderzałem go z drugiej strony. Troll zupełnie zwariował i cały czas się obracał to do mnie, to do niego, ale żadnego z nas nie uderzył. Padł w kilkanaście sekund, mimo że byłem nowicjuszem z wilczym kłem i chyba 20pkt. siły (tak, ten myśliwy jest niezły, sporo życia mu zabierał).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wspomniał o obozie bandytów z G1.

To jest właśnie ciekawostka. Bo podobno kiedyś w KŚgry czytałem. Że Gothic 1 robili szesnastolatkowie ?! Jak na G1 to całkiem im wyszło ale nie wiem ile w tym prawdy.

Fakt jest taki, że każda część ma jakiś smaczek jak ten obóz. Swoją drogą G1 ma jeszcze jeden smaczek o którym wspominałem.

W którymś miejscu w GD, jest taka ściana skalna. Podobno za nią miała być jakaś wioska ale ile w tym prawdy to nie wiem. Kto wie jakby Gothic 1 wyglądał, gdyby dłużej nad nim popracowano ? Mnie się akurat G1 podoba. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prada jest taka, że Gothic posiada potężne narzędzie edycji, które zawarte jest w konsoli. Można tam robić cuda, a przyzywanie postaci, zmiana statystyk to pryszcz. Takie kody, jak insert pc_rockeffeler, insert ch i insert fh, są bardzo przydatne (nawet w grze). Bawiliście się kiedyś w takie komendy? Udało się Wam coś stworzyć? :)

Pokaże trzy przykładowe prace. Większość pewnie uzna, że nie ma w tym nic cudownego, ale pewnie sporo osób tego nie widziało. :P

Mały człowiek:

Dwa miecze:

Broń dwuręczna, jako jednoręczna:

Takich ulepszeń jest cala masa. Kusza jako miecz, ludzie jako potwory, wysokie skoki, animacje i wiele, wiele więcej. :D

Że Gothic 1 robili szesnastolatkowie ?!

Trochę w to wątpię, ale wszystko możliwe.

Podobno za nią miała być jakaś wioska ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Też słyszałem sporo rzeczy o tych "zaginionych" lokacjach. Szkoda, że nigdy się nie pojawiły, ale i tak gra jest przednia. Widział ktoś z Was, jak na początku miał wyglądać Gothic? Jeśli nie, polecam się zapoznać (np.

)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronek. Jeśli tak Gothic miał wyglądać. To mam dziwne wrażenie że G1 świetnie by pasował jeszcze na amigę z taką grafiką ? :)

Co do zaginionych lokacji. No trochę ich w sumie jest, ale tak jak mówiłem. Jakby popracowali dłużej nad grą. To może było by coś z tego więcej i lepszego ?

Co do konsoli. Konsola to nie jedyna zabawa do modyfikacji gry. Są jeszcze narzędzia modderskie które się bardzo przydają. Ale za pomocą konsoli możemy wykonać ciekawe efekty, które są w sekretach filmowych erola. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Bronek

Stworzyłeś to jak mniemam używając kodu na wzór eab, tylko że modyfikującego właściwości przedmiotów. Te dwa miecze to tylko dla szpanu mam rację? Tzn można walczyć i tak tylko jednym, a drugi jest dla ozdoby ; ). Praca 3 to zmiania charakteru broni z dwurecznej na jednoreczna ; ). Od groma jest filmików na yt pokazujących takie smaczki. Np. walka patelnią, albo szkielet, który rozmawia z postaciami lub też mega uderzenie pieścią, po którym przeciwnicy odlatują kilkadziesiąt metrów w tył. Widziałem także płonące domy i jadalne miecze ; D.

Edytowano przez capslol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...