Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

Dobra. Kiedyś wymieniłem powody, dla których G2 +NK jest dla mnie grą słabą. Teraz po 7h gry w G3 + ZB wymienię problemy z tą częścią.

- To już nie ten Bezimienny

- Kolejne wybudzenie ze snu

- niewidzialne ściany

- 3,4 GB pachy, a i tak gra tnie ( mam 3 rdzeniowy procesor...)

- Po 10 minutach gry miałem około 20k. Jakim cudem? Wyniosłem z domu kowala jego eq. Nawet w G2 tego nie było...

- myszka mi skacze

- to już chyba nie jest Gothic...

Ale są i plusy!

+ Grafika zadowala

+ System walki w końcu jest grywalny

- Są tarcze

+ Lepszy crafting

+ Nadal bywa ciężko na normalnym

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyprowadzilem. Teraz musze z nim pogadac czy Inog ma mnie o tym poinformowac?

Tak i wtedy dostaniesz zlecenie na zabicie czarnego maga

A jak dla mnie ten G3:ZB z pathem z CDA jest grą grywalną, i daje radę żadnych większych bugów nie miałem, że aż skusiłem się przejść ją drugi raz :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, ja też narzekałem na G3, na optymalizaję, całkowicie zniszczony system walki, nie współmierność statyk, to znaczy mam sto siły, a byle miecz zardzewiały wymaga 150 ?!! Mogli już znowu zagrać numer z amnezją, bo to co zobaczyłem napradę obrzydziło mi grę. Ale jej najgorszą wadą so postacie, Diego, zwinny złodziej, wygląda ja pudzian na diecie drożdżowo - sterydowej, nie wspomnę już o tym że MIECZE JEDNORĘCZNIE NOSZĄ NA PLECACH. Ja jeszcze zrozumiem katanę, albo jakiś tam lepszy miecz, ale SZPADĘ?

Z drugiej strony, jak zobaczyłem Arkadię...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mieczami na plecach postacie biegają nawet w Risenie. Co do statystyk i modeli postaci, statystyki są tak trochę odpowiednikiem tych z poprzednik części, gdzie w Gothicu III 100 to tak jakby 10 w poprzednich częściach (tyczy to się tylko zręczności, siły, many i wytrzymałości). Co do modeli postaci, tutaj mogli zrobić je lepiej nie będę wymieniał które mi się podobały a które nie, a o optymalizacji... nie będę się wypowiadał, każdy wie jak jest.

Pierwsze piętnaście minut z polskiej wersji rozszerzenia do nowej odsłony sagi:

http://www.gram.pl/news_8AjhGOu4_Tylko_u_n...k_Setarrif.html

Dla mnie ta seria skończyła się na Zmierzchu Bogów (zastanawiam się czy znowu w niego nie zagrać), przynajmniej dopóki Gothici robi Spellbound. Co do tego dodatku, filmiku i samej podstawki (czyli Arcania: Gothic 4) powiem tak: już na początku (znowu) wybieramy klasy postaci, no ludzi bez jaj, KLASY W GOTHICU!? Następną sprawą jest to że czwórka (dodatek pewnie też taki będzie) była bardzo mocno ograniczona, np: kiedy grałem u kumpla nie mogłem skoczyć do wody, powód niewidzialna ściana. Takich wad, kontrowersji i absurdów mógłbym wymieniać jeszcze wiele, pozostaje przy tym co napisałem na początku postu, dla mnie ta seria skończyła się na Zmierzchu Bogów. A tak przy okazji na gram.pl znalazłem coś takiego http://www.gram.pl/gra_9wrkGO7_ArcaniA_Upadek_Setarrif.html i nie powiem że nie jestem poirytowany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, ja też narzekałem na G3, na optymalizaję, całkowicie zniszczony system walki, nie współmierność statyk, to znaczy mam sto siły, a byle miecz zardzewiały wymaga 150 ?!! Mogli już znowu zagrać numer z amnezją, bo to co zobaczyłem napradę obrzydziło mi grę. Ale jej najgorszą wadą so postacie, Diego, zwinny złodziej, wygląda ja pudzian na diecie drożdżowo - sterydowej

Jeżeli Diego chociaż w jednej części był złodziejem to Wrzód był wojownikiem. Diego potrafił zarobić pieniądze ale, "uczcziwie" i nie kradnąc.

A co do postaci to wystarczy jakiś lepszy path i jest cud, miód, malina.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos powiedziec czy jest gdziekolwiek wyjasnione za co Milten, Gorn, Diego, Lester, Lares sa zsyłani do Gorniczej Doliny?

Milten jako Mag Ognia ok

Diego został wrobiony w coś w Khorinis ( dobrze mowie?)

Natomiast Gorn, Lares i Lester? Moze mi ktos powiedziec?

I według mnie już bardziej Lares pasuje to obrazu złodzieja niz Diego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G3 + ZB wydaje mi się dziwnie prosty. Na poziomie normalnym, mając podstawowy miecz, bez zbroi, tarczy, na 10 lvl'u wygrałem 3 bitwy na arenie. Dopiero w ostatniej zostałem draśnięty. Możecie mi powiedzieć jakie nowości, względem G3 niesie dodatek ZB? I czemu ta gra nawet z patchami tnie chwilami niemiłosiernie...I czemu ubicie 3 orków na 11 poziomie to żaden problem? I czemu możemy brać dowolne przedmioty? Dawniej by to była kradzież...I czemu Bezimienny to nadęty bufon, drący się do każdego napotkanego wieśniaka, że już niedługo go wyzwoli...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gothic 3 jest faktycznie banalnie prosty. Zmienia to pewien mod, niestety nie pomnę jego nazwy. Oprócz walki uproszczono jeszcze wspomniane przez Ciebie relacje, z których słynęły pierwsze części. Co do Bezimiennego - w samym G3 nie było to aż tak dotkliwe, aczkolwiek ZB spotęgował jego buractwo, co IMO strasznie osłabia utożsamianie się z bohaterem (co było raczej celem poprzednich części - nie kierowaliśmy postacią przygotowaną przez twórców.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G3 to łatwa gierka nawet na hardzi-e, ale przy niektórych walkach z orkami jak jest dużo szamanów np. w Nordmarze może być dość trudno, chyba że ktoś ma umiejętność posługiwania się kosturem magicznym to można odbijać wszystkie ataki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest moja spekulacja odnośnie Gorna i Lestera, nie musi się z prawdą pokrywać.

Jeśli się tyczy Gorna, to możliwe są dwie wersje.

1: Brał udział w bijatyce jakiejś za co został zesłany do GD.

2: Był jednym z podwładnych Lee, a w tamtym czasie był spisek przeciwko niemu, to i Gorna trzeba było się pozbyć.

Odnośnie Lestera.

Lester mógł trafić do GD przez handel bagiennym zielem, co by się kupy trzymało bo w G1 lubił sobie popalić, a w zakończeniu G3 miał swoją plantację ziela.

Co do Diega.

Diego robił dla Gerbrandta, którego w G2 spotykamy. Gerbrandt wrobił Diega w ciemne interesy, przez co został zesłany do GD. W G2 Diego przejmuje majątek Gerbrandta, a ten ucieka. A żeby było zabawniej, to oboje obok siebie przechodzą jakby nigdy nic po zadaniu. xD

Co do Miltena.

Nie jest wyjaśnione, czemu on został zesłany do GD, tylko tyle że po stworzeniu bariery został magiem ognia.

Mnie bardziej ciekawi, czemu Angar tam trafił ?

Edytowano przez Spriggs
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że roztrząsanie, dlaczego trafiła tam każda postać jest bezcelowe. To była kolonia karna - wysyłano tam ludzi, by wydobywali rudę, a że tej potrzebowano mnóstwo - wysyłano tam ludzi za różne drobiazgi. Z tego, co pamiętam Wrzoda zesłano do kopalni, za to że "za bardzo lubił zwierzęta", więc każdy mniejszy czy większy przestępca i dewiant mógł tam wylądować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Spriggs- Milten gdzieś mówi, że trafił tam za dezercję. Zresztą w "Wiki" jest to dokładniej opisane (złapano go przy kradzieży jabłek i rozpoznano po wojskowym tatuażu).

Co do Angara, to w MT ktoś wspomina, że za walkę i pozbawienie przeciwnika życia na arenie (tyle, że Angar nikogo nie zabił, a tamten gość zginął przypadkiem).

Edytowano przez antros22
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w kwestii Wrzoda, wniosek nasuwa się sam, i lepiej bym tego głośno nie mówił.

Faktycznie, mój błąd z Miltenem.

Co do MT. Może i jest to fan fiction, ale po części też wprowadził to czego zabrakło w G1. Ale kwestia Angara pewnie zostanie rozwiązana w Dziejach Khorinis.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah myslalem, ze jak juz mi pomogliscie to ukoncze ZB. Jednak Czarny Mag opanował do perfekcji sztuke niewidzialności . ani nie ma go w Trelis, ani w tej jaskini do ktorej powinien pojsc noca. Cudowna gierka.

Idziesz do jaskini na lewo od Trelis(od tego wyjścia co się na Geldern idzie) tam jest łóżko(w tej jaskini) i przesypiasz do północy, i jeszcze chwile czekasz aż przyjdzie do jaskini. czarny Mag jest łatwy, to zabicie go nie sprawi ci większego problemu

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą ukończyłem dodatek do Arcanii i jestem w szoku. Ta gra to jeden wielki korytarz. Przez całą rozgrykwę przedieramy sie przez grupki banalnych do pokonania przeciwników. Podczas pierwszych zapowiedzi zapewniano ,że rozszerzenie zaoferuje aż 10 godzin ,a ja oglądałem napisy końcowe po zaledwie 2,5h. Twórcy nie naprawili również jednej z bolączki podstawki a mianowicie różnorodności twarzy napotykanych NPC-ów. Znów mamy 3 modele na krzyż. Gra ewidentnie została wycięta. Dobrze przynajmniej ,że dubbing stoi na niezłym poziomie. Szkoda ,że tak kończy Gothic. Wątpie by Piranhie chciały wracać do czegoś takiego.

Edytowano przez PanGothic
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...