Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

CormaC

Modulator - komentarze

Polecane posty

CDA zawsze podaje nazwę dewelopera/studia oraz wydawcy dla gier komercyjnych. Dodatkowo często wspomina się o głównych twórcach i pomysłodawcach.

Dlaczego zrobienie tego samego dla modów i gier darmowych jest przesadą?

Byc moze to blad z mojej strony, ale zauwazcie:

- jest podawana strona www, co na dobra sprawe powinno wystarczyc

- wiele modow jest robionych przez ludzi, ktorzy nie tworza zadnej bardziej zorganizowanej grupy, a co za tym idzie - nie nazywaja sie nijak. I co wtedy? Wymieniac ich przez pol strony z nazwiska?

- niektore z modow nie maja nawet strony www, nie wspominajac o jakichkolwiek plikach plikach z namiarami tworcow itp.

Z tych powodow uznalem, ze najrozsadniej jest wymieniac strone www, ktora jest zazwyczaj najpewniejszym sposobem identyfikacji, a gdy takowej nie ma, jakiekolwiek inne dane przyblizajace tworcow.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze to blad z mojej strony, ale zauwazcie:

- jest podawana strona www, co na dobra sprawe powinno wystarczyc

Nie wystarcza to w przypadku gier komercyjnych, dlaczego więc powinno wystarczać w przypadku gier darmowych?

- wiele modow jest robionych przez ludzi, ktorzy nie tworza zadnej bardziej zorganizowanej grupy, a co za tym idzie - nie nazywaja sie nijak. I co wtedy? Wymieniac ich przez pol strony z nazwiska?

Chyba żartujesz, pytając się czy jest sens wymienić całą "listę płac". Oczywiście, że nie ma. I żaden dziennikarz tego nie robi kiedy recenzuje film czy książkę. Podaję się jednak nazwisko reżysera lub autora.

Żartujesz chyba też, pisząc, że "nie nazywaja sie nijak".

Nikt się nie nazywa nijak. Albo grę tworzy ekipa która ma nazwę (nawet jeśli to jest "the <mod> team") albo jeśli jej nie ma, to ma głównego twórcę, który na pewno ma pseudonim lub imię i nazwisko.

Jak napisałem wyżej w wątku, wystarczy wskazać nazwę ekipy lub głównego twórcę, tak jak to CDA robi w przypadku gier komercyjnych.

Podaję przykłady dla modów z CDA 2/2008:

Mario Kart: Source

Producent: MKS Team

(informacja znaleziona na stronie domowej)

DOOM 3 GTX

Producent: Gyppi i inni

(informacja znaleziona na http://www.xtreme-lab.net/gtx/gtxd3_c.htm i j w gtxlite_d313_b1readme.txt)

(informacja znaleziona na podstronie CREDITS oraz w pliku readme.txt)

PARANOIA

Producent: Mikhail "BuZZeR" Kadikov i inni

Wersja angielska: ekipa LocWorks i Roy Cochrun

(informacja znaleziona na podstronie About http://paranoia.level-design.ru/info_eng.htm#credits i w pliku readme.txt)

ChaosUT2: Evolution

Producent: Chaotic Dreams

(informacja znaleziona na stronie domowej i w pliku readme.html)

- niektore z modow nie maja nawet strony www, nie wspominajac o jakichkolwiek plikach plikach z namiarami tworcow itp.

Żaden z modów opisanych w CDA 2/2008 nie cierpi na brak strony www lub na brak pliku readme/credits etc.

Oczywiście, w przypadkach w których nie ma strony domowej (nigdy nie było albo przestała istnieć) i w plikach gry nie ma informacji o twórcach, trudno podać namiary. Wtedy, można jednak napisać:

Producent: brak informacji

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że była recenzja WoG'a (Heroes'a). Ale przecież owy mod nie jest pełną wersją tylko demem! =o (ostatnia wersja to 0,58F, z tego co pamiętam) Mogliście dać do zapowiedzi, a tekst zakończyć optymistycznym tekstem: "Pełna wersja za kilka(dziesiąt) lat" :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że była recenzja WoG'a (Heroes'a). Ale przecież owy mod nie jest pełną wersją tylko demem! =o (ostatnia wersja to 0,58F, z tego co pamiętam)

Rozmawialem tutaj z tworcami, i uzgodnilismy, ktora wersja idzie do recenzji.

Żaden z modów opisanych w CDA 2/2008 nie cierpi na brak strony www lub na brak pliku readme/credits etc.

Tutaj mowilem ogolnie. Ale ok, macie racje, to niedopatrzenie - od nastepnego numeru w metryczce pojawia sie autorzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea działu o modach godna pochwały. Aż dziw bierze czemu nie pojawił się on w cda kilka lat wcześniej :roll: - jak dla mnie mody/modowanie jest integralną częścią grania na PC (producent gier, który tego nie rozumie nie ma szans na rynku PC).

Co do modulatora - za często widzę w nim mody do quakea czy UT; może by tak opisać najlepsze mody do BF2 (a są one ogromne!), czy np. Silent Huntera III (GWX czyni z SH3 grę idealną) albo serii Total WAr?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do modulatora - za często widzę w nim mody do quakea czy UT; może by tak opisać najlepsze mody do BF2 (a są one ogromne!), czy np. Silent Huntera III (GWX czyni z SH3 grę idealną) albo serii Total WAr?

Zapewne wkrotce takowe sie pojawia.

Ogloszenie parafialne: jesli komus dlugo na maila nie odpisuje, to prosze, niech napisze jeszcze raz. Mialem ostatnio przeboje z komputerem i stracilem czesc maili :(.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas w kraju nie wiele osob interesuje sie modami, fajnie, ze ktos w ogole wyszedl z inicjatywa utworzenia takiego dzialu w cda. Niektore mody sa tak grywalne, ze mogly by byc grami standalone i by sie sprzedawaly bardzo dobrze, np. Alien Swarm do ut2k4. (swoja droga bedzie druga czesc tego moda ale tym razem pod source i jako platna gra standalone :) )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) może by tak opisać najlepsze mody do BF2 (a są one ogromne!)(...)

Gregorius świetny pomysł i wykonanie tego działu, i jak zacytowałem można by pisać nie tylko o UT i HL, ale także innych grach (b. proszę o reckę ProjectReality Mod do BF2 - chciałbym by więcej osób go poznało, a zmienia on w gameplayu naprawdę wiele).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, widzę, że zdecydowaliście się zamieścić zapowiedź PR. Oby się nie okazało, że przedwcześnie (projekt powstaje w bólach już jakieś 5-7 lat :)).

Jedna uwaga - w wersji finalnej manipulacje kamerą mają być dokładnie takie, jak w oryginalnym BW, ponieważ celem twórców moda jest jak najwierniejsze odtworzenie gry na engine TFT, a nie dodanie nowych opcji w związku z przeniesieniem w 3D. Zresztą po demie widać, że jeszcze sporo zostało do zrobienia, również w zakresie mechaniki (np. w tej chwili CC można postawić bezpośrednio przy kryształach :shock:).

No i zasadniczo PR jest (będzie) modem dla TFT - SC i BW jest wymagany tylko ze względu na "copyright content" - kilka zespołów moderskich już się na tym przejechało (mówi coś komuś "Xel'Naga Vengeance"), więc kolesie z Snowflake Ent. wolą podejść do tej kwestii bardzo poważnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe FAQ .

O te rzeczy najczesciej pytacie w mailach, wiec odpowiadam tutaj, coby nie klepac dziesiatki razy tego samego.

1. Dlaczego nie ma oceny za grafikę?

Odp.: Grafika w modach to sprawa dosc niewymierna. Bo niby do czego ja odniesc? Wedle aktualnych standardow kazdy niemal mod bedzie pod tym wzgledem przestarzaly przeciez. Dlatego tez zawsze staram sie zawrzec informacje, czy mod wyglada lepiej, czy gorzej, niz oryginalna gra. Taki punkt wyjscia jest najlepszy i zazwyczaj znajduje odbicie w plusach i minusach. Osobnej oceny za grafike nie bedzie.

2. W CDA czytalem wrazenia z bety moda xxx (albo w drugiej wersji: jego recezje), a gdzie indziej recenzje (w drugiej wersji: wrazenia z bety) - jak to w koncu jest?

Odp.: Tutaj sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, niz w przypadku tradycyjnych gier. Tam beta i wersja finalna sa wyraznie rozgraniczone. Z modami jest troche inaczej. Czasem tworcy zastrzegaja, ze mod jest w wersji beta - wtedy nie ma problemu. Niekiedy jednak mody koncza

swoje zycie w postaci bety, ktora nie jest i nie bedzie juz rozwijana. Co wtedy? Pisac bete, wiedzac, ze to juz koniec? W takim wypadku lepiej napisac recenzje z tego co jest - takie jest moje zdanie i tak robie, majac ku temu mocne przeslanki, rzecz jasna. Inny przypadek: tworcy ypuszczaja szereg wersji, w ktorych na dobra sprawe nie jest okreslone, czym sa. Wtedy mod idzie do recenzji. Do recenzji ida rowniez produkcje opatrzone etykietka "final" i podobnymi, niezaleznie od wielkosci numerku, jaki stoi w nazwie. Uogolniajac: to, czy mod pojdzie do bety, czy do recenzji zalezy glownie od producentow i ich informacji, a w drugiej kolejnosci od zdrowego rozsadku piszacego recenzje.

3. W poprzednim numerze byl opis bety moda xxx, czy w nastepnym dacie recenzje?

Odp.: Nie. Mody powstaja dosc dlugo - to raz. Dwa, ze jesli w finalnej wersji moda nie bedzie drastycznych zmian, to recki raczej nie poczytacie. Po prostu szkoda miejsca na powtorki.

4. Dlaczego xxx dostal taka slaba/dobra ocene? Poprawcie to w nastepnym CDA!

Odp.: Zapomnij. Slowo sie rzeklo. Kazda recenzja czy wrazenia z bety, to osobiste zdanie autora tekstu. Mozesz sie z nim nie zgadzac, twoje prawo - ale korekty nie wymusisz.

5. Przeslij mi moda XXX.

Odp.: Nie. Podobnie jak ja, masz Internet. Mozesz go sobie sciagnac ze strony podanej w metryczce moda. Jesli jakims cudem tam nie znajdziesz linkow, wpisz nazwe moda w googlach, na pewno znajdziesz. I nie pisz, ze nie znalazles i go nie ma - gdyby tak bylo, to nie przeczytalbys o nim w CD-A.

6. Dlaczego nie zamieszczacie wszystkich modow na Cover DVD?

Odp.: Bo sie nie mieszcza. Te największe potrafia zajmowac nawet 1 czy 2 GB. Jak sie trafia jakies mniejsze, to wyladuja na plytce, bez obaw. Przeciez nie robimy Wam na zlosc ;). Tak czy inaczej: postaram sie wrzucac pojedyncze mody, ale na wszystkie z danego numeru raczej nie liczcie.

7. Zamiesc w nastepnym numerze recenzje XXX! - i inne, w stylu: dlaczego jeszczez nie bylo xxx itp. itd.

Odp.: Jestem wdzieczny za wszystkie wasze propozycje i staram sie ich trzymac w miare mozliwosci, ale wszystkich nie zadowole. To, jakie mody trafiaja na lamy w danym miesiacu zalezy glownie od tego, jaki poziom prezentuja i z jakich gier pochodza. Staram sie nie dublowac gier i nie pisac ciagle o modach do jednego tytulu czy gatunku gier, uwierzcie. To ze czesciej pojawiaja sie produkcje do H-L 2, nie oznacza, ze robie tak, bo lubie ta gre (a nawiasem mowiac, lubie sredniawo), a tyle ze wychodzi do niej mnostwo dobrych modow - i co? Nie pisac o nich?

8. Teksty o modach powinny być mniejsze/większe itp.

Odp.: Teksty jakie sa, takie sa - wydaje mi sie, ze taka forma jest optymalna. Krotsze byc nie moga, bo zbyt wiele rzeczy musialbym pominac. Jesli sie trafi naprawde porzadny mod, to byc moze zalapie sie na cala strone, ale niczego oczywiscie nie obiecuje.

9. Jakie mody beda za miesiac w CD-A?

Odp.: Ciekawe. Kupisz CD-A to sie przekonasz jak bardzo. ;)

No, to chyba tyle. Jak mi cos przyjdzie do glowy, to napisze.

Aha, uwaga natury ogolnej, ale skierowana do niektorych: to, ile bluzgow czy wazeliny wrzucisz do maila w zadnym wypadku nie skloni mnie do zmiany zdania na jakis temat.

No i tradycyjnie na koniec: piszcie, podsylajcie swoje uwagi. Nie jestem wszechwiedzacy (ale niewiele brakuje ;)) i o wielu dobrych produkcjach zwyczajnie moge nie wiedziec. To, jak wyglada Modulator, naprawde w duzej mierze zalezy od Was - ostatnie numery to w duzej mierze propozycje wyciagniete z Waszych maili.

Do przeczytania!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podoba mi sie ten dzial. mozna odswiezyc tytuly, ktore odstawilo sie juz na polke. szkoda tylko, ze tak malo stron. mam nadzieje, ze w przyszlosci bedzie tego wiecej.

chcialem polecic pewnego moda. movie battles 2. jest to mod do gry jedi academy. zeby sie nie rozpisywac powiem tylko, ze jest to taki CS w swiecie star wars. niedlugo powstanie nowa wersja tego moda, tyle ze pod hl2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dział , jest jednym z moich ulubionych w CDA , przydałoby się więcej miejsca w czasopiśmie na Modulatora :)Gregorius , świetna robota, oby tak dalej :) PS. Chciałem wam polecić pewnego moda pod HL2 o tytule Pirates, Vikings and Knights jest to taki MMOFPPHnS :P (Coś w stylu Obliviona - graficznie i systemem walki :D , a resztę trzeba zobaczyć :D)

PS2. Przypomniał mi się jeszcze jeden mod warty uwagi , a mianowicie Dragonball Source - coś w stylu ESF tylko pod silnik source , narazie niewiele postaci , ale mod się ciągle rozwija :) Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast chciałbym zapytać:dlaczego nie ma recenzji modów do gier RPG?Np.Morrowind,NWN posiadają mnóstwo modów.Ja polecam mod "Zagadka Ramsfelda" do NWN,który,jak Gregorious pozwoli,zrecenzuję(a raczej opiszę,bo na razie to jedna część z ok.3-4 zapowiadanych).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast chciałbym zapytać:dlaczego nie ma recenzji modów do gier RPG?Np.Morrowind,NWN posiadają mnóstwo modów.Ja polecam mod "Zagadka Ramsfelda" do NWN,który,jak Gregorious pozwoli,zrecenzuję(a raczej opiszę,bo na razie to jedna część z ok.3-4 zapowiadanych).

Moze dlatego, ze na 2 stronach nie opisze sie naraz wszystkich wartych yuwagi modow. Ale z czasem, z czasem... cierpliwosci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recenzje jakich modów znalazły się w ostatnim CDA

Project Revolution (Starcraft + Warcraft 3), Zombie Panic: Source (Half-life 2), Slaughterhouse (ut 3), The Lost Spires (Oblivion)

czy mógłbyś zdradzić jakie mody masz zamiar w najbliższym czasie opisac?

Nie. :)

A poza tym, pisalem o tym kilka postow wyzej. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregorius ma racje , popatrzcie chociaży na takiego Black Mesa Source , ktory własnie powstaje.

Z tego co pamietam zajmuje już 4 gb a jeszcze nie jest skończony.

Gregorius nie pytam kiedy , ale czy opiszesz Black Mesa Source??

Tak przy okazji pamiętacie tamę w HL1 , zobaczcie tą z moda Black Mesa.

http://blackmesasource.com/media/st_dam.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały pomysł z modulatorem jest świetny! Ale czy moglibyście w przyszłym numerze zrecenzować (imo) najlepszy mod do Diablo 2 ? Nazywa się Median 2008, zmienia kompletnie grę, oświetlenie, kilkanaście nowych uberków, całkowicie zmienone unikaty, runewordy, skille i można by jeszcze długo wymieniać ;) Oficjalna strona : http://modsbylaz.planetdiablo.gamespy.com/.

Edit:

http://pl.youtube.com/watch?v=GLVrTTlRbGM

http://pl.youtube.com/watch?v=7-zcIV-5m6g

http://pl.youtube.com/watch?v=egSHjBCw0do

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z modulatorem świetny. Mody najciekawszych i najlepszych gier, dobrze zrecenzowane przez Gregoriusa, ale jedno mnie boli : że jest bardzo niska poprzeczka. Jednak bardzo dobry pomysł z tym modulatorem. Jak by Mac Abra mógł to go o to proszę żeby w przyszłości było więcej stron tego działu. :rolleyes:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...