Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Ylthin

Wiedźmin Edycja Rozszerzona (v 1.5) - "skoki" animacji i okazjonalne crashe

Polecane posty

Problem jest dość nietypowy. Otóż gra nie tyle klatkuje, co...

Może na przykładzie. Jestem w końcówce rozdziału II. Biegam po ulicach Wyzimy Klasztornej, gdy nagle gra zatrzymuje się na ułamek sekundy i rusza dalej, ucinając fragment animacji biegu. Dzieje się to niezależnie od miejsca (zarówno gdy patrzę na ciemny jak piwnica skrawek ściany w Loszku, jak i przy przechodzeniu przez większy, gęsto zaludniony placyk), ustawień graficznych, ilości procesów działających w tle i sterowników graficznych, nasila się jednak w trakcie walki.

Ponadto czasami po ok. 2-3 godzinach grania non-stop Wiedźmin potrafi wywalić do pulpitu ze standardowym komunikatem Windowsa o appcrash'u ("Program przestał działać") lub zwiesić (taskmgr.exe pokazuje, że proces "nie odpowiada"). To, czy używam kombinacji Alt+Tab nie ma na to wpływu. Tak samo czas, po którym następuje zwiecha/crash jest różny.

Konfiguracja sprzętowa:

Core2Duo T6500 @2,1 GHz

GeForce 130M 512 MB (rozdzielczość 1366x768, gra hula na 1360x768)

3 GB RAM DDR3

HDD Seagate 500 GB

Windows 7 Ultimate 64-bit

Laptop do najlepszych nie należy, jednak na niemal identycznej konfiguracji (inny dysk - WD Scorpio Blue 320GB) hulającej pod Vistą Home Premium 32-bit problemów nie było. Również brat, korzystający z identycznego systemu problemów z Wiesiem nie miał.

Niedawno aktualizowałam sterowniki, od tego czasu zdarzają mi się sytuacje, gdy ekran staje się czarny, a w obszarze powiadomień wyskakuje komunikat "sterownik ekranu uległ awarii" (nie można go kliknąć, a ikonka - żółty trójkąt z czarnym wykrzyknikiem - szybko znika).

Instalacja (z dwóch płyt) przebiegła bez problemów. Obydwa nośniki są czyste i bez rys.

Gra jest w 100% oryginalna.

Postaram się wrzucić niedługo screen z ustawieniami graficznymi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okay, mam screeny.

http://screenshot.xfire.com/s/124360069-4.jpg

http://screenshot.xfire.com/s/124360051-4.jpg

http://screenshot.xfire.com/s/124360037-4.jpg

Występuje też inny błąd. Podczas przeglądania listy składników alchemicznych w dzienniku zdarza się, że zamiast ikonki/grafiki danego składnika widać sporych rozmiarów czarny kwadrat, który dopiero po chwili zastępuje normalna grafika. Jakby gra miała problem z doczytywaniem tekstur...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to wina Windy. Wiesiek pod "Siódemką" zachowuje się jak szalony i często miewa różne problemy, w tym częste crashe i błędy graficzne. Mi pomogła aktualizacja sterowników, świeżego DirectXa oraz instalacja Visual C++ 2010 Redistributable Package (link - http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=14632)*. Potem gra śmigała, chociaż zdarzyło jej się okazjonalnie wywalić po kilku godzinach. Pamiętaj o częstym sejwie. biggrin_prosty.gif

* - Bogowie! Co się stało z BBCode?!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reinstall jeszcze nie był, ale mam go w planach. Muszę tylko save'y skopiować...

Podobny problem - nagłe skoki animacji/FPSów (aplet FPS w Xfire In-Game pokazuje nagły spadek ze stabilnych 60 FPS na 20-30) wystąpił w King's Bounty: Legenda. Podejrzewam, że winne są sterowniki od karty graficznej, spróbuję je odinstalować, wyczyścić rejestr ze śmiecia i zainstalować od zera.

@Alfi - Właśnie mój brat, grający na Win7 64-bit żadnych problemów z Wieśkiem nie miał... Dziwne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...