Skocz do zawartości

Co bym zmienił w CDA? cz. II


Pzkw VIb

Polecane posty

Co nie zmienia faktu, że recenzowanie gierek dla dzieci wychodziło Ci o wiele lepiej.

Nie recenzowalem gierek dla dzieci - cos ci sie pomerdalo.

A co do wspomnianego "na siłę", nie jest to równoznaczne z tym, że ktoś pisał aby zmieścić się w wymaganych 4 czy też 5 stronach.

Nie zrozumiales, o co mi chodzilo.

Chodzi mi o to, że brak w Twoich recenzjach "duszy". Bardzo łatwo odróżnić recenzję napisaną z pasją i recenzję napisaną bez niej.

Coz, z gustami sie nie dyskutuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Dział MODYFIKACJE to dobry pomysł, tę stronkę można poświęcić. A do tego jak już wcześniej pisałem dorzucić co jakiś czas płytkę z modami/trainerami/trailerami/ewentualnie demami raz na jakieś 4 numery. I poświęcić całą np. na mody do GOTHIC-ów lub stalkera. Już Smg napisał, że to by podniosło cenę pisma o 1zł. To nie tak wiele, a taka zmiana byłaby na plus dla pisma. 8)8)8)8)8)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre zagraniczne pisma opisuja mody , CDA nie może byc gorszy.

A co z takimi modami , nad niektórymi pracują całe rzesze grafików i programistów , sam wyżej opisany Black Mesa Source nad którym prace dalej trwają waży już 2GB.

Proponuje w takim dziale wrzucić 1 recenzje moda na numer.

Przykłady naprawde warte opisania.

Hidden Source - (survivalowy horror multiplayer)

Thief 2X - (zupelnie nowy scenariusz do Thief 2)

The Dark Conjunction (Quake 3)

Unlocker Pojazdów do Stalkera

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym dodał do CDA dział o grach, które nigdy nie wyszły (choć na jedną stronę) można by było opisać 1,2 lub 3 gry miesięcznie , myślę, że dział byłby ciekawy ze względu na wiele dobrze zapowiadających się gier, które nigdy nie wyszły...Proszę o opinie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym dodał do CDA dział o grach, które nigdy nie wyszły (choć na jedną stronę) można by było opisać 1,2 lub 3 gry miesięcznie , myślę, że dział byłby ciekawy ze względu na wiele dobrze zapowiadających się gier, które nigdy nie wyszły...Proszę o opinie :)

Po pierwsze - logika... jak można opisać grę, która nie wyszła? Ok, można oczywiście zasugerować się tymi kilkoma zdaniami od producentów, ew. paroma screenami ale.. to wszystko. Brak materiałów. Po drugie - po co marnować strony na opis gier, które spoczywają w spokoju? Nie wiem jak ty, ale ja nie bardzo bym się tym interesował. Oczywiście, można opisać perypetie takich gier jak np. Duke Nukem Forever ale to by, wg mnie, w zupełności wystarczyło.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym dodał do CDA dział o grach, które nigdy nie wyszły (choć na jedną stronę) można by było opisać 1,2 lub 3 gry miesięcznie , myślę, że dział byłby ciekawy ze względu na wiele dobrze zapowiadających się gier, które nigdy nie wyszły...Proszę o opinie :)

Kiedyś w jednej z książeczek dodawanych do CDA, było takie coś - i tyle wystarczy. Po co nam takie coś?

Poza tym popieram pomysł na PocketKącik o gierkach na PocketPC, albo opisywać takie gry (jeśli są warte uwagi) w Odmiennych Stanach Grywalności.

stanley! nie czepiaj się kącika Freeware. :)

Dobry pomysł z tym, żeby "w GW zamienić wymagania sprzetowe na sprzęt na którym gra była grana przy pisaniu recenzji - pozwoli to na lepszą ocenę tego co recenzent pisze o tym jak gra wygląda i zachowuje się przy grze".

Konfigurator niech zostanie tak jak jest (jak już się skończą wszystkie konfiguracje Redaktorów, to niech najlepiej zajmuje max. 1,5 strony.)

Nie podoba mi się bardzo nowy dział o grach MMO - wywalić go, albo zmniejszyć o połowę! (Po co się np. rozpisywać na temat tego, w co nie grać?!? :?)

Poza tym bardzo wkurzające są reklamy, które zajmują 2 strony obok siebie... :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ja do każdej recenzji bym dodał ile dana gra uzyskała klatek na sekundę na kilku różnych kompach coś jak w konfiguratorze. Obecnie podawane wymagania gry nie dają możliwości dokładnego sprawdzenia czy gra pójdzie czy nie. Dodanie do recenzji tabelki z uzyskaną przez grę ilością fpsów znacznie ułatwiło by sprawę.

Proponował bym taki układ, że na początek daje się dokładną konfigurację komputerów (coś w stylu komputer 2001, 2002, 2003 itd.), a później w recenzjach małe tabelki z rokiem w którym dany komputer "rządził" i ilość klatek na sekundę jaką gra na nim uzyskała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do każdej recenzji bym dodał ile dana gra uzyskała klatek na sekundę na kilku różnych kompach coś jak w konfiguratorze. Obecnie podawane wymagania gry nie dają możliwości dokładnego sprawdzenia czy gra pójdzie czy nie. Dodanie do recenzji tabelki z uzyskaną przez grę ilością fpsów znacznie ułatwiło by sprawę.

Proponował bym taki układ, że na początek daje się dokładną konfigurację komputerów (coś w stylu komputer 2001, 2002, 2003 itd.), a później w recenzjach małe tabelki z rokiem w którym dany komputer "rządził" i ilość klatek na sekundę jaką gra na nim uzyskała.

Jasne. Trzeba tylko zatrudnic dodatkowe 5 osob, ktore beda sie zajmowaly testowaniem kazdej gry na kazdej konfiguracji. Pisalem juz wczesniej, ze to nierealne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baa, moze nawet nie tyle testowac te gry na 5 roznych kompach, ale niech autorzy recek pisza, tak jak kiedys, w GW przy podpisach redakcji do gier, na jakim kompie byla testowana gra. Od razu jest to jakis poglad - jak np kiedys byly tam kofigi z GF 6600GT, 512-1GB RAM to od razu mialem niby jakis poglad czy dana gra moze mi pojsc. Mialem w tamtym czasie (kiedy to bylo, z rok-poltora temu? ) GF6600 i 512MB RAM czyli dosc przecietny konfig i na postawie CD-A obliczalem moje mozliwosci 'grania' :D A teraz nic...No chyba ze teraz juz do kazdej nowej gry dostajecie z CD-P jakies wypasione kompy do testowania i chyba na stale do redakcji... :x

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baa, moze nawet nie tyle testowac te gry na 5 roznych kompach, ale niech autorzy recek pisza, tak jak kiedys, w GW przy podpisach redakcji do gier, na jakim kompie byla testowana gra. Od razu jest to jakis poglad - jak np kiedys byly tam kofigi z GF 6600GT, 512-1GB RAM to od razu mialem niby jakis poglad czy dana gra moze mi pojsc. Mialem w tamtym czasie (kiedy to bylo, z rok-poltora temu? ) GF6600 i 512MB RAM czyli dosc przecietny konfig i na postawie CD-A obliczalem moje mozliwosci 'grania' :D A teraz nic...No chyba ze teraz juz do kazdej nowej gry dostajecie z CD-P jakies wypasione kompy do testowania i chyba na stale do redakcji... :x

Teraz podawanie, jak gra dzialala u nas nie ma sensu, bo mamy naprawde mocne komputery i 99% wpisow wygladaloby tak: "smigala az milo w full detalach". A to, ze dostajemy od dystrybutorow jakies kompy w prezencie, to jakas totalna bzdura.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak bylo z tymi kompami np przy recenzji G3 ? A i kiedys Smugg wspomnial o tym w AR. No nie podam konkretnego numeru bo mi sie nie chce szukac :P Nie no spoko, niekoniecznie to moze mialem na mysli. Ale jednak bylo fajnie z tymi wpisami...A tak btw: Skoro prawie wszystko Wam chodzi na full detalach to jakie tam sa w Redakcji kompy ? :D Core Quad, 8GB RAM, QUADRO 8800ULTRA, itd. Ech marzenia :) Mimo to dalibyscie jednak te podpisy. Sporo ludzi juz jednak stac na nowe kompy, bo tez i srednia wieku graczy sie podnosci, moga sobie sami na sprzet zarobic. To juz nie jest czesto tak, jak pare lat temu, ze sie gra byle w najnizszej rozdzialce na podkreconym kompie sprzed paru lat - zeby tylko poszlo 8)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie ma możliwości by każdy z recenzentów sam testował swoje gierki i zamieszczał wyniki?

Heh uparty jestem :D

Jasne, bo nie mamy co robic... Naprawde nie ma czasu i mozliwosci, zeby cos takiego przeprowadzic.

A tak btw: Skoro prawie wszystko Wam chodzi na full detalach to jakie tam sa w Redakcji kompy ?

Wiekszosc chlopakow ma juz Core 2 Duo, 2 GB RAM-u, GF8800 GTX. Ja gry testuje glownie w domu, gdzie mam Core 2 Duo, 2 GB RAM-u i GF8800 GTS 640 MB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacje rzeczywiście bym dodał, a zabrał, np freeware, konsole(wychodzi przeto CDA konsole :D ), może 1 stronke NL więcej.

A właśnie w wydaniu świątecznym nie dawałbym żadnej podkładki, tylko słownik ortograficzny... :P

I moje pytanie, przeglądałem numer z 2004 roku :D , i w AR Odpowiadał Ghost i Smugg, uważam że to było jednak ciekawsze, czy nie można do tego wrócić???

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

a co powiecie na chociażby mini recenzje/przypomnienie starych kultowych gier, które swym blaskiem święcą na naszych półkach po dziś dzień. Myślę, że warto byłoby poczytać ponownie o takich grach jak BG, HOMM 3, Diablo, Starcraft etc.

Myślę, że starczyłaby na to strona, 1-2 gier w numerze :)

Pozdrawiam i czekam na opinie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wczoraj zakupiłem CDA i podczas przeglądania zobaczyłem....

Modulator:)

I wiecie co nikt nigdy nie zrobił mi większej niespodziewanki,a dlaczego ktoś zapyta?Bo byłem jednym z wielu inicjatorów (proponowałem go w jednym z postów razem z kilkoma innymi kolegami z forum i widać w kupie siła he he) tego działu w CDA i teraz będę mógł z całą dumą pochwalić się kumplom że uczestniczyłem w inicjacji modulatora. BIG THX

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

a co powiecie na chociażby mini recenzje/przypomnienie starych kultowych gier, które swym blaskiem święcą na naszych półkach po dziś dzień. Myślę, że warto byłoby poczytać ponownie o takich grach jak BG, HOMM 3, Diablo, Starcraft etc.

Myślę, że starczyłaby na to strona, 1-2 gier w numerze :)

Pozdrawiam i czekam na opinie.

Mamy dzial Gry wiecznie zywe przeciez. Wlasnie w nim przypominamy klasyczne produkcje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, niedawno zauważyłem, że bardzo przydatna linijka w gamewalkerze (Testowane na: xxxyyyzzz i chodziło na wysokich detalach bez większych zacięć - coś takiego mam na myśli) zniknęła z niego jakiś czas temu (jeszcze przed gamewalkerową rewolucją. Sądzę, że był to bardzo fajny pomysł, teraz natomiast proponuję jego rozbudowanie: moja propozycja jest taka, żeby (trochę jak w konfiguratorze) przy każdej recenzji zamieścić ramkę, w której byłyby wyniki kompów, na których dana gra została zainstalowana (w przypadku jakichś przeciętniaków może to być nawet jeden komputer, w przypadku większych gier na pewno będzie ich więcej - np. komputer recenzenta + kompy autorów minirecenzji). Ech, coś dzisiaj nie mam dobrego dnia, bo chyba wyszło mi to bardzo pokrętnie. Chodzi mi o coś takiego zawartego w jednej z ramek przy recenzji. Np.

Intel C2D 6300 @ 3 GHz/GeiL 2x1GB DDR2 RAM 800 MHz/GeForce 8800GT:

średnie detale:

1024x768 - 80 FPS

1280x1024 - 48 FPS

1680x1050 - 32 FPS

wysokie detale:

1024x768 - 59 FPS

1280x1024 - 39 FPS

1680x1050 - 21 FPS

Pod spodem następny komputer, na którym była testowana gra.

Wydaje mi się, że byłaby to bardzo przydatna ramka, gdyż każdy mógłby zobaczyć jak gra rzeczywiście chodzi na kompie podobnym do swojego, a nie opierając się tylko na często nieprawdziwych lub naciągniętych wymaganiach sprzętowych. Mam też wrażenie, że nie kosztowałoby to redakcji dużo pracy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, niedawno zauważyłem, że bardzo przydatna linijka w gamewalkerze (Testowane na: xxxyyyzzz i chodziło na wysokich detalach bez większych zacięć - coś takiego mam na myśli) zniknęła z niego jakiś czas temu (jeszcze przed gamewalkerową rewolucją. Sądzę, że był to bardzo fajny pomysł, teraz natomiast proponuję jego rozbudowanie: moja propozycja jest taka, żeby (trochę jak w konfiguratorze) przy każdej recenzji zamieścić ramkę, w której byłyby wyniki kompów, na których dana gra została zainstalowana

Po raz setny (nie pierwszy wpadles na ten pomysl) odpowiadam, ze moze i byloby to fajne, jednak w praktyce bardzo trudne do zrealizowania z roznych powodow, ktorych nie chce mi sie znowu wymieniac.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w takim razie jest chociaż szansa na przywrócenie tej linijki z "metryczki" gry w GW, w której to pisaliście na czym gra była testowana i jak na takiej konfiguracji działała ?

Ale co Ci tak naprawde da info, ze gra dzialala plynnie na Core 2 Duo z 2 GB RAM-u i GF8800 GTX lub GTS?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę mógł to odnieść do swojego kompa. Będę wiedział na jakim dokładnie sprzęcie gra dobrze chodziła, jeżeli będzie to gra szczególnie dla mnie ważna mogę też dopasować do niej upgrade kompa. Więcej mi mówi "gra chodzi płynnie w najwyższych detalach na C2D 2GHz, 2GB RAMu 800 MHz i GF 8800GTX" niż "rekomendowane wymagania to procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB RAM, karta graficzna z 256 MB".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym dział, którego nie ma od pewnego czasu w CDA: "Kącik gier na linuxa". Pragnę dodać, że system ten robi się coraz popularniejszy (polecam szczególnie dystrybucję Mandriva 2008 Extreme 2! - wymiata przy aero z Visty!!!)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...