Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. (seria)


RoZy

Polecane posty

Z tego co mi wiadomo to tylko jedno, ale może się mylę.

Jakże mogłoby być więcej niż jedno zakończenie, skoro CN jest prequelem? I kto wpadł na taki głupi pomysł, aby w grze w której główną rolę odgrywa kampania dla jednego gracza wprowadzać konieczność internetowej aktywacji? :sleep: Kolejna gra w którą nie zagram choć mam na to straszną ochotę.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie STALKERy chodzą na tym samym silniku, który w dniu premiery CC był przyzwoity. Grafika nie porwała, lecz była dobra. Z kolejnymi częściami zmiany były tylko kosmetyczne. Kontrowersji klimatu już nie da się argumentować, to już tylko kwestia gustu. niektórym podobał się klimat Crysisa, a według mnie jego tam wcale nie było. A klimat Stalkera powala.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w Cienu Czarnobyla miałem zakończenie ze złotem. Jak wybierało się pozostałe fałszywe?!

btw gdzie mogę znaleźć jakieś fajne avatary z Stalkera?

Nie ma możliwości bezpośredniego wybrania zakończenia. Te fałszywe są uzależnione od:

-kasa powyżej 50.000 - chcę być bogaty

-Zabicie przywódców Powinności i Wolności - chcę rządzić światem

-Reputacja powyżej 1000 - chcę żeby Strefa znikneła

-Reputacja poniżej 1000 - ludzkość jest zepsuta i musi zostać poddana kontroli

-Reputacja = 1000 - chcę być nieśmiertelny

Nie rozumiem Waszej opinii o grafice w CC. Mi osobiście bardzo się podobała, ale jeśli komuś przeszkadza to polecam ściągnąć modyfikację Stalker Complete 2009.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się też podoba. Co prawda Crysis to nie jest, ale mi płynnie śmiga na wysokich detalach i innych pierdółkach i wygląda naprawdę ładnie. Teraz. W dniu premiery pewnie byłbym zachwycony.

Jak to się nazywał pewien mod, który dodawał osobną przygodę jakiegoś wojskowego, czy coś w tym stylu? Pamiętam cząstkę nazwy "story".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że grafika mocno razi ale CN na silniku CC to chyba lekkie przegięcie, a integracja w ZP z DirectX 11 jest dla mnie na siłę, bo za dużo nie wnosi. Chociaż przy wszystkich częściach bawiłem się świetnie to mam nadzieję, że S.T.A.L.KE.R 3 (jeśli takowy będzie) nie będzie pod względem graficznym odgrzewanym kotletem.

Edytowano przez rajan1gno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak to się nazywał pewien mod, który dodawał osobną przygodę jakiegoś wojskowego, czy coś w tym stylu? Pamiętam cząstkę nazwy "story".

Priboi story

Co do klimatu Zony, to dla mnie poczucie wyobcowania i wszechobecnego zagrożenia z Cienia Czarnobyla jest jego znaczącym elementem. Wojny frakcji z Czystego Nieba stylem rozgrywki zbliżają grę do typowego FPSa, więc nie był to krok w dobrą stronę. Miło mi przeczytać, że w Zewie Prypeci powrócono do pierwotnego zamysłu - może jednak kupię tę część?

@rajan1gno

Z komentarzy na stronie podanej przez Murezora wynika, że mod gryzie się z lokalizacjami. Dodaje podpisy do kilku nowych przedmiotów (np. śpiwór), więc ingeruje w pliki spolszczenia. Zresztą, sam tam poszukaj. :)

Edytowano przez Mindstorm
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, co Ty opowiadasz? Jeśli chodzi o silnik graficzny w CN to w stosunku do CC został znacznie poprawiony (o ile nie wymieniony), a X-Ray engine podniesiony z wersji 1.0 do v.1.5 więc trudno tu mówić o ''odgrzewanym kotlecie''.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj zaczęły się ferie świąteczne i zgodnie z obietnicą postawioną samemu sobie - zainstalowałem Cień Czarnobyla i będę go przechodzi przez święta. Mam tylko takie pytanie: czy broń, która się zacina często da się naprawić, czy musi być nowa?

No cóż im broń zepsuta tym częstsze zacicianie, naprawić nie można, trzeba kupić nową, lub znalesć z lepszym stanem, ale bez obaw :P tak szypko się nie psuje, ja na przykład mam już Unikalny tłumiony karabinek BESa nie zabijając go :P, i ciągle w dobrym stanie mam go do Pryperci.

Wracając do BESa, jak napisałem nie zabiłem go, ani nikt go nie zaibł leży na ziemi i chce aby go wyleczyć dając mu apteczkę, a ja nie mogę mu jej dać, jedynie mogę zapytać go o miejsce gdzie się znajdujemy albo kim on jest, nawet sprzedając mu apteczki nie pomaga. i tak nie wiem co zrobić :D, czy go dobić czy zostawić w spokoju, bo i tak :P jego giwerkę mam czasem się przydaje na skrytych atakach.

Masz rację Murezor :P Oto jak się zmienił Sidorovich (Te ostanie zwala nóg :P)

http://www.pcgames.de/screenshots/original.../clearsky01.jpg

Edytowano przez CobraCommander
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murezor porównaj sobie dwie gry Stalker CS a Fallout 3(mówię tylko o grafice), data wydania podobna, obie w 2008 roku, teraz weź te dwie dwie gry i przyjrzyj się grafice. Według mnie zmiany są ogromne, oczywiście na korzyść Fallouta 3. Nie narzekam bo wszystkie gry z serii stalker urzekły mnie swoim klimatem, jednakże mam prawo trochę popsioczyć na grafikę. :wink:

No i przy okazji ponawiam pytanie na temat Complete 2009

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że grafika mocno razi ale CN na silniku CC to chyba lekkie przegięcie, a integracja w ZP z DirectX 11 jest dla mnie na siłę, bo za dużo nie wnosi. Chociaż przy wszystkich częściach bawiłem się świetnie to mam nadzieję, że S.T.A.L.KE.R 3 (jeśli takowy będzie) nie będzie pod względem graficznym odgrzewanym kotletem.

Cień Czarnobyla powstawał 6 lat. Tfu - silnik projektowano większość tego czasu i obszar. Gdybyś chciał kolejne części na nowym silniku, czekałbyś jakieś 4 lata.

STALKER ma bardziej klimatyczną grafikę niż Fallout 3. Co prawda, w tym drugim też jest klimat super i bardzo dobra grafika, lecz miejscami na pustkowiach błyszczała jak policzek lalki Barbie. Ci, którzy uganiali się za Enklawą, wiedzą o co chodzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarobura grafika w stalkerze jest częścią klimatu i taka ma być, to mi akurat nie przeszkadza, a nawet podoba, jednakże krzaki, trawa i inne elementy ukształtowania terenu według mnie wyglądają szpetnie. Nie zmienia to faktu, że jeżeli grafika nie jest dla nas najważniejsza i siadamy do gry żeby przeżyć ciekawą przygodę w niebanalnym świecie(tak jak ja) przy stalkerze i tak będziemy bawić się świetnie.

Tak pomyślałem, że w stalkerze fajnym bajerem była by gra kolorów jak w filmie Tarkowskiego, kto oglądał wie o co chodzi. Wiem, że kiedy wejdziemy w napromieniowane miejsce obraz szarzeje, jednakże cieszył bym się gdy by widok zmieniał się w stosunku do nastawienia bohatera, tzn gdy jesteśmy np. w nieznanym terytorium pełnym opuszczonych bloków obraz staje się posępny i szarobury(strach, nie pewność bohatera), a kiedy wchodzimy do bazy stalkerów nastrój się poprawia obraz staje się kolorowy(bez przesady) a nasz nastrój wyraźnie się poprawia, zwłaszcza po głębszym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murezor porównaj sobie dwie gry Stalker CS a Fallout 3(mówię tylko o grafice), data wydania podobna, obie w 2008 roku, teraz weź te dwie dwie gry i przyjrzyj się grafice. Według mnie zmiany są ogromne, oczywiście na korzyść Fallouta 3. Nie narzekam bo wszystkie gry z serii stalker urzekły mnie swoim klimatem, jednakże mam prawo trochę popsioczyć na grafikę. :wink:

No i przy okazji ponawiam pytanie na temat Complete 2009

Kwestia gustu. Akurat F3 ma moim zdaniem gorszy koncept graficzny co jest winą potwornego recyklingu elementów graficznych (szczególnie na terenie Waszyngtonu i metra). Ponadto większość twarzy w F3 ma podobną wadę co te z Obliviona, a mianowicie sztuczną i absurdalną mimikę. Ale to tylko moja opinia, a opinia jest z definicji rzeczą subiektywną więc nie ma sensu dyskutować, która gra ma lepszą grafikę.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z pierwszym Stalkerem (lub w wersji dla mutantów - S.T.A.L.K.E.R.E.M.) miałem dosyć ciekawą historię. Z początku nie interesowała mnie w ogóle ta gra, zatem nie napalałem się na nią i dlatego jestem zachwycony. Potem pod koniec 2007 przeglądałem grafiki z gry i nie wydawało mi się tak źle. Lecz odrzuciły mnie mutanty (jeszcze wtedy nie ruszałem żadnej gry z potworem). I pustka do początku 2009 roku, kiedy w ferie mój brat nie miał w co grać. Zaryzykował i kupił Stalkera. Z początku średnio mu się podobał, a potem go totalnie odrzucił. Nie te gusta. A mnie zauroczył i właśnie w niego gram :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...