Skocz do zawartości

Dota 2


Bethezer

Polecane posty

Owszem, jak Enigma trafi 5, to jest pozamiatane... o ile wróg ma aoe/dmg żeby was zmieść. Ale właśnie dlatego się warduje, dlatego trzeba pamiętać o pozycjonowaniu się. Powiedz mi co np. z BKB, jeśli będziecie latać w kupie, dostaniecie stuna od Earthshakera, po czym on się zblinkuje do was i walnie Echo Slamem? To nie będzie wina BKB, tylko tego że nie mieliście okazji się obronić.

Nie rozpatrujesz tego czego ja się czepiam. Przykład który opisałeś dotyczy inicjacji walki i tego nie kto czego używa w danej chwili, tylko kto kogo zaskoczy. Ale odpiję piłeczkę w taki sposób - to wyobraź sobie teraz taką samą sytuację, tylko stun nie "łapie" całą przeciwną drużynę, kilku z nich udaje się "odskoczyć" i widząc blinkującego ESa, włącza BKB. Dla potrzeb przykładu wyimaginowany patch wpowadza Echo ignorujące BKB. Co sądzisz o takim czymś? Byłby balans, czy nie? Było by fair, czy nie?
A przechodzenie BH przez Magic Immunity... ma na celu dodanie jakieś różnorodności, a nie prostego itemu "press 1 to make magic suck". Szczególnie, że samo BKB nie jest niepokonane. Załóżmy, że dawałoby odporność na BH... i co teraz, jesteś jeden... no może jeszcze z kimś z drużyny, możecie się ruszać. I tak przeciwnik może was rozjechać, więc Enigma dalej byłby "pub stomperem", jak piszesz. Tylko musiałby, być może, ciut inaczej wchodzić do walki.
To na pewno nie jest dodawane dla różnorodności, tylko dla zachowana balansu. Rekompensowanie jednych słabostek postaci, jakimiś innymi utility, zamiast poprawiania postaci. Kwestią sporną jest, czy jest to ok, czy nie. A skoro jesteśmy na forum, to możemy sobie w mijeł atmosferze pogdybać smile_prosty.gif.

Wg mnie to dobrze, żeby nie było tak jak np. u Voida czy innego AM - "Now I got BKB, die mortals! Hahaha!" Przecież nie o to chodzi, żeby "wyłączać mózg", god-mode switch w postaci BKB i już o nic nie trzeba się martwić. Właśnie dlatego gra zmusza do myślenia, bo będziesz się obawiał Enigmy i nie wejdziesz na chybił trafił do walki, są odpowiedni ludzie od tego, aby takie fighty inicjowali.

I na tym polega gra - na myśleniu, wbrew pozorom. Czy warto zaryzykować, czy warto spalić BKB/Ult, choć za chwilę może być potrzebny.
Otóż nie zgadzam się z Wami mości panowie, bo to wcale nie wymaga myślenia, tylko przerabiania konkretnych przypadków na własnej skórze, zbierania doświadczenia. Gdyby wymagałoby to myślenia, to reguły byłyby jasne i każdy miałby do dyspozycji oddany ten sam wachlarz "posunięć".

Wyobraźcie sobie nowego, niedoświadczonego gracza.

Wie już, że BKB daje niewrażliwość na magię. Skąd ma wiedzieć, przez co przechodzi, a przez co nie BKB?

W walce przeciw Enigmie, jeśli postąpi tak jak mówicie - POMYŚLI - to kupi tego BKB. Tylko po to, żeby się okazało, że myślenie się nie przydało.

Dlatego jest to dla mnie idiotyzm, bo trudno się spodziewać po graczach, że zamiast się (próbować) dobrze bawić, będą studiować patch noty i patrzeć co teraz jest bardziej kamieniem, albo mniej papierem, a bardziej nożyczkami (bo do takiej sytuacji można przyrównać balansowanie postaci). A przecież potem tacy gracze potrafią komuś spierdzielić mecz popełniając błędy, które według zdrowego rozsądku miejsca mieć nie powinny, ale zdarzyły się, bo ktoś ubzdurał sobie, że w tym przypadku skoczek zamiast L, jedzie po ukosie. Ciężko zresztą takich graczy za coś winić.*

Rozumiem jeszcze, jakby opis przedmiotów byłby dynamiczny. To by było cool. Gdyby grając przeciw danej drużynie, w opisie BKB było by przedstawione graficznie (np. avatarami i ikonami czarów) co przechodzi przez BKB. To jeszcze bym zrozumiał. Bo tak jak jest, to jest to trochę chaotycznie rozwiązane.

*Podam świetny przykład. Kiedyś grałem all random przeciw naprawdę dobremu Omni'emu. To był dość "świeży" gracz. W naszej drużynie był Weaver. Gracz grający Omni'm, założył (logicznie!), że jeśli chce się pozbyć ochrony Linken's Sphere Weavera, użyje na nim Repela. Zaskakująco proste prawda? Mogę powiedzieć, że był trochę zdziwiony.

To powiedzcie mi teraz, gdzie jest to wasze "myślenie"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Ja dodam tylko jeszcze jedno do dyskusji: BKB zapewnia, rzekłbym, dwa rodzaje odporności magicznej, w zależności od tego przeciwko jakim umiejętnościom go składamy. Niektóre umiejętności AoE jak Ghostship Kunkki, Black Hole Enigmy lub inne rzucane bezpośrednio na posiadacza jak Mana Void Maginy, Fiend's Grip Bane'a, Dismember Pudge'a rzucone na posiadacza BKB nie zadają mu obrażeń, ale nadal ogłuszają go. Niektóre zaklęcia są w pełni zablokowane, jak te od Liona, Licha, Bane'a i tak dalej. Wniosek jest jeden: musisz niestety wiedzieć, co przez BKB przechodzi, a co nie. Trzeba wiedzieć kiedy BKB jest dobrym zakupem a kiedy jest stratą pieniędzy. Nikt nie mówił że reguły będą jednakowe dla każdej magii. Mi też się nie podoba kilka rzeczy jak np. to że Rot Pudge'a nadal działa kiedy on sam jest uwięziony w Astralnej Pustce, ale co zrobić? Przejść z tym do porządku dziennego.

A Linken's Sphee blokuje KAŻDY czar rzucany na posiadacza. Nie wiem jak to się ma z czarami od przyjaznych jednostek, ale Linken's Sphere a Black King Bar to to nie jest to samo. Przykładem niech będzie Doom: rzucony na posiadacza Black King Bara zadziała, a na posiadacza Linken's Sphere nie, jeśli item jest aktywny. Innym przykładem będzie Abyssal Blade. Przeciwko Linken's Sphere item nie zadziała, ale przejdzie przez Black King Bar. Nie ma rady, trzeba wiedzieć jak dany item działa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Linken's Sphee blokuje KAŻDY czar rzucany na posiadacza. Nie wiem jak to się ma z czarami od przyjaznych jednostek, ale Linken's Sphere a Black King Bar to to nie jest to samo.

Omni był przecież po przeciwnej drużynie. Repel nie ściągnął ochrony LS.

@Edit: To teraz już znowu nie wiem krwia mać. Repel ściąga ochronę LS, czy to był jakiś bug czy coś!?

No i to jest właśnie to...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#Alpharadious tobie ewidentnie przeszkadza że w gra jest skomplikowana. Jak masz za dużo opcji nad którymi musisz myśleć to idź grać w LoL'a (wbrew obiegowej opini innych graczy Doty nie jest to zła gra) on będzie dla ciebie idealny tam nie musisz myśleć za dużo, to grą zrobiona dla ludzi tachich jak ty, którzy chca prosta rozrywke bez przesadnego myślenia.

A i zanim zaczniesz grać w jakomkolwiek grę warto przeczytać instrukcje, Ty ewidentnie tego nie zrobiłeś i żalisz się.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odpiję piłeczkę w taki sposób - to wyobraź sobie teraz taką samą sytuację, tylko stun nie "łapie" całą przeciwną drużynę, kilku z nich udaje się "odskoczyć" i widząc blinkującego ESa, włącza BKB. Dla potrzeb przykładu wyimaginowany patch wpowadza Echo ignorujące BKB. Co sądzisz o takim czymś? Byłby balans, czy nie? Było by fair, czy nie?

Jeśli byłby patch, który sprawiłby, że Echo Slam przechodzi przez MI, to w mojej opinii waszym błędem byłoby stać w takim ustawieniu, że mimo "odskoczenia" trafił was nim. A odpalenie BKB wciąż miałby sens dla zablokowania dalszych obrażeń od jego drużyny <przy założeniu, że mieliby czym was łapać/bić z użyciem magii>. Więc czy byłoby fair? Tak, bo faktem byłoby, że macie skill, na który musicie uważać i który powinien w pewnym sensie wymuszać na was, byście byli odrobinę rozproszeni. Z resztą - BH ma śmieszny zasięg, który wymaga podejścia do was. Więc, znowu, fakt sprowadza się do tego, żeby nie dać się złapać. Bo do blinka, koniec końców, dobije.

A przecież BKB w tym wypadku jest środkiem obrony na zaskoczenie, nawiązując do czego mówisz. Gdybyście wiedzieli, że idzie, to może nie musielibyście nawet go używać, prawda?

Nie rozumiem, czemu nie miałoby być "ok". BH jest mocne, ale wymaga uderzenie w dobrym momencie... z resztą, ostatecznie nie jest też takie super mocarne, bo pamiętam jedna grę, w które przeciwnik, mimo iż grający w niepełnym składzie, miał sfarmionego Alchema, którego ani nasz Enigma, ani inne nasze stuny nie były w stanie powstrzymać. Nie pamiętam nawet, czy ostatecznie udało się nam wygrać przez rat doto, czy nie. :D

Otóż nie zgadzam się z Wami mości panowie, bo to wcale nie wymaga myślenia, tylko przerabiania konkretnych przypadków na własnej skórze, zbierania doświadczenia. Gdyby wymagałoby to myślenia, to reguły byłyby jasne i każdy miałby do dyspozycji oddany ten sam wachlarz "posunięć".

A ja się nie zgadzam z tym. :) Masz wybór, czym chcesz grać. Masz wybór, jak chcesz tym czymś grać. A reguły są jasne, choć nie podane na tacy (zazwyczaj). Tylko że w trakcie meczu możesz podejrzeć, czy jakiś skill nie ma dodatkowych czynników, najeżdżając kursorem na ikonkę i trzymając wciśnięty "Alt".

Poza tym - czy myślenie, to także przetwarzanie informacji. A czym jest doświadczenie, jak nie wiedzą? :D

Wyobraźcie sobie nowego, niedoświadczonego gracza.

Który już wie, że jest coś takiego jak BKB, to całkiem niezły start... a tak poważniej - nie jestem pewny, czy na samym itemie nie ma informacji o tym, że NIE wszystko blokuje. Again, probably - "Alt" na ikonie BKB. No i też wiedza/doświadczenie - za pierwszym razem nie wie... ale co, po tym meczu, za każdym razem "nie będzie wiedział", że BH przejdzie przez MI?

Dlatego jest to dla mnie idiotyzm, bo trudno się spodziewać po graczach, że zamiast się (próbować) dobrze bawić, będą studiować patch noty i patrzeć co teraz jest bardziej kamieniem, albo mniej papierem, a bardziej nożyczkami (bo do takiej sytuacji można przyrównać balansowanie postaci).

Again, mimo wszystko jakiejś wiedzy będą tacy gracze potrzebować, żeby sobie w ogóle pograć, ponieważ idąc taką logiką, trzeba by dostosować dotę do tego, żeby można było zrobić z pure supporta carry'ego, który miałby szanse w walce z np. Voidem. Pewne postacie nadają się do konkretnych ról i to trzeba wiedzieć. Pewne itemy nadają się w pewnych sytuacjach i to też trzeba wiedzieć. Jak wspomniałem wyżej - raz kogoś coś zaskoczy, ale dalej już powinien wiedzieć co i dlaczego (przynajmniej po meczu, jak nie ma czasu rozważać "dziwnych" mechanik). I znowu: doświadczenie, wiedza - jakby tego nie nazwać, będzie tego potrzebował nie tylko w przypadku "wyjątków" od reguł, ale także dla bezstresowej gry w ogóle.

*

No nie wiem, czy takie logiczne, bo "darmowy" BKB, zmarnowany na Weaverze (żeby go LS pozbawić na parę sekund), zamiast rzucenia tego na kogoś ze swojej drużyny? No i znowu - czy po tej jednej pomyłce mecz się skończył, raxy pchnięte, gg? Bo jeśli nie - to można grać dalej. I następnym razem pomyśleć na kogo się rzuca. :D

Rozumiem jeszcze, jakby opis przedmiotów byłby dynamiczny. To by było cool. Gdyby grając przeciw danej drużynie, w opisie BKB było by przedstawione graficznie (np. avatarami i ikonami czarów) co przechodzi przez BKB. To jeszcze bym zrozumiał. Bo tak jak jest, to jest to trochę chaotycznie rozwiązane.

Kwestia wygód - po Diablo 3 słyszałem już narzekania, że itemy w innych h'n's nie pokazują o co i o ile ci to coś zmienią. A że trzeba by tego pilnować - wyjaśniałem to wyżej.

Naprawdę muszę Ci tłumaczyć przez już drugą stronę tematu, że ja się tu tylko pochylam nad nielogicznością mechaniki. Dżejzys. Miło by było, gdybyś też nie znając kogoś, od razu nie zamykał szufladkę pod sobą.

Dalej nie rozumiem, gdzie jest tutaj nielogiczność - że gra wymaga wiedzy na temat tego, co się dzieje? Nie miałbyś racji, nawet gdyby gra w założeniach była stała. A nie jest - co chwilę wychodzi mniejszy lub większy patch (pomijam tutaj optymalizację czy po prostu problemy techniczne, to zupełnie przy okazji wymaga częstszych łatek niż "balans" :trollface:), który zmienia rzeczy i tak już będzie, więc zaczynając grać powinieneś mieć świadomość, że przyjemna gra będzie wymagała od ciebie wiedzy na temat mechanizmów. Ale nawet gdyby nie wychodziłyby patche - potrzebowałbyś wiedzy, żeby dobrze zagrać. Jak nie to, że BKB ma wyjątki, to że stanie na wzgórzu daje ci szansę na unik, jeśli atakują cię od dołu, a to że creepy można blokować... w MOBA raczej nie ma dobrego tutoriala, bo omówienie wszystkich kwestii na raz byłoby przytłaczające dla nowego gracza. Dlatego trzeba swoje "przecierpieć" i się trochę uczyć, co jak działa, jak co robić itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście wiedzieli, że idzie, to może nie musielibyście nawet go używać, prawda?

Wspomniałem o Blinku, ale mniejsza z tym, bo to tylko gdybanie na temat sytuacji stricte hipotetycznej.
Nie rozumiem, czemu nie miałoby być "ok". BH jest mocne, ale wymaga uderzenie w dobrym momencie... z resztą, ostatecznie nie jest też takie super mocarne, bo pamiętam jedna grę, w które przeciwnik, mimo iż grający w niepełnym składzie, miał sfarmionego Alchema, którego ani nasz Enigma, ani inne nasze stuny nie były w stanie powstrzymać. Nie pamiętam nawet, czy ostatecznie udało się nam wygrać przez rat doto, czy nie. biggrin_prosty.gif
Nie twierdze, że jest. Schylam się nad mechaniką. Coś czego a propos Fejron nie potrafi pojąć tongue_prosty.gif
A ja się nie zgadzam z tym. smile_prosty.gif Masz wybór, czym chcesz grać. Masz wybór, jak chcesz tym czymś grać. A reguły są jasne, choć nie podane na tacy (zazwyczaj). Tylko że w trakcie meczu możesz podejrzeć, czy jakiś skill nie ma dodatkowych czynników, najeżdżając kursorem na ikonkę i trzymając wciśnięty "Alt".

Poza tym - czy myślenie, to także przetwarzanie informacji. A czym jest doświadczenie, jak nie wiedzą? biggrin_prosty.gif

To Wy twierdziliście, że trzeba myśleć. Ja tylko odparłem argument, bo samo myślenie niestety nie wystarcza w Dotcie. Doświadczenie wiadomo, że jest bardzo znaczące.
Który już wie, że jest coś takiego jak BKB, to całkiem niezły start... a tak poważniej - nie jestem pewny, czy na samym itemie nie ma informacji o tym, że NIE wszystko blokuje. Again, probably - "Alt" na ikonie BKB. No i też wiedza/doświadczenie - za pierwszym razem nie wie... ale co, po tym meczu, za każdym razem "nie będzie wiedział", że BH przejdzie przez MI?
Jest, ale skąpa. Dlatego pisałem o przykładzie dynamicznych podpowiedzi.
Again, mimo wszystko jakiejś wiedzy będą tacy gracze potrzebować, żeby sobie w ogóle pograć, ponieważ idąc taką logiką, trzeba by dostosować dotę do tego, żeby można było zrobić z pure supporta carry'ego, który miałby szanse w walce z np. Voidem.
Wut? To już trochę przegięty przykład jest. Przecież nie mówię, żeby balansować tak postaci/dostosowywać mechaniki, żebym Dazzlem mógł pogonić PA.
Pewne postacie nadają się do konkretnych ról i to trzeba wiedzieć.
Tak i jakimś dziwnym trafem karty postaci są otagowane rolami tongue_prosty.gif.
Pewne itemy nadają się w pewnych sytuacjach i to też trzeba wiedzieć.
Jasne, nie wspominając o komentarzach, które z palcem w nosie może przeczytać każdy tongue_prosty.giftongue_prosty.gif.
No nie wiem, czy takie logiczne, bo "darmowy" BKB, zmarnowany na Weaverze (żeby go LS pozbawić na parę sekund), zamiast rzucenia tego na kogoś ze swojej drużyny? No i znowu - czy po tej jednej pomyłce mecz się skończył, raxy pchnięte, gg? Bo jeśli nie - to można grać dalej. I następnym razem pomyśleć na kogo się rzuca. biggrin_prosty.gif
Czyli co? Olać to, że mechanika ssie lub może jest niedopracowana, bo przecież nikt nie powinien tak postępować? Nie kumam totalnie takiego toku rozumowania. To jest kwintesencja tego czego się tak uczepiłem. Albo broni przed czarami albo nie. A jak już bawimy się w połowiczne rozwiązania, to poinformujmy o tym gracza. Jakoś ostatnio Dota ciągle przystosowuje się w mniejszym lub większym stopniu do nowicjuszy/dla ułatwienia już grającym. Wspominam o "zwalonej" mechanice, którą od biedy można naprawić małym, głupim "hintem" i wszyscy się oburzają biggrin_prosty.gif
Kwestia wygód - po Diablo 3 słyszałem już narzekania, że itemy w innych h'n's nie pokazują o co i o ile ci to coś zmienią. A że trzeba by tego pilnować - wyjaśniałem to wyżej.
:offtop: Toż to takie rzeczy już w WoWie były :offtop:

Dalej nie rozumiem, gdzie jest tutaj nielogiczność - że gra wymaga wiedzy na temat tego, co się dzieje? Nie miałbyś racji, nawet gdyby gra w założeniach była stała. A nie jest - co chwilę wychodzi mniejszy lub większy patch (pomijam tutaj optymalizację czy po prostu problemy techniczne, to zupełnie przy okazji wymaga częstszych łatek niż "balans" trollface.gif), który zmienia rzeczy i tak już będzie, więc zaczynając grać powinieneś mieć świadomość, że przyjemna gra będzie wymagała od ciebie wiedzy na temat mechanizmów. Ale nawet gdyby nie wychodziłyby patche - potrzebowałbyś wiedzy, żeby dobrze zagrać. Jak nie to, że BKB ma wyjątki, to że stanie na wzgórzu daje ci szansę na unik, jeśli atakują cię od dołu, a to że creepy można blokować... w MOBA raczej nie ma dobrego tutoriala, bo omówienie wszystkich kwestii na raz byłoby przytłaczające dla nowego gracza. Dlatego trzeba swoje "przecierpieć" i się trochę uczyć, co jak działa, jak co robić itp.

Wystarczy dopracowany system podpowiedzi, bo czy Wam to się podoba czy nie, nikt nie czyta wiki przed zagraniem w Dotę. No chyba, ze chcecie mi powiedzieć, że Wy studiowaliście godzinami wiki, zanim odpaliliście grę eyes.gif . Kilka zmian w GUI i gotowe. I nikt nie musiałby swojego przecierpieć, a jak już to nie z winy tego, że np. nasz carry składa BKB żeby się ustrzec przed Black Holem, albo Omni nie musi koniecznie wiedzieć, że Repel jednak nie ściągnie LSa z Weavera. Wtedy przynajmniej miałbym za co ochrzaniać takich ludzi. Tak to nawet nie mam prawa mieć do nich żalu biggrin_prosty.gif. Sam byłem zadziwiony akcją z Repelem. A przecież mam nabite ponad 600 godzin w Dotcie O.o
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipotetyczne, bo inaczej się nie da. :) I dalej twierdzę, że trzeba myśleć - jak powiedziałem pewne rzeczy trzeba wiedzieć, ale co zrobić z tą wiedzą? Ustawienie, itemy - nawet jeśli twój build pokrywa wszystko (w sensie, że masz tam każdy przydatny item i sam sobie musisz wybrać, co warto budować), ty decydujesz co wybrać. Bierzesz BKB? OK, nie musisz się martwić o stuny, ale "jeszcze" nie będziesz miał obrażeń. Wziąłeś coś innego? OK, to teraz musisz uważać. I tak dalej.

Jest, ale skąpa. Dlatego pisałem o przykładzie dynamicznych podpowiedzi.

Choć to trochę oklepane już może stwierdzenie, ale Dota 2 have rough edges. Pierwsze twoje gry, nawet jeśli masz jakieś doświadczenie z MOBA, będą polegały na dość strasznym feedowaniu. Nie wiesz praktycznie nic, a gra ci też sama tego nie powie. W LoLu rzeczywiście jest pod tym względem prościej, pomijając oczywiście fakt że, IMO, doto jest "ostrzejsze" - tutaj jak wyjdziesz i dasz się złapać, to raczej nie będziesz miał szansy uciec, bo zostaniesz znuke'owany momentalnie. I szczerze - to jest uważane za zaletę, więc jeśli komuś to przeszkadza, to może powinien zmienić grę...

Wut? To już trochę przegięty przykład jest. Przecież nie mówię, żeby balansować tak postaci/dostosowywać mechaniki, żebym Dazzlem mógł pogonić PA.

Ale tym jest właściwie balans - żeby się to sprowadzało do twojego tylko skilla i zdolności. Ale tak nie jest - niektóre postacie na pewnym etapie gry, jeśli miały farmę, są praktycznie nie do zatrzymania. Is this fair, then? :)

Tak i jakimś dziwnym trafem karty postaci są otagowane rolami tongue_prosty.gif.

Żeby tylko ludzie się do tego stosowali... z resztą - 5 carry team ftw!

Czyli co? Olać to, że mechanika ssie lub może jest niedopracowana, bo przecież nikt nie powinien tak postępować? (...)

Jak wspomniałem, gra nie mówi ci wielu rzeczy i sam musisz się tego nauczyć. Nie nazwałbym tego, że istniejące wyjątki (balansowe czy nie) są "ssącą mechaniką". Owszem, mogliby by o tym wspomnieć, ale raz się na tym potkniesz i powinieneś wiedzieć o tym na przyszłość. I jeśli twoja drużyny o czymś nie wiem, to zawsze można próbować jej to wytłumaczyć. :) Wciąż jednak brak informacji nie jest "zwaloną" mechaniką. Mógłbyś tak mówić, jakby coś działało w niezamierzony przez twórców sposób.

I podałem znany mi przykład interfejsu user-friendly. :D

Wystarczy dopracowany system podpowiedzi, bo czy Wam to się podoba czy nie, nikt nie czyta wiki przed zagraniem w Dotę.

Nope, starałem się uczyć na błędach, biorąc poprawkę na to, co zauważyłem właśnie.

Ale wciąż... Repel użyty na wroga jest IMO marnotrawstwem dobrego skilla. W przypadku, gdy chce się jedynie zdjąć LS na wrogim carrym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck#.VAeTKWOT_IU

Masz poradnik troche stary ale na początek zaznajami Cię z mechaniką gry która się nie zmienia. I taka rada odemnie jak będziesz grał pierwszy raz z przeciwko żywym osobą zmutuj cały przeciwny team na początku rozgrywki, swój też najlepiej. Skup się na swojej grze i nie oceniaj innych. Na samym początku nikt nie umie grać a nie ma co się przejmować opniami ludzi którzy chcą swoje pomyłki zwalić na innych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goblińscy Saperzy potwierdzeni.

Już mam za sobą pierwszą grę gdzie byli Techies. Spotkało mnie spore szczęście, bo koleś który instapicknął tekis był w naszej drużynie i wiedział co robi (chyba). Z drużyny przeciwnej BH zrobił ragequit całkiem szybko, Slark krótko po nim jak szedł do secret shopu i dostał 6 min na mordę. Generalnie stasis trap podczas teamfighta pozwoliło Tiny'emu i Brewmasterowi bawić się niczym

. Zdaję sobie sprawę natomiast, że prawdopodobnie tak z 80% gier Techies w twoim/moim teamie będą feedować niemiłosiernie i przegrywać gry.

Przy okazji: w A-Z hero challenge jako pierwszego dostałem Huskara dobani.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również pierwszy mecz z Techiesem mam za sobą. Akurat w moim przypadku, na moje nieszczęście, został picknięty przez członka przeciwnej drużyny, co poskutkowało moją porażką. Sam już przetestowałem tę postać w grze z botami i muszę przyznać, iż jest interesująca. Być może niebawem wezmę ją w normalnym meczu, jeśli zdążę - trzeba mieć świadomość, że będzie pickowany jak najszybciej przez pewien okres czasu.

@Up: Ja natomiast dostałem Phantom Assassin, za którym nie przepadam. dobani.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także mam za sobą spotkania z Techies. Powiem krótko: jest ciekawiej. Sam raczej nie mam zamiaru nim grać, bo po pierwsze "nacieszyłem się" nim przed premierą (wystarczyło dodać plik tekstowy i można było grać na boty), a po drugie są lepsze alternatywy, nawet jeśli pick będzie odpowiedni. Ciekawi mnie jedno: co zrobi drużyna złożona z 5 bohaterów walczących wręcz, gdy pole bitwy zasypią miny biggrin_prosty.gif Dodam, że bkb odpada z racji obrażeń mieszanych...

(...)rada odemnie jak będziesz grał pierwszy raz z przeciwko żywym osobą zmutuj cały przeciwny team na początku rozgrywki, swój też najlepiej.

Kolega grał kiedyś w LoLa, więc prawdopodobnie już uodpornił się na bluzgi biggrin_prosty.gif Co nie zmienia faktu, że przycisk "mute" to najlepszy skill w grze chytry_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd Blink Dagger nie wymaga many, to jego zakup jest dobrym pomysłem dla niemal każdej postaci (What need have I for such a blade?), nie tylko w trybie DM, o ile nie zaniedbamy przez to np. wardów grając supportem. Ilość sytuacji w pojedynczym meczu, w których ten item ratuje życie/pozwala je odebrać jest ogromna. No i zmusza przeciwnika do kontrowania tegoż dość słabym w late game Radiancem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując klasyka - oczywista oczywistość, ale mimo wszystko APDM jest trochę specyficzny. Zastanawiam się, jak ludzie podchodzą do tego trybu. Czy bardziej "rush" na itemy pierwszego picka, przygotowanie czegoś pod kolejny resp (budowanie pod jakąś statystykę licząc na właściwy pick), czy właśnie obstawić się starymi, dobrymi utility Doto jak Blink czy temu podobne.

Ja na razie w jednym meczu próbowałem rushować itemy pierwszego picka, a w drugi wziąłem itemy, które mogą się przydać chyba zawsze - Blink i Shadow Blade do ucieczki. I wydaje mi się, że drugi mecz jakoś łatwiej mi poszedł. W sumie w pierwszym skończyłem jako Beastmaster z Refresherem, to też może dlatego xD.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeśli przez obronę bazy masz na myśli zrobienie masakry w obszarze przyjaznej wieży, to nadają się do tego wszyscy z umiejętnościami obszarowymi. Typowi inicjatorzy (obywaj ESy, Tidehunter, Enigma) też potrafią odbić atak wroga. Do tego dochodzą pusherzy jak Shadow Shaman czy Tiny ze Scepterem. W tej grze trzeba wiedzieć, kiedy się wycofać, żeby po jednym, dwóch albo trzech wipach zrobić comeback po samego Starożytnego.

spawał te wieżyczki jak szalony.

Ciekawe określenie tongue_prosty.gif Osobiście jednak skupiłbym się niemal wyłącznie na leczeniu sojuszników. Living armor powinien być bez przerwy na cooldownie, nie licząc braku many.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że All Random Deathmatch jest bardzo fajny. Gracie ostatnio? Jakie przedmioty kupujecie? Zauważyłem póki co, że dla tego trybu kupienie Blinka to nawet niezła inwestycja, często zwracalna.

Grałem w to pare razy, dla mnie ten tryb powinien się nazywać: "Raszuj Tranquile, a potem Dagona" potem można się bawić w inne itemy, no chyba, że dostanę na start jakąś postać którą "potrafię grać" i wiem, że głupio nie padnę.

--

Granie w doto po miesiacu przerwy jest wyjątkowo brutalnym i zniechęcajacym doznaniem, przez pracę i inne zajęcia nie mam siły ostatnio denerwować się przy tej grze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granie w doto po miesiacu przerwy jest wyjątkowo brutalnym i zniechęcajacym doznaniem, przez pracę i inne zajęcia nie mam siły ostatnio denerwować się przy tej grze.

Kwestia podejścia. Ja już na szczęście nauczyłem się nie złościć się jak przegrywam. Ewentualnie tylko się śmieje z ludzi którzy nie wiedzą co robią, ale bez "flejmu".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się spis zmian w nadchodzącym patchu do Doty. *click*

Z takich zmian które mi się rzuciły w oczy to:

- Blink Dagger kosztuje 2250 sztuk złota: koszt taki sam jak Force Staff <- zmiana mała, aczkolwiek to 100 sztuk złota może czasem boleć

- Mekansm będzie miał zwiększony koszt many: zamiast 125 będzie to 225 <- supporci z małym zapasem many będą mieli malutki problem

- Koszt Butelki zwiększony z 650 sztuk złota do 700. Niby tylko 50, ale jednak różnica jednego/dwóch creepów

A co do zmian bohaterów, szykuje się mały rework dwóch bohaterów: Phantom Lancera i Bloodseekera.

Cóż, jak gram w Dotę, nie widziałem by w jednym patchu tyle rzeczy zmieniali. I niestety, wydaje mi się, że część tych zmian zostanie prędzej czy później cofnięta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aghanim's Scepter Fiend's Grip now also causes anyone who attacks Bane while he is channeling to be afflicted with Nightmare

This. To znaczy, że teraz przerwanie ulta Bane'owi będzie dużo trudniejsze. Wygląda na to, że Aghanim to must have dla tej postaci. Do tego dużo ciekawych zmian jak ta dla Bounty Huntera, gdzie shuriken ma się odbijać między jednostkami, które mają w danej chwili włączony Track.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszy nerf dostał tinker (NARESZCIE!!!) za co jestem wdzięczny, nie dość że nie może farmic acientów to jeszcze combo dagon i E blade jest słabsze. Nowy ciekawy item taki pipe na obrażenia fizyczne, zobaczymy jak się w samej grze sprawdzi bo na papierze wyglada dobrze. PL nie jest już tak dobrym split pusherem teraz to taki typowy carry do walki w zwarciu IMO, ale jeszcze zobacze jak w normalnej grze się sprawuje i wtedy najwyżej zmienie zdanie. I mamy terrora i legionke w CM, prosi tweirdza że legionka jest IMBA więc licze na ciekawe gry z nią, nie moówiąc już nic terrorze który jest IMBA i nikt mi tego mówić nie musi, taka lepsza naga, więc arteezy będzie nim grał na midze teraz. O reszcie wypowiem się jak troche pogram na nowym patchu tak samo o mapie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terrorblade nie jest imba; chyba tylko Rikiego łatwiej skontrować. Raz, jest wrażliwy na magię. Dwa, ma mało hp a jako że potrzebuje statów o wiele bardziej niż jakikolwiek inny bohater od iluzji (ma chyba największy procent obrażeń na iluzję) to musi się skupiać na zręczności a nie na sile czy możliwościach przetrwania w ogóle. Trzy, wystarczy jakikolwiek disable, czy to stun, czy silence i już jest praktycznie bezradny. Poza tym mid to jedna z najgorszych dla niego pozycji, bo na początku potrzebuje niańki i to bardzo, do tego wystarczy taki Skywrath żeby go wygonić z linii.

Przynajmniej wg mnie, a to jedna z moich ulubionych postaci.

Poza tym, porównanie Terrorblade'a do nagiej syreny?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niestety, wydaje mi się, że część tych zmian zostanie prędzej czy później cofnięta.

Raczej pojawią się małe zmiany w balansie. Pewnie dlatego wycofano tymczasowo Bloodseekera i Phantom Lancera z Captains Mode, żeby nagle nie okazało się, że jakiś gracz "wynalazł" super OP build do któregoś z nich.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...