Dzisiaj pokażę kolejną "ciekawą" pozycję naukową. "Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dorastającą młodzież" Katarzyny Krzystanek (2011) jest tak... interesującą lekturą, że poświęcę jej dwa wpisy. Będzie się działo...
Wszyscy wiemy czym są gry przygodowe i potrafimy wymienić kilka tytułów. Autorka również chce pokazać swoją wiedzę i wpisała m.in. grę The Longest Journal. Nie kojarzycie? To może grę Assassin's Cred? Albo przynajmniej Donkey King? Ale z Was nieuki...
Na pewno nie wiecie też, że "kamera [w serii FIFA] jest usytuowana na trybunach". Ponoć widać nawet zachodzące nad wschodnią trybuną słońce .
Idąc dalej - ten fragment jest doskonały (a pisownia oryginalna!):
"Przedstawiony podział [gatunków gier] jest podziałem umownym, gdyż współczesne gry przenikają się nawzajem (...). Przykładem (...) mogą być gry z serii Grand Theft Auto. Są to gry akcji, jednak zróżnicowanie misji powodują, że obejmują one olbrzymi zakres gatunków (...) wyścigów, "celowniczków", "składanek", a nawet RPG (...). Całość można potraktować (...) jako symulację życia gangstera".
Tak się zastanowiłem - czy ktoś wie czym są misje "składankowe" w GTA? A może to pierwszy przypadek seplenienia w tekście ? Dodatkowo - ciekawe jest życie gangstera - jak cię zabiją to odrodzisz się w szpitalu bez części kasy i uzbrojenia .
Nie bardzo wiem jednak co myśleć o kolejnym stwierdzeniu:
"(...) "agresywne" gry z bardzo realistycznie pokazanym zabijaniem zaczęły powstawać od 1997 roku (...)"
O jakie gry mogło chodzić? Quake II? GTA? A może pierwszy Postal? Hmmm...
Na tych rozważaniach zakończę dzisiejszy wpis. Za tydzień druga część - zapraszam na nią szczególnie mieszkańców Kielc (dlaczego? dowiecie się za tydzień ).
Żeby jednak uchylić rąbka tajemnicy - zadanie dla Was! W załączniku znajdziecie dwa obrazki - Waszym zadaniem jest uzupełnić "dymki" tekstami, jakie Wam przyjdą do głowy (prosiłbym jednak o cenzurę "pewnych słów" ).
Swoje prace zamieśćcie w komentarzu . Ilość odpowiedzi dowolna!
7 komentarzy
Rekomendowane komentarze