Wyścigowa (dwu)tygodniówka #17
Tydzień temu miałem dosłownie jednego newsa, więc siłą rzeczy musiałem odczekać parę dni, żeby zebrać trochę materiału. W tym tygodniu również wielkiego ruchu w branży znowu nie było, ale przynajmniej udało mi się znaleźć kilka większych informacji.
Jeśli wielkie i renomowane serwisy o grach mogą pisać o każdym najmniejszym szczególe dotyczącym Battlefielda 4 ekscytując się przy tym niemiłosiernie, to i ja mogę napisać o prawdopodobnie nieistotnym szczególe. Grupka pracowników Polyphony Digital odwiedziła garaż L.M. Gianetti w celu przeskanowania kilku wyścigowych i rajdowych perełek tam się znajdujących. Znajdowały się tam m.in P4/5 Competizione, Alfa Romeo 155 DTM oraz rajdowa Lancia Delta HF Integrale. Panowie z L.M. Gianetti pstryknęli kilka fotek i umieścili je w albumie zatytułowanym "SCANSIONE PER GRAN TURISMO PS4". Po pewnym czasie tytuł zmieniono, a w końcu usunięta została cała galeria. Skanowanie aut jednak nie oznacza definitywnego umieszczenia ich w grze, bo w listopadzie 2011 roku Polyphony poinformowało, że w swojej bazie mają dane dotyczące ponad czterech tysięcy modeli. Jednak 3 wspomniane auta są wielce prawdopodobne. P4/5 to jeden z najgorętszych wyścigowych modeli ostatnich kilkunastu miesięcy. Z kolei Alfa i rajdowa Lancia występują choćby w GT5. Są to jednak samochody w wersji "standard". Niewykluczone więc, że skanowanie tych aut wiąże się z umieszczeniem ich zupełnie nowych wersji w kolejnej grze. Czy to oznacza, że nowe Gran Turismo to gra faktycznie na PS4? Może w Gran Turismo 6 na PS3 auta "standard" znikną przynajmniej w pewnej części? Czy raczej w przypadku multiplatformowego startu gry to wersja na PS4 dostanie nowe modele, a odsłona na PS3 zostanie z importami z PS2? Niech cię szlag Sony! Zacznijcie gadać!
P4/5 Competizione
Kids... It's CARS time! W ciągu ostatnich dwóch tygodniu działo się sporo. Do gry trafiły dwa nowe modele. Wyczekiwany przez kilka miesięcy Lancer Evo X FQ-400 oraz dodany trochę niespodziewanie Ford Mustang Boss 302. Pomimo, że za Lancerem krzyczałem bardzo głośno, to nie znalazłem czasu na pojeżdżenie nim. Mustanga jednak nie odpuściłem, bo to pierwszy współczesny muscle w grze. Nie przykładam większej wagi do tego jak samochody w CARS się zachowują po pierwszym ich imporcie do gry, ale Mustang jest niezwykle zabawnym autem. Zwłaszcza na prostych, bo zakręty to raczej nie jest jego domena, a z tymczasowym modelem opon nie ma sensu się bawić w drift. Również w tym tygodniu swój prawie ostateczny model fizyki dostał Lotus 49. Jeśli do tego czasu ktokolwiek miał wątpliwości czy CARS będzie symulatorem czy czymś pomiędzy zręcznościówką i simem, to teraz zostały już one definitywnie rozwiane. Jeśli każdy samochód będzie reprezentował taki poziom, to gra ma szansę na zostanie czymś ponadczasowym. Swoją drogą wczoraj w komentarzach pod jednym newsem na stronie głównej cdaction.pl przeczytałem, że CARS wcale nie wygląda spektakularnie i prezentuje się dobrze tylko na bullshotach. Mam nadzieję, że nowy trailer stworzony przez jednego graczy rozwieje wszelkie wątpliwości.
Ford Mustang Boss 302 - Project CARS
Parę nowych informacji o CARS pojawiło się dzięki serwisowi NOWgamer. Co prawda o większości z nich wiedziały osoby, które z projektem obcują na co dzień, ale jedna rzecz jest zupełnie świeża dla wszystkich. Okazuje się, że wersja na WiiU będzie wyświetlana w rozdzielczości 720p oraz w 30 klatkach na sekundę. Tym samym oficjalnie skreślam CARS na WiiU ze swojej listy zakupów. Wybór mojej konsolowej wersji CARS ograniczył się zatem do PS3 lub 360. Co prawda na tych konsolach gra również będzie działała w 720p/30fps, to tam przynajmniej będę mógł użyć kierownicy lub pada z analogowymi triggerami. Kupno wersji na WiiU nie ma sensu. Wyścigowy symulator w 30fps na sprzęcie bez kierownic i padami z cyfrowymi triggerami to największa pomyłka ludzkości. Jedyne co może grę uratować to ewentualne wykorzystanie ekranu kontrolera i pojawienie się jakiegoś kółka, które ten opuszczony przez Boga sprzęt będzie obsługiwać. Wywiad z Andy'm Tudorem, szefem projektu, przeczytacie tutaj.
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 - Project CARS
Och Codemasters... Myślałem, że po zapowiedzi GRID 2 nie będę mógł usiedzieć w miejscu, a tutaj każdy kolejny materiały wywołują u mnie wielkie "meh". Trailer
BAC Mono - GRID 2
Reiza Studios wypuściło swoją kolejną dużą grę. Jest to symulator wyścigów ciężarówek z brazylijskiej serii Formula Truck. Gra pod tym samym tytułem została udostępniona osobom, które zamówiły ją przed premierą. Kilkanaście tygodni temu zdecydowałem się przeznaczyć z ciekawości 25 dolarów na pre-order i od tygodnia mam okazję się już ścigać. Muszę przyznać, że Formula Truck zaskoczyła mnie naprawdę mocno. Głównie ze względu, że czegoś takiego na rynku jeszcze nie było. Pomimo mojego sporego doświadczenia z samochodowymi simami, tutaj dostałem niezłego kopa na początku. Nie mam pojęcia czy pisać o grze oddzielny wpis. Czy ktoś by to przeczytał?
Formula Truck
Na koniec Forza Motorsport 4, która przypomina o sobie niespełna półtorej roku po premierze. Najpierw przy okazji Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup, czyli ligi bazującej na Volkswagen Castrol Cup. Tym co odznacza to wydarzenie od dziesiątek innych lig w ramach Forzy 4, jest udział Microsoftu i kilku innych sponsorów, w tym Volkswagen Group Polska. Na najlepszych czekają atrakcyjne nagrody. Zapisy i szczegółowe informacje dotyczące ligi znajdziecie tutaj. Drugim i zdecydowanie ważniejszym miejscem promocji Forzy Motorsport 4 jest ALMS, czyli American Le Mans Series. Co miesiąc w grze pojawi się nowe wyzwanie w trybie "Rivals", które będzie bazować na sezonie 2013 ALMS. Pierwsza próba odbywa się na torze Sebring, a promowanym autem jest Viper SRT Motorsport GTS-R z numerkiem 93, który dostępny jest dla osób, które kupiły September Pennzoil Car Pack. Partnerstwo pomiędzy ALMS, a Microsoftem nie kończy się tutaj. Gdy w poprzednim tygodniu oglądałem 12 Hours of Sebring, kilka razy komentatorzy korzystali z Forzy 4 do odwzorowania błędów kierowców i pokazania w jaki sposób należałoby się w danej sytuacji zachować. Jest to świetny pomysł, który promuje gry samochodowe i ich naturalny związek z motorsportem. Dodatkowo gra dostała nowy
Viper SRT Motorsport GTS-R #93 - Forza Motorsport 4
10 komentarzy
Rekomendowane komentarze