Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63057

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #17


lubro

996 wyświetleń

Tydzień temu miałem dosłownie jednego newsa, więc siłą rzeczy musiałem odczekać parę dni, żeby zebrać trochę materiału. W tym tygodniu również wielkiego ruchu w branży znowu nie było, ale przynajmniej udało mi się znaleźć kilka większych informacji.

Jeśli wielkie i renomowane serwisy o grach mogą pisać o każdym najmniejszym szczególe dotyczącym Battlefielda 4 ekscytując się przy tym niemiłosiernie, to i ja mogę napisać o prawdopodobnie nieistotnym szczególe. Grupka pracowników Polyphony Digital odwiedziła garaż L.M. Gianetti w celu przeskanowania kilku wyścigowych i rajdowych perełek tam się znajdujących. Znajdowały się tam m.in P4/5 Competizione, Alfa Romeo 155 DTM oraz rajdowa Lancia Delta HF Integrale. Panowie z L.M. Gianetti pstryknęli kilka fotek i umieścili je w albumie zatytułowanym "SCANSIONE PER GRAN TURISMO PS4". Po pewnym czasie tytuł zmieniono, a w końcu usunięta została cała galeria. Skanowanie aut jednak nie oznacza definitywnego umieszczenia ich w grze, bo w listopadzie 2011 roku Polyphony poinformowało, że w swojej bazie mają dane dotyczące ponad czterech tysięcy modeli. Jednak 3 wspomniane auta są wielce prawdopodobne. P4/5 to jeden z najgorętszych wyścigowych modeli ostatnich kilkunastu miesięcy. Z kolei Alfa i rajdowa Lancia występują choćby w GT5. Są to jednak samochody w wersji "standard". Niewykluczone więc, że skanowanie tych aut wiąże się z umieszczeniem ich zupełnie nowych wersji w kolejnej grze. Czy to oznacza, że nowe Gran Turismo to gra faktycznie na PS4? Może w Gran Turismo 6 na PS3 auta "standard" znikną przynajmniej w pewnej części? Czy raczej w przypadku multiplatformowego startu gry to wersja na PS4 dostanie nowe modele, a odsłona na PS3 zostanie z importami z PS2? Niech cię szlag Sony! Zacznijcie gadać!

NPqgbqs.jpg

P4/5 Competizione

Kids... It's CARS time! W ciągu ostatnich dwóch tygodniu działo się sporo. Do gry trafiły dwa nowe modele. Wyczekiwany przez kilka miesięcy Lancer Evo X FQ-400 oraz dodany trochę niespodziewanie Ford Mustang Boss 302. Pomimo, że za Lancerem krzyczałem bardzo głośno, to nie znalazłem czasu na pojeżdżenie nim. Mustanga jednak nie odpuściłem, bo to pierwszy współczesny muscle w grze. Nie przykładam większej wagi do tego jak samochody w CARS się zachowują po pierwszym ich imporcie do gry, ale Mustang jest niezwykle zabawnym autem. Zwłaszcza na prostych, bo zakręty to raczej nie jest jego domena, a z tymczasowym modelem opon nie ma sensu się bawić w drift. Również w tym tygodniu swój prawie ostateczny model fizyki dostał Lotus 49. Jeśli do tego czasu ktokolwiek miał wątpliwości czy CARS będzie symulatorem czy czymś pomiędzy zręcznościówką i simem, to teraz zostały już one definitywnie rozwiane. Jeśli każdy samochód będzie reprezentował taki poziom, to gra ma szansę na zostanie czymś ponadczasowym. Swoją drogą wczoraj w komentarzach pod jednym newsem na stronie głównej cdaction.pl przeczytałem, że CARS wcale nie wygląda spektakularnie i prezentuje się dobrze tylko na bullshotach. Mam nadzieję, że nowy trailer stworzony przez jednego graczy rozwieje wszelkie wątpliwości.

xLmizja.png

Ford Mustang Boss 302 - Project CARS

Parę nowych informacji o CARS pojawiło się dzięki serwisowi NOWgamer. Co prawda o większości z nich wiedziały osoby, które z projektem obcują na co dzień, ale jedna rzecz jest zupełnie świeża dla wszystkich. Okazuje się, że wersja na WiiU będzie wyświetlana w rozdzielczości 720p oraz w 30 klatkach na sekundę. Tym samym oficjalnie skreślam CARS na WiiU ze swojej listy zakupów. Wybór mojej konsolowej wersji CARS ograniczył się zatem do PS3 lub 360. Co prawda na tych konsolach gra również będzie działała w 720p/30fps, to tam przynajmniej będę mógł użyć kierownicy lub pada z analogowymi triggerami. Kupno wersji na WiiU nie ma sensu. Wyścigowy symulator w 30fps na sprzęcie bez kierownic i padami z cyfrowymi triggerami to największa pomyłka ludzkości. Jedyne co może grę uratować to ewentualne wykorzystanie ekranu kontrolera i pojawienie się jakiegoś kółka, które ten opuszczony przez Boga sprzęt będzie obsługiwać. Wywiad z Andy'm Tudorem, szefem projektu, przeczytacie tutaj.

OwyGrjD.jpg

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 - Project CARS

Och Codemasters... Myślałem, że po zapowiedzi GRID 2 nie będę mógł usiedzieć w miejscu, a tutaj każdy kolejny materiały wywołują u mnie wielkie "meh". Trailer

prezentujący ideę World Racing Series był kiepski (a w wersji polskiej z pozbawionym charyzmy Kornackim jest nawet bardzo słaby). Dużo bardziej podobało mi się zaangażowanie dziennikarzy ESPN do stworzenia krótkiego
, który w zdecydowanie lepszy sposób pokazuje na czym polega World Racing Series. Do tego w tym tygodniu pojawił się nowy
, gdzie twórcy na żywo prezentują grę i odpowiadają na niektóre pytania. Po raz pierwszy zaprezentowano m.in. drift.

tUDUAGF.jpg

BAC Mono - GRID 2

Reiza Studios wypuściło swoją kolejną dużą grę. Jest to symulator wyścigów ciężarówek z brazylijskiej serii Formula Truck. Gra pod tym samym tytułem została udostępniona osobom, które zamówiły ją przed premierą. Kilkanaście tygodni temu zdecydowałem się przeznaczyć z ciekawości 25 dolarów na pre-order i od tygodnia mam okazję się już ścigać. Muszę przyznać, że Formula Truck zaskoczyła mnie naprawdę mocno. Głównie ze względu, że czegoś takiego na rynku jeszcze nie było. Pomimo mojego sporego doświadczenia z samochodowymi simami, tutaj dostałem niezłego kopa na początku. Nie mam pojęcia czy pisać o grze oddzielny wpis. Czy ktoś by to przeczytał?

SY0Ya87.jpg

Formula Truck

Na koniec Forza Motorsport 4, która przypomina o sobie niespełna półtorej roku po premierze. Najpierw przy okazji Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup, czyli ligi bazującej na Volkswagen Castrol Cup. Tym co odznacza to wydarzenie od dziesiątek innych lig w ramach Forzy 4, jest udział Microsoftu i kilku innych sponsorów, w tym Volkswagen Group Polska. Na najlepszych czekają atrakcyjne nagrody. Zapisy i szczegółowe informacje dotyczące ligi znajdziecie tutaj. Drugim i zdecydowanie ważniejszym miejscem promocji Forzy Motorsport 4 jest ALMS, czyli American Le Mans Series. Co miesiąc w grze pojawi się nowe wyzwanie w trybie "Rivals", które będzie bazować na sezonie 2013 ALMS. Pierwsza próba odbywa się na torze Sebring, a promowanym autem jest Viper SRT Motorsport GTS-R z numerkiem 93, który dostępny jest dla osób, które kupiły September Pennzoil Car Pack. Partnerstwo pomiędzy ALMS, a Microsoftem nie kończy się tutaj. Gdy w poprzednim tygodniu oglądałem 12 Hours of Sebring, kilka razy komentatorzy korzystali z Forzy 4 do odwzorowania błędów kierowców i pokazania w jaki sposób należałoby się w danej sytuacji zachować. Jest to świetny pomysł, który promuje gry samochodowe i ich naturalny związek z motorsportem. Dodatkowo gra dostała nowy

, który został zaprezentowany właśnie w trakcie wyścigu na Sebring.

rw5vkY7.jpg

Viper SRT Motorsport GTS-R #93 - Forza Motorsport 4

10 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Powiem tak na marginesie, że tor Sebring jest jednym z moich ulubionych w Forza Motorsport 4 :) .

P.S. Lubro? Jeżeli udzielasz się na oficjalnym forum Project C.A.R.S. to możesz zaproponować developerom, aby wzorem Asetto Corsa udostępnili swoje dzieło w Steam Green Light. Chętnie zagłosuję.

Link do komentarza

Propozycja pojawiała się wielokrotnie. Rzecz w tym, że CARS powstaje w studiu niezależnym, ale z czasem dostanie wydawcę, który wyda wersje konsolowe i pudełkowe na PC. Takie coś musi się stać, bo samodzielne wydanie gry tak dużej jest niemożliwe (patrz Wiedźmin 2). Możliwe, że SMS podepną sie pod wydawcę i wejdą na Steam np. pod logiem Ubisoftu (przykład z kosmosu).

Link do komentarza

Lubro drogi, jest jakakolwiek szansa że SMS w związku z przesunięciem CARS na 2014 pozwoli łaskawie wspomóc swój projekt dotacją i pozwolić na dostęp do bety? :>

Link do komentarza

Przełożenie na 2014 jest wynikiem burzliwych dyskusji na forum. Gra jest już w dużej mierze skończona (jako ogólna "platforma", zawartość to inna sprawa), ale jest kilka rzeczy, które SMS chce dodać. Chodzi m.in. o kilka droższych licencji* i ewentualne porty na PS4/Nextbox. Pieniążki będą potrzebne, więc możliwe, że zbiórka zostanie otwarta na nowo.

*Tutaj w grę wchodzi raczej parę Chevroletów, Seatów czy jakaś Honda Civic WTTC. Żeby się nikt nie rozpędził i nie pomyślał o Lamborghini. Umieszczenie Aventadora, Miury i Sesto Elemento w grze miało ponoć kosztować circa tyle, ile do tej pory wyłożyli gracze (2,25 miliona euro).

EDIT: Dziwię się, że branżowe serwisy nie piszą o CARS, a jak piszą to o takich szczegółach jak przełożenie premiery. Chociaż może to i dobrze. Jak do głównego nurtu przedrze się informacja, że jakieś 30-40% planowanych samochodów zostanie sprzedane w DLC to rozpocznie się burza. Nienawidzący samej idei DLC krzykacze, którzy nie mają pojęcia jak działa model biznesowy w samochodowych symulacjach i ile kosztuje sama licencja będą bić głowami o ścianę. Glorious. lol.gif

EDIT2: SMS nie mówi nam wszystkiego, bo wiele informacji to po prostu tajemnica handlowa, nie dograne umowy, itp. Wiele rzeczy, którymi ja dysponuję to takie nieoficjalne newsy z czatów podczas wyścigów w sieci z twórcami kiedy są trochę bardziej otwarci (wspomniana wyżej cena za Lambo). Wygląda na to, że Steam to również taki tajemniczy temat. Teraz poszukałem z ciekawości i znalazłem to. http://steamdb.info/sub/26336/ Gra będzie na Steam. Może w ramach tego nowego Early Access? W nocy znowu pojeździmy, więc się spróbuję dopytać. ;p

Link do komentarza

Newsy o Project Cars tradycyjnie cieszą, naprawdę nie mogę doczekać się momentu w którym gra znajdzie wydawcę i zadebiutuje na półkach sklepowych. :)

Najbardziej zaskoczył mnie news o "Formula Truck", o grze słyszę pierwszy raz, ale jednocześnie dobrze pamiętam wyścigi ciężarówek z serii Toca i jednej stareńkiej gry sponsorowanej przez Mercedesa, niestety nie pamiętam tytułu. Podsumowując idea gry mnie zaciekawiła i z chęcią bym ją przetestował.

Link do komentarza

Reiza pewnie z czasem udostępni demo. W przypadku Game Stock Cars tak było, więc i tutaj pojawi się pewnie jakiś trial. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem, bo o ile motorsportem się interesuję od dawna i nie ograniczam się tylko do F1, to w swojej ignorancji nie wiedziałem, że coś takiego jak Formula Truck istnieje. ;p

Link do komentarza

No Project C.A.R.S in 2013? It's time to die...

Rozglądając się po forum przesunięcie na 2014 ciążyło nad Nami już od pewnego czasu. Wielka szkoda, że SMS spotyka tyle trudności na drodze do wydania tego wspaniałego symulatora. Miejmy nadzieję, że 2014 to w rzeczywistości early 2014.

Z powodu mojego niedosytu na samochodówki GRID 2 znajdzie się na mojej półce. Codies przegina pałkę przy serii F1 i ich chorym systemie umieszczania trybów.

SMS shut up and take my money! Now!

Z drugiej strony szlag mnie już trafia. Zazdroszczę Wam konsolowcom Forzy czy GT.

Link do komentarza

Zawsze jak widzę, że komuś na PC brakuje Gran Turismo/Forzy to podaję przykład Auto Club Revolution. Darmowe, ładne, świetne na kierownicy ze względu na fantastyczny Force Feedback, ze sporym garażem i fizyką porównywalną do GT/Forzy. Oczywiście ma parę wad, które wiążą się z darmowym charakterem produkcji (grind, niektóre modele dostępne tylko za prawdziwą kasę), ale jako odskocznia od innych gier sprawdza się znakomicie.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...