angli04s Napisano Październik 7, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 7, 2019 Dobry dzień, koleżanki i koledzy! W dziedzinie software'u nie jestem asem. Rzekłbym nawet, że jestem totalnym n00bem i naprawdę (ale tak naprawdę) nie wiem co może być przyczyną opisanego poniżej stanu rzeczy. Problem wygląda tak: Dziś (7.10) straciłem dostęp do programów pakietu MS Office (365 zdaje się...?). Przy próbie otwarcia plików doc, docx, xls, xlsx, ppt itd. itd. widzę... No właśnie nie wiem co widzę. W każdym razie nie widzę plików (nie wspominając o edytowaniu), nie widzę ramek okna - nic oprócz zbitku prostokątów sugerujących, że "w tym miejscu powinno znajdować się okno". Krótko mówiąc: artefakt zamiast okna. Próbowałem naprawiać z poziomu panelu sterowania, reinstalować... Nic nie pomogło. A jeśli reinstall nie pomaga to nie wiem co robić. Nie wprowadzałem żadnych zmian w systemie. Niczego nie instalowałem. System dogłębnie przeskanowany Nortonem - "nie znaleziono zagrożenia". Aktualizacja Windowsa? Była kilka dni temu, ale po niej (do wczoraj - 6.10) office działał bez zarzutu. Po prostu odpaliłem dziś rano komputer i... Klops. Przekopałem kawał forów (w tym support Microsoftu) i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego. Załączam screeny. Może ktoś się na tym zna? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] 47 Napisano Październik 7, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 7, 2019 To kara boska za pasek z boku. Wypróbuj openoffice albo libreoffice. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angli04s Napisano Październik 7, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 7, 2019 36 minut temu, 47 napisał: Wypróbuj openoffice albo libreoffice. "Wypróbuj" mówisz... Pracowałem na OO przez ostatnich... Dziewięć (?) lat. Komfort pisania w Wordzie (szczególnie wzorów matematycznych) jest absolutnie nieporównywalny. Do tego baza czcionek itp. Gdybym nie miał po uszy archaicznego UI nie zakładałbym tego tematu. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] 47 Napisano Październik 7, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 7, 2019 spróbuj tego https://www.isumsoft.com/it/disable-hardware-graphic-acceleration-in-ms-office-2019-2013/ chodzi mi o edycję rejestru Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
helmud7543 Napisano Październik 8, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 8, 2019 Odpal checkdisk na partycji z tym Office (zwykle C: ale niektórzy sobie wrzucają poza standardową lokalizacją) w trybie odczytu i napisz jaki wynik zwrócił. Inne aplikacje działają bez problemu? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angli04s Napisano Październik 8, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 8, 2019 No dobra... Komenda chkdsk/f C: wywaliła mi komunikat ze screena, więc chyba nic z tego. Ale po modyfikacji rejestru i kolejnym reinstallu pakietu wszystko, jak na razie, wróciło do normy. Dzięki za pomoc! ...Ale zobaczymy na dniach czy nie wrócę z płaczem. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
helmud7543 Napisano Październik 9, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 9, 2019 Tak na marginesie - miało być do odczytu czyli bez f. Dlaczego to ważne? Bo w razie uszkodzenia pamięci RAM lub poważnego uszkodzenia dysku czy nawet nie łączącego dobrze kabla przy dysku (wszystkie mogą dawać takie objawy jak miałeś) checkdisk w trybie naprawy może zrobić sieczkę z danych. A ja chciałem tylko wiedzieć na początek, czy nie ma błędów systemu plików (które też mogą dać taki objaw). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angli04s Napisano Październik 9, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 9, 2019 (edytowany) Jestem z powrotem. Tak jak myślałem - Restart kompa i powrót pozornie zażegnanego problemu. Zapuściłem checkdiska (w trybie odczytu rzecz jasna), ale nie wygląda na to, aby coś wykrył. Poniżej screen. Co do aplikacji: gruntownie sprawdziłem też AutoCADa, NXa i Ansysa - poza tym, że AutoCAD za pierwszym razem otwierał się nadzwyczaj długo (jakieś... 3-4 minuty?) wszystko działa bez utrudnień. Wygląda to tak, jakby problem dotyczył rzeczywiście tylko Office'a. Edit: Drugie uruchomienie CADa już nie takie straszne - 1 min 38 s do pełnej... "funkconalności"... Edit_2 (18:16): Teraz to już zupełnie straciłem orientację. Nie mogę "bezpośrednio" otworzyć plików ani programów Office'a (tj. przez "dwuklik"), ale po wywołaniu menu kontekstowego i opcji "otwórz za pomocą" mogę normalnie pracować. Hmm... Edytowano Październik 9, 2019 przez angli04s Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
helmud7543 Napisano Październik 10, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2019 Zobacz czy wpis w rejestrze, wcześniej poprawiony, nie zmienił się samoczynnie na 0. Checkdisk nie wskazuje na problemy z danymi, to nie ten trop (chociaż te objawy). Na ten moment Office działa bez artefaktów tylko trzeba wybrać "otwórz za pomocą" czy też nadal wyświetla artefakty (ale dodatkowo jest problem z otwieraniem)? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cali Napisano Październik 10, 2019 Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2019 (edytowany) Otwórz Word naciśnij w tym samym czasie klawisze "alt" "p". Powinna pojawić się wstążka, jak będzie bez czcionki, naciśnij klawisz "b" otworzyć się okno opcji. Odznacz przedostatnią i naciśnij klawisz "enter" czyli odznaczasz "Pokaż ekran startowy kiedy aplikacja zostaje uruchomiona". Następnie zrestartuj komputer przez użycie: menu start i uruchom ponownie. Edytowano Październik 10, 2019 przez cali Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angli04s Napisano Listopad 5, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 5, 2019 Odgrzewam po miesiącu. Przez chwilę myślałem, że aktualizacja Windowsa do 1903 naprawiła mój problem, bo przez chwilę tak w istocie było... Dopóki Word nie wykrzaczył mi się dzisiaj w czasie pracy. Myślałem, że szlag mnie trafi, ale niech będzie - trudno. Dnia 10.10.2019 o 04:20, helmud7543 napisał: Zobacz czy wpis w rejestrze, wcześniej poprawiony, nie zmienił się samoczynnie na 0. Checkdisk nie wskazuje na problemy z danymi, to nie ten trop (chociaż te objawy). Na ten moment Office działa bez artefaktów tylko trzeba wybrać "otwórz za pomocą" czy też nadal wyświetla artefakty (ale dodatkowo jest problem z otwieraniem)? W tej chwili Office nie działa wcale - jakkolwiek bym go nie otwierał nie wyświetla czcionek (jak na screenach w pierwszym poście). Wpis w rejestrze pozostaje bez zmian - screen poniżej. Dnia 10.10.2019 o 17:44, cali napisał: Otwórz Word naciśnij w tym samym czasie klawisze "alt" "p". Powinna pojawić się wstążka, jak będzie bez czcionki, naciśnij klawisz "b" otworzyć się okno opcji. Odznacz przedostatnią i naciśnij klawisz "enter" czyli odznaczasz "Pokaż ekran startowy kiedy aplikacja zostaje uruchomiona". Następnie zrestartuj komputer przez użycie: menu start i uruchom ponownie. ...I oczywiście nic to nie zmienia. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cali Napisano Listopad 8, 2019 Zgłoś Share Napisano Listopad 8, 2019 Dnia 5.11.2019 o 23:19, angli04s napisał: Myślałem, że szlag mnie trafi, ale niech będzie - trudno Odinstaluj i zainstaluj ponownie zawsze łatwiej niż naprawianie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angli04s Napisano Listopad 12, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 12, 2019 Dnia 8.11.2019 o 19:32, cali napisał: Odinstaluj i zainstaluj ponownie Nie lubię się powtarzać, dlatego odsyłam do pierwszego posta. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cali Napisano Listopad 13, 2019 Zgłoś Share Napisano Listopad 13, 2019 (edytowany) 23 godziny temu, angli04s napisał: Nie lubię się powtarzać, dlatego odsyłam do pierwszego posta. Czytałem; reinstalacja to nie to samo co dokładne odinstalowanie i ponowna instalacja za pomocą instalatora. Reinstalacja office naprawia uszkodzone pliki a nie czyści rejestru oraz umożliwia selektywne dodanie lub usunięcie programów office. Z kolei naprawa robi to samo i odnosi się do wcześniej zdefiniowanych programów office. Dnia 7.10.2019 o 21:55, angli04s napisał: Próbowałem naprawiać z poziomu panelu sterowania, reinstalować... Nic nie pomogło. Pliki tego instalatora znajdują się na dysku. Zostały utworzone przy instalacji Office lub były przeinstalowane z windows. Przyczyną wystąpienia problemu mogło być błędne uaktualnienie pakietu office za pomocą Windows Update. Uaktualnienia są nadal dostępne na dysku i nadal stanowią problem tak samo jak kopia aktualizacji. Edytowano Listopad 13, 2019 przez cali Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.