Jump to content

cali

Forumowicze
  • Content Count

    300
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

cali last won the day on June 11

cali had the most liked content!

Community Reputation

12 Neutralna

About cali

  • Rank
    Człowiek

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Granie w chmurze - umożliwia granie na dowolnym urządzeniu z wykorzystaniem szybkiego internetu zdolnym do poprawnego wyświetlania skompresowanego wideo. Wszystkie obliczenia związane z uruchamianiem gier czy interfejsem (gry lub sklepu) wykonują serwery najbliżej znajdujące się w miejscu gdzie przebywa (mobilnie) lub zamieszkuje (stacjonarnie) klient. Responsywność czy input lag zależy od mocy obliczeniowej serwera, trybu gry - kampanii lub sieciowej rozgrywki, prędkości internetu lub odległości od serwera ewentualnie ograniczeń ruchu sieciowego czy przeciążenia sieci oraz wszelkich blokad ograniczających połączenie ze strony dostawcy internetu. Granie wymaga stałej łączności z siecią i stałym aktywnym połączeniem bez przerw w dostępie. Gry jako usługi - produkcja gry nie kończy się w dniu premiery trwa co najmniej kilka lat oraz kod gry jest na tyle elastyczny że umożliwia wprowadzanie ciągłych zmian istotnych dla rozgrywki lub jej rozbudowy o nowe elementy. Usługi dystrybucji gier w ramach abonamentu - jest to pakiet gier kilkudziesięciu lub kilkuset gdzie oferta jest elastyczna ulega zmianie i nie posiada gwarancji na oferowane tytuły. W zależności od oferty gry są pobierane na sprzęt klienta w formie bezstratnej jakości lub znajdują się w chmurze a klient uzyskuje jedynie skompresowany obraz wideo. Dwa sposoby na umożliwienie grania z dostępem do sieci lub bez restrykcji. Historia: 1) Krótki proces poprzedzający zmiany: Najpierw były pomysły na własną dystrybucje cyfrową gier dla większości wydawców jako osobną usługę. Następstwem były zmiany wprowadzające na rynek własnej dystrybucji bez pośredników (EA, Ubisoft, Microsoft - dla PC, Epic oraz inne) - główne założenia na początku były realizowane na sprzęcie z systemem operacyjnym Windows. Ogólnie przyczyniło się do zwiększenia konkurencyjności czy ograniczenia dostępu względem konkurencji o własne tytuły ekskluzywne lub innych twórców w ramach opłaty czy zniżki w ramach dostępu do narzędzi potrzebnej do produkcji gier lub obniżki marży wydawniczej od sprzedanej liczby gier. Dla twórców gier oznaczało to podpisanie i zgodę na warunki zawarte w umowie na czasową lub stałą wyłączność ich gier przypisaną do konkretnego wydawcy. 2) Proces zachodzących zmian: Nową modę zapoczątkował Microsoft zmieniając tym samym sposób funkcjonowania własnego działu odpowiedzialnego za konsole Xbox czego następstwem był później większy nacisk położony na komputery z systemem Windows. Odejście od modelu sprzedaży urządzeń na model sprzedaży gier. Z czasem koncepcja ewoluowała co przyczyniło do zwiększenia zasięgu o umożliwienie działania usługi na każdym sprzęcie. Przyszłość zasadniczo polega na sprzedaży wyłącznie gier z rozróżnieniem od gier w cyfrowej dystrybucji oferta jest pakietem (lub pakietami) w ramach abonamentu . Zanim jednak usługa zyska na popularności tak najnowsze gry na premierę będą oddzielnie płatne na podobnych zasadach ich udostępniania dla gier oferowanych z opłatą abonamentową. 3) Wpływ konkurencji na zasięg i przyszłości grania jako nowe podejście do zmian jako nowy etap rewolucji grania: Konkurencja ma podobne założenia że gdy popularność grania w chmurze będzie głównym nurtem to warto zarabiać na usługach abonamentowych. Większy zasięg oraz więcej możliwości negocjacji z dostawcami na udostępnienie zapewni lepszy źródło pozyskiwania środków finansowych. Umowa nie będzie w stałych ramach cenowych więc cena będzie zmienna w zależności od zasięgu dostawcy. Japończycy z Sony idą razem z Microsoftem na kompromis proces grania musi opierać się na chmurze. Z duchem czasu nie chcą przegapić rewolucyjnych zmian. Zasady firmy są zawsze te same być oryginalnym żeby oferować zawsze coś istotnie innego od poprzedniej generacji czy sposobu myślenia podejścia do grania jako nowa jakość. Teraz każdy myśli o grach jako usługach oraz usługach jako dystrybucji gier. Obrany kierunek ma sens dla twórców gier czy wydawców. Przedstawiciel Sony Layden z działu amerykańskiego potwierdził że ten etap postępu jest istotny jak i konieczny dla rozwoju branży. Odnośnie tego podejścia na temat konsol w skali makro również zostało potwierdzone ze strony japońskiego oddziału. Zasadniczo że rynek konsol w odniesieniu do całego rynku i porównaniu z innymi segmentami jest dla wąskiego grona odbiorców z grupą docelową średnio lub zamożnego klienta. Zważywszy jest to jeszcze biznes opłacalny patrząc na koszty produkcji sprzętu. Obecnie Phil Spencer z Microsoftu już wprowadza rozszerzenie usługi na konkurencyjne konsole w ramach poszerzenia bazy abonentów. Nowa generacja będzie pod tym względem innowacyjna i pewne jest że ten element będzie głównym nurtem w przyszłości gdzie będzie reklamowany najbardziej. 4) Pomysł na rozwój i sprzedaż usługi Wiadomo jest że każda usługa abonamentowa o podobnych założeniach czy ofercie musi się czymś wyróżniać więc ważnym biznesplanem jest pozyskanie na dłużej lub stałych odbiorców płacących regularnie abonament. Na pewno obniżki abonamentu prze kilka pierwszych miesięcy przyniesie rezultaty ale najlepszym pomysłem dla dużego wydawcy może być proces regularnie dostarczanych własnej produkcji gier w niedużych odstępach czasowych.
  2. cali

    Cyberpunk 2077

    Rozszerzona rozgrywka z dema przestawiona na E3 nie zostanie pokazana na zbliżających się targach Gamescom 2019. Zostanie upubliczniona dopiero w czasie trwania Pax West między 30 dniem sierpnia a 2 dniem września.
  3. Płyta główna posiada wsparcie dla pamięci DDR3/DDR3L 2933+(OC)/2800(OC)/2400(OC)/2133(OC)/1866(OC)/1600/1333/1066 (bez sprawdzania błędów i korekcji oraz nie buforowanej pamięci) OC dla 2 kości pracujących w dual channel Dla trybu dual channel można wykorzystać dla tej płyty głównej: - 2 kości lub 4 kości RAMu Przy wykorzystaniu obecnej 1 kości może być użyta 1 kość innych producentów o tej samej wielkości i standardzie DDR3. Przy wykorzystaniu i zakupie innych 2 kości warto kupić po 2 moduły w jednym opakowaniu. Przy wykorzystaniu 4 kości warto kupić identyczne (wielkość, opóźnienia, szybkość) 2 zestawy po 2 moduły w jednym opakowaniu. Płyta główna posiada 4 sloty na 4 kości RAM zgodne z dual channel np. 4x4GB lub 4x8GB. Maksymalna ilość pamięci wynosi 32GB. - Cooler jest uniwersalny pasuje do socketów - LGA 1150 1151 1155 1156. - Obudowa jest zgodna z nową konfiguracją sprzętową. - Zasilacz jest wystarczający dla konfiguracji sprzętowej przeciętnego gracza ale nie dla mocno wydajnych jednostek centralnych przeznaczonych entuzjastów grania. Zakup wydajniejszej karty ma sens porównując obecny GTX 770 z wydajniejszym GTX 1060 wzrost FPS około 2-3 razy większy dodatkowo więcej VRAMu umożliwi ustawienie wyższej rozdzielczości tekstur czy inny efektów graficznych. Zasilacz jest wystarczający dla GTX 1660 i RTX 2060 oraz GTX 1060. Dokupienie GTX 1660 i RTX 2060 nie ma sensu ze względu na słaby procesor który ogranicza możliwości GPU. Najlepsza opcja to GTX 1060 6-8 GB dla tego procesora.
  4. cali

    Cyberpunk 2077

    Dziennikarz ten nie porównywał gry do Deus Ex wypowiadał się tylko na temat Cyberpunka 2077. Po prezentacji i wywiadzie z przedstawicielem CPR przy czym przedstawił opis całego dema, czego nikt wcześniej nie ujawnił (wszyscy bazowali na emocjach i opisali wrażenia). Zawarłem tylko jako odniesienie przykład (Deus Exa) bardziej zbliżone do tej gry (realia) przy czym nie odnosi się krytycznie z braku porównań (Deus Ex był mizerny pod względem strzelania). Zresztą autor dodał że poziom ten jest przeciętny jak na dzisiejsze możliwości. Gra jest nastawiona na masowego odbiorcy a nie entuzjastów strzelania. Poświęcone wyłącznie rozgrywce sieciowej gry a z trybem dla jednego gracza nie mają do siebie porównań czy zbliżonych cech. Zupełnie inna mechanika, tempo, dynamika, zróżnicowane sterowanie oraz czysto techniczne aspekty rozgrywki nastawione na profesjonalnych graczy czy model rozgrywki (turniejowy czy e-sportowy). ------------------------------------------------------------------------------------------------- Dodając coś od siebie to Cyberpunk 2077 jest jedyną w swoim rodzaju grą na które jest zapotrzebowanie potrzebne dla rozwoju gier gatunku (FPS) . Fabularnych gier (FPS) o złożonej rozgrywce już nie ma. Elementy RPG były w grach tego typu już jako zawartość dodatkowa (forma rozbudowy rozgrywki czy urozmaicenia). Tylko ta gra posiada kwestie dialogowe z wyborem kwestii czego nie było ostatnio (był w strife r. 1996 ) w nowych grach.
  5. cali

    Cyberpunk 2077

    Wszyscy są zachwyceni grą (zagraniczne i polskie media) ale jeden z dziennikarzy po pokazie stwierdził że strzelanie w Cyberpunk 2077 jest przeciętne (działanie broni) i nie satysfakcjonujące jak na dzisiejsze możliwości (reakcje wrogów na trafienia). Dopytywał też przedstawiciela o zastosowanie broni w walce (bicz) ile jednocześnie można trafić wrogów gdzie osoba z zespołu nie wiedziała jak to działa pod względem technicznym. Odpowiedź nie była jednak czysto techniczna o mechanikę gry tylko o podstawowe zagadnienie na poziomie wczesnej gry. Przytaczając porównanie względem innej gry w Deus Ex Mankind Divided strzelanie było mizerne.
  6. Kiedy nie uruchamia się GeForce Experience: Rozwiązanie 1: odinstalowanie i ponowna instalacja (tylko GeForce Experience) Link do pobrania najnowszej wersji: https://pl.download.nvidia.com/GFE/GFEClient/3.19.0.94/GeForce_Experience_v3.19.0.94.exe Rozwiązanie 2: start lub restart usługi Instrukcja: 1) (Windows Klawisz) + (R) 2) wpisz (services.msc) i wcisnij (enter) 3) znajdź i zaznacz usługę (Nvidia Geforce Experience Service) a) po lewej stronie zaznacz (restart) lub alternatywnie (start) b) jak usługa nie uruchamia się automatycznie po uruchomieniu komputera: w panelu usługi - zaznacz prawy klik wybierz (właściwości) typ uruchomienia wybierz (automatyczny) następnie restart komputera Stan usługi która jest aktywna to w panelu usługi (stan) powinno być (uruchomiono)
  7. cali

    Temperatury procesora po zmianie obudowy

    Odpowiedź prawidłową już uzyskałeś na forum elektroda. Link do tego samego pytania - pytanie tutaj (kopiuj+wklej) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3590287.html
  8. cali

    Upgrade? Poczekać?

    Nie warto zmieniać bez potrzeby. Na zapas nie ma sensu tym bardziej niedługo nowa generacja konsol a na nich Cyberpunk 2077 będzie podrasowany lepiej niż na obecnej. Nie warto kiedy nie masz problemu działaniem gier. Nie mają podanych wymagań. Specyfikacje zostaną podane bliżej premiery. Zakup na zapas nie ma sensu. Wyższe wymagania mogą być przewidziane dla 4K więc warto najpierw uruchomić grę po premierze lub popatrzeć na testy. Demo na E3 2018 działało na maksymalnych ustawieniach z zapasem mocy żeby się nie wysypała: Procesor: Intel i7-8700K @ 3.70Ghz Płyta główna: ASOS ROG STRIX Z370-I GAMING Pamięć RAM: G.SKILL RIPJAWS V, 2X16GB, 3000Mhz, CL15 Karta Graficzna: NVIDIA GEFORCE GTX1080Ti SSD: SAMSUNG 960 PRO 512GB M.2 PCIe Zasilacz: CORSAIR SF600 600W Demo gry było robione pod prezentację więc wyglądało lepiej niż będzie po premierze. Czas przygotowania dema to zapewne 6 miesięcy. Zawsze specyfikacja sprzętowa jest zawyżana bo wczesne wersje są niestabilne. Nie odzwierciedla to realnych wymagań gry. Nowe GPU skupiają się na raytracingu czyli refleksach świetlnych. Obecnie to tylko dodatek do gier. W przyszłości to jednolity standard. Nowe konsole będą miały na start takie możliwości. Startowe tytuły pewnie wykorzystają te rozwiązania. Nowe GPU mają zapewnić odpowiednią wydajność w 4K. Rekomendowane wymagania będą na tym bazować 4K + raytracing a wysokie ustawienia w FHD bez refleksów zapewnią ten sam poziom grafiki. Refleksy to nie nowa nowinka już były w grach tylko na mniejszym poziomie zaawansowania dotychczas obliczanym przez CPU obecnie zostanie do tego celu wykorzystane GPU posiadający sprzętowy: chip z rdzeniami do obliczeń znajdującym się w układzie GPU.
  9. cali

    Cyberpunk 2077

    Wróżenie z fusów więcej potwierdzonych informacji w nowym wydaniu CDA "Więcej akcji niż RPG - kwestie dialogowe potrzebne do pchania fabuły adekwatne do rozwiązania zadań na różne sposoby. Nie będzie też immersive sim (z góry przewidziane możliwości trzeba wybierać sposób). Reasumując pierwszoosobowa strzelanka z wciągającą fabuła + zadania posiadają kilka możliwości na ukończenie. Styl rozgrywki wpływa na rozwój fabularny (zakończenie zadań z filmikami)." - po herbatce. Demo na E3 2018 działało na maksymalnych ustawieniach z zapasem mocy żeby się nie wysypała: Procesor: Intel i7-8700K @ 3.70Ghz Płyta główna: ASOS ROG STRIX Z370-I GAMING Pamięć RAM: G.SKILL RIPJAWS V, 2X16GB, 3000Mhz, CL15 Karta Graficzna: NVIDIA GEFORCE GTX1080Ti SSD: SAMSUNG 960 PRO 512GB M.2 PCIe Zasilacz: CORSAIR SF600 600W
  10. Biorąc pod uwagę gry to Shadow of Mordor wykorzystuje 7.5GB VRAM z 4K teksturami Shadow of Tomb Raider wykorzystuje 7GB VRAM w 1080p Rise of Tomb Raider wykorzystuje 7GB VRAM w 1440p Final Fantasy XV wykorzystuje 7-8GB VRAM w 1080p do 4K potrzebuje więcej niż >8GB VRAM (8.5GB VRAM) Rainbow Six Siege wykorzystuje 8GB VRAM z 4K teksturami Kingdom Come Deliverance 7GB VRAM z 4K teksturami Spoglądając w przyszłość więcej niż 8GB VRAM będzie zalecane. Konsole wyznaczają standardy grafiki gry będące w 4K czy 8K będą standardem. Nie będzie już paczek z teksturami wysokiej rozdzielczości będą już zawarte w grze. 8GB VRAM to minimum dla PC. Kupując kartę z 4GB VRAM kupujesz na czas obecny. Kupując kartę z 8GB VRAM obecnie daje komfort lub w przyszłości obsłuży niektóre gry na minimalnych ustawieniach. Odnośnie tego że jeżeli Raytracing będzie obecny w każdej (jako standard) grze bez możliwości wyłączenia tej opcji to wszystkie obecne GPU poza RTX czy nowymi kartami od AMD Radeon Navi nie są wstanie obsłużyć gier. Przykład Quake II RTX raytracing uruchamiany na 1080 TI średnio 20 FPS. Warto zaznaczyć że raytracing wymaga wydzielonego układu na karcie do obliczeń.
  11. Too Human został dodany do gier wstecznej zgodności z Xbox One. Microsoft również ogłosił inne nadchodzące gry z poprzedniej generacji. Wersja darmowa do pobrania jest wersją cyfrową (pełna wersja gry) gry nie wymaga oryginału. Oferta ograniczona czasowo - będzie dostępna do końca tygodnia. Obecnie gra znajduje się w bazie ale jest niedostępna w przeciągu kilku-kilkunastu godzin będzie oficjalnie dostępna.
  12. cali

    Cyberpunk 2077

    Prezentacja gry na E3 była przewidziana w celach marketingowych. Brak pokazu dla wszystkich odbiorców był celowy dla budowania szumu (eng. - hype) wokół gry. Szum wokół gry ma zapewnić dobrą sprzedaż która zapewni rozwój firmy. CD Project Red nie jest instytucją charytatywną. Powiększenie firmy przy wzroście środków finansowych zapewni podejmowanie ryzykownych ale kreatywnych decyzji na wydawanie nowych gier (nowe IP). Ograniczony przekaz na E3 miał powiększyć zainteresowanie grą o nowych odbiorców. Gdzie szczegóły na temat gry są sporadycznie przekazywane do mediów. Prezentacja zostanie również przygotowana na Gamescom 2019 gdzie każdy będzie mógł to zobaczyć. W pracę nad grą staramy się wkładać serce i ducha gdzie gracze otrzymają świetną grę i doświadczą świetną fabułę. Powyżej to przetłumaczona wypowiedź przedstawiciela CD Project Red dla dziennikarzy zagranicznych związane z targami E3 2019. Nikt o tym nie wspomina.
  13. Asus Radeon RX 570 4GB Strix Temperatura obciążenie - 71 Temperatura spoczynek - 44 MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC Temperatura obciążenie - 60-65 Temperatura spoczynek - 33-35 Obecnie są w sprzedaży uaktualnione karty MSI Armor z nowym biosem. Kultura pracy też jest lepsza zostało zmniejszone RPM.
  14. Obie karty mają podobne układy chłodzenia. Różnice w głośności będą niezauważalne bo obie karty są słyszalne przy znacznym obciążeniu. Asus Radeon RX 570 Stix - 37 DBA - po OC karta osiąga 42 DBA i okresowo 44 DBA MSI Radeon RX 570 Armor OC - 40-41 DBA MSI w modelach Armor po uaktualnieniu obniżyło RPM. Różnica pomiędzy 37 (ASUS) a 40 (MSI) wynika z zastosowania OC. Natomiast porównując OC obu kart ręczne z fabrycznym różnica 42 (ASUS) a 40 (MSI) sytuacja jest odwrotna. W przypadku niskiego obciążenia obie karty mają wyłączone wentylatory (internet, office, filmy, mało wymagające gry).
  15. cali

    Kupno procesora

    GA-B250M-D3H: wparcie dla pamięci DDR4 2400 i XMP (przy użyciu procesora 7 generacji) Zmiany napięcia za pomocą Dynamic Vcore(DVID) [1.4V] & Dynamic VCORE SOC(DVID) [1.1V] i7-7700K posiada odblokowany mnożnik Uaktualnienie płyty do wersji F8 zapewnia dostęp do easy tune 5 GHz ? - nie ale OC jest możliwy na mobo
×