Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Morowis

Tworzenie gier komputerowych...

Polecane posty

Otóż tak jak w temacie, poszukuje ludzi, a w szczególności młodych, którzy mieliby czasu i chęci by zacząć się w na pewno ekscytującą przygodę, którą jest właśnie tworzenie gier.

Najważniejszymi dla mnie osobami, są osoby, które posiadają dużo chęci do nauki oraz czasu. Mile widziane są również osoby, które mają już jakieś doświadczenie.

Obecnie poszukuje wszystkie osoby, które są związane z procederem tworzenia gier, czyli:

  • programistów,

grafików 2D oraz 3D,

animatorów,

game designerów,

fabularzy (chociaż tych to tak skromnie, bo sądzę, że właśnie na to stanowisko najwięcej ludzi się zgłosi),

i inne osoby, które nie przez przypadek prawdopodobnie nie wymieniłem.

To wszystko, moim głównym założeniem jest znalezienie młodych, ambitnych ludzi, którzy są zainteresowani tworzeniem gier. Na razie nie mam nic do zaoferowania, sam się uczę. Chciałbym jeszcze dodać, że osobą, która zapoczątkowała tą myśl jest sam, wielki założyciel IFRITu, więc jeżeli będziemy tego godni i będziemy mogli coś pokazać, jest duże prawdopodobieństwo, że będziemy mieli poparcie IFRITu.

To tyle, jeżeli ktoś jest zainteresowany, proszę aby pisał w tym wątku, a w razie chęci zdobycia innych informacji proszę pisać na PW.

P.S. Jeżeli umieściłem to w złym wątku, z góry przepraszam i proszę o ew. przeniesienie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że byłbym chętny. Zajmuje się przede wszystkim programowaniem, ale w mojej głowie tłoczy się też mnóstwo pomysłów na gry itp., więc myślę, że na dłuższą metę mógłbym się przydać. Nie jestem jakimś geniuszem w swojej dziedzinie, ale podstawy C++ znam dość dobrze i zawsze chętnie służę radą początkującym.

Sam planowałem założyć podobną grupę, ale skoro coś takiego już istnieje, to chętnie dołączę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... świetnie, że znalazła się ktoś chętny ;). A co do istniejącej grupy, to ta którą próbuje stworzyć to nie istnieje, albo istnieje tylko z jednym członkiem - mną. :)

Jeszcze raz chciałbym powtórzyć, że bardzo się cieszę, że ktoś się zgłosił. Chociaż z tym zakładaniem tej grupy jeszcze bym się wstrzymał, bo w 2 bez grafiki i z podstawami nic zbyt dużo nie zdziałamy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako młody programista ( biegle znam C, z c++ raczej problemów mieć nie będe bo jest bardzo do c podobny - kilka funkcji inaczej się nazywa i pisze) z zapałem mógłbym się także przydać. Znam się także trochę na grafice. Jak skończę zdawać maturę bedę miał dużo wolnego czasu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morowis, może napisz coś więcej o swoim pomyśle? Tzn. co będziemy robić gdy uzbiera się już cały team? Od razu zaczniemy tworzyć jakiś skomplikowany projekt? A może zaczniemy wymieniać się informacjami i wspólnie zgłębiać wiedzę w swoich dziedzinach, by na głęboką wodę wskoczyć dopiero, gdy będziemy "gotowi"? :P A może zaczniemy robić mnóstwo małych projekcików, by się wypromować?

Wiem, że szczegóły powinno się ustalać po uformowaniu całego zespołu, ale parę dodatkowych informacji mogłoby przyspieszyć ten proces (tj. więcej osób by się zgłaszało).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Mario, celem tego tematu, a zarazem tej grupy jest znalezienie osób, których fascynuje tworzenie gier, ale nigdy nie mieli z tym dłuższej styczności. Głównie chodzi o to, żeby na początku wymieniać się informacjami oraz tworzyć te gry (przecież po to chcemy to stworzyć :)). Sądzę, że rzucanie się na głęboką wodę jest jak najbardziej złe.

A i jeszcze jedno, ktoś z Was chciałby dowodzić tym projektem, bo ja niestety mam za małe doświadczenie ;)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie "dowodzenia" projektem: uważam, że przekazywanie tej funkcji pierwszej chętnej osobie nie jest dobrym pomysłem - z doświadczenia wiem, że tego typu grupy łatwo się rozpadają, a jeśli miałaby taką kierować osoba niedyspozycyjna i nieodpowiedzialna, to tylko pogorszyłoby sytuacje.

Sądzę więc, że do czasu ustabilizowania się teamu to ty Morowis, powinieneś pozostać dowódcą - fakt założenia tego tematu, jak i podjęcia inicjatywy odnośnie projektu świadczy o tym, że na razie jesteś najlepszą osobą na to stanowisko.

No i ciągle potrzebujemy grafika.

Pozdrawiam :)

Aha, to jest mój nr gg:5512213 (tak na wszelki wypadek - chyba nie będziemy się komunikować tylko na tym forum?)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Mr.Mario odnoście dowodzenia. Jak wiadomo wszystko wyjdzie w praniu i za jakiś czas jak się lepiej poznamy będzie można wyłonić osobę godną dowodzenia :D (tak w razie czego moje gg ->815860)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słowa do Shakera, dla mnie Twój wiek jest wręcz idealny. Sam dla waszej wiadomości nie jestem pełnoletni i ze względu na wiek i znając mój zapał na "dowodzenie" się totalnie nie nadaje. Widzę, że mam do czynienia z osobami starszymi ode mnie, ale wydaje mi się, że wiek to żadna bariera. Jak to kiedyś powiedział założyciel Ifritu - "Członków zespołu oceniamy po ich pracy. Jak się obijają, to wylatują. Jak nie potrafią pisać po polsku i zachowywać się kulturalnie, to wylatują. Jeśli nie potrafią przyjąć krytyki ani krytykować konstruktywnie, wylatują. Raczą olać zespół, nie stosować się do zaleceń, wylatują. ", a te cechy niestety (albo i na szczęście) nie zależą od wieku.

Dalej, mam pytanie do was (wydaje mi się 4). O jakim zaawansowaniu mówimy w programowaniu i w przypadku Shakera grafice? Ja znam dość solidne podstawy C++, ale z klasami w tymże właśnie języku styczności nie miałem. Dalej, bawię się trochę w Blenderze oraz w GIMPie i znam dość dobrze PHP. Teraz kolej na was :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegle znam czysty c, a jest on bardzo zbliżony do c++, więc i z c++ problemów mieć nie będe (kwestia opanowania kilku funkcji), znam php, trochę bawiłem się w photoshopie, ogólnie dość szybko uczę się nowych języków programowania, więc z tym problemów nie mam.

I jeszcze jedno, co dostane do zrobienia to zrobie, chyba że mocno to przekroczy moje preferencje :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegle znam czysty c, a jest on bardzo zbliżony do c++, więc i z c++ problemów mieć nie będe (kwestia opanowania kilku funkcji)

Z tego wynika, że raczej nie orientujesz się w klasach, dziedziczeniu, polimorfizmie, wyjątkach, szablonach i tym podobnych rzeczach, które są dość istotną częścią języka C++, bez której zwykle jest ciężko się obyć (ofkoz można sobie implementować wektor czy listę, tylko po co, skoro ktoś to zrobił i jest to pewnie zrobione bardzo dobrze).

Poza tym, nikt z Was nie napisał, że orientuje się w UML-u, a to źle. Powinniście choć wiedzieć o co w tym biega, by móc zaprojektować aplikację (=grę). Bez jakiegokolwiek projektu będziecie mieć duże problemy z synchronizacją pracy, bo jedna osoba będzie sobie wyobrażała coś w jeden sposób, a druga w drugi i wszystko będzie się rozjeżdżać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem was dołować, ale mam dokładnie takie same wrażenia jak wies.niak. "Ja znam trochę tego", "ja znam podstawy tamtego" ... . Razem do kupy nie znacie jednej całości. Nawet pomysłodawca: "Ja znam dość solidne podstawy C++, ale z klasami w tymże właśnie języku styczności nie miałem". Co to są solidne podstawy ?

Oczywiście nie znajomość klas nie jest przeszkodą w pisaniu gier. Może być nawet pomocne przy tych prostszych, bo unika się "fanatyzmu obiektowego". Problem jednak w tym, że taki projekt ma kilka istotnych źródeł ryzyka:

- prawie wszyscy dopiero się uczą c++

- zespół jest rozrzucony po całym kraju

- brak jasnego kierownictwa (kierownik projektu nie ma doświadczenia, ani w programowaniu, ani w kierowaniu projektem)

- pomysłodawca (prawdopodobny kierownik) jest dosyć młody ("Sam dla waszej wiadomości nie jestem pełnoletni").

Nie oznacza to, że projekt się na pewno nie uda. Trzeba jednak brać je pod uwagę i próbować im zapobiegać, czy minimalizować ewentualne skutki od samego początku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mormegil, ja nie chcę z tym poziomem od razu tworzyć gier. Chodzi mi o zebranie kilku (nastu) osób, które są zainteresowane tworzeniem gier. Razem będziemy mogli się wymieniać informacjami/doświadczeniami. Oczywiście chyba każdy z nas jest pewien, że czeka go dużo indywidualnej pracy, ale to kiedyś w przyszłości może zostać wykorzystane właśnie w tym gronie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano fakt, nie napisałeś, że chcesz zrobić grę. Czyli zbierasz sobie ludzi tak na wszelki wypadek, może kiedyś się przydadzą ;)

Może to i dobry pomysł.

Planujesz uruchomić jakieś forum, czy listę mailing'ową, gdzie każdy będzie pisać czego się dziś nauczył / jaki problem rozwiązał ??

Coś w stylu:

"Ja1: ja dziś poznałem słowo kluczowe mutable. Powoduje ono, że pole obiektu stałego jest zmienne."

"Ja2: A ja znalazłem błąd w kompilatorze. Cały kod jest dobry, a on baran pisze "unresolved external symbol @Z16(ciąg dziwnych symboli)NazwaFunkcji"

W sumie spoko, każdy by się nauczył czegoś z tego dziennika. Ewentualnie wiedziałby czego warto się uczyć. Powinno zadziałać motywująco. No i jest szansa na rozwiązywanie problemu wspólnymi siłami (a nuż trafi się ktoś kto wie co to znaczy "unresolved external symbol" :) )

EDIT do tego poniżej

Czy ja naprawdę jestem taki okropny ??

To nie była złośliwość. Pomysł mi się naprawdę podoba. Po co uczyć się w samotności skoro można w kilka osób ? Mamy wsparcie, mamy większą motywację, poznajemy ludzi. Jestem po prostu ciekawy jak autor sobie to dokładnie wyobraża.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do punktu 2 Twa złośliwość nie jest taka celna: w Visualu C++ zdarzają się sytuacje, w których Unresolved External Symbol wyskakuje bez powodu :) A raczej jest taki drobny bug. Czasem, kiedy dołączasz do projektu utworzony poza nim plik, to mimo że widoczny jest na liście plików po lewej stronie, to linker o nim nie wie i dostaje się uwielbiany przez wszystkich komunikat. Pomaga kliknięcie po raz drugi na Add->Existing File :)

Oczywiście można by się kłócić, że to bug IDE a nie kompilatora, więc tamto zdanie i tak jest błędne, ale to już nie miałoby sensu ;)

EDIT do tego edita powyżej:

A to sorry, źle zrozumiałem ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę dołączyć do zapaleńców jako grafik 3D. Znam 3DS MAXa może nie najlepiej ale na pewno niemożna powiedzieć ze jestem początkujący tak wiec modele mogę robić i teksturować je jak trzeba będzie, mam trochę zgromadzonych texturek to mam w czym wybierać :). Moje gg 3469043 kontakt mile widziany, można pisać nawet jak jestem niedostępny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...