Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Star Wars: The Old Republic MMO

Polecane posty

Ależ z was entuzjaści. Mówię np. o tych pomysłach z usługami przewozowymi Smugga. No cóż, moim zdaniem lepiej nie nastawiać się na takie nowinki, żeby potem się nie zawieść xP

Dochodzi już do tego, że sporo ludzi, mówi o statkach tak, jakby już było wiadomo, że BĘDĄ w grze. A tymczasem nikt z BioWare nie wypowiedział słowa na ich temat. Wielu wymyśla jakieś niestworzone rzeczy (np. kupowanie domów i miast!), zaraża tym innych, a potem, jak się okaże, że tego nie będzie, to marudzenie będzie wielkie. To trochę dziwna postawa :P

Łatwo sobie wyobrażać jakieś rzeczy, ale trudniej już sobie wyobrazić ich powstawanie - mogące być problemem dla twórców. A nawet, jakby im się udało, to problemem może być zapanowanie nad jakimś mechanizmem, żeby nie wnosił do gry chaosu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam takiego wywiadu, ale możliwe, że coś wspominali. Lecz co z tego? Misje, a sama gra to inna bajka. Jeżeli w misji chodzi o coś ze statkiem, to skąd mamy pewność, że nie jest to takie latanie jak w KOTORze? Tzn. wsiadam, klikam gdzie chce dolecieć i już? A niektórzy - szczególnie na oficjalnym forum - już rozmarzyli się jakby to miał być jakiś symulator lotu xp

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ z was entuzjaści. Mówię np. o tych pomysłach z usługami przewozowymi Smugga. No cóż, moim zdaniem lepiej nie nastawiać się na takie nowinki, żeby potem się nie zawieść xP

Jeżeli będą statki, i będzie możliwość przewiezienia na statku kilku osób to "usługi przewozowe" powstaną same, jest popyt jest podaż.

Dochodzi już do tego, że sporo ludzi, mówi o statkach tak, jakby już było wiadomo, że BĘDĄ w grze. A tymczasem nikt z BioWare nie wypowiedział słowa na ich temat.

Wydaje mi się, że wyczytałem o statkach w jakimś wywiadzie z kimś z BioWare'u, ale żebym to ja teraz pamiętał z jakiego... :/

Wielu wymyśla jakieś niestworzone rzeczy (np. kupowanie domów i miast!), zaraża tym innych, a potem, jak się okaże, że tego nie będzie, to marudzenie będzie wielkie. To trochę dziwna postawa :P

No tak... to już moje marzenia, ale zaznaczyłem, że nie ma szans na wprowadzenie ze względów i technicznych i koncepcyjnych, jeżeli wiesz co mam na myśli.

Łatwo sobie wyobrażać jakieś rzeczy, ale trudniej już sobie wyobrazić ich powstawanie - mogące być problemem dla twórców.

To te techniczne....

A nawet, jakby im się udało, to problemem może być zapanowanie nad jakimś mechanizmem, żeby nie wnosił do gry chaosu.

A te koncepcyjne :D

Ale co do statków... po prostu niemożliwe, żeby ich nie było. Jak wyobrażasz sobie kotora bez posiadania [lub chociaż możliwości kupna] własnego statku. W dodatku na oficjalnym forum, ktoś napisał, że będzie można wybrać jaki to ma być statek, ale to już wiadomość od jakiegoś fana i nie widziałem nic takiego w wywiadach...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie z tymi statkami byłby jeszcze lepszy klimat i wydaje mi się że możemy uznać za pewniak, że jakieś, których będziemy mogli użyć do podróży się znajdą. Do tego jak sobie tak pomarzyć, że trooper jako żołnierz republiki dostaje statek jako niezbędny do wykonywania służby środek transportu, to aż miło się robi :) Aczkolwiek to tylko marzenia jak na ten czas.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, sama idea statków jest fajna. Całkiem też możliwe, że będziemy mieć pojazd, ale najbardziej realna jest opcja, że będzie to na wzór KOTORa. Tzn. wsiadam, wybieram planetę, na którą chcę polecieć, i tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nawet na nic innego nie licze. Wydaje mi się, że nie zrobią swobodnego latania między planetami. Tak samo nie liczę na jakieś wielkie epickie bitwy za sterami swojego statku.

No raczej to będzie coś takiego jak w KOTOR że widzisz animacje i tyle.

A co do epickich bitew za sterami statków kosmicznych to też nie licze na to. Jednak co do bitew, Bioware może np. decydującą bitwę pomiędzy wszystkimi klasami w jednym miejscu od której będą zależeć losy galaktyki. To by było coś!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś jeszcze nie widział to macie tu teaser nowego cinematic trailera do TORa, wpleciony trochę w film promujący Torment Gaming (Serwis o grach założony przez twórców TOROcast i THE DARKSIDE)

Link do filmiku: http://www.vimeo.com/5715847

Hasło: darkside

Tutaj link do stronki TOROcastu jakby ktoś chciał posłuchać wynurzeń fanów na temat gry i updatów:

http://www.torocast.com/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta klas? Ras?

Ech. Naprawdę - cierpliwości. Premiera najpewniej za rok dopiero, więc to raczej normalne, że dawkują nam nowe informacje powoli.

Jedyną rasą na pewno nie będzie człowiek gdyż:

a) w jednym z wywiadów twórcy mówili o rasach

b) brak ras WIELU, WIELU ludzi by zwyczajnie zniechęcił do TORa xP

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się w sprawie statków wypowiadać, bo szybko wchodzi się w sferę spekulacji i własnych oczekiwań jak już było wspomniane. Tylko, że na razie nic innego nam nie pozostaje. Właściwie całkiem prawdopodobne jest rozwiązanie KotORowe z racji, że jest najprostsze. Koncepcja swobodnego lotu na orbitę i stamtąd skoku ma m.in. dwie cechy, które moim zdaniem mogą stanąć na przeszkodzie (chociaż miło by było coś takiego zobaczyć - to dobry kierunek):

1 - jeżeli Bioware pozostanie w zgodzie z Expanded Universe to nie umożliwią skoku z orbity (z powodu leja grawitacyjnego planety). W EU pisarze, często wprowadzali rozwiązania, które urealniały wiele kwestii naukowych - chociażby właśnie wymienioną zasadę skoku. U Lucasa w jednym z odcinków Wojen Klonów, statek dokonuje tego będąc w atmosferze! Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że tworząc KotORa Bioware wprowadził coś od siebie do EU, to może znaczyć, że wszelkie naiwnie traktowane przez Lucasa kwestie zostaną ujęte bardziej w duchu EU. Oczywiście w trailerze nie zabrakło dźwięków w próżni, ale to już element klasyczny :)

2 - bardziej przyziemnym powodem może być silnik gry. Swobodny lot na orbitę wiąże się z eksploracją planety i wyświetlaniem jej powierzchni. Tutaj trzeba by było wprowadzić albo jakieś sztuczne ograniczniki lotu, ale wtedy niewiele by się to różniło od animacji, albo jakieś losowo generowane lokacje. Tylko, że silnik Hero na oficjalnej stronie na filmiku prezentującym budowę mapy nie robił wrażenia dostosowania do takich wymagań. Nie jest to technicznie nie do przezwyciężenia, ale mogłoby pociągnąć za sobą znaczniejsze zmiany w jego konstrukcji. Chociaż twórcy potwierdzali możliwość grindowania, więc o ile to rozumiem, bo w MMO nie grałem są do tego często stosowane losowe lokacje?! Nie wiem.

Nurion - na razie znamy pięć klas. Trzy oficjalnie zapowiedziane i mające swoje prezentacje na stronie gry. Dwie o których zawsze było wiadomo, że będą i w demie z E3 się pojawiły. Co do ras, to na screenach i filmikach widać ich całkiem sporo, na wookipedii zaś jest cała lista tych które się jakoś przewinęły w materiałach o grze (przynajmniej mam nadzieję, jeszcze sam nie sprawdzałem). Tak naprawdę nie widzę, żadnych przeszkód, aby wprowadzić je jako grywalne. Po prostu - skoro dla każdej są gotowe animacje i np. specjalne bonusy rasowe (jeżeli takowe system RPG przewiduje) to nie ma jak ich nie wprowadzić jeśli się nie chce sztucznie ograniczać. Tutaj warto nadmienić, że świat Gwiezdnych Wojen jest pod tym względem bogatszy niż chyba jakikolwiek inny z wymyślonych dlatego więcej ras to rzecz naturalna. Dodatkowo Hero Engine jest niezwykle elastyczny w dostosowywaniu wyglądu bohatera, stąd i z tej strony nie powinno być przeszkód.

Tutaj moje pytanie: jak widzicie kwestię tworzenia bohatera, jego wyglądu i możliwości zmian powodowanych rozwojem fabuły i kroczeniem ścieżkami mocy?

Na razie czekam niecierpliwie, co też przygotowano na Comic-Con :)

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Bohatera gracze będą tworzyć jak w każdym innym MMO tzn. tradycyjnie: wygląd, imię , ew. nazwisko, wybór avatara (tak jak w KOTORze) lub też masa suwaków dopasowujących wygląd wedle uznania ( jak w The Sims 3).

2.Kroczenie ścieżkami mocy jest chyba kwestią najprostszą aczkolwiek, Bioware może się pokusić o coś takiego jak w ME czyli że "dobre zachowanie nie koniecznie prowadzi do dobrych uczynków", lub tak jak w KOTORze dostajemy pkt mocy (odpowiednio Jasna lub Ciemna) i one decydują o naszej przynależności.

Co do ras. Moim zdaniem na pewno jakie mogą być do wyboru to:

-Człowiek- w końcu najliczniejsza rasa

-Kel Dor-tutaj się sugerowałem screenami

-Twi'lek-byli w zwiastunie to raczej pojawią się w grze ale to tylko moje spekulacje

Ciekawym pomysłem by było aby jedną z "ras" był droid co pomysłem głupim nie jest ponieważ bez droidów Star Wars'y są takie nijakie ;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentacja silnika na którym oparty jest TOR wskazuje na rozbudowaną formę kreatora postaci, czyli coś a'la Simsy czy Oblivion, choć tam było to pokazane wersji dla developerów (tak przypuszczam) i Bioware może inaczej to rozwiązać. Co do avatara, to przyglądając się najnowszemu filmikowi w udostępnionej już wyższej rozdzielczości widać, że jest to "zdjęcie" z modelu trójwymiarowego jakim się poruszamy.

Ciekawym pomysłem by było aby jedną z "ras" był droid co pomysłem głupim nie jest ponieważ bez droidów Star Wars'y są takie nijakie ;p

Droidy w stylu tych z serii HK są często przytaczane jako pomysł na klasę postaci. Jako rasa raczej nie widzę tego, choćby z tego powodu, że nie do wszystkich klas można ją zastosować - nie może być ani Jedi ani Sithem. Chyba, że będziemy mieć pewne specjalne rasy (bonusowe) dla konkretnych klas, ewentualnie droid dla wszystkich poza force sensitive. Bardziej skłaniałbym się ku droidom jako klasie.

Specjalnymi rasami, może być np. Hutt. W sieci pojawiły się spekulacje nt klas i pojawiła się propozycja złego bossa i tutaj pasuje idealnie. Natomiast ciężko mi wyobrazić sobie hutta jako smugglera. Nie żeby realia uniwersum to blokowały, ale jeśli już mamy jakieś klasyczne motywy, to może właśnie tak. Taki pomysł tylko :)

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej skłaniałbym się ku droidom jako klasie.

Czyli jak? Rasa np. człowiek klasa droid? Bzdura totalna.

Jako rasa raczej nie widzę tego, choćby z tego powodu, że nie do wszystkich klas można ją zastosować - nie może być ani Jedi ani Sithem.

A czy to czemuś przeczy? Kto powiedział że wszystkie rasy mają mieć możliwość bycia Jedi lub Sith?

Poza tym nie widzę jakiegoś szczególnego powodu by droidy nie można by łączyć z jakimiś klasami oprócz Jedi i Sith. Jeśli ty widzisz to napisz, spróbuje go obalić ;)

Specjalnymi rasami, może być np. Hutt.

Co rozumiesz przez "Specjalnymi rasami"? Jeśli rasy grywalne to Hutt jest chyba najgorszym wyborem (przez swoją fizjonomię), a jako bossa (lub NPC)? Przecież to może być każda rasa więc nie wiem dlaczego nazywasz je specjalne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droidy w stylu tych z serii HK są często przytaczane jako pomysł na klasę postaci. Jako rasa raczej nie widzę tego, choćby z tego powodu, że nie do wszystkich klas można ją zastosować - nie może być ani Jedi ani Sithem.

Jeżeli jakaś rasa nie może być Jedi/Sithem (nie wiem, czy istnieje takowa w uniwersum SW, możliwe, że tak), to zwyczajnie wybierając ją, nie mielibyśmy możliwości wybrać którejś z tych klas. Tak jak w WoWie - wybieram Taurena -> nie mogę być np. magiem czy kapłanem.

Co do droidów, to wątpię, że będą osobną rasą. Najpiewniej pojawią się wyłącznie jako nasi towarzysze. No bo jak wyglądałaby kwestia właśnie towarzyszy, jeżeli mógłbym być droidem? Droid nie mógłby kupić sobie najemnika, czy innego droida, bo droid jest czyjąś własnością.

Też czekam na ComicCon. Mam nadzieję, na ujawnienie czegoś ciekawego. Chciałbym ujrzeć listę nowych planet najbardziej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak? Rasa np. człowiek klasa droid? Bzdura totalna.

Oczywiście, że bzdura w ogólnym założeniu, ale jest w EU coś takiego jak ludzki droid replikacyjny jak np. premier Bakury w drugim tomie Heretyka Mocy. Ogólnie to jest bardzo rzadki przypadek. A dla klasy droida np. nie wybierałoby się rasy a co najwyżej model droida. Zresztą nie wykluczyłem zupełnie robotów jako rasy - wydaje mi się to tylko mało prawdopodobne. A klasa droida zabójcy pasuje do frakcji imperium*.

A czy to czemuś przeczy? Kto powiedział że wszystkie rasy mają mieć możliwość bycia Jedi lub Sith?

Poza tym nie widzę jakiegoś szczególnego powodu by droidy nie można by łączyć z jakimiś klasami oprócz Jedi i Sith. Jeśli ty widzisz to napisz, spróbuje go obalić ;)

Co rozumiesz przez "Specjalnymi rasami"? Jeśli rasy grywalne to Hutt jest chyba najgorszym wyborem (przez swoją fizjonomię), a jako bossa (lub NPC)? Przecież to może być każda rasa więc nie wiem dlaczego nazywasz je specjalne.

No właśnie a ja napisałem:

Chyba, że będziemy mieć pewne specjalne rasy (bonusowe) dla konkretnych klas, ewentualnie droid dla wszystkich poza force sensitive.

Mam nadzieję, że to wyjaśniło co miałem na myśli. Jednak dla porządku spróbuję szczegółowiej. Co do tego czy wszystkie rasy mogą być Jedi lub Sith to napisałem o tym więcej poniżej. Następnie - nie podałem nigdzie, że droidy nie mogą być łączone z klasami innymi niż wrażliwymi na moc wręcz przeciwnie. Specjalne rasy to określenie, którego użyłem na rasy bonusowe takie, które nie dla wszystkich klas są dostępne.

Jeżeli jakaś rasa nie może być Jedi/Sithem (nie wiem, czy istnieje takowa w uniwersum SW, możliwe, że tak), to zwyczajnie wybierając ją, nie mielibyśmy możliwości wybrać którejś z tych klas. Tak jak w WoWie - wybieram Taurena -> nie mogę być np. magiem czy kapłanem.

Co do rasy to zdaje się poza Yuzhan Vongami nie ma żadnych ograniczeń, chociaż mają różny potencjał w mocy. A co do wyboru to jak najbardziej się zgadzam. W poprzednim poście wyszedłem z założenia, że rasy mają być dla wszystkich, co przy mniejszym ich wyborze miałoby trochę sensu, ale to jest tylko pewne założenie i nie jest kwestią do obronienia czego nie mam zamiaru czynić.

Co do droidów, to wątpię, że będą osobną rasą. Najpiewniej pojawią się wyłącznie jako nasi towarzysze. No bo jak wyglądałaby kwestia właśnie towarzyszy, jeżeli mógłbym być droidem? Droid nie mógłby kupić sobie najemnika, czy innego droida, bo droid jest czyjąś własnością.

Droid może z czyjegoś polecenia zakupić innego droida. Kredyty to kredyty. Jako wypełniający polecenia (questy) mogłoby być w jakiś sposób to usprawiedliwione. Nie ma jednak co ukrywać, że jest to duże wyzwanie aby zrobić grywalną klasę droida. Np. można przyjąć, że to zbuntowana jednostka albo, że właściciel robota zginął i ten ma do wykonania ostatni rozkaz. Coś dałoby się wymyślić. Pozostaje czekać na ujawnienie reszty klas.

Też czekam na ComicCon. Mam nadzieję, na ujawnienie czegoś ciekawego. Chciałbym ujrzeć listę nowych planet najbardziej.

Tak to by było coś. Cóż dzisiaj jest dzień Gwiezdnych Wojen na Comic-Con i ma się pojawić to spektakularne ogłoszenie :)

________

* przepraszam za powtórzenia

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chissowie jako rasa grywalna trochę kłóciła by się z Eu bo jak dobrze wiemy to rasa dość tajemnicza i chyba została odkryta przez Republikę dopiero po Nowych Wojnach Sithów.

A co do klas. W Imperium rzeczywiście by się jakiś żołnierz przydał i chyba nim będzie taki swoisty odpowiednik Troopera po stronie Republiki. pojawia się np w zwiastunie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiający się w zwiastunie żołnierze, to zwyczajne szare myszki armii imperialnej ;]

A każda klasa w TOR to klasa, można rzec, elitarna. Taki Trooper, to nie zwyczajny żołnierzyk, tylko członek elitarnego składu komandosów.

Imperium już ma "ciężką" klasę - Bounty Huntera. Kolejna opancerzona i ciężko uzbrojona raczej nie wchodzi w grę. Wtedy musieli by jeszcze jedną taką dać Republice. TOR nie operuje czymś takim jak "klasy lustrzane" (mirror classes). Oprócz Jedi/Sith inne klasy nie mają swoich odpowiedników po drugiej stronie. Mi się to podoba, bo będzie ciekawiej się grało.

Ogólnie podejście do klas BioWare jest ciekawe. Zapewne zrezygnują oni z systemu trinity, tzn. z odgórnego podziału na DPS/tank/healer.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jednakże BH to raczej odpowiednik Smugglera ;).

Hoho! Tutaj moim zdaniem przesadziłeś ;p Smugler jest lekko opancerzony ma małe blastery, działa bardziej w ukryciu a BH działa na zasadzie "nikt mi nie straszny bo mam zaje*** duże działka" no i miotacz ognia, poza tym dojdzie również plecak odrzutowy.

EDIT: Czy czasem dzisiaj miała być ogłoszona nowa gra w świecie SW? Jak mnie pamięć nie myli dzisiaj miała się odbyć konferencja LucasArts na Comic-Con.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smugg na pewno NIE JEST mirror class BH ;]

Niektórzy sobie wymyślili, że w grze BH będą polować na Smugglerów. Że to tacy "odwieczni wrogowie. W sumie jest tym sporo prawdy. Ale to nie są odpowiedniki.

No i konferencja będzie, tylko to wszystko kwestia stref czasowych. Newsy będą zapewne jakoś w nocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...