Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Star Wars: The Old Republic MMO

Polecane posty

Napisał Adziqs

Ciekawi mnie tryb walki i poruszanie się po świecie. Jak w 90% MMO będzie turówka, więc tryb walki to nie zagadka, ale ciekawi mnie poruszanie się. Czy będzie to ograniczony ruch po jednej płaszczyźnie, czy może [tak jak na filmiku], nieograniczony ruch w.... 3d [chyba wiecie o co loco ;]]

Nie wiem co masz na myśli pisząc 90% MMO, ale w te, które grałem/gram (WoW, LotR:O, War, AoC) walka jak i całość gry jest real time. Nie bardzo sobie jestem wstanie wyobrazić MMO jako turówkę... W każdej z wymienionych gier masz nieograniczoną możliwość poruszania się we wszystkich kierunkach, czyli jak to napisałeś pełne 3D. Nie wyobrażam sobie by w ToR mogło być inaczej.

Z tego co wiem (jeśli strzelę gafę to proszę o wyrozumiałość - nie mieszkam w Polsce więc gier tam wydanych nie kupuję) to KotOR 1 i 2 nie zostały wydane po polsku. Tym bardziej istnieje mała szansa, że MMO zostanie wydane po polsku. W takie sytuacji, jeśli będzie abonament to na 90% będzie on w tej samej cenie co w innych MMO, czyli L9/E13/$15 co da około 65+ złoty biorąc pod uwagę kurs euro. Tak czy inaczej nie liczył bym na nic poniżej 50zl.

Kolejna rzecz to dostępność gry w Polsce, jeśli będzie tak jak było na początku z WoWem to zdaje się, że 200 złoty będzie trzeba zapłacić w dniu premiery.

Co do pomysłu "gra free" by Adziqs - nie wierzę w takie coś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem (jeśli strzelę gafę to proszę o wyrozumiałość - nie mieszkam w Polsce więc gier tam wydanych nie kupuję) to KotOR 1 i 2 nie zostały wydane po polsku.

Gwoli sprostowania - jedynka była wydana w Polsce, dwójka już nie (swoją drogą, ciekawe czemu).

Co do pomysłu "gra free" by Adziqs - nie wierzę w takie coś.

Absolutnie niemożliwe. Przy nakładach finansowych, jakie zainwestował BioWare nie zaczną rozdawać tej gry za darmo. Cena pewnie będzie z kosmosu, a abonament też będzie nie mały :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Adziqs @ ndz, 07 cze 2009 - 20:23)

Osobiście nie wyobrażam sobie jak miała by wyglądać dobra opowieść zmixowana z tysiącem ludków/Jedi/Sith, biegających z mieczem do tego samego miejsca... bo akurat robią tego samego questa... confused_prosty.gif Mam nadzieję, że BioWare jednak coś wymyśli :]]]

CYTAT(Adziqs @ ndz, 07 cze 2009 - 20:23)

BTW. Istnieje jakiś oficjalny/prawdziwy gameplay z TORa3 ? Ciekawi mnie tryb walki i poruszanie się po świecie. Jak w 90% MMO będzie turówka, więc tryb walki to nie zagadka, ale ciekawi mnie poruszanie się. Czy będzie to ograniczony ruch po jednej płaszczyźnie, czy może [tak jak na filmiku], nieograniczony ruch w.... 3d [chyba wiecie o co loco ;]]

D

Z góry dzięki za odpowiedź. Na razie tyle. Pozdrawiam.

starwars.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Może chodzi o inną organizacje gry? W Fable 2 na przykład każdy gracz miał świat swój a innych mógł zapraszać. Może questy przeznaczone na solo będą osobno a te grupowe osobno? W każdym razie deklaracje rozbudowanej gry jednoosobowej były, więc jakieś koncepcje prawdopodobnie już są opracowane - zobaczymy co i jak.

Rozumiem, że ruch w 3D jest jak najbardziej dostępny, ale chodziło mi nie tyle o samo przemieszczanie się w trzech wymiarach, ale sposób w jaki się to będzie odbywało. W KotOR-ach przynajmniej w dwójce (w jedynkę nie grałem) też były obiekty poruszające się nie tylko w płaszczyźnie, ale postać skoczyć mogła tylko w przypadku specjalnej akcji w czasie walki, a nie w dowolnym momencie w sposób swobodny jak np. w Jedi Academy.

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na myśli pisząc 90% MMO, ale w te, które grałem/gram (WoW, LotR:O, War, AoC) walka jak i całość gry jest real time.
We wszystkich tych tytułach, oprócz AoC, walka opiera się na turach.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w zakresie modelów finansowych takich gier brak mi wiedzy. Ale na stronie CdAction pojawił się news o pogłoskach jakoby w TOR miały być mikrotransakcje. Dlatego mam pytanie:

1 - skoro mikrotransakcje sprawdzają się w innych dużych MMO (czy nie jest tak np. z Guild Wars - znalazłem w sieci info, że kupuje się grę i gra free), dlaczego nie może tak być w TOR, czyżby gra miała większą skalę nakładów finansowych?

Gdyby wprowadzono mikrotransakcje to byłby to pierwszy gwóźdź do trumny TORa. Taki system się po prostu nie sprawdza, znajdzie się mnóstwo 9 latków chcących biegać z latarką i mordować innych. Poza tym Guild Wars to nie MMO...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była wina silnika, Aurora nie dawała takich możliwości. Ale że MMO będzie robione na nowym silniku to kto wie?

Podejrzewam, że możliwości były tylko przyjęta konwencja ograniczyła taką implementacje, bo skoro w specjalnym ruchu można było zastosować odpowiednią animację, tzn. że normalnie też nie może być problemów.

Gdyby wprowadzono mikrotransakcje to byłby to pierwszy gwóźdź do trumny TORa. Taki system się po prostu nie sprawdza, znajdzie się mnóstwo 9 latków chcących biegać z latarką i mordować innych. Poza tym Guild Wars to nie MMO...

Toś mi zabił klina :) Zawsze uważałem że to MMORPG, a na oficjalnej stronie jest tak podane z zastrzeżeniem, że twórcy dołożyli parę nowinek a z niektórych typowych elementów zrezygnowali. Nie przypuszczam żeby MMORPG był definiowany tak sztywno i zmiana pewnych formuł dyskwalifikowała z przynależności do gatunku. Ale nie będę się upierał, jeśli nie mam racji. No i o ile po prostu nie chodzi tylko o to, że użyłem określenia MMO zamiast MMORPG ;)

Jeżeli przy mikrotransakcjach doświadczenie uczy, że dochodzi do zalewu graczy, którzy nie podchodzą z odpowiednią dozą powagi do tytułu, to faktycznie mało wesołe. Przy abonamencie przynajmniej trzeba wykazać się odrobiną determinacji.

Pozdrawiam

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że możliwości były

Jako osoba doświadczona w modowaniu NWN1 i NWN2 oraz trochę Wiedźmina i KOTORów. Mogę cię zapewnić że jeśli byłoby to możliwe to potrzeba by gruntownie przebudować silnik. Skakanie w tych grach to tylko animacja a nie "prawdziwe" oderwanie się od ziemi. Co zresztą było zmorą wszystkich moderów którzy chcieli wprowadzić na swoich serwerach (NWN1 i NWN2) latanie i/lub przemianę w ptaka (co to za latanie kiedy nie można przelecieć nad kłodą czy krzakiem).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już czekam, ale zanim wyjdzie to łuh. No i Liczę po cichu na brak abonamentu.

Apropo - skoro Guild Wars to nie mmo, to pewnie Internetowa, Taktyczna Symulacja życia w fantastycznej krainie. Ale z nas głupi gracze i fani tejże gry, żyjemy w nieświadomości :D!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Lemuur @ wto, 09 cze 2009 - 17:39)

Apropo - skoro Guild Wars to nie mmo, to pewnie Internetowa, Taktyczna Symulacja życia w fantastycznej krainie. Ale z nas głupi gracze i fani tejże gry, żyjemy w nieświadomości biggrin_prosty.gif!

No widzisz nawet nie wiesz w co grasz...

CYTAT

A ja na 100% łapie się za tę grę jeśli będzie free. Jednak też mam obawy co do force jump'a. Poza tym jeśli będę grał to napewno Jedi ( i przy pierwszej okazji przechodzę na ciemną stronę mocy).

Wybacz ale wydaje mi się, że właśnie przez takich graczy TOR straci klimat...

Tysiące graczy biegających z latarkami Dżizas... laugh.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Pinio zauważył - chodziło mi o ruch w trzecim wymiarze, czyli po prostu skok. Nie jestem do końca pewien co do tego czy swobody skok będzie tam dostępny... niby nic, a jedak w wielu Masivach tego nie ma.

Nie wiem co masz na myśli pisząc 90% MMO, ale w te, które grałem/gram (WoW, LotR:O, War, AoC) walka jak i całość gry jest real time.
We wszystkich tych tytułach, oprócz AoC, walka opiera się na turach.

Osobiście nie wiem jak tam jest, bo jak chyba mówiłem, w MMO nie gram, bynajmniej większość gier MMO (które widziałem u kumpla) opiera się na walce turowej [twój ruch, ruch przeciwnika, twój ruch, itd.], z czego większość graczy sobie nie zdaje sprawy.

Ludzie z lucas arts nas nie zawiodą......chyba ;) Nie, ja jestem dobrej myśli tylko szkoda żę b2p(i według mnie to jedyny minus póki co tej produkcji)

Hmmm... a co do tego ma lucas ?

Ktoś powiedział, że nie ma szans na grę za free... Tego nie był bym tak do końca pewien.

Jak by nie patrzeć dalsze losy BioWare zależą od tego w ilu egzeplarzach sprzeda się gra/ile osób kupi konto. W końcu najbardziej rozbudowana gra w historii firmy, za kilkanaście milionów dolców musi zarobić przede wszystkim sama na siebie. Tego oczywiście życzę BioWare'owi.........

a jak się nie uda, to przynajmniej mniej n00bów na serwach będzie :D

Co do bycia Jedi... to raczej z tego zrezygnuję w grze. W KotORze kiedy było się Jedi/Sith, było się wyjątkowym.... tytaj bycie jedym z setek tysięcy mnie ani nie satysfakcjonuje ani nie kręci...

Mam nadzieję, że inne postaci/klasy będą miały ciekawsze gadżety niż miecz świetlny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek mam coś co moim zdaniem wniesie trochę nowej wiedzy do dyskusji, poniżej są dwa linki do materiałów poświęconych TOR, których nie znalazłem nigdzie indziej. Dużo szczegółów i wiele ważkich pytań otrzymało odpowiedzi (tak skoki są potwierdzone :)). Ważne że komentarze pod artykułami są właściwie serią pytań do redaktorów, często wyjaśniających nowe kwestie. Niestety dla osób ze znajomością angielskiego.

http://www.starwarsmmo.net/news/star-wars-...blic-interview/

http://www.starwarsmmo.net/news/star-wars-...3-demo-preview/

Polecam przeczytać w tej kolejności, nie trzeba będzie się wracać :)

Teraz z głowy wszystkich poruszonych zagadnień nie przytoczę, ale do wszystkiego w końcu dojdziemy.

Kilka przykładów (przypadkowych):

1 - wymienione już skakanie swobodne i w przypadku force users dodatkowe specjalne manewry

2 - setki godzin gry - imponujące, ale nieprecyzyjne

3 - redaktorzy próbują przybliżyć interfejs - możliwość dostosowywania tegoż potwierdzona

4 - odbijanie mieczem świetlnym strzałów w tym zza pleców

5 - po kilka głosów do wyboru dla swojej postaci

6 - ... i tak dalej

Wiele spraw przemilczanych co daje pewne pojęcie jak dużo jeszcze jest do zrobienia. Tyle natenczas. Trochę czytania jest, ale warto... Z podsumowaniem poczekam, aż więcej osób zapozna się z materiałem i będzie można obgadać co trzeba :D

:starwars:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka... przy końcu przestałem czytać xD

Czyli jednak będzie freerun :D Zastanawia mnie ten "nowy" system walki... albo u mnie kiepsko z angielskim, albo gościu dość okrężnie o nim mówił... :/

To co mi się nie podoba w SW: TOR MMO to właśnie "MMO". Boje się, że gra będzie zajeżdżać takim wieśniackim Masivem, gdzie łazisz, ciukasz mobki, expisz, taxujesz i robisz inne tego typu żenujące rzeczy... [że tak powiem :P]

Jedna z rzeczy, które mi się nie podobają to "Gildie" łeee... zajeżdża mi kiepskim MMO, ciekawe czy wszystko w gildii będzie zależeć od jego założyciela... Bo jakoś głupio będzie zobaczyć gildię: "xXXSuperGitMajonezXXx", do której dołączą Jedi, Sithowie, Smugglerzy i Hunterzy [no, ok... nie wiem czy hunter jest przeciwieństwem smugglera, ale wiadomo o co chodzi].

Bynajmniej, gościu w wywiadzie stwierdził, że gracze lubujący się w Single-Player nie będą rozczarowani. Módlmy się żeby miał rację.

BTW. Wrzucam obrazki, które prawdopodobnie przedstawiają UI z TORa:

Przybliżenie:

http://i39.tinypic.com/63rf5h.jpg

Paintowy schemat:

http://i41.tinypic.com/es6h35.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to UI schematyczna ma na 100% błąd (chyba że gra jest do bólu nierealistyczna). Jaki? Ano HP. Moim zdaniem nie powinno być HP, no w jakmś fantasy RPS, ok, po trafieniu w ciebie toporem nie giniesz od razu (taki toporek może się na zbroi zatrzywać). Ale w SW? Przecież jak Jedi przetnie kogoś tym swoim mieczykiem na pół to wątpię, żeby nawet Chuck Norris to przeżył.

BTW, zawsze się zastanawiałem, czemu nikt w uniwersum SW nie wymyślił czegoś a'la shotgun? :D Przecież to idealny killer na Jedia (no chyba, że odbije te 5 nieliniowych promieni na raz :P)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw chciałem podać jeszcze coś:

http://www.mmogamer.com/06/11/2009/a-new-hope-for-mmos

Znowu po angielsku, ale również warto. Jest to ekskluzywny wywiad, w którym główny projektant James Ohlen i główny scenarzysta Daniel Erickson omawiają bardzo szczegółowo prowadzenie fabuły, relacje pomiędzy graczami, możliwości współpracy (np. pomagania w misjach), zwracają również uwagę, że gracze, którzy nie wgłębiają się w fabułę, ale lubią gromadzić przedmioty, wiązać się w grupy też znajdą coś dla siebie. TOR ma być przyjazny dla możliwie największej liczby graczy. Ciężko coś przytaczać, bo wywiad ma cztery strony! Polecam przeczytać samemu. Po prostu naświetla wiele niejasnych kwestii, choć oczywiście nie wszystko mogli powiedzieć, to jednak sporo można się dowiedzieć.

CYTAT(Adziqs @ sob, 13 cze 2009 - 21:54)

Czyli jednak będzie freerun biggrin_prosty.gif Zastanawia mnie ten "nowy" system walki... albo u mnie kiepsko z angielskim, albo gościu dość okrężnie o nim mówił... confused_prosty.gif

Chodzi o samą prezentacje silnika HERO - na oficjalnej stronie: http://www.heroengine.com/ można obejrzeć kilka prezentacji i choć twórcy gry dają do zrozumienia że namieszali w nim to ogólne pojęcie jest. Tutaj znowu ciekawa rzecz jest na: http://www.starwarsmmo.net/news/heroengine...e-old-republic/ Gotowa analiza silnika i przypuszczenia odnośnie rozwiązań w samym TOR. Autor przedstawia wiele porównań do innych MMO szczególnie do WoW, dla mnie jest to czytanie na wiarę, bo nie grałem dotychczas w żadne MMO poza przeglądarkowymi wink_prosty.gif Ciekaw jestem komentarzy ludzi obznajomionych z tematem. Co myślą o tym artykule.

CYTAT(Adziqs @ sob, 13 cze 2009 - 21:54)

To co mi się nie podoba w SW: TOR MMO to właśnie "MMO". Boje się, że gra będzie zajeżdżać takim wieśniackim Masivem, gdzie łazisz, ciukasz mobki, expisz, taxujesz i robisz inne tego typu żenujące rzeczy... [że tak powiem :P]

CYTAT(Szczupakabra @ sob, 13 cze 2009 - 23:14)

Ale to UI schematyczna ma na 100% błąd (chyba że gra jest do bólu nierealistyczna). Jaki? Ano HP. Moim zdaniem nie powinno być HP, no w jakmś fantasy RPS, ok, po trafieniu w ciebie toporem nie giniesz od razu (taki toporek może się na zbroi zatrzywać). Ale w SW? Przecież jak Jedi przetnie kogoś tym swoim mieczykiem na pół to wątpię, żeby nawet Chuck Norris to przeżył.

smile_prosty.gif

CYTAT(Szczupakabra @ sob, 13 cze 2009 - 23:14)

BTW, zawsze się zastanawiałem, czemu nikt w uniwersum SW nie wymyślił czegoś a'la shotgun? biggrin_prosty.gif Przecież to idealny killer na Jedia (no chyba, że odbije te 5 nieliniowych promieni na raz tongue_prosty.gif)

Jest broń tego typu - w Jedi Academy pojawia się karabin subamunicyjny FC-1 (nazwa podana za ossus.pl - artykuł na wookieepedii: http://starwars.wikia.com/wiki/FC-1_flechette_launcher ). Jest sporo rozwiązań przeciwko użytkownikom mocy nie tylko wielkokalibrowe, o dużym polu rażenia, ale np.: strzałki z trucizną, granaty soniczne...

Potężni jedi/sith (i inni "mocarni") mają jednak sposoby i na to, bo jak się często wspomina: najlepszym pancerzem jest Moc biggrin_prosty.gif

Dlatego tak trudno jeśli w ogóle da się w sensowny sposób zbalansować takie klasy.

Pozdrawiam

starwars.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...