Skocz do zawartości

Team Fortress 2


mateusz(stefan)

Polecane posty

zwiększa trochę wytrzymałość sentry

Ona zwiększa je w istotny sposób, ponieważ absorbuje 2/3 ataków. Dzięki szybkiemu przełączeniu na Wranglera masz szansę przetrwać atak zuberowanego Heaviego. Ze zuberowanym Demomanem, który zdąży podłożyć miny, jest już dużo trudniej, można próbować szybko Wranglerem nakierowywać ostrzał na te miny i spróbować je niszczyć. W ogóle Wrangler uważam za tak niesamowicie pożyteczną rzecz dla enga, że mam ją stale wyekwipowaną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

@Mariusz Saint

Mógłbyś dać noobom pare porad dot wrangela? udało mi się wczoraj z kumplem zrobić pare achivmentów, trafiamy na gravel Pit w obronie. Stawiamy 2x sentry lvl 3 na C, na górze i strzelamy do tego co się rusza. No i wiem już że to była zła metoda bo zaraz nas pyro pojechal ktory jakos umknal naszej uwadze.

No więc mam do Ciebie, lub kogoś jeszce kto ma w tym doświadczenie, pytanie, jak stawiać sentry z wrangelem? Jakies schematy, rysunki itp mile widziane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne style i sposoby gry engiem. Każdy, komu przypadnie do gustu ta klasa, powinien wypracować własne metody, a uniwersalnych rozwiązań nie ma. Trzeba próbować na różnych planszach różnych taktyk i wybrać tę, która daje nam najlepsze rezultaty. Engie nie ma wielu alternatywnych broni, ale są to bronie bardzo przemyślane i oferują bardzo różne możliwości. Sporo też zależy od twojej drużyny, bo jak ci przyjdzie banda wrogów i nie ma kto pomóc, to zginiesz i stracisz działko niezależnie od taktyki.

Team nie jest w stanie cię obronić na tyle długo, byś mógł rozbudować sentry? Przełącz na Gunslingera i podkładaj działka w bezczelnych miejscach, typu krzaki, albo za rogiem, gdzie wróg zauważy dopiero wtedy, gdy zacznie ono do niego strzelać. Combat Sentry zbiera kille? Weź Frontier Justice. Mini-działko jest zbyt szybko niszczone? Weź normalny shotgun. Duże sentry stawiaj tam, gdzie pokrywa ono największy fragment terenu i wróg nie ma dużych możliwości lobowania wybuchadeł. Na gravel pit zazwyczaj przy ostatnim punkcie stawiam działko po lewej stronie od spawna, korytarz po drugiej stronie terenu (czasem snajper się tam próbuje ustawić i zdjąć to działko) przeczesuję Wranglerem co chwilę. Jeśli jest czas, to można też na szczycie wieży ustawić teleport, bo wróg może zdążyć wykonać udanego rocket jumpa albo przejść z prawej strony (drugi engie tam powinien zbudować swoje działko). Budowanie dużego sentry na wieży w gravel pit raczej się nie opłaca, wrogowi łatwo je zniszczyć, jest to też zbyt mały i zbyt odsłonięty obszar, by tam się bunkrować. Ciągłe prucie z Wranglera też imo nie skutkuje na dłuższą metę, chyba że drużyna przeciwna jest totalnie niepozbierana.

Dzięki rocket jumpom na własnym sentry można też dotrzeć do kilku bardzo fajnych miejsc (badwater, egypt stage 2, hydro itd.), ale wróg koncentruje się zazwyczaj na takim działku i wtedy dość szybko potrafi je zniszczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rysuję w Paincie. Nie no, żart.

Na Wranglerze polecam wypróbować skok rakietowy, bardzo fajne wrażenia :P A tak na serio - przydatna rzecz, bo zwiększa wytrzymałość działka (jak pisał MSaint) i może wytrzymać uber-Grubego, ale trzymanie aktywnego Wranglera cały czas to zły pomysł. Moim zdaniem nadaje się tylko do sytuacji, w których wiemy, że normalne działko nie wytrzyma ataku, albo ewentualnie chcemy sprawdzić, czy szpiega nie ma w pomieszczeniu. Aktywny Wrangler cały czas naraża na ataki pojedynczych wrogów nadchodzących z różnych stron, no i szpiega (bo jak znajdzie się za Tobą, to już jesteś trupem z Wranglerem).

Rozstawianie zawsze jest takie samo - jak najbardziej osłonięte, żeby obejmowało zasięgiem kluczowe punkty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetworzyłem metal ze złomu na metal z odzysku (tak to się chyba nazywa) i mogę wyprodukować stek dla grubego. Ale w porę się powstrzymałem bo ten stek jest cienki. Można tylko walczyć w ręcz. Straszna cienizna.

Co do itemów... ja to mam farta cały czas znajduję samosąd (strzelba dla inżyniera) no co za lipa. Chciał bym w końcu coś innego a tak to mogę to tylko przerobić na złom.

Te skrzynki też mam ich 4. Wiem że można kupić klucz ale podobno po skończeniu się steamowej promocji będą rozdawać klucze do tych skrzynek za darmola. Wiecie coś o tym?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak już było wcześniej napisane: prawdopodobnie (przynajmniej tak było ze skrzynkami zimowymi) pod koniec promocji będzie można wydropić klucz do skrzynki. Poza tym wytwarzanie broni jest raczej nieopłacalne, bo danego guna można odkupić taniej. Metal natomiast przydaje się do tych transakcji. Ja tylko 2 razy crafciłem broń: raz Crusaders Crossbow oraz Bushwacke (ponieważ nie ogarniałem nowego okna craftingu i zrobiłem 2 niepodlegające wymianie scrapy z którymi nie miałem z nimi co zrobić). Jeśli nie masz konta premium, to radzę Ci robić acziki do Milestone'ów. Jest w nich de facto wszystko, czego gracz potrzebuje do sukcesów w grze (przynajmniej według mnie, osoby nieużywającej Shortstopa i Degreasera).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acziki do Milestone'ów. Jest w nich de facto wszystko, czego gracz potrzebuje do sukcesów w grze

To jest ciekawy temat do dyskusji - które alternatywne bronie, niedostępne za milestone'y, są pomocne. Dla Engineera najlepszy jest Jag - bo częściej budujesz, niż klepiesz nim ludzi po głowie. Jak najbardziej warto go mieć. Dla Scouta warto mieć cały zestaw Polycounta (Shortstop, Mad Milk, Holy Macker, Milkman), to są rzeczy, których z achievów się nie dostanie. Dla Soldiera warto mieć Black Box, mi zawsze tej jednej rakiety brakuje, ale są ludzie, którzy się całkiem na tę broń przerzucili, bo dodaje +15 hp za każde udane trafienie przeciwnika. Disciplinary Action oprócz tego, że wygląda prześmiesznie, to na dodatek potrafi być bardzo użyteczne. W przypadku Pyro ludzie często korzystają z kombinacji Degreaser + Axtinguisher (to drugie to już przedmiot za milestone), jak również Back Scratchera (grabki, do walki melee) albo Sharpened Volcano Fragment (tylko craft). Dla Demomana furorę robił Ullapool Caber w połączeniu ze Sticky Jumperem, ale nastąpił koniec imprezy :trollface: Mimo to sam Ullapool Caber potrafi być zabójczo skuteczny. Cały set z Uber Update również potrafi sporo namieszać i nawet zaczął powoli wzbudzać moje zainteresowanie. Dla Heaviego niedawno pojawił się Tomislav, z którego ludzie masowo korzystali, po nerfie jakoś mniej :trollface: Nie jest to broń dla mnie, ale lepiej ją mieć, niż nie. Natomiast za wręcz niezbędny item uważam Gloves of Running Urgently, który koniecznie trzeba mieć. Spy ma kilka różnych zabawek mocno zmieniających sposób gry tą klasą, polecam zdobyć alternatywny nóż (Your Eternal Reward) i kombinować z różnymi itemami. Jako Sniper, jeśli masz problemy z trafianiem w głowę przeciwnika, to można spróbować tego Sydney Sleepera, potrafi bardzo wkurzyć przeciwnika. Również warto mieć Bushwacka, w połączeniu z Jarate może dać niezłe rezultaty. Dla Medica nowe itemy pojawiły się kilkanaście dni temu, ale bezwzględnie należy mieć Overdose. Po prostu nie ma dyskusji. Quick-Fix to narzędzie sytuacyjne i jego prawidłowe używanie może być trudne, dlatego niestety nie mogę tego z czystym sumieniem polecić.

EDIT: I jeszcze zapomniałem o Vita-Saw dla Medyka. Bardzo ważny i bardzo pomocny przedmiot, odkąd go wprowadzono w tamtym roku, używam prawie cały czas. Równie pomocne jak Overdose.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że na niektórych mapach dla Slodiera przydaje się Liberty Launcher - jeśli mamy zamiar ostrzeliwać kogoś z trochę dalszego dystansu. IMO lepiej jednak mieć ze sobą Equalizer. Często akurat brak leczenia aż tak bardzo nie przeszkadza, a zwiększenie szybkości działa lepiej, niż to z Disciplinary Action (o ile dobrze kojarzę w drugim przypadku biegniemy szybciej tylko, jeśli walniemy kolegę z drużyny, a tych może akurat nie być tam, gdzie sa potrzebni). Co do Scouta, mimo wszystko Scattergun uważam za lepszy od Shortstopa. Oczywiście są Scouci, którzy robią z nim jatkę, ale zazwyczaj gubią się na bardzo bliskim dystansie. Spy pomimo wszystkich dodatków najlepiej działa w combie Knife+Ambassador+Cloack'n'Dagger. Enforcer jest fajny, ale Headshoty się bardzo przydają podczas polowania na snajpera z Razorbackiem lub podczas ucieczki. Co do Snipera - Sniper Rifle jest IMO najlepszą perspektywą. Headshoty nie są w TF2 trudne do opanowania, a efekt JArate jest bezużyteczny (BTW. Nowa snajperka może być używana na mapch, na których tego typu broń jest zablokowana na GFL ;) ). Set Demo jest we właściwych rękach ostro przesadzony. To, co robił Sinders wciąż wywoluje u mnie dreszcze. IMO niedługo doczekamy się nerfa.

BTW. Czy wiecie może, czy są jakieś premie za kompletny zestaw medyka? Akurat dziś kupiłem Overdose i Quick-Fix i nie jestem pewien. Swoją drogą, to albo mam wielkie szczęście, albo Solemn Vow jest jakiś dziwny - mam nim same crity...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to co robił Sinders, tylko co wciąż robi... Do spółki z kilkoma innymi kolegami. Wciąż mam przed oczyma obronę zamczyska (degrootkeep bodajże?) i Demomanów wlatujących do zamku jak jakiś nalot powietrzny. Do tego zabić takiego w walce to czysta masakra, wciąż mam wrażenie, że Persian Persuader ma zasięg tak ze 3x większy niż mój Back Scratcher. Zresztą ostatnio medieval został wręcz zdominowany przez Snajperów z Huntsmanem i Demomanów właśnie.

Co do użytecznych broni - nie wiem jak z kombinacją Degreaser + Axtinguisher, bo nigdy jej nie używałem, ale po zmianach konieczną bronią dla Pyro jest Backburner. Dużo bardziej śmiercionośny niż zwykły odkurzacz (automatyczne crity zza pleców + 10% dmg więcej i widać różnicę) a z używaniem airblasta tak czy inaczej mam problemy. Tyle godzin gry i ciągle nie opanowałem skutecznego odbijania rakiet ^^

Problem ostatnio mam taki, że w czasie gry w TF wyłącza mi się komp o_O Nie doszedłem jeszcze do tego, co jest przyczyną, może to wcale nie wina gry, tylko dziwny zbieg okoliczności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Snajperów - serio, albo ze mną coś jest nie tak, albo podświadomy sentyment do klasycznej snajperki działa :P Zmieniłem Bazaar Bargain na stary karabin wczoraj na pl_upward i headshot za headshotem po prostu. Może jestem dziwny, ale serio, wydaje mi się, że nowa snajperka jest mniej celna, szczególnie jeżeli chodzi o ruchome cele :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio medieval został wręcz zdominowany przez Snajperów z Huntsmanem i Demomanów

Na degrootkeep zawsze było dużo snajpów z łukiem. Dlaczego? Bo gdy grasz w BLU, punkty A i B są zajęte, a RED nie wychodzą z ofensywą aż pod spawn BLU, to gra snajpem w tym momencie zmienia się w low-pressure clicking game, coś jak Zen Garden w Plants vs. Zombies. Natomiast małyszomania wśród demo to faktycznie rzecz nowa i sądzę, że urozmaicająca grę na tej planszy. Przydałoby się więcej medieval maps od Valve, ale pewnie tradycyjnie czekają, aż ludzie zrobią więcej, bo po co mają się sami męczyć. Redfort czy to egipskie coś niby fajne, ale nie jakoś wybitnie dobre.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham graczy F2P :tongue:

Jestem w budynku i słyszę jak ktoś strzela,wychodzę i strzelilem scout'owi headshota z okolo 7 metrów bez celowania;D

Mam nadzieję że w następnym updacie będą jakieś nowe łuki dla snipera i bronie dla enga;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest prawie pewne, że darmowych kluczy do specjalnych skrzynek teraz nie będzie. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że taka akcja zostanie powtórzona w grudniu tego roku. Sam poczekam do wieczora i pewnie wezmę specjalny klucz, może wypadnie coś ciekawego, co sobie zatrzymam albo wymienię na inny item.

Co do achieva za replaye - zamiast spamować po forach i innych miejscach, po prostu wrzucajcie je regularnie na www.tf2replay.com, prędzej czy później osiągnięcie upragnione 1000 wyświetleń, nie denerwując nikogo (chyba że zapodajecie tam replay trwający 5-7 minut, trafiają się takie ananasy).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że to jest forum, a nie chat! Więc darujcie sobie takie krótkie posty w stylu "HAX". Następnym razem nie skończy się na upominaniu.

Swoją drogą ostatnio mam szczęście w TF2... Zdobyłem niemożliwy, "normalnie", My Brilliat Career. Left 4 Head, co prawda, jest prostszy, ale kolejny aczik zdobyty "przypadkiem" cieszy.

No i, co tu ukrywać - pierwszy hat drop, Cojurers Cowl.

I teraz drugi Hat Drop - Batter's Helmet. W przeciągu dwóch dni...

:trollface:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My Brilliat Career

Na ten achiev jest całkiem prosty sposób, a mianowicie tryb arena. Grasz klasą, którą potrafisz zdobyć dużo punktów, np. med czy Heavy. Gdy w jakiejś rundzie (a te w trybie arena zazwyczaj są krótkie) zdobyłeś ich sporo i masz przewagę nad drugim, to przełącz w kolejnej rundzie na snajpa, zalicz jakieś asysty z Jarate czy coś w tym stylu, żeby przewagę punktową utrzymać i już masz +1 do achieva.

Z innej beczki: zastanawiam się, jakie kolejne skrzynki rzucą graczom, tzn. Strange Weapons dla jakich klas. Obstawiam, że tradycyjnie med i engie będą na końcu, a bardzo by się przydała możliwość stawiania Strange Sentry Gunów :trollface: A do achieva za 5000 killi z sentry gunów, po ponad roku grindowania, brakuje mi już tylko niewiele ponad 300 :ok:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaprzedałem duszę Gabe'owi i kupiłem klucz do summer coolera (konto F2P, itemy dropią po dwa i choćbym chciał, nie oddam) i... nijak się z tym czuję :P

Liczyłem na Strange Weapon, dostałem Postal Pummeler. W zasadzie Axtinguisherem i tak dobrze mi się gra, a skrzynka jest oryginalna (przy killu jest ikonka listu :D), ale jednak broń zmieniająca opis :D

Jeszcze jakbym Mann Co. Cap dało się sprzedać...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki: zastanawiam się, jakie kolejne skrzynki rzucą graczom, tzn. Strange Weapons dla jakich klas.

Pewniaki to Scattergun, Sniper Rifle i Flamethrower (chociaż osobiście liczyłbym na Backburnera), czyli bronie dla reszty klas które właśnie głównym uzbrojeniem zdobywają fragi. Dla szpiega najlepszy byłby Strange Knife, bo mimo wszystko to noża używa się częściej niż rewolwerów. Co do medyka to nie potrafię sobie wyobrazić co "dziwnego" można by było mu dać. Jego głównym zadaniem jest leczenie, a nie typowa ofensywa, i wydaje mi się wręcz katastrofalne dawać mu Strange Syringe Gun, bo wtedy gracze bardziej skupialiby się na rzucaniu strzykawek w celu nabijania licznika niż leczeniu. Chyba żeby dać S. Medi Gun, który nabijałby licznik asystami, albo odpalonymi uberami. A dla Inżyniera to tylko S. Wrangler. Z jakiej racji AI ma nabijać fragi, sam niech sobie celuje :trollface:

A ja zaprzedałem duszę Gabe'owi i kupiłem klucz do summer coolera (...) Liczyłem na Strange Weapon, dostałem Postal Pummeler.

To się przeliczyłeś za bardzo, bo Strange Weapons wypadają tylko ze zwykłych skrzynek, o numerach #19, #20 i #21. Z Summer Coolerów wypadają tylko wakacyjno-promocyjne itemy. Swoją drogą, sam też ostatnio kupiłem klucz do takiej skrzynki, licząc na jakąś czapkę, albo fajnego misca, tymczasem wpadł mi kij golfowy dla demo, którego nikt nie chce teraz kupić. A szkoda, trzeba było lepiej kupić zwykły klucz i otworzyć skrzynkę ze S.Wep. Przynajmniej coś bym zarobił na sprzedaży.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz Saint:

Może, ale... czuję się najlepiej, robiąc za wsparcie. Chaos support, bo trochę mi jeszcze brakuje, żeby sobie spokojnie radzić w grze... I dlatego mnie cieszy, że go nabiłem. Ładnie się prezentuje.

Odnośnie kolejnych Strange Weapons - jakie już do tej pory udostępniono? I jak drogie mogę być drogą wymiany?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Beth

Przeczytaj sobie tutaj, a dokładnie zawartość skrzynek o numerach które podałem wyżej.

A co do cen to różnie, najmniej wartościowe to zdecydowanie GRU i tarcza, to w ogóle ciężko jest sprzedać. Najbardziej rozchwytywane są S. Rocket Launcher, Minigun (nie chwaląc się, mam oba :P) i główne bronie dla Demo. Tutaj ceny potrafią dojść nawet do 2 ref za broń, chociaż jak poświęcisz trochę czasu na szperanie po trade serwerach i tf2tp to spokojnie wyrwiesz je za 1 ref + jakiś reclaimed.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ja skusiłem się dziś na 2 Summer Key - z pierwszej skrzynki wypadła mi Tam O'Shanter, z drugiej Stately Steel Toe i jestem zadowolony, chociaż liczyłem na stalową szczękę dla Hewiego :P Została jakaś drobnica, więc dokupiłem jeszcze znaczek z Nightfall i tym sposobem zyskałem dziś 3 całkiem zgrabne haty. Udane łowy <ok>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat nie do tego, ale dla takiej popierdółki nie chcę tematu zakładać - Widzicie serwery Valve? Na koncie brata (premium) widać je i można wejść, a na moim (wcześniej darmowe, teraz też premium) nie mogę ich w ogóle wyszukać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AOhoho a przede mną nie lada wyzwanie ,aby zrobić cały pakiet pyrka mam do końca 2 acziwki .A tak w ogóle to dropneła mi Medycynka i zastanawiam się ile ona jest warta .Każdy chce ją mieć jak tylko na serwie się dowiedzą ,że mam medycynke jestem spamowany ofertami zakupu .To jak myślicie ile ona jest warta?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...