Skocz do zawartości
Gość kabura

Need for Speed (seria)

Polecane posty

Czekam na tego The Run'a, ale znając życie, to kupię go dopiero jak wejdzie do EA Classic a sądzę, że długo nie będę musiał czekać. Po obejrzeniu trailerów jaram się mocno tą grą. Z resztą jarałem się trailerami do każdej z części NfS, a potem sami wiecie jak to z tymi grami było. No cóż, trzeba być dobrej myśli. Ostatnio przeszedłem NfS HP, który bardzo mi się podoba i do teraz od czasu do czasu gram w niego przez neta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Zastanawiam sie, czy dac jeszcze jedna szanse Shift 2. Mozecie mi powiedziec, ile osob gra na necie? Trudno znalesc serwer z zapelniona cala stawka? Czesto spotyka sie gamoni, ktorzy rozwalaja normalnych graczy na kazdym kroku?

Wczesniej Shift 2 nie zdolal mnie do siebie przekonac, ale zanim wyjdzie rFactor 2 nie mam w co grac i zastanawiam sie, czy sie z nim nie pogodzic. Problem w tym, ze scigam sie glownie w multi i zastanawiam sie, jak to wyglada po troszke dluzszym czasie od premiery.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wrażeń z demka The Run to klimacik jak w Hot Pursuicie, model jazdy zauważalnie łatwiejszy AI tak samo ''gumowe'', jakby się nie jechało zawsze będa blisko i to nawet na ''easy'' (są 4 poziomu trudności do wyboru). W demku wyścig z wyprzedzaniem określonej ilości przeciwników na czas. Nie spodobała mi się tylko praca kamery, oddala się gdy jedziemy szybciej, to jeszcze ok ale gdy zwalniamy fura za bardzo przybliża się do ekranu, przypomina to bardzo pościg w kanionie z Carbona.

W razie kraksy można pechowy moment przewinąć jak w Forzie z tym że zacząć można tylko od ostatniego checkopinta które co jakiś czas się mija. Jak uproszczony rejser dla relaksu sprawdzi się chyba podobnie jak HP.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... kolejna porażka w tym roku. Po Duke Nukem Forever, DiRT 3, Rage, Call of Juarez: TC i paru innych, których wyczekiwałem od zapowiedzi. Tak przynajmniej sądzę po demie z PSn, ale wątpię, by pełna wersja coś tu zmieniła. W demie dostępne są dwie... bardzo nudne trasy. Odnoszę wrażenie, że model jazdy od niepamiętnych czasów Most Wanteda się nie zmienił nic a nic. Wciąż jest mocno arcadowy (w sumie zrozumiałe) i banalnie nierealistyczny (mniej zrozumiałe). Graficznie bieda straszna i wcale nie usprawiedliwię gry z uwagi na specyfikację techniczną konsol. Na tej konsolce wyszło wiele pięknych produkcji (Uncharted 2, Killzone 3, Heavy Rain itp) więc nie dam sobie wmówić, że gra jest brzydka, bo to wina konsoli. Da się, tylko albo ten silnik się do tego nie nadaje (wystarczy spojrzeć na BFa 3 na PC i konsolach i wszystko jasne!), albo Black Box jest za leniwe (nie umie?), by wycisnąć ostatnie soki z konsol.

Po demie jestem na NIE. Rewolucji w pełnej wersji nie oczekuję. Trasy w demie nudne jak flaki z olejem, puste (już Hot Pursuit 3 było ciekawsze!), a rozgrywka monotonna i jakaś taka bezpłciowa. Szkoda, że zawiodłem się w tym roku na tylu wielkich tytułach... Jak widać legendarne studia idą na skróty i albo to już ich zmierzch, albo po prostu się zepsuły. Szkoda po stokroć, bo przy premierze Most Wanted na ten przykład naprawdę ostro wstrząsnęło branżą (podobnie jak premiera CoD 4... a zobaczcie, co się teraz kroi).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po pierwszych zapowiedziach nie byłem przekonany do The Run, a demo ograne wczoraj u kumpla na X360 całkowicie potwierdziły ten brak zaufania. Model jazdy jest banalny i brakuje my dynamizmu jak choćby w Shift 2, grafika jest "tylko" niezła, a płynność pozostawia wiele do życzenia. Jedyne, co mogę pochwalić, to ciekawie skonstruowane trasy. Zdaję sobie sprawę, że w wersji pecetowej niektóre wady mogą nie mieć odzwierciedlenia, ale ja juz nie zamierzam zawracać sobie głowy The Runem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... kolejna porażka w tym roku. Po Duke Nukem Forever, DiRT 3, Rage, Call of Juarez: TC i paru innych, których wyczekiwałem od zapowiedzi. Tak przynajmniej sądzę po demie z PSn, ale wątpię, by pełna wersja coś tu zmieniła.

Jeśli chodzi o wersje na PC, to z pewnością zmieni ona i to dużo. Tak jak wspomniałeś:

Na tej konsolce wyszło wiele pięknych produkcji (Uncharted 2, Killzone 3, Heavy Rain itp) więc nie dam sobie wmówić, że gra jest brzydka, bo to wina konsoli. Da się, tylko albo ten silnik się do tego nie nadaje (wystarczy spojrzeć na BFa 3 na PC i konsolach i wszystko jasne!), albo Black Box jest za leniwe (nie umie?), by wycisnąć ostatnie soki z konsol.

Silnik raczej nie nadaje się na konsole. Tylko proszę Cię o nieporównywanie exclusive'ów PS3 do gier wychodzących na wielu platformach, bo to trochę nie na miejscu. Te gry są optymalizowane specjalnie pod daną konsolę i chodzą zazwyczaj zawsze w 60 FPS :)

Black Box nie ma tu raczej nic do rzeczy. A jeśli ma, to wspólnie z ekipą odpowiedzialną za BF3 :P

Po demie jestem na NIE. Rewolucji w pełnej wersji nie oczekuję.

Ja nie grałem w demo, ale właśnie oczekuję od The Runa takiej małej rewolucji. Niech seria w końcu przestanie odcinać kuponów i bazować na popularności. Sprzedaż NFS'ów nakręca się sama od paru ładnych lat nie tylko za sprawą SHIFTów, które swoją drogą wg. mnie pasowały do serii NFS, jak nowy CoJ The Cartel do swoich 'poprzedników' :/

Model jazdy jest banalny i brakuje my dynamizmu jak choćby w Shift 2, grafika jest "tylko" niezła, a płynność pozostawia wiele do życzenia.

No to wysokie miałeś oczekiwania, że w typowej arcade'ówce chciałeś modelu jazdy z serii SHIFT. Straszne by to było, uwierz ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie gameplay z dema i utwierdziłem się w przekonaniu, że nie ma sensu wydawać w chwili premiery około 119 złotych na grę, która jest jedynie lekkim liftingiem ubiegłorocznego 'Hot Pursuit'. Black Box (BTW, studio wybitnie mało utalentowane, o czym świadczy chociażby 'Undercover') miało do dyspozycji Frostbite 2, a większych różnic graficznych nie widać. Ba, gdybym nie wiedział o zmianie silnika to różnic w stosunku do HP bym nie wyłapał. Wszystko tutaj jest podobne, chociażby start wyścigu, najazdy kamery, info o dystansie itd. Esencja rozgrywki to typowe arcade, gdzie nawet jak samochód podbija pod kątem to następnie odbija się on od ostrej półki skalnej i w mgnieniu oka zmienia położenie na równoległe z torem jazdy - to jest chore - powinien być out of race i wymuszony restart.

Gra idealna za te 40-50 zł, nie więcej, bo swoje walory odmóżdżacza to ona ma. Na szczęście dynamiczna polityka EA pozwoli mi kupić 'The Runa' w tej cenie już w czerwcu-lipcu przyszłego roku, kto wie, czy nie w wersji na konsole (przy okazji HP było to możliwe).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik raczej nie nadaje się na konsole.

This. Frostbite 2 jest napisany wybitnie pod PC, jednak wątpię, żeby The Run miał nagle na PC rozwinąć skrzydła. W przypadku BF3 cała promocja jest kierowana z myślą właśnie o komputerach. Nowy NFS doczekał się dema wyłącznie na konsolach i wszystkie gameplaye pochodzą z konsol. Gdyby gra miała coś do zaoferowania na PC to wiedzielibyśmy o tym.

Ja w demie spędziłem niecałe 60 sekund. W tym czasie wyprzedziłem przeciwnika jadąc poboczem przez 500 metrów, zaliczyłem fragment offroadowy w Lambo, gra chciała być efektowna i wykonała bez mojej pomocy kilka efektownych driftów, a moje oczy zaczęły krwawić z powodu rozmycia tak wielkiego, że nie widziałem maski swojego auta. Nie sądziłem, że można zrobić grę gorszą niż Hot Pursuit 2010 (wg użytkowników cdaction.pl najlepsza gra wyścigowa 2010, lulz). Jak widać, można. W dodatku miałem wrażenie, że fabularne wstawki mogą jednak jakoś grę upiększyć. Tu jednak główny bohater jest tak bezpłciowy, że nawet Stig z TG wygląda na bardziej podekscytowanego.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko proszę Cię o nieporównywanie exclusive'ów PS3 do gier wychodzących na wielu platformach, bo to trochę nie na miejscu. Te gry są optymalizowane specjalnie pod daną konsolę i chodzą zazwyczaj zawsze w 60 FPS :)

Po prostu dobitnie stwierdziłem jak to wygląda. A wygląda tak, że silnik nie nadaje się do (współczesnych) konsol, czego dowodem jest wygląd flagowego shootera DICE. I nawet, gdyby BF3 na tym samym silniku był robiony specjalnie na jedną konsolę jako ex to i tak nie wyglądałby zauważalnie lepiej. Na pewno drobne różnice dałoby się wyłapać, ale np. rozdzielczość tekstur wciąż pozostawiałaby wiele do życzenia.

(...) SHIFTów, które swoją drogą wg. mnie pasowały do serii NFS, jak nowy CoJ The Cartel do swoich 'poprzedników' :/

SHIFt 2 to już nie NfS, o czym mówi tytuł (nie ma w nim nazwy NfS). To taki spin-off, odłam serii, który zmierza w dobrą IMO stronę. Nie podniecają mnie symulatory typu GT5 (trochę pograłem i na razie odłożyłem na półkę o dziwo), gdzie każdy, najdrobniejszy szczegół jak zużycie opon itp. są brane pod uwagę, a w SHIFT mogę sobie przyjemnie pojeździć choćby na padzie w świetnie wyważonym modelu jazdy i co najważniejsze jest to gra gdzieś pomiędzy prostymi arcadowymi ścigałkami a symulatorami, więc ani nie uświadczysz tu prostego modelu jazdy, ani "ciężkości" symulatorów, gdzie musisz zwracać uwagę na każdy szczegół. Oczywiście to tylko moje zdanie. Ja, kiedy chcę przejechać się samochodem, to wsiadam do prawdziwego auta, a symulator uznaję tylko, kiedy mam do dyspozycji dobry fotel do tego przeznaczony i kierownicę z górnej półki. Ponieważ dla jednej - dwóch gier nie zamierzam wykosztowywać się na 2-3 tysiące zł (a nawet na tysiąc), to sprawę kładę jasno.

No to wysokie miałeś oczekiwania, że w typowej arcade'ówce chciałeś modelu jazdy z serii SHIFT. Straszne by to było, uwierz ;)

Absolutnie tego nie oczekiwałem i owszem, wyglądałoby to dziwnie. Tyle, że ja nie widzę ŻADNYCH zauważalnych zmian w modelu jazdy od już mającego swoje lata Most Wanteda. Jakiekolwiek usprawnienia w tym powinny mieć miejsce, w końcu mamy się rozwijać, a nie stać w miejscu, prawda? Bo ja tego modelu jazdy za idealny i nie potrzebujący zmian nie uważam.

Edytowano przez Vantage
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam nadzieje, ze model jazdy w The Run bedzie jak najbardziej daleki od Shift 2, jak to tylko mozliwe. W Shifta 2 na dobrej kierownicy nie da sie praktycznie grac w wersji PCowej (konsolowych nie sprawdzalem). The Run, jaki by nie byl, mam nadzieje, ze nie popelni tego bledu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam nadzieje, ze model jazdy w The Run bedzie jak najbardziej daleki od Shift 2, jak to tylko mozliwe. W Shifta 2 na dobrej kierownicy nie da sie praktycznie grac w wersji PCowej (konsolowych nie sprawdzalem). The Run, jaki by nie byl, mam nadzieje, ze nie popelni tego bledu.

Ale tak w ogole to nie bardzo rozumiem?

Chcesz grac na kierownicy "dobrej" kierownicy w the run? A w shift to niby dlaczego sie nie dalo? Bo byly kokpity? LOL.

Cos mi zajechalo trollowaniem naprawde imho.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo byly kokpity? LOL

Jak widze tak bezczelne posty to az mnie skreca, zeby nie dostac kolejnego bana. Pomysl, zanim cos napiszesz...

Nie zamierzam grac w The Run na dobrej kierownicy i tego nie napisalem. W Shift 2 brakowalo jakiejkolwiek bezwladnosci. Tak sie NIE da jezdzic. Ba, nawet MW mialo namiastke grawitacj. Poza tym zupelnie niezrozumialy input lag, ktory sprawial, ze wszystko trzeba robic 0.5 sekundy zanim zrobilbys to w normalnej grze. Ostatnio zainstalowalem Shifta 2 kolejny raz i okazuje sie, ze patche nieznacznie pomogly w tym aspekcie, a to po prostu nie powinno miec miejsca w produkcji z takim budzetem.. yy.. nie, to nie powinno miec miejsca bez wzgledu na budzet.

Cos mi zajechalo trollowaniem naprawde imho

Tylko potwierdzasz moje przypuszczenia, ze nie czytales wlasnego postu.

Edytowano przez Professor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że można zrobić grę gorszą niż Hot Pursuit 2010

Bez przesady - HP z ubiegłego roku aż taki zły nie był. Popatrz lepiej na Undercovera, albo nawet na krótkiego Carbona ;)

SHIFt 2 to już nie NfS, o czym mówi tytuł (nie ma w nim nazwy NfS). To taki spin-off, odłam serii, który zmierza w dobrą IMO stronę.

Dobra, dobra. To, że nie ma na okładce napisane Need for Speed nie znaczy, iż to nie jest NFS. Wykorzystuje wszystkie mechanizmy poprzednika. SHIFT 2 to przecież lekka modyfikacja 'jedynki' i nie powiesz mi, że tak nie jest, bo jeśli grałeś w obie części, to wiesz o czym mówię.

Zmierzam do tego, że już przy pierwszym SHIFcie nie powinien znaleźć się znaczek NFS, bo to wielkie złamanie dotychczasowych zasad serii. Popatrzmy na takiego Pro Street. Niby ścigamy się na torach, ale jednak model jazdy jest bardzo podobny do poprzedników. Sama otoczka gry też bardzo przypomina poprzednie części. A tu nagle wyskakują nam z projektem jakiegoś studia, które to SHIFTa 2 zrobiło chyba tylko z przymusu, żeby spełnić oczekiwania EA.

Moim zdaniem seria SHIFT jest nawet dobra, ale nie jako Need For Speed. Dlaczego tylko 'dobra'? Przyjemność z jazdy dramatycznie pogarsza lag w sterowaniu, który uniemożliwia szybkie reagowanie podczas wyścigów najlepszymi wozami i pogarsza precyzję. Nie wiem czemu panowie nie wyeliminowali tego błędu po wydaniu pierwszej części. Chyba siedzi to gdzieś bardzo głęboko w kodzie gry... :/

Tyle, że ja nie widzę ŻADNYCH zauważalnych zmian w modelu jazdy od już mającego swoje lata Most Wanteda. Jakiekolwiek usprawnienia w tym powinny mieć miejsce, w końcu mamy się rozwijać, a nie stać w miejscu, prawda? Bo ja tego modelu jazdy za idealny i nie potrzebujący zmian nie uważam.

A ja właśnie myślę, że nie ma po co ulepszać czegoś, co i tak jest już doskonałe. W Most Wantedzie jeździło się przyjemnie i tak powinno zostać, choć uważam, że jeszcze wcześniej było lepiej (NFS: U). Panowie zaczęli kombinować i wyszedł taki Hot Pursuit z ciągłym driftem :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shift 2 to tak naprawdę również Need For Speed, co widać po odpaleniu gry, gdzie w pewnym momencie pojawia się logo marki. Kumaci gracze wiedzą, że to typowy spin-off skierowany do innego targetu, ale marketingowo jadący na znanej marce, co automatycznie zwiększa sprzedaż.

Fakt, w Shiftach model jazdy jest satysfakcjonujący, ale ma tą manierę, która często doprowadza mnie do frustracji, a mianowicie delikatny lag, zbyt duża podsterowność i ślizganie się na zakrętach przy wysokich prędkościach. Do tego dochodzi to nieszczęsne klejenie się bolidów nawet przy delikatnym kontakcie. Do tej gry trzeba mieć sporo cierpliwości, a rekompensują to topowe modele aut i jeden z najlepszych zestawów torów w historii gier wyścigowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo byly kokpity? LOL

Jak widze tak bezczelne posty to az mnie skreca, zeby nie dostac kolejnego bana. Pomysl, zanim cos napiszesz...

Cos mi zajechalo trollowaniem naprawde imho

Tylko potwierdzasz moje przypuszczenia, ze nie czytales wlasnego postu.

Jestem zmeczony dzisiaj i nie bede sie sprzeczal.

To nie moj problem, ze nie umiesz skladac zdan i wychodzi inny przekaz niz bys chcial.

Bezczelny potrafie byc i chetnie bym ci to zademonstrowal ale jak wspomnialem wczesniej nawet nie mam sily na takich "lepszych" jak ty.

Nie potrafisz dostrzec kiedy zaczyna sie chec rozmowy i rozwinbiecia tematu a chamski trolling.

Odnoszac sie do mojego bana to lepiej stfu bo to ze moderacja jest nader wrazliwa na wypadki losowe znanych osobistosci nie powinno cie interesowac.

EOT

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu panowie nie wyeliminowali tego błędu po wydaniu pierwszej części. Chyba siedzi to gdzieś bardzo głęboko w kodzie gry... confused_prosty.gif

Ten problem podobno w znacznym stopniu ogranicza (niemal eliminuje) jeden z modow zrobionych przez fanow simracingu. Dodatkowo wypuszczony nieoficjalny community patch, ktory usuwa pewne bugi, ktorych nie pozbyli sie tworcy przy okazji oficjalnych patchow, a to tez ma duzy wplyw na zachowanie aut. Problem w tym, ze chyba nikomu nie udalo sie calkowicie usunac tego problemu.

Mnie boli tez to, ze samochody w Shift 2 zdaja sie nie byc podatne na grawitacje i nie zaobserwowalem tam bezwladnosci na zakretach. Paradoksalnie znacznie utrudnia to sterowanie choc w teori brzmi jakby to bylo uproszczenie. Dla mnie niektore samochody w Shift 2 sa w ogole niemozliwe do prowadzenia mimo, ze taki GTR2 lub Race 07 nie sprawiaja zadnych problemow. Podobno na padzie jest to bardzo sensowne rozwiazanie, ale ja sam nie dam rady przestawic sie na pada, gdy od kilku miesiecy jezdze na kierownicy i mam ja pod reka, kiedy uruchamiam Shifta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...