Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

sruba66

Nextgeny vs PC

Polecane posty

Z całym szacunkiem, ale jak długo będzie jeszcze powielany ten absurdalny argument dotyczący specyfikacji PS i PC? Ile razy trzeba powtarzać, że porównywanie obu tych platform jest bez sensu? Co z tego, że:

Obecnie komp złożony za 2500-3000 zł będzie wydajniejszy niż konsola której jeszcze na rynku niema.

I na jakiej podstawie uważasz, że będzie wydajnieszy? W czym będzie wydajniejszy? Zapominasz o jednej zasadniczej różnicy. Podczas gdy developerzy odpowiedzialni za stworzenie wersji gry na PC muszą głowić się, aby gra działała jako tako dobrze na tysiącach możliwych konfiguracji, to w tym samym czasie projektanci odpowiedzialni za PS tworzą grę znając JEDNĄ specyfikację, dzięki czemu są w stanie zrobić cuda i nie ma problemu, że w jednym domu gra będzie działała gorzej, w drugim lepiej.

Twój argument można obalić, odwracając go. Znajdź mi PC z 2007 roku, na którym odpaliłbyś w jakości znanej z PS3 takie tytuły jak Gran Turismo 5, God of War III/Ascension, Uncharted 2/3 czy nadchodzące The Last of Us. Powodzenia. Przecież uwczesny komputer złożony za 2500-3000 zł był wydajniejszy niż konsola, analogicznie do przykładu jaki sam podałeś smile_prosty.gif

Pozdrawiam.

PS. Nie jestem fanbojem konsol, jednak gdy widzę takie kwiatki, to aż nie sposób nie zareagować...

Eh, każdy uważa co sobie chce, więc może tak:

1. PC i PS3 miały inne architektury procesorów, więc bezpośrednie porównanie było nie na miejscu. Teraz jest jak najbardziej.

2. PS3 w chwili premiery było wydajniejsze od ówczesnych PCtów, PS4 jest znacznie słabsze od nich więc i tyle nie pociągnie. Co nie zmienia faktu, że obecne gry na PS wyglądają po prostu słabo.

3. Mówiłem już kiedyś, że optymalizacja nie spowoduje, że słaby układ graficzny wygeneruje więcej obiektów. Na PS3/x360 optymalizacja sprowadza się do kastrowania grafiki i doczytywania odległych obiektów żeby się konsolka nie zadusiła. No super.

4. Przestańcie już z tym ramem:

a) nowy system w PS jest znacznie bardziej rozbudowany więc i pamięciożerny, nie łudźcie się, że te 8GB jest na gry.

b) sama ilość pamięci o niczym nie świadczy. Jak do słabego procka i grafiki wrzucilibyśmy nawet 100GB RAMu to różnica byłaby marginalna, bo słabe układy nie nadążałyby z jej wykorzystaniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. PC i PS3 miały inne architektury procesorów, więc bezpośrednie porównanie było nie na miejscu. Teraz jest jak najbardziej.

Jesteś pewny tego co piszesz? Procesory PC i Cell z PS3 mają wciąż odmienną architekturę, wielordzeniowość to jedyne, co je łączy...

2. PS3 w chwili premiery było wydajniejsze od ówczesnych PCtów, PS4 jest znacznie słabsze od nich więc i tyle nie pociągnie. Co nie zmienia faktu, że obecne gry na PS wyglądają po prostu słabo.

Rozumiem, że posiłkujesz się jednym demem technologicznym Unreal Engine 4. Widziałeś już jakąś grę odpaloną na PS4, czy sugerujesz się pustymi wykresami Nvidii o wyższości Titana nad PS4? I sprecyzujmy: PS4 będzie słabsze od topowych PC pod względem podzespołów. Tylko, że raz: topowe PC znajdują się w małej ilości domów, jaki to procent graczy? 1%? Dwa, topowość PC wcale nie znaczy dużo więcej, poza samą spinką smile_prosty.gif Nie będzie gry, która w 100% wykorzysta możliwości takiego Titana. Nie oszukujmy się, Titan za 2-3 lata również zostanie zastąpiony, nowym "super hiper świetnym" modelem nowej karty (również za 4k), który będzie niczym więcej, niż kolejnym zabiegiem marketingowym ze strony Nvidii, bo prawda jest taka, że na taki sprzęt może sobie pozwolić jedynie mały odsetek graczy. Pozostałym zostaje pisanie, że są dużo mocniejsze od PS4.

3. Mówiłem już kiedyś, że optymalizacja nie spowoduje, że słaby układ graficzny wygeneruje więcej obiektów. Na PS3/x360 optymalizacja sprowadza się do kastrowania grafiki i doczytywania odległych obiektów żeby się konsolka nie zadusiła. No super.

Obecnie. Przypomnij sobie pierwsze lata obecnej generacji konsol. Wtedy optymalizacja sprawiała, że gry z tych platform miażdżyły gry PC. A może się mylę?chytry.gif Teraz kastrują grafikę? ..., Sherlock...dziwisz się? No wybacz, ale żeby puścić takiego Far Cry 3, musieli pójść na ustępstwa w jakości tekstur. Można odbić piłeczkę. Rozumiem, że na każdym PC Far Cry 3 wygląda świetnie? Ilu jest graczy, którzy zagrali sobie w najwyższej jakości? Wybieranie jakości low/medium to też kastracja grafiki. Fakt, że PS3 potrafi pociągnąć najnowsze produkcje w jakości low/medium znanej z PC, tylko dobrze świadczy o tej konsoli po 7 latach...

nowy system w PS jest znacznie bardziej rozbudowany więc i pamięciożerny, nie łudźcie się, że te 8GB jest na gry.

Still better than Windows, Bro. Pomijam już fakt, że PS4 nie będzie musiało obsługiwać równocześnie dziesiątek innych aplikacji w tle. Podeślij mi również swoją szklaną kulę, bo widzę, że już znasz informacje na temat nowego systemu w kolejnej generacji.

sama ilość pamięci o niczym nie świadczy. Jak do słabego procka i grafiki wrzucilibyśmy nawet 100GB RAMu to różnica byłaby marginalna, bo słabe układy nie nadążałyby z jej wykorzystaniem.

Doczytaj w dostępnych artykułach o tym, czym się różni układ wykorzystany w nowej konsoli Sony od układu znanego z PC i jak będzie funkcjonowała pamięć w tejże konsoli, a dopiero potem zacznij kleić argumenty, które w tej chwili są słabe.

EDIT:

http://www.ps3site.p...120#more-148120

Brian Karis z Epic tłumaczy, skąd wzięły się różnice w demie technologicznym UE4.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno wiem - następna generacja dzięki 8 GB RAM w każdej konsoli potrwa jakieś 7 8 lat. A jak ktoś ma taką spinę o parametry, to odpowiem - PS4 nie rady odpalić Maxa Payne 3 na Full, patrząc na wymagania wersji PC.

Kto ma olej w głowie, temu dość po słowie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up

To, że gra jest źle zoptymalizowana na PC, nie oznacza to, że developerzy odwalą taką samą kaszankę w przypadku konsoli (patrz GTA IV, które na pc na mocnym sprzęcie w najniższych detalach się "cieło").

Prawda jest taka, że 1st party od Sony wykorzystają cała swoją magię aby eksy na PS4 wyglądały olśniewająco (tak jak teraz w przypadku Uncharted, GoW itd). Microsoft sprawę oleje bo i tak wszyscy grają w Halo (już który numerek?). Nintendo Wii U chyba już przestaje się liczyć (brak wsparcia ze strony Epic i ich UE4).

Multiplaty będą robione pod najsłabszy ze sprzętów (ps4 lub x720). A pecteowcy dostaną dodatkowe efekty plus wyższe rozdzielczości. I nic w tym temacie się nie zmieni.

Kolejna sprawa, która mnie zastanawia to jak wielka trójka (EA, Activision, UbiSoft) podejdzie do sprawy z next genami i pc. W które wersje gier będą wkładać większy marketing? Będą faworyzować, którąś ze stron czy raczej wydawcy mają to gdzieś? AC4 jak widziałem nie ma żadnych DLC na wyłączność, na którąś z platform.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że 1st party od Sony wykorzystają cała swoją magię aby eksy na PS4 wyglądały olśniewająco (tak jak teraz w przypadku Uncharted, GoW itd). Microsoft sprawę oleje bo i tak wszyscy grają w Halo (już który numerek?). Nintendo Wii U chyba

No tak, bo jak patrzy się na takie szkaradztwa jak Forza 4, Gears of War 3 czy Halo 4 to oczy krwawią. puknijsie.gif

,,Faworyzowanie" najczęściej sprowadza się do płatnej umowy dotyczącej wcześniejszego wydania DLC/DLC na wyłączność.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multiplaty będą robione pod najsłabszy ze sprzętów (ps4 lub x720). A pecteowcy dostaną dodatkowe efekty plus wyższe rozdzielczości. I nic w tym temacie się nie zmieni.

Czasami te dodatkowe efekty naprawdę robią sporą różnicę smile_prosty.gif, popatrz chociażby na demo Unreal Engine 4 "Elemental" i porównanie obu platform, mimo że jestem fanem Sony to graficznie i technicznie demo wygląda lepiej na PC. Myślę że w nowej generacji konsol blaszak trochę odskoczy graficznie od PS 4 i Xbox. Ale grafika w sumie jest mało istotnym elementem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tutaj należy sprostować wiedzę Eskela o najnowsze newsy - Epic porzucił w Unreal Engine 4 dynamiczne oświetlenie SVOGI, ponieważ za dużo żre pamięci jak na efekty. Także PCtowa wersja Elementala w grach = fake. Źródło to forum Epica, już mi się nie chce szukać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie chodzi o to. Wystarczy to co już teraz można uzyskać na PC. Downsampling z chorych rozdzielczości typu 4k (za 2-3 lata standard na PC; dzisiaj trzeba do tego 2-3 Titany, żeby utrzymać to na grywalnym poziomie), zewnętrzne AA czy jakieś dodatkowe bajery wyostrzające obraz (sam korzystam ze SweetFX do wszystkiego w co gram na PC i daje to widoczne na pierwszy rzut oka efekty). Może początkowo gry będą wyglądać podobnie na wszystkich platformach, ale potem pojawi się większa przepaść między PC, a konsolami niż obecnie.

Z drugiej strony mam nadzieję, że nikt nie jest tak naiwny i nie pomyśli, że tytuły startowe nowych konsol wyznaczą standard na najbliższe lata. Będzie lepiej o czym świadczą poprzednie konsole. Polecam porównać Ridge Racer V z GT4 na PS2. Kameo i Call of Duty 2 z Halo 4 czy GoW: Judgment na 360. Resistance: Fall of Men z Killzone 3 czy dwoma ostatnimi God of War. W ramach nadchodzącej generacji czeka nas znowu ogromny przeskok. Za 5-6 lat czarodzieje z Naughty Dog czy Guerilla zrobią coś niesamowitego, a my się będziemy dziwić jak to jest możliwe mając tylko 7GB RAM na gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o to że nie będzie takiego skoku graficznego i pierdyknięcia jak w przypadku zapowiedzi PS3 czy xbox360. Pamiętam wtedy jak mi szczęka opadła :-), teraz na starcie gry już wyglądają gorzej lub tak samo na konsoli.

A grafika na PC nie będzie stała w miejscu i czekała kolejnych 7 lat aż wyjdą nowe konsole :-(. To nie te czasy. I obawiam się że w tej generacji zobaczymy spore różnice.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wkońcu będzie się opłacało kupić PlayStation z mojego punktu widzenia.

Nie tylko dla Ciebie. Sony się stara, czyta/słyszy krytyki graczy i posiadaczy PS3, co im nie pasuje, co trzeba usunąć/lub polepszyć. Dla mnie Microsoft stworzył tylko dobry...pad od Xboksa, jednakże nadal bardziej lubię PlayStation, dlatego też kupię PS4. Fakt, z RAMem w PS3 było koszmarnie słabo. Tylko 256MB? Pff. Teraz będzie 8 GB RAM'u i będzie świetnie. ^_^

Najlepiej mieć i nextgena i dobrego PC - ale to chyba (przynajmniej dla większość z nas wink_prosty.gif) nie możliwe.

Dokładnie. Mam plany na PC i mam nadzieję, że je zrealizuję, a przy tym kupię PS4. Jednak PlayStation cztery kupię dopiero ok. półtora/dwa lata po premierze, i to PS4 Slim. Bardzo często premierowe konsole były...wadliwe. Jak zrealizuje plany na PC + konsola - bezcenne. :)

Chociaż jak kupię konsolę, to nikt nie będzie mógł mieć lepszego sprzętu podzespołowego, tak jak to jest z PC... Będę z każdym równy. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta równość gwarantuje coś czego nigdy na PC nie będzie - nikt nie będzie się głowił nad low settings dla Mietka bo każdy ma jeden sprzęt. Devsi boją się że zbyt wysoko ustawiona poprzeczka zniechęci kupców - na dowód najlepiej sprzedające się gry na PC to MMO/Diablo 3, Simsy i Fify/Cody/BFy a nie żaden uber Crysis Czy. Porównując rywalizację PS4 z Durango przez pryzmat PS3 vs Xbox 360 należy uwzględnić że role nieci się zmieniły. PS4 ma lepszy RAM - 176 do 102, i GPU - pół teraflopa więcej, obie konsole lecą na Blurayu czyli wolny napęd BD to nie problem, tak samo dysk ma być porządny. Jedyne co Durango odbija to procesor - teraz są takie same. Widać cholerny Full HD Kinect kosztuje więcej niż lekka wariacja Dualshocka 4 z Move.

Oczywiście zobaczymy czy ludzie dalej będą płacić za Golda/Plusa, co ich bardziej skusi, ja obstawiam że Sony dając multimedia, crosschat i gry za półdarmo

( czy wam też PS Plus kojarzy się z narkotykiem - pod względem działania ? )

daje coś czego naprawdę potrzeba. W sumie cały ten social też nie jest zły, o ile nie jest wpychany na siłę a Sony tego się oduczyło po PS3 - arogancji.

Pochłonięcie Gaikai to imba posunięcie - nie mieli ludzi do PSN, teraz mają przednią ekipę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS4 ma lepszy RAM - 176 do 102, i GPU - pół teraflopa więcej, obie konsole lecą na Blurayu czyli wolny napęd BD to nie problem, tak samo dysk ma być porządny. Jedyne co Durango odbija to procesor - teraz są takie same.

Ho ho ho, smyranie patykiem po piachu opierając się domysłach i opadającym kurzu niepotwierdzonych plotek. RAM 176 do 102? Do 102 czego? Pólteraflopa absolutnie nic mi nie mówi. Generalnie "meh" - ferowanie wyroków w tym momencie można wpisać do księgi rzeczy nieprzemyślanych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Steady "Jesteś pewny tego co piszesz? Procesory PC i Cell z PS3 mają wciąż odmienną architekturę, wielordzeniowość to jedyne, co je łączy..."

PS3 podałem jako przykład architektury której NIE można porównać, czytaj ze zrozumieniem.

"Widziałeś już jakąś grę odpaloną na PS3"

Choćby to samo sony pokazało. Na razie gry nie wyglądają jakoś tragicznie, ale:

-przed premierą KZ2 pokazywali rendery ładniejsze od samej, gry tak też może być teraz

-nawet jeśli to był gameplay był odpalony na PC/dopakowanym devkicie. Gdyby Sony miało gotową konsolę to by ją pokazało.

-technologia idzie do przodu, a do premiery jeszcze trochę czasu, a nawet dzisiaj z nóg nie powala.

"Obecnie. Przypomnij sobie pierwsze lata obecnej generacji konsol. Wtedy optymalizacja sprawiała, że gry z tych platform miażdżyły gry PC. A może się mylę?"

Tak, mylisz się. Jak już pisałem w chwili premiery PS3/x360 robiły wrażenie wydajnością i dobra grafika była owocem dobrego hardware'u a nie jakiejś "magicznej" optymalizacji pozwalającej na kalkulatorze odpalić Crysisa. Przyszłe konsole będą słabsze od PCtów i nic tego nie zmieni (no chyba, że zmiana bebechów, która jest oczywiście nieprawdopodobna :) )

"Fakt, że PS3 potrafi pociągnąć najnowsze produkcje w jakości low/medium znanej z PC, tylko dobrze świadczy o tej konsoli po 7 latach..."

Hahaha, medium? Grafika na PS3 jest gorsza niż low na PC, do tego dochodzą inne ograniczenia jak np 24 graczy w multi w porównaniu do 64 na PC czy śmieszna rozdziałka HDready. Nijak ma się to do medium na PC, o high/ultra nie wspominając.

"Pomijam już fakt, że PS4 nie będzie musiało obsługiwać równocześnie dziesiątek innych aplikacji w tle"

wszystkie dotychczasowe doniesienia stwierdzają, że jednak będzie musieć. Integracja z FB, jes.

"Rozumiem, że na każdym PC Far Cry 3 wygląda świetnie? Ilu jest graczy, którzy zagrali sobie w najwyższej jakości?"

Na PC za 2000zł, lub laptopie za 2500zł 99.99% gier pójdzie na ustawieniach ultra. Wyjątki to metro 2033 i Crysis 3 gdzie wypadałoby dołożyć jeszcze 500zł na lepszą kartę żeby w FullHD pograć. Co nie zmienia faktu, że nawet na "tylko" wysokich detalach wyglądają fenomenalnie. Taki KZ z konferencji sony ma się nijak do produkcji Cryteka odpalonej na dobrym PC.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho ho ho, smyranie patykiem po piachu opierając się domysłach i opadającym kurzu niepotwierdzonych plotek. RAM 176 do 102? Do 102 czego? Pólteraflopa absolutnie nic mi nie mówi. Generalnie "meh" - ferowanie wyroków w tym momencie można wpisać do księgi rzeczy nieprzemyślanych.

W PS4 Sony umieściło RAM GDDR 5 - o prędkości 176 GB/sec. W Durango wszystkie plotki od zawsze mówią o 8 GB DRR3 - 68 GB/sec i 32 MB ESRAM - 102 GB/sec. GPU w PS4 - 1.84 TFLOP, w Durango - 1.23 TFLOP. Procek dosłownie ten sam. Plotki o PS4 potwierdziły się w 100 %, a ci sami ludzie donoszą o Durango. Tyle. Można wierzyć można nie. MS zawsze może ogłosić coś innego ale biorąc pod uwagę fakt że do każdego zestawu wsadzają Kinecta 2.0 który działa w Full HD itp. itd. i generalnie jest dosyć drogi a next genowy Xbox ma być tani, to ciężko im nie wierzyć. Kalkulacja matematyczna.

@Dives, ale z konsolami jest taki myk że gry dopiero później pokazują pełną moc sprzętu. Sama idea kupna konsoli to kupić raz i mieć z głowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bardzo dobrze rozumiem, sam mam parę konsol. Tylko próbuję wytłumaczyć paru takim, że ta generacja:

- na pewno nie wywoła takiego szoku graficznego jak ostatnia

- powinna trwać krócej ze względu na praktycznie zerowy zapas mocy obliczeniowej (poprzednie konsole były wydajniejsze od ówczesnych PC, teraz są co najwyżej w cenie niskiej-średniej jakości kompa)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj musimy być precyzyjni. Ktoś kto ma mocnego PC i gra w crysisa 3,bf3 na Ultra na pewno nie jest zaskoczony poziomem grafiki, oczywiście na tej stronie jest sporo takich osób, ale cała reszta może być co najmniej zadowolona, zwłaszcza jeśli gra się głównie na konsolach, np. ja. Dla mnie prawdziwe Full HD w TV to będzie nowość. Inni dawno grają na PC z FHD, ale co mi do tego ?

A co do długości życia - widać jak na dłoni, że tym razem zamiast w grafikę/procesor główne koszta poszły w RAM. O ile 512 MB na nikim nie robi wrażenia, tak 8 GB GDDR 5 jak najbardziej. Ciężko ferować jak to wpłynie na długość życia konsol. Bardziej rozbudowane gry kosztem grafiki ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej rozbudowane gry kosztem grafiki ?

Nawet nie wyobrażasz sobie, jak bardzo bym się z tego ucieszył. Mam dość miałkich graficznych wodotrysków ze ssącym gameplayem. Czyli ogromna większość gier klasy AAA.

Ale nie mam żadnych złudzeń, że się tak nie stanie. Obecnie mamy wciąż postępującą każualizację gier (o dziwo, da się wciąż gry upraszczać...). Wiem, oczywista oczywistość. Ale jako gracz ze sporym stażem, tak właśnie obecne gry postrzegam. Nie jest to złe, bo w obecnej sytuacji nie mam już takiego zacięcia, by do jednego etapu podchodzić wielokrotnie. Chyba, że trafi mi się tytuł, na który dłuuugo czekałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bardzo dobrze rozumiem, sam mam parę konsol. Tylko próbuję wytłumaczyć paru takim, że ta generacja:

- na pewno nie wywoła takiego szoku graficznego jak ostatnia

A tam gadanie. Doskonale pamiętam jak xboxa 360 ogłoszono przez growe periodyki mianem middle-gena po premierze. Sam miałem takie wrażenie jak w moje łapska wpadł bundle z PES6 w 2006 roku. Później wiemy jak było: Gears of War, Uncharted 2, itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ogóle o czy dyskutujemy. Konsola to temat zamknięty. Rozbudować się tego nie da więc też trzeba zrozumieć fakt, że porównania można robić, ale tylko do gier które miały premierę tak z rok po premierze sprzętu. Jak już programiści ogarną dev kit konsolowy, to zaczną wyciskać ostatnie soki z konsol. Aczkolwiek mam wrażenie, że PS3 jest konsolą która ma większe możliwości niż to co widzimy. Teraz chodzi o to, żeby maksymalnie skrócić okres produkcji gry, co za tym idzie nikt nie wnika w optymalizację. Zresztą, optymalizacja w świecie gier umarła jakieś 10-15 lat temu. A grafika? Grafika się starzeje, gry nie. Czy PS4 zrobi różnicę, czy nie, to będziemy wiedzieć z rok po premierze. Pecety zawsze będą "do przodu" przez otwartą architekturę. Jak np. grafa zacznie nie domagać, to będzie można ją wymienić na lepszą. Ja się osobiście Crysisem nigdy nie podniecałem, bo dla mnie to tylko tech-demo. Jaki był wynik pojedynku Crysis vs. Call of Duty 4? Konsole mają przewagę w ludziach, którzy stoją za grami. Konami, Capcom, Square, Rare. Mam dalej wymieniać? Jest masa exclusive, która nigdy nie wyjdzie na pc, i w sumie o to chodzi. Zmusić graczy do zakupu konsoli, by mogli grać w tytuły na które czekali. Liczy się gameplay - grafika to tylko skutek "uboczny" pracy projektantów i programistów.

Co do ilości pamięci, to jak to się przekłada na grafikę? Taki układ graficzny, żeby wyświetlić obraz w HD to ile potrzebuje graph-ramu? 1GB? CPU żeby wykonać program + bufory na skoki, pętle, instrukcje to ile? Drugi gigabajt? Musimy pamiętać, że na konsolach nie hula windows, radośnie wciągając przynajmniej 30% zasobów. System operacyjny konsol jest prosty, bo ma być szybki i mało zasobożerny. Sądzę, że pamięć w konsolach powyżej 2GB to tylko chwyt, żeby w katalogu ładnie wyglądało. Po co komu 2GB ramu w grafie? Jak duża musi być tekstura żeby to "zapchać"? No chyba że konsole zaczynają wyścig zbrojeń. Poczekamy zobaczymy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale po pierwsze przecież 8GB RAMu wywołuje ślinotok u takiego przeciętnego konsumenta, który nie wnika w kwestie techniczne i przepięknie prezentuje się na pudełku/w ofercie (przypomina mi się gazetka Media Expert, w której cechy procesora PS3 były rozpisane w trzech podpunktach),a po drugie a te 8GB muszą mieć wliczoną rezerwę na tą lansowaną opcje przechwytywania/streamowania gameplayu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości pamięci, to jak to się przekłada na grafikę? Taki układ graficzny, żeby wyświetlić obraz w HD to ile potrzebuje graph-ramu? 1GB? CPU żeby wykonać program + bufory na skoki, pętle, instrukcje to ile? Drugi gigabajt? Musimy pamiętać, że na konsolach nie hula windows, radośnie wciągając przynajmniej 30% zasobów. System operacyjny konsol jest prosty, bo ma być szybki i mało zasobożerny. Sądzę, że pamięć w konsolach powyżej 2GB to tylko chwyt, żeby w katalogu ładnie wyglądało. Po co komu 2GB ramu w grafie? Jak duża musi być tekstura żeby to "zapchać"? No chyba że konsole zaczynają wyścig zbrojeń. Poczekamy zobaczymy.

MS i Sony myślą przyszłościowo. Myślisz, że 10 lat temu komuś się śniło, że 4gb ramu będzie kiedyś standardem w komputerze? Tak samo my teraz myślimy, że 2gb ramu starczą na 100 lat, ale przyszłość może pokazać, że się mylimy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą, optymalizacja w świecie gier umarła jakieś 10-15 lat temu. A grafika? Grafika się starzeje, gry nie. Czy PS4 zrobi różnicę, czy nie, to będziemy wiedzieć z rok po premierze. Pecety zawsze będą "do przodu" przez otwartą architekturę. Jak np. grafa zacznie nie domagać, to będzie można ją wymienić na lepszą. Ja się osobiście Crysisem nigdy nie podniecałem, bo dla mnie to tylko tech-demo. Jaki był wynik pojedynku Crysis vs. Call of Duty 4? Konsole mają przewagę w ludziach, którzy stoją za grami. Konami, Capcom, Square, Rare. Mam dalej wymieniać? Jest masa exclusive, która nigdy nie wyjdzie na pc, i w sumie o to chodzi. Zmusić graczy do zakupu konsoli, by mogli grać w tytuły na które czekali. Liczy się gameplay - grafika to tylko skutek "uboczny" pracy projektantów i programistów.

Co do ilości pamięci, to jak to się przekłada na grafikę? Taki układ graficzny, żeby wyświetlić obraz w HD to ile potrzebuje graph-ramu? 1GB? CPU żeby wykonać program + bufory na skoki, pętle, instrukcje to ile? Drugi gigabajt? Musimy pamiętać, że na konsolach nie hula windows, radośnie wciągając przynajmniej 30% zasobów. System operacyjny konsol jest prosty, bo ma być szybki i mało zasobożerny. Sądzę, że pamięć w konsolach powyżej 2GB to tylko chwyt, żeby w katalogu ładnie wyglądało. Po co komu 2GB ramu w grafie? Jak duża musi być tekstura żeby to "zapchać"? No chyba że konsole zaczynają wyścig zbrojeń. Poczekamy zobaczymy.

Praktycznie same bzdury. Optymalizacja umarła dawno temu, ale na PC. Na konsolach oni muszą wyciskać ostatnie soki ze sprzętu by warte uwagi gry powstały. Najgorsze gry powstają na start sprzętu a najlepsze na koniec, porównanie Ridge Racera z GT5 czy plotkowanym GT6 w listopadzie jest miażdzące a to odpala ten sam sprzęt. I nie, Ridge Racer nie wygląda jak gra na 3DS porównując z GT5 bo twórcy byli złośliwi, ale bo nie umieli tego robić. Silnik, technika, optymalizcja - to na PC się zastępuje nową kartą grafiki.

Zgodzę się co do tych ludzi i studiów - TLoU, Beyond czy Rain mi się strasznie podobają i chętnie oddam Crysisa 3 na Ultra w zamian za te gry. Niech chodzą w 720p i 30 FPS, i tak dla mnie to inna liga niż Crysis czy Batllefield 3. Tak, grafika nie powala, ale co z tego ?

Natomiast co do PS4 - prawdziwej mocy jeszcze nie widzieliśmy, ale powinieneś wiedzieć że RAMu jest tam nie tylko dużo więcej w PS3, ale jest on kilka razy szybszy i to jest główna różnica. Możliwości jakie to daje jest tak dużo że nawet nie chce mi się pisać. A reszta PS4 ?

Karta grafiki jest lepsza 4 razy, a procesor 9 razy. Popatrz na gry z PS3 i pomnóż sobie. Do streamu i zadań pobocznych masz dodatkowy procesor nieuwzględniony w ogóle specyfikacji.

2 GB i więcej w grafie są po to m .in żebyś nie miał loadingu po otwarciu każdych drzwi, i żeby NPC mogli mieć inne twarze, zbroje, inaczej się zachowywać. Na konsolach nowej generacji twórcy będą siłowo upychać to co dziś muszą cyzelować latami,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...