Skocz do zawartości

Nextgeny vs PC


sruba66

Polecane posty

Masz w ogóle pojęcie o czym piszesz? Przecież na konsolach też korzysta się z silników graficznych, myślisz że oni te gry są robione w notatniku? Obecnie 60% produkcji na PC/X0/PS3 hula na UE3, czyli silniku pierwotnie napisanym pod Gear of War.

Oczywiście, że wiem o czym piszę. nie twierdzę też, że wszystkie tytuły konsolowe mają swoje własne "jąderko". Silnik Epic Unreal Engine 3 jest uniwersalny i działa pod prawie każdą dostępną platformą. I rzeczywiście, gry, które zostały stworzone na tym silniku zarówno na pecety jak i na konsole są dopracowane w każdym calu (chociaż by Mass Effect). Problem pojawia się wtedy, gdy jakaś podrzędna firma, która z oczywistych względów na konsole tworzyć nie ma szans, łapie się za EUE3 i wchodzi na rynek z jakimś zawieszającym się nawet na najmocniejszym sprzęcie gniotem. Potem są lamenty, jak to na pecety ciężko się gry robi, bo taka różnorodność konfiguracji. Dobry Team = Dobra Gra, Marny Team = Marna Gra. Z tym, że na konsole takich dobrych teamów jest 90% a na Pecety 40 (lub mniej). Nie ma się więc co dziwić, że na piece spotkamy wiele tanich tytułów. Czy jednak dobrych??

W świecie silników do gier są również exclusivy. Np. Gran Turismo śmiga na autorskim Gran Turismo Engine, to na PS3, a na PECETY jest ultramocny CryEngine, którego na konsolach nie uświadczysz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 981
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

To wszystko zależy od tego w co się gra. Czy na X360 albo PS3 znajdzie się jakaś strategia? Ale odwrotnie jest tak że wieele dobrych tytułów nie pokazuje się na PC. Dlaczego? Primo: na Nextgenach można wyciągnąć o wiele lepszą grafę, a przy tym wysoką wydajność. Secundo: No jednak wygodniej się gra padem np. w Tomb Raidera albo FIFA. Wiem, można podłączyć pada pod kompa, ale mi się wygodniej gra na moim PS2 niż na PC z padzikiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny przykład z Mass Effectem. Na PC są tak ogromne problemy z kompatybilnością, że głowa mała. A jest to ten sam UE który został wykorzystany w GoW albo UT3. Jak ma się to do tego co ostatnio powiedziałeś?

Szczerze? Widziałem ME na kilku maszynach o różnych konfiguracjach i nie zauważyłem żadnych problemów. Chyba, że według Ciebie problem z kompatybilnością to po prostu za słaby sprzęt :tongue:

To wszystko zależy od tego w co się gra. Czy na X360 albo PS3 znajdzie się jakaś strategia? Ale odwrotnie jest tak że wieele dobrych tytułów nie pokazuje się na PC. Dlaczego? Primo: na Nextgenach można wyciągnąć o wiele lepszą grafę, a przy tym wysoką wydajność. Secundo: No jednak wygodniej się gra padem np. w Tomb Raidera albo FIFA. Wiem, można podłączyć pada pod kompa, ale mi się wygodniej gra na moim PS2 niż na PC z padzikiem.

Kolego, chyba dopiero się przebudziłeś, więc zanim coś napiszesz ocknij się. kwestia doboru kontrolera to sprawa indywidualna. Jak to mówią jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki. Pad lepiej nadaje się do wyścigów, platformówek, piłek kopanych, ale wysiada w menedżerach, strategiach itp.

Jeśli chodzi o grafikę to się wygłupiłeś, bo już od dłuższego czasu to pecety jednak oferują gry ładniejsze. Chyba, że nie miałeś okazji pograć w nowości na kompie, który takie tytuły uciągnie na full detali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: na Nextgenach można wyciągnąć o wiele lepszą grafę
Co wybitnie pokazuje porównanie Cryengine 2 z PC z Cryengine 3 z X360 - niska rozdzielczosć tekstur, wolne przetwarzanie cieni, bardzo niskie pole widzenia, słabszy model fizyczny, płaska woda w oceanie..

ta...

Inna sprawa, że w przypadku konsoli producent gry jest zobligowany zrobić ją tak, zeby działała płynnie, dzięki czemu są tam świetnie wyglądające gry (Uncharted 2 np.) mimo że technologicznie konsola nie jest smokiem. Na PC twórcy pozwalają sobie na więcej, bo raz, że nie dopasują gry do milionów konfigów graczy a dwa po co, skoro dostępne na rynku są lepsze maszyny. A da się osiągnąć na PC podobny efekt, Call of Duty 4 MW chodzi nawet na słabym sprzęcie i wygląda b. dobrze.

Jakbym już mał kupować konsolę to tylko playstation 3, ma wg mnie więcej zalet niż x.

A tekst, ze unreal engine 3 był pisany pod gears of war pominę milczeniem i lekkim chichotem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Woja która toczy się na tym forum nie będzie miała zwycięzcy. Nigdy. Kogoś, kto 15 lat pocina na pececie konsolowiec nie przekonado konsoli, i vice versa. Powiem więcej. Mnie nikt nie przekona do INNEJ konsoli niż PlayStation. Miałem jedynkę, mam dwójkę, brat ma trójkę i wszelkie argumenty za Klockiem do mnie nie przemawiają. Posiadam oczywiście też komputer, który służy mi do grania w ukochanego Football Manager.

Oto więc mój punkt widzenia: Do grania konsole są lepsze niż komputery. Dziękuję.

Jeżeli nikt nie obrzuci mnie błotem, albo nie wyjedzie z jakimiś argumentami z księżyca zakończę swój udział w dyskusji.

Nowe karty dźwiękowe Creativa, problemy z depth of field na kartach ATI, problemy z ruszeniem na kartach Nvidia, problemy z procesorami AMD. Chyba tylko Intel nie sprawiał problemów. :P I mówię tu o dobrym sprzęcie.

Widzisz, ile wad pecetów jako maszyn do gier wymieniłeś? podejść Cię trochę z innej strony i przyznajesz mi rację śpiewająco :tongue:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedbalstwo ze strony BioWare i Demiurge uważasz za wadę PC? A to ciekawe...

Chciałem Ci pokazać, że to nie silnik decyduje o kompatybilności i optymalizacji - jak mówiłeś. :)

EDIT - Poza tym ten sam Unreal Engine w UT3 nie sprawiał problemów ani na grafach ATI lub Nvidia, ani na procesorach AMD. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedbalstwo ze strony BioWare i Demiurge uważasz za wadę PC? A to ciekawe...

Chciałem Ci pokazać, że to nie silnik decyduje o kompatybilności i optymalizacji - jak mówiłeś. :)

Gdybyś chciał zadowolić każdego na pecety powinno wychodzić przynajmniej 100 różnych wersji tej samej gry. A ponieważ jest tworzona jedna jest ona dostosowana do najpopularniejszych konfiguracji. Zawsze możesz wymienić np. kartę graficzną lub procesor, albo czekać na tysiące patchy, które lada dzień się pojawią. Miłego "grania".

EDIT - Poza tym ten sam Unreal Engine w UT3 nie sprawiał problemów ani na grafach ATI lub Nvidia, ani na procesorach AMD. :P

Czyli silnik jest ok. Świadczy to o tym, że można pod nim robić bezawaryjne gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem programistą, ty zresztą też nie. Przeczytaj uważnie moje poprzednie posty, gdzie zaznaczyłem wyraźnie, że można robić gry pecetowe nie sprawiające kłopotów, i nie jest to wcale takie trudne jak sądzisz, tylko trzeba poświęcić na to odpowiednią ilość czasu. Niestety rynek nie znosi pustki i często gry są puszczane, mimo, że mają niedoróbki. Ale spoko, naściągasz łat i będziesz grał w co chcesz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście na konsolach nie trzeba ściągać żadnych patchy, żeby gra chodziła lub wyglądała dobrze. :) (vide Bayonetta na PS3)

A programistą nie jestem (choć programy piszę), ale chyba mam większe pojęcie o samym tworzeniu gier w aspekcie optymalizacji i kompatybilności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2007, wtedy była premiera europejska... I proszę, nie próbuj wciskać, że przecież można było sprowadzić z USA czy Japonii, bo zostawałeś z systemem NTSC. Niezbyt byś sobie na tym sprzęcie pograł w gry sprzedawane u nas. Musiałbyś sprowadzać z Haamburgerolandii. Świetny interes.

Gry na PS3 mają region Free, i można grać na konsolach z całego świata :rolleyes:

Sprostować chciałem - ja już się w te wojny fanbojów nie bawię :]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C&C, Red Alert, Halo Wars, BftME, End War, Cywilizacja, Anno 1404 wystarczy?
Uproszczone lub niegrywalne, praktycznie się nie sprzedały. Jeszcze coś? :D

Udowodniłem tylko że są, jeśli się nie sprzedają (pojęcie względne, HW jak na część serii Halo sprzedało się dość słabo, ale bije na głowę większość gier wydanych na PC) to po prostu znaczy że posiadacze konsol wolą gry innego typu (np. FPS, RPG - patrz ja). Jeśli coś ci nie pasuje ze sterowanie to pamiętaj że zawsze można wydać jakiś dodatkowy kontroler (to nawet zwiększa zyski- GH, RB), widocznie uznano że nie są potrzebne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostować chciałem - ja już się w te wojny fanbojów nie bawię :]

Cóż, jeżeli dla ciebie fanboy to każdy śmiący mieć własne zdanie i nie dający sobie wciskać kitu to proszę bardzo. Ja mam tą definicję nieco inną akurat. Co innego twierdzić, że wszystko ssie po za moją platformą i powinno wylądować na złomowisku, a co innego tylko bronić tego, na czym się gra, ale nie mieć nic do pozostałych platform.

O strategiach na konsolach nie chce mi się już dyskutować, było to wałkowane kilka razy wcześniej (BfME 2 to taka bieda, że aż żal jak taka licencja jest marnowana. Jeżeli ostatnią misję kampanii przechodzi się niemalże bez ruszenia się z pozycji startowej to co to za strategia?)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udowodniłem tylko że są, jeśli się nie sprzedają (pojęcie względne, HW jak na część serii Halo sprzedało się dość słabo, ale bije na głowę większość gier wydanych na PC) to po prostu znaczy że posiadacze konsol wolą gry innego typu (np. FPS, RPG - patrz ja). Jeśli coś ci nie pasuje ze sterowanie to pamiętaj że zawsze można wydać jakiś dodatkowy kontroler (to nawet zwiększa zyski- GH, RB), widocznie uznano że nie są potrzebne.

No są są.. Ale nikomu nie udało się jeszcze wydać rasowej strategii na konsolę i poza tym gracze chyba nawet tego nie chcą. Nikt raczej nie kupuje konsoli dlatego że lubi grać w RTS-y, prawda?

IMHO konsole sprawdzają się świetnie w grach akcji z trzeciej osoby i bijatykach. I jeśli miałbym kupować konsolę to właśnie dla takich gier.

FPS-y na konsolach nigdy mi nie podpasowały, za bardzo jestem przyzwyczajony do sterowania z pieca. Musiałbym też radykalnie zmienić styl grania, bo na konsolach w fpsy gra się inaczej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikomu nie udało się jeszcze wydać rasowej strategii na konsolę i poza tym gracze chyba nawet tego nie chcą.

Jeśli za "rasową strategię" uznajesz RTSy to fakt. Jeszcze może ekstra-hardkorowych gier typu X-Com czy Steel Panthers nie znajdzie się na konsolach. Jest natomiast bardzo prężny gatunek (o ile gatunek może być prężny) sRPGów oraz zwykłych turówek i są to gry zarówno miodne jak i wymagające od gracza pomyślunku (sam katuję czwarty raz z rzędu SRW OG, turówki wydane - o zgrozo! - na GBA).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-COM był na konsole. Panzer General był na konsole. Damn, na Xboxa to nawet managery piłkarskie wypuszczali.

Pytanie tylko: po kiego grzyba?

Generalnie rosnący owczy pęd na multiplatformowość bardzo szkodzi zarówno PC jak i konsolom. Moim zdaniem. Ale to temat na osobny, długi tekst.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rosnący owczy pęd na multiplatformowość bardzo szkodzi zarówno PC jak i konsolom. Moim zdaniem. Ale to temat na osobny, długi tekst.

Prawda, ale to już niestety droga bez powrotu raczej.

Jeśli za "rasową strategię" uznajesz RTSy to fakt. Jeszcze może ekstra-hardkorowych gier typu X-Com czy Steel Panthers nie znajdzie się na konsolach. Jest natomiast bardzo prężny gatunek (o ile gatunek może być prężny) sRPGów oraz zwykłych turówek i są to gry zarówno miodne jak i wymagające od gracza pomyślunku (sam katuję czwarty raz z rzędu SRW OG, turówki wydane - o zgrozo! - na GBA).

Tyle, że handheldy zawsze były same sobie i to zupełnie inny rynek (z czapki wrzucany do jednego worka ze stacjonarnymi). Tam schodzą gry, na które w wersji stacjonarnej mało kto by w ogóle spojrzał.

A turówek to jest i masa na PC, wystarczy przejrzeć ofertę Matrix Games.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o handheldach wspomniałem mimochodem bo akurat w owe SRW zagrywam się mocno.

A turówek to jest i masa na PC, wystarczy przejrzeć ofertę Matrix Games.

Tyle że z tej masy tylko garść może się równać popularnością z Disgaeą czy innym Final Fantasy Tactics, a na dodatek większość z nich to starocie (w zasadzie ostatnia pecetowa turówka w jaką grałem z wypiekami na twarzy to GalCiv 2). To nie jest tak że nikt na konsolach "turówek nie chce". To niektórzy pecetowcy nie znają gatunku więc takie bzdury piszą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że na konsole turowe są jrpg, pokaż mi strategię turową, która jest hitem na konsolach. Nie mieszajmy gatunków.

Na next genach jedyna gra jaką kojarzę, która jest głównie taktyczną turówką to Valkyria Chronicles (całkiem fajny tytuł zresztą) a i ona ma dużo elementów jrpg i do klasyków taktyki turowej ciężko ją przyłożyć. Strategii nie znam żadnej. Mówię tu naturalnie o tytułach, które są exclusive, albo chociaż zyskały jako-taką popularność, a nie były wydane nie wiadomo po co, jak choćby wyżej wspomniany Panzer General.

Co do popularności turówek na PC to nie żartujmy. HoM&M, wszystko od Paradoxu, Civ i pochodne - to są ciągle żywe i cholernie popularne serie. Nawet starocie takie jak PG II skupiają wokół siebie dużą i wciąż aktywną fanbase. Obecna edycja Adlerkorps ma 1.4GB, scenariuszy i kampanii dosłownie na miesiące (lata?) grania i chętnych na to jakoś nie brakuje. Kolejne bardzo popularne na PC serie jak Total War i wszelkiej maści football managery też na pewno mają więcej wspólnego z pojęciem TBS niż typowy jrpg.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że na konsole turowe są jrpg, pokaż mi strategię turową, która jest hitem na konsolach. Nie mieszajmy gatunków.

Żeby mówić o mieszaniu gatunków trzeba je najpierw znać. Nie wiem skąd ci się wzięło że Final Fantasy Tactics oraz Disgaea to jRPGi i pewnie będę musiał zawierzyć ci na słowo.

Inne przykładowe tytuły/serie taktyczno-strategiczne:

Super Robot Taisen

Der Langrisser

Tactics Ogre / Ogre Battle

Advance Wars

Suikoden Tierkreis

Record of Agarest Wars

Fire Emblem

Zresztą...

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/cat_45.html

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/cat_59.html

http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/cat_45.html

http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/cat_59.html

http://www.gamefaqs.com/console/wii/cat_45.html

http://www.gamefaqs.com/console/wii/cat_59.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahem, zatem twierdzisz, że powyższe gry nie zawierają licznych i mocno wyeksponowanych elementów jrpg? I że oferują planowanie na szczeblu strategicznym?

To ja faktycznie kulturalnie odpuszczam dyskusję o gatunkach.

Nadmienię tylko najpierw, że kurtuazyjnie pominąłem fakt, że w niektórych przypadkach nie można nawet mówić o mocno wyeksponowanych elementach, to po prostu są jprg - np. Suikoden.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...