avel Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 (edited) Witam. Mam problem z moim komputerem. Otóż działa wszystko jak należy, wszystko śmiga i nic się nie ścina, ale co około godzinę komputer się ścina i wyskakuje blue screen - Nie za bardzo wiem co z tym zrobić. Myślałem, że to przez system i format pomoże, ale z drugiej strony nie chce niepotrzebnie tracić danych, jeśli to problem ze sprzętem, albo kwestia kabelka, albo dwóch. Ktoś może ma pomysł skąd to się może brać?Aha. Jeśli zresetuje komputer normalnie, albo poczekam aż sam to zrobi, nie załączy systemu. Muszę go odłączyć od zasilania i włączyć ponownie, wtedy znowu ma godzinę żywotności.System Windows 7 64 bitowyprocek Intel? COre? i5-2500K CPU @ 3,3 GHz (4 rdzenie)4GB RAMuGrafika NVIDIA GeForce GTX 570Jeśli to komuś pomoże. Edited January 8, 2014 by avel Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] antros22 Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Na początek podaj S.M.A.R.T. dysku, możesz np. skorzystać z programu HD Tune (zakładka Health). Link to comment Share on other sites More sharing options...
avel Posted January 8, 2014 Author Report Share Posted January 8, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Ekspert] antros22 Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Ech, to dysk SSD, w takim razie przykro mi, ale nic Ci nie powiem na temat jego zdrowia, to zupełnie inna sprawa niż w przypadku "zwykłego" dysku, a każdy producent ma inne - sobie wiadome - parametry.W każdym razie, od strony sprzętowej, warto sprawdzić także RAM. Użyj programu Memtest86+ i potestuj minimum przez cztery cykle (lub/i - jak masz taką możliwość - po prostu podmień na próbę). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevard Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 Błąd pliku wymiany. Niestety dosyć częsta przypadłość na niektórych dyskach SSD. Więc strzelałbym, że to wina dysku - sprawdź stronę Cruciala, może coś znajdziesz. Jaki firmware ma ten dysk?Inną możliwą przyczyną jest infekcja systemu. Przeskanuj system programem Malwarebytes' Anti-Malware i wrzuć na forum wygenerowanego loga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yojc Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 Tak jak Sevard pisze sprawdziłbym firmware tego dysku. W tych dyskach Cruciala był błąd który się ujawniał po przepracowaniu 5184 godzin - dysk co ok. godzinę się zawieszał. Błąd został poprawiony w firmware 0309 i nowszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avel Posted January 9, 2014 Author Report Share Posted January 9, 2014 Firmware 0009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevard Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 Bardzo stary. No nic, zaktualizuj firmware i zobacz, czy to coś zmieni. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
avel Posted January 10, 2014 Author Report Share Posted January 10, 2014 (edited) Dobra. Zrobiłem to i to. Zobaczymy czy zadziała. Dzięki za pomoc.EDIT: Aktualizacja FIRMWARE pomogła. Wielkie dzięki Edited January 10, 2014 by avel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirian Posted January 10, 2014 Report Share Posted January 10, 2014 Problem rozwiązany, więc temat zamykam.W razie potrzeby otwarcia tematu, proszę o kontakt przez PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...