Jump to content
Sign in to follow this  
niziołka

[Planszówka] Descent - Wędrówki w Mroku (dyskusje)

Recommended Posts

W tym temacie odbywać się będą dyskusje dotyczące sesji planszówkowej Descent: Wędrówki w Mroku. Mistrzem gry jest Night wolf. Regulamin sesji i informacje o niej są dostępne w Niezbędniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

descent-banner.jpg

DESCENT

Tak wygląda rozegranie tury scenariusza:

Tura Gry:

Tura Bohaterów (Gracze decydują w jakiej kolejności chcą wykonywać swoje tury. Gracz musi wykonać całą swoją turę zanim kolejny rozpocznie swoją)

1. Początek tury - wszystkie wyczerpane umiejętności zostają odświeżone do ponownego wykorzystania w tej turze. Aktywują się karty stanów (zatrucia, ogłuszenia itd.)

2. Przygotowanie ekwipunku - Gracze mogą zmienić aktualnie wykorzystywany ekwipunek, jeśli nic o tym nie piszą uznajemy, że pozostaje ustawienie ekwipunku z poprzedniej tury.

3. Wykonanie akcji - Każdy gracz może wykonać 2 poniższe akcje, nawet dwa razy tę samą akcję.

- Ruch

- Atak

- Wykorzystanie umiejętności

- Odpoczynek

- Przeszukiwanie

- Podniesienie się

- Ocucenie bohatera

- Otwarcie lub zamknięcie drzwi

- Specjalne

Tura Mrocznego władcy (Rozpoczyna w momencie kiedy wszyscy gracze zakończą swoje tury).

1. Początek tury.

I. Odpala zdolności na początku swojej tury.

II. Losuje 1 kartę Mrocznego władcy.

III. Odświeżenie kart.

2. Aktywacja potworów.

I. Wybranie grupy potworów.

II. Wykonanie 2 akcji każdym potworem z tej grupy.

III. Powtórzenie powyższych kroków dla każdej z pozostałych grup.

Tak wygląda faza kampanii:

1. Bohaterowie otrzymują złoto za karty przeszukiwania.

2. Porządkowanie - MW umieszcza odrzucone karty w swojej talii, bohaterowie odzyskują zmęczenie i życie.

3. MW i Bohaterowie otrzymują nagrody za scenariusz.

4. Wydajemy punkty doświadczenia (jeśli chcemy).

5. Zakupy, bohaterowie mogą dokonać zakupów w sklepie.

6. Wybór przygody.

7. Podróż.

Kampania składa się z:

- Wprowadzenia

- Trzech przygód aktu I

- Interludium

- Trzech przygód aktu II

- Finału

Gracze:

Night wolf

Felessan

Maverick undead

Brylant

Archetypy bohatera do wyboru:

Uzdrowiciele:

ashrian.jpg avric_albright.jpg

Wojownicy:

Character_Sheet_Reynhart.jpg syndrael_large.png grisban_the_thirsty.jpg

Magowie:

high_mage_quellen.jpg leoric_of_the_book.jpg widow_tarha.jpg

Zwiadowcy:

descent_2nd_jain_fairwood.png tomble.png

W zależności od wybranego archetypu dostępne są poniższe klasy:

>>>Uzdrowiciele<<<

Mówiący do duchów

Apostoł

>>>Wojownicy<<<

Barbarzyńca

Rycerz

Czempion

>>>Zwiadowcy<<<

Pogranicznik

Złodziej

>>>Magowie<<<

Geomata

Nekromata

Mistrz Run

Klasa i Bohater nie mogą się powtarzać.

Sprawy techniczne:

Ponieważ w obecnej sytuacji jestem równocześnie MG (który powinien być bezstronny) i Mrocznym Władcą (wrogiem bohaterów), rzuty kośćmi będzie generowała ta strona: http://www.pbegames.com/

Za pomocą tej strony wszystkie rzuty w każdej chwili można będzie przeglądać, strona ma historię sesji której nie można modyfikować. Każdy rzut będzie dokładnie przeze mnie opisany, żeby nie było wątpliwości.

Odnośnie losowania przeze mnie kart Mrocznego władcy są 2 sposoby:

1) będzie lista z kartami, którą dostanie osoba nie będąca uczestnikiem sesji i co turę będzie mi generowała 1 kartę.

2) będę miał tabelkę z ponumerowanymi kartami i co turę będę losował za pomocą powyższej strony sobie kartę z tej tabelki. Pod koniec danej przygody będę mógł wam pokazać tabelkę i będzie można sobie porównać jakie karty otrzymałem.

Ponieważ strona generuje tylko liczby, a kości w Descencie mają symbole, odgórnie będzie tabelka z odpowiadającymi symbolom liczbami.

Rzuty, które wymagają użycia kilku kostek, rozpatrywane są w kolejności od lewej do prawej lub od góry do dołu np. Kosa żniwiarza wymaga rzutu na atak niebieską i żółtą i w takiej kolejności też liczby będą odpowiadać symbolom.

Rzuty z kilku kostek na obronę bohaterów są wykonywane w kolejności: Obrona z karty postaci + obrona z przedmiotów w kolejności ułożenia przedmiotów + umiejętności.

Ruchy które wykonujecie musicie dokładnie opisywać, np: A1-A2-A3-A4-B5-C6, Otwarcie drzwi, C7-C8. Dlaczego tak? MW posiada bardzo dużo kart, które np. przerywają graczom ruch.

Jakieś dodatkowe pytania to pisać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grisban Spragniony Reynhart Godny jako rycerz.

EDIT: Zmiana postaci za zgoda MG.

Edited by brylant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×