Skocz do zawartości

PS4, X-One, Wii-U


Polecane posty

Ja obstawiam bardziej CoDa na nowym silniku. Pozostaje Chmura, ale co ogłoszą ? ,, Dzięki Chmurze nasze multi leci w 1080p. Podłącz się pan do internetu i graj pan jak człowiek ".

Biorąc pod uwagę co się dzieje w Sony i fakt, że już ogłosili okulary do filmów, za cenę większą niż PS4 nie nastraja mnie zbyt optymistycznie do pomysłu szybkiego pokazu VR. Zbyt drogie zabawki raczej nie zdobywają rynkowego sukcesu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. długo czekałeś na klucz do bety PS?

Szczerze, to dostałem klucz od znajomego, który nie bardzo miał ochotę testować Sparka. Na innym forum wyczytałem, że wysyłają klucze po 1-2 dniach od rejestracji na stronie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chmurze nasze multi leci w 1080p. Podłącz się pan do internetu i graj pan jak człowiek

Głupota. Nikt tego nie głosi i nawet MS z "power of the cloud" się do tego poziomu bzdury nie zniżyło.

Zbyt drogie zabawki raczej nie zdobywają rynkowego sukcesu

Apple.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chmurze nasze multi leci w 1080p. Podłącz się pan do internetu i graj pan jak człowiek

Głupota. Nikt tego nie głosi i nawet MS z "power of the cloud" się do tego poziomu bzdury nie zniżyło.

Zbyt drogie zabawki raczej nie zdobywają rynkowego sukcesu

Apple.

Ostatnią rzeczą jakiej Sony życzę to strategia Apple. W przypadku tej firmy i rynku konsol zresztą to i tak się nie sprawdzi.

Moim zdaniem takie hasło reklamowe byłoby OK i posiadacze X1 mogliby grać w 1080p w multiplatformach .

Im też się należy, cnie ?

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Niektórych rzeczy się nie da przeskoczyć. Po prostu wcześniej napisałeś, że "chmura heheszki może gry na XBONE będą w 1080p i w sumie się posiadaczom należy". To podałem kilka przykładów multiplatform w 1080p.

Całe resolutiongate wynikało z tego, że Penello czy Spencer próbowali przegadać logikę tekstami o tym "że to oni przecież stworzyli DirectX" i "nie oddadzą x% przewagi". Jasne, że trzeba na to zwracać uwagę (tak jak się zwracało uwagę na minimalne różnice pomiędzy X360, a PS3), bo konsument zasługuje na uczciwą informację. Z tego względu irytujące są teksty w mediach, że "ludzkie oko nie widzi ponad 900p" albo bezsensowne tezy DF o tym, że działająca w niższej rozdzielczości z niższym framerate i bez parallex mapping wersja Thiefa jest lepsza, bo ma filtrowane tekstury*. Dla posiadacza X1 to jednak detal. Nie widziałem, żeby Orchi, Farmah czy osoby na innych forach płakały, że grają w coś w subFullHD. W exach z kolei to znaczenia nie ma, bo takie RYSE wygląda dużo lepiej niż większość multiplatform w 1080p.

Rozdzielczość na dłuższą metę obchodzi tylko tych, którzy mają dwie platformy. Nawet wtedy jednak nie dziwię się, że ludzie kupują wersje na X1. Wolą osiągnięcia od trofeów, tam mają znajomych, wolą Xbox Live, pada od X1. Sam z podobnych powodów mając X360 i PS3 grałem w 90% multiplatform własnie na PS3.

*ten brak AF w paru kolejnych grach na PS4 jest zresztą interesujący. Najpierw Strider, w którym tekstury filtrowane były nawet na PS3 i 360. Pojawiły się teorie spiskowe, że Double Helix celowo sabotowało wersję na PS4. Inni pisali, że to bug czy jakieś przeoczenie. Potem jednak był Thief. No dobra, dwie gry na UE3, więc silnik się pewnie gryzie z PS4 (choć Outlast nie ma z tym problemu). Teraz jednak AF nie ma też Dead Nation, czyli gra (port zresztą) na domowym silniku Housemarque. To już konkretna seria. Uwierzyłbym w problemy z SDK, gdybym nie widział co z teksturami zrobiło Guerilla czy Nixxes w porcie Tomb Raidera.

Mystery.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Niektórych rzeczy się nie da przeskoczyć. Po prostu wcześniej napisałeś, że "chmura heheszki może gry na XBONE będą w 1080p i w sumie się posiadaczom należy". To podałem kilka przykładów multiplatform w 1080p.

Napisałem Ja obstawiam bardziej CoDa na nowym silniku. Pozostaje Chmura, ale co ogłoszą ? ,, Dzięki Chmurze nasze multi leci w 1080p. Podłącz się pan do internetu i graj pan jak człowiek ".

Co innego może Chmura zaoferować ? Na ten moment nawet nie wiem na czym miałoby to polegać, w przeciwieństwie do Sony ( Remote Play, PS Now ). Anyway, dziwię się że nie zauważyłeś ironii. Jest Drivavatar, sędzia online ale co z resztą obietnic ?

Posiadaczom każdego next gena IMHO należy się 1080p, bo wyłożyli ciężką kasę i byłoby coś nie tak, żebym ja z dwoma konsolami >500 zł miał to samo. To jest do diabła sprzęt o 8 lat młodszy. Wiem że upraszczam, ale skoro można się żegnać powoli z 60 FPS na konsolach MS i Sony, to niech te 1080p zostanie.

Tak to jest jak się cytuje niedokładnie.

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co z resztą obietnic ?

Chmura MS nie dotyczy tylko gier. Jest przecież całe Azure. Gry z tej infrastruktury też jednak korzystają. Titanfall jedzie na serwerach dedykowanych MS. Różnicę zauważy każdy, kto porówna Titanfalla na X1 z BF4 czy Garden Warfare, które są na serwerach EA (nie jestem pewien czy dedykowanych zresztą).

byłoby coś nie tak, żebym ja z dwoma konsolami >500 zł miał to samo

Nie masz tego samego lol

Wiem że upraszczam, ale skoro można się żegnać powoli z 60 FPS na konsolach MS i Sony

Hurr durr. Gry w 60FPS będą i pod koniec żywota obu konsol tak jak są dalej na PS360 (CoD, fighting games, GT6, masa stuffu z PSN/XBLA).

Rozdzielczość to zresztą nie wszystko. CoD w 1080p na PS4 jest brzydszy niż BF4 na X1 w 720p. Każdą grę można by było na obu konsolach odpalić w 1080p@60FPS. Kwestia poświęcenia dostatecznej ilości efektów i masy innych zmiennych.

To "wydałem 2000 kasy na nową konsolę i mi się 1080p należy" przemilczę. Mam w PC dwie 7970, więc mając ponad 4x więcej FLOPS niż PS4 powinienem wszystko bez problemu odpalać w 4K na full detalach. To tak nie działa.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro - odnośnie ,, tego samego " miałem na myśli rozdzielczość. Zaklinać to można w tę, w tamtą - jest jaka jest. Dla mnie to jest obowiązkowe. ( 1080p)

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro - odnośnie ,, tego samego " miałem na myśli rozdzielczość.

Huh. Podaj przykład gry, która działa w tej samej rozdzielczości na PS4/X1 i na PS3/X360.

Nie. BF4 nie jest w 720p na PS3/X360.

Nie. MGS:GZ nie będzie w 720p na PS3/360.

Dla mnie to jest obowiązkowe. ( 1080p)

Nie jestem w stanie pojąć czemu tak jest, ale to twoja preferencja i nic mi do tego. Dziwię się jednak, bo ta wartość sama w sobie nic nie mówi. 1080p bez dobrych assetów, oświetlenia czy efektów będzie wyglądać gorzej niż 720p oparte na dobrej technologii. IQ nie będzie tak dobre, ale całą resztą można nadrobić. W drugą stronę to nie działa, bo tragicznie wyglądającej gry nie uratuje jakość obrazu wynikająca z natywnej rozdzielczości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć czemu tak jest, ale to twoja preferencja i nic mi do tego. Dziwię się jednak, bo ta wartość sama w sobie nic nie mówi. 1080p bez dobrych assetów, oświetlenia czy efektów będzie wyglądać gorzej niż 720p oparte na dobrej technologii. IQ nie będzie tak dobre, ale całą resztą można nadrobić. W drugą stronę to nie działa, bo tragicznie wyglądającej gry nie uratuje jakość obrazu wynikająca z natywnej rozdzielczości.

O ile stabilne 30 FPS wystarczy mi zawsze i wszędzie, tak w przypadku nowej generacji nowa jakość grafiki + 1080p jest dla mnie obowiązkowe, zwłaszcza w sytuacji gdy model rozgrywki, wielkość świata ( mam na myśli multiplatformy ) jest taki sam. Mogę wybaczyć 900p w Battlefieldzie 4, bo doszedł tryb dla 64 graczy, mogę zrozumieć w DR3, gdzie świat jest ogromny, launch games, ale multiplatformy ? To już jest przesada. Można mówić że to np. szybki port. Ja to rozumiem, ale nie akceptuję. Za dużo narzekań na starą generację się nasłuchałem by teraz to puścić mimo uszu.

Skąd założenie, że w ogóle biorę pod uwagę 1080p bez dobrych assetów czy nowej technologii ? To byłaby hipokryzja.

co do rozdziałek gier - nie mam pojęcia, jeśli chodzi o multiplatformy to nic cross genowego nie ograłem.

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa jakość grafiki + 1080p

Tylko, że to nie są rzeczy, które nie mogą istnieć bez siebie. Wczesne gry na PS3 były w 1080p. Jednak w miarę lepszego opanowania sprzętu twórcy woleli dodawać więcej efektów niż trzymać się natywnego FullHD. Dlatego taki Ridge Racer 7 wygląda gorzej niż Unbounded pomimo tego, że ten drugi jest na konsolach w subHD. Dlatego też NBA 2K8 na PS3 pomimo 1080p wygląda gorzej niż 2K13 w 720p, GT5 Prologue w 1080p niż GT6 w 1440x1080, a Tekken 5: DR w 1080p niż TTT2 chyba w subHD.

To nie jest tak, że jeśli coś jest pod natywnym Full HD to od razu będzie wyglądać do bani. Jest jakiś powód, dla którego zdecydowano się obniżyć rozdzielczość. Do tego dużo zależy od formuły skalowania obrazu. Początkowe gry na X1 miały nałożony ten wyostrzający filtr, który psuł jakość obrazu bardziej niż wynikało to z samego faktu skalowania. Jednak RYSE, które korzysta z wewnętrznej technologii Crytek, ma wzorowe IQ pomimo tego, że jest w 1080p [edit: typo] 900p.

Jasne, że najlepiej byłoby mieć 1080p, 60FPS i jeszcze na dodatek Physx, teselację, megatextures, 4xSSAA, ale to nie jest możliwe na sprzęcie za 2k z 7850 i kiepskim laptopowym CPU na pokładzie. Come on.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro - obniżając rozdzielczość/framerate i dodając nowe efekty graficzne, skalując itp. faktycznie osiąga się lepsze dla oka rezultaty, ale moim zdaniem takie zachowanie to powinna być pieśń przeszłości. Past geny są ewidetnie za słabe na 1080p co pokazuje przykład GT.

Nigdzie nie pisałem że Full HD musi oznaczać wygląd do bani.

Nie pamiętam dokładnie ale RYSE jest chyba w 900p, ale jest grą day1 i sporo się dzieje na ekranie, więc to mogę zrozumieć. Imo obok Killzone najlepsza technicznie gra.

Nigdzie nie pisałem też o tesalacji, megatexturach. Na ten moment devi szarpią się by to co już było podnieść na wyższy poziom więc ciężko wyrokować jaki postęp faktycznie będzie miał miejsce ( trzymam kciuki że jak największy ). Już nawet nie chcę sobie przypominać, jak kiedyś pisałem że dzięki 8 GB RAM skończą się korytarze i loadingi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MeSSer

ale też Ryse to gra zalana betonem - interaktywność ogranicza się tam jedynie do zbijania waz i garnków.

Generalnie od momentu porzucenia PC na rzecz konsol w 2004 jestem techniczno-technologicznym ignorantem i zawsze liczy dla mnie się efekt jaki widzę na ekranie. To, że poszczególne elementy zostały uzyskane poprzez zastosowanie programistycznych sztuczek (bodajże Gran Turismo 3 miało przygotowany zestaw tekstur, które służyły za odbicia w karoserii) nie ma dla mnie absolutnego znaczenia. Gra ma wyglądać ładnie.

No i też zapytam mądrzejszych od siebie - czy w przyszłości mityczna chmura nie mogłaby zostać zaprzęgnięta do uzyskania takich rzeczy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moim zdaniem takie zachowanie to powinna być pieśń przeszłości

Gosh. Już pisałem, że to nie jest takie proste. Developerzy zawsze będą chcieli, żeby ich gra wyglądała lepiej i wolą obniżyć rozdzielczość, żeby to osiągnąć. Robienie gier na konsole ZAWSZE było sztuką oszustwa i ukrycia niedostatków. To się nie zmienia wraz ze zmianą cyklu.

Na ten moment devi szarpią się by to co już było podnieść na wyższy poziom więc ciężko wyrokować jaki postęp faktycznie będzie miał miejsce

Tytuły startowe powstające na dziesięć tysięcy różnych systemów.

czy w przyszłości mityczna chmura nie mogłaby zostać zaprzęgnięta do uzyskania takich rzeczy?

Huh. To jest z kolei interesujące i sam chciałbym to wiedzieć. ;p

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i też zapytam mądrzejszych od siebie - czy w przyszłości mityczna chmura nie mogłaby zostać zaprzęgnięta do uzyskania takich rzeczy?

Teoretycznie tak, tylko trzeba wziąć pod uwagę ping. Tutaj testowali na Ethernet (czyli jak rozumiem 100/100) i WiFi (54?) i widać było lekkie opóźnienie. W przypadku farmy w innym kraju lag byłby dużo większy. Więc raczej nie pochodnia a np. cykl dobowy, gdzie zmiany oświetlenia są wolniejsze. A to na iPadzie to były w ogóle streaming gry, jak OnLive czy GaiKai/PS Now.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trofea z InFamous. Bez spoilerów. Sporo aktywności pobocznych, blast shardy (meh), Liczyłem po cichu na jakiś mały spoilerek dotyczący nowych źródeł mocy, ale przynajmniej potwierdzono, że będą co najmniej 3 ("Hat Trick"). Do tego opis jest sformułowany tak, że to wcale nie muszą być jedyne 3 moce. Get hype.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze recki TF już są - 9/10 i 82/100. Podobno są dropy i teraing.

Edit - z tych recenzji które przeczytałem, aspekty techniczne dają nieco w kość ale sama gra jest wspaniała. W sumie to było do przewidzenia.

@Farmah - dobry ten filmik od Nvidii. Taką Chmurę mogę zrozumieć.

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno są dropy i teraing.

Tylko gdy jest kilka Titanów na ekranie. Basically. Fix this szit Guerilla.

Tak czy inaczej framerate to nie jest coś, czego się nie da naprawić po premierze. Choć wywracam oczami jak czytam Giesa piszącego, że framedropy nie czynią gry niegrywalną, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu właśnie za framerate zbeształ Shadow Fall kompromitując się "piątką". W dodatku jeśli rzeczywiście w Last Titan Standing są pojedyncze cyferki to faktycznie jest to niegrywalne.

Tak czy inaczej gratulacje dla Respawnu, bo "dostarczyli". To zresztą chyba najważniejsza gra, która w tym roku się pojawi na nowych konsolach i dobrze by było, gdyby jej się udało. To samo z ruszeniem X1. Doom&gloom o "śmierci konsol" zaczyna być irytujący i fajnie by było, gdyby TF pomógł X1.

EDIT: Czy ktoś się w recenzjach doczytał czy jest tryb bez tytanów oraz możliwość customizacji sesji (np. poprzez wyłączenie ADS czy wyposażenie wszystkich w wyrzutnie rakiet)? Tytany i spowalnianie akcji przez konieczność przycelowania były imo najbardziej irytujące w becie. Nie licząc AI.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kilka Titanów jest na ekranie, grafika jest do bani

Grafika jest ciągle taka sama. Titanfall nie bawi się w dynamiczne rozdzielczości.

ale kiedy kilka Titanów jest w komputerze, parametry są doskonałe biggrin_prosty.gif

Titanfall jest jak na PCtową grę brzydki. Odpalałem betę w 2560x1440 i nie wyglądało to za gorąco. PC Elitist Crowd typu Total Biscuit też na to zwracają uwagę.

OT:

Podobają mi się te dwie reklamy (

, Destiny). Pewnie dlatego, że należę do ich targetu, czyli ludzi pozytywnie nakręconych na social media i pstrykających sobie #selfie w każdym możliwym miejscu. Also reklamy telewizyjne pół roku przed premierą. Sony naprawdę chce uczynić z Destiny swojego Titanfalla. Ekskluzywne DLC i bundle, wczesna beta, "Definitive Version". Jest tylko jeden szczegół. Destiny jest też na konsolach MS lol.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...