Skocz do zawartości

PS4, X-One, Wii-U


Polecane posty

Niestety, ale WiiU, Xbox 360 i PS3 wstrzymują postęp.

W to akurat nie wierzę. Współczesne silniki wspierają skalowanie do tego stopnia, że nowe gry dalej można odpalać na drewnianych PC. Problem z cross-genowym developingiem jest taki, że PS3, X360 i WiiU pochłaniają zasoby i każdą z tych 5-6 wersji trzeba dostosować. Ucierpiał na tym dalej zabugowany BF4 czy NBA 2K14. Zacząłem dzisiaj Thiefa na PS4 i tutaj też technologicznie jest w najlepszym wypadku "tak sobie". Regularnie spada framerate, tekstury się doczytują w cutscenkach na moich oczach, a przyglądanie się teksturom przywołuje wspomnienia (lól) z PS3. W tym samym czasie Outlast na tym samym UE3 działa w 1080p@60FPS i wygląda fantastycznie (choć nie jestem fanem zastosowanego ziarnistego filtru).

To, że wydawcy się szybko przesiadają na nowy sprzęt wynika z PCtowej architektury i tego, że multiplatformy na nowe konsole sprzedają się już lepiej niż na stare (bez FIFY może). Wycofuję się nawet ze swoich wcześniejszych słów o tym, że w Titanfalla najwięcej osób zagra na 360.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to akurat nie wierzę. Współczesne silniki wspierają skalowanie do tego stopnia, że nowe gry dalej można odpalać na drewnianych PC. Problem z cross-genowym developingiem jest taki, że PS3, X360 i WiiU pochłaniają zasoby i każdą z tych 5-6 wersji trzeba dostosować.

Zgadzam się, mówiąc o "wstrzymywaniu" nie miałem na myśli tylko technologi, ale na pewno ma ona znaczący wpływ. Gdyby taki Thief ominął Xboxa 360 i PS3 pewnie, choć nie na pewno problemów z chrupiącymi cutscenkami, teksturami by nie było. Im więcej platform, tym więcej problemów z optymalizacją, a pamiętać trzeba jak bardzo różnią się PS4 i X1 w stosunku do starszych konsol.

Wycofuję się nawet ze swoich wcześniejszych słów o tym, że w Titanfalla najwięcej osób zagra na 360.

Z tym Titanfallem na X360 to są jakieś jajca. Sam się zastanawiam, czy te "bajery" z późniejszą premierą są celowym zabiegiem, czy faktycznie są tak ogromne problemy z konwersją tej gry. Może się okazać, że będzie to produkt bardziej nie grywalny niż sam Bf4, a nie wiem czy da się niżej upaść.

@edit.

?

Edytowano przez Orchi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby taki Thief ominął Xboxa 360 i PS3 pewnie, choć nie na pewno problemów z chrupiącymi cutscenkami, teksturami by nie było.

Yup. Patrząc do tego na start w UK rezygnacja z wersji na PS3 i X360 nie odbiłaby się za bardzo na sprzedaży. Fascynująca rzecz, że siła zakupowa na 10 milionach konsol jest większa niż na 160.

czy faktycznie są tak ogromne problemy z konwersją tej gry

Port robi Bluepoint chyba. Lepiej się wybrać nie dało, bo to bogowie konwersji. TF na 360 prawdopodobnie będzie działał tak płynnie jak CoDy na PS360, czyli w wysokich pięćdziesiątkach. Może Last Titan Standing będzie ograniczony do 3v3.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yup. Patrząc do tego na start w UK rezygnacja z wersji na PS3 i X360 nie odbiłaby się za bardzo na sprzedaży. Fascynująca rzecz, że siła zakupowa na 10 milionach konsol jest większa niż na 160.

A teraz wyjaśnij mi skąd Ty wziąłeś liczbę 160mln PS360 na rynku.

Edytowano przez Rudyrydz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Thiefa przez pryzmat choćby takiego Trueachievements. 1,16 k graczy odpaliło go na 360, przy 4,3 k na X1. Jaka jest baza posiadaczy 360 a jaka X1. Wiadomo, że nie są to jakieś bardzo szczegółowe charakterystyki, ale jednak jakiś obraz te dane przedstawiają. Najzwyczajniej w świecie taka zabawia się chyba nie opłaca, czyste marnotrawienie zasobów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS3. X360. Kilka miesięcy temu. Jasne, że nie każda konsola jest aktywna i pomijam tych co mają wszystko (Oui c'est moi), ale tak samo niedoszacowałem X1 i pominąłem posiadaczy obu urządzeń. Consoles sold~ vs consoles sold~. Nawet jeśli posiadacze 1/4 "peestrójek" i "trzystasześćdziesiątek" kupują gry to kupują ich mniej niż posiadacze 10 milionów konsol.

@Orchi

PSN Profiles. Z tego portalu też nie korzysta jakaś wielka grupa, ale różnica jest ogromna.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o fiasko ogólne, a nie graficzne, bo ona i tak będzie na wysokim poziomie. Nawet jeśli nie wyciśnie wszystkiego z PS4/ONE. Miasto wygląda na fantastycznie odwzorowane i szczegółowo zaprojektowane. Fabuła zapowiada się na taką, co może zmiażdżyć wiele kinowych hitów. Nie rozmawiajmy tylko o grafice ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sytuacja. Albo Microsoft w momencie zabicia Xboxa (1) wiedział co robi, albo gracze są tak po prostu nastawieni (przynajmniej w sporej większości) że w momencie premiery nowej generacji stare konsole dla nich umierają. Teraz rzeczywiście może być tak, że TF XBONE > TF X360.

Co do Watch_Dogs - Nie sądzę, żeby była z tego taka klapa. Graficznie jest to GTA V (ew. GTAV z boostem), fabuła to sztampa do bólu, ale bogactwo mechanizmów, mnogość minigierek to coś, co może dać tej grze kopa. Nawet jeśli ten cyfrowy berek wygląda głupawo, to może być dobry tytuł do niezobowiązującego 'screwing around' z jazdą samochodem, strzelaniem, skradaniem i hakowaniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak naprawdę nie wiadomo(przynajmniej ja nie wiem, może były jakieś materiały) co będzie można robić w świecie W_D poza misjami głównymi. W GTA V był stosowny filmik i było wiadomo. Tutaj? Na razie nic, a gra na PS4 prezentuje się imo gorzej niż GTA V w ogólnym rozrachunku. Nie wiem dlaczego Ubi zrobiło taki manewr, że zamiast poprawić to popsuło grę. Przecież to nie wygląda tak jak gra się prezentowała na PS4 przy meetingu Sony 2013. sad_prosty.gif Jest strasznie sterylnie i czysto. :/

Edytowano przez Rudyrydz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym tytule grafika miała duże znaczenie. Kiedy 2 lata temu Ubi pokazało WD na E3, wszyscy się zachwycali. Piękna grafika i miasto w którym można zrobić dosłownie wszystko było siłą napędową tej gry. Pamiętam, że ludzie, którzy widzieli tą grę w akcji, krytykowali ją za słabe i powtarzalne misje. Ile w tym prawdy nie wiem, ale jeśli to prawda, to ta gra traci w tym momencie swoje atuty. Byłem strasznie nakręcony na WD, miała to być jedna z pierwszych moich gier na X1, ale obawiam się o to co otrzymamy w maju będzie dużym niewypałem.

Wracając jeszcze do tego nieszczęsnego trailera. Gra tak jak piszecie wygląda gorzej niż GTA V, które też za ideał nie uchodzi. Nie wierzę, że do tak ważnego trailera, ogłaszającego nową datę premiery wrzucili materiały z PS3/360 "mając w zanadrzu kilka razy lepszą grafikę na PS4/X1". Wniosek taki, że gra na PS3/360 będzie wyglądać tak samo słabo lub jeszcze gorzej.

Do tego gadka, że prace nad wersją na WiiU zaczną się na dobre, po premierze 27.05. Ciekawe czy do końca 2014 się wyrobią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś słusznie zauważył na NeoGAFku, Second Son wygląd tak, jak wyglądało Watch Dogs w pierwszym gameplayu.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=780350 - Gify i filmy z Seattle nocą.

Najważniejsze, żeby WD oferowało różnorodne misje fabularne i dużo ciekawych misji pobocznych. Wtedy brak uber grafiki jakoś się przeboleje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woah. Ale trzeba wziąć poprawkę na to, że SS jest tylko na nextgen i tylko na jeden (i to na ten mocniejszy).

Zresztą SS wygląda w cut-scencach prawie tak dobrze, jak W_D na prerenderowanych.

EDIT DOWN:

A ten HUD to nie jest czasem place holder?

Edytowano przez Sergi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi się nie podoba w SS to HUD. Wielki i do tego statyczny. Powtarzałem ostatnio pierwsze inFamous i tam mapa, pasek mocy oraz inne elementy pojawiające się na ekranie były czyściutkie. Wizualnie to jednak jest cudo. Pomyśleć, że rok temu przy pierwszej zapowiedzi krzyczano, że to przecież jest tylko render. Teraz gra w ruchu wygląda lepiej. ;p

W ogóle gry Sony na PS4 zaliczają regularny upgrade względem pierwszych pokazów. KZSF, Second Son, Order co najmniej wyrównał poziom in-engine renderu przy zapowiedzi. Podejrzewam, że i DriveClub będzie wyglądał dużo lepiej niż na PS Meeting, jeśli już kilka miesięcy temu prezentował się tak. Nieźle jak na low/mid-endowy PC.

@Up:

Nie mam pojęcia. Nie oglądałem żadnych gameplayów z wczoraj, bo mam delikatny blackout i toleruję tylko gify. Fajnie by było, gdyby chociaż można było go jakoś dostosować, jeśli chodzi o wielkość czy wyświetlane elementy.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy może jednak z osądami do maja, bo aż nie chce mi się wierzyć, że spaprali grafikę w trakcie produkcji. Design tego miasta jest zachwycający, więc dopełnieniem powinny być zadowalające parametry techniczne.

Z misji pobocznych znamy chociażby wyłapywanie potencjalnych zabójców na gorącym uczynku. Potem jest pościg pieszo, bądź samochodem. Pamiętam jeszcze taką śmieszną drobnostkę jak włamywanie się do komputerów w mieszkaniach w celu pozyskania hasła do konta bankowego. Widziałem dwie scenki temu towarzyszące. Faceta tańczącego w salonie i pusty pokój wypełniony płaczem dziecka :P Coś czuję, że gra może obfitować w smaczki i tony szczegółów.

@Sergi

Znasz już całą fabułę, wszystkie motywy oraz bohaterów, że uznałeś WD za sztampę? Nawet ta cała idea skomputeryzowanego świata, bez prywatności jest czymś intrygujący. To co my wiemy o fabule to: facet stracił córkę, zbratał się z jakimś ruchem oporu przeciwko bandytom i próbuje rozgromić alfonsów na ogromną skalę. Może być ciekawie, szczególnie, że to tylko zalążek tego co zobaczymy w rzeczywistości.

Jeśli nie wyrobią się w 2014, to musieliby chyba wydać trzy ekskluzywne DLC, żeby gra dobiła na Wii U do 10 000.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie beka jak po wydaniu gry na wszystko poza WiiU wyjdzie dopakowane GTA V na PS4/XO i porzucą wersję WiiU bo za duże straty skoro gra i tak się nie sprzeda. Jestem bardzo ciekaw jak WD będzie wyglądać na PC, czy gra chociaż trochę zbliży się do prezentacji z E3 2012 chociaż patrząc na FC3 to chyba nie ma na to co liczyć, a szkoda. sad_prosty.gif Życzę Ubi wszystkiego najgorszego.

A ludzie dalej kupują Asasyny. :/

Edytowano przez Rudyrydz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz już całą fabułę, wszystkie motywy oraz bohaterów, że uznałeś WD za sztampę?

A Ty znasz całą, że wiesz, że to nie sztampa?

Z trailera wynika że to super ograny motyw. Zabili mu córkę, ale nie wiedzieli z kim zadzierają. On staje przeciwko organizacji, dowiaduje się że "TO JEST DUŻO WIĘKSZE", dołącza do ruchu oporu itd. Było już w Systemie czy Szklanej Pułapce 4. Skomputeryzowane Chicago to nie fabuła, tylko świat przedstawiony. To zresztą też już było. Brazil, 1984 czy Remember Me. Przy czym Remember Me miało jeszcze bardziej fantastyczne pomysły.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadzasz RudyRydzu, nawet bardzo. Liczy się tylko grafika i parametry techniczne, więc krótkim fragmencie, który wydaje się być gorszy niż to co było wcześniej, nienawidzisz już jakiejś firmy? Nienawiść to chyba trochę zbyt daleko idąca emocja. Szczególnie w stosunku do tak solidnej firmy. Najpierw genialny Rayman Legends, potem udany Splinter Cell, ostatnio fantastyczny Assasin's Creed 4. Dodatkowo bardzo ciekawe perspektywy. Inwestycje w fizykę (Tom Clancy), ciekawy model ściganki (The Crew). To chyba prędzej powinieneś nienawidzić EA, bo wydaje na rynek niegrywalną grę (niegrywalny tytuł a niesatysfakconujące parametry). Lub Activision za wydawanie samych kotletów. Może Microsoft za pruby wciskania graczom utopijnej wersji branży gier?

@Sergi

1) Niewiadomo, czy to będzie jedyny wątek. 2) Klisza "to był tylko wierzchołek góry lodowej" jest jak na razie tylko w Twojej głowie 3) świat będzie ciekawy, szczególnie, że to kopia wizji Snowdena. Schematy są niestety (albo stety) w prawie każdym filmie sensacyjnym, ale ten tu wygląda mi na intrygujący. Zwróć uwagę chociażby na to, że ten film nie przesadza jak chodzi o futurystykę. Najczęściej filmy o tragicznej przyszłości naszej cywilizacji idą 100 lat do przodu, pokazując nam, np Ziemię gdzie walutą jest czas (lol), albo Ziemię, z której zostały już tylko dwie kolonie oraz tunel idący przez środek globu (megalol).Ta fabuła jest bardziej stonowana, jednocześnie pokazując ciekawy świat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Ale ten będzie główny - walka głównego bohatera z gabinetem cieni. Reszta będzie tylko wypełniaczami, żeby ciągle nie hakować bez celu tego dużego świata.

2) Obejrzyj sobie filmiki, w jednym pada stwierdzenie że "nie wiesz, z kim zadzierasz" czy coś w tym stylu. Poza tym widać, jak policja zgarnia tego handlarza, gdyby to było tylko to, i na tym byłby koniec organizacji, to nie pokazaliby go w trailerze.

3) "Hakerzy" też nie lecieli w SF. Wykorzystali współczesny wówczas setting, żeby pokazać podobną koncepcję. A rok był 1995.

EDIT: Aha, bo teraz sobie pomyślisz, że nienawidzę Ubi i uważam W_D za shit. Nie, W_D to jeden z najciekawszych tytułów, jakie Ubi stworzyło od lat i czekam z niecierpliwością na ten tytuł.

@NienawiśćDoUbi

>Bandyckie DRMy

>Opóźniane premiery

>DLC z zakończeniem

>Dojenie marki do bólu

rustlemania+29+cena+vs+the+rock+quot+2+quot+it+was+build+_68dd68a9fb3de47f18d63f8b6bd59466.jpg

Edytowano przez Sergi
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza jakość (uwaga: wielki, ważący 50MB GIF). Dalej mam nadzieję, że wersja na PS360WiiU. Wtedy byłoby nieźle, bo wygląda to jak GTAV z trochę gorszym oświetleniem.

Zaraz zresztą Ubisoft wskakuje na Twitcha z Watch_Dogs i będą odpowiadać na pytania. Ponoć pracownicy Ubi Montreal są przerażeni reakcją Internetu.

EDIT: Oni nawet streama nie potrafią ogarnąć lol.

EDIT2: Aaaand out. Please understand.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luke

Ty chyba nie ogarniasz prostych rzeczy. Tak samo nienawidzę EA jak i Ubi, aczkolwiek Ubi jeszcze co jakiś czas wypuszcza coś dobrego, EA chyba tylko Fifę z dobrych gier.

Kolejna rzecz to najpierw pokazuje grę na PS4, która prezentuje się świetnie, a potem to co wczoraj co wygląda jak gra z poprzedniej generacji, a czasem i PS2. Serio? W dodatku pokazuje jakieś podrasowane gameplaye, które potem nie są odzwierciedlane w pełnym produkcie. O ile przy FC3 nie ma takich widocznych różnic(gra się prezentuje świetnie) tak przy WD są OGROMNE.

Nie toleruje takich praktyk i nie kupię ich żadnej gry przez długi, długi czas. Muszą wydać coś naprawdę świetnego abym sięgnął do portfela. To samo tyczy się EA i Activision.

A AC4 wcale nie jest takie fantastyczne, sztampowe misje, śledzenie/podsłuchiwane zwalone do bólu, nudne misje, irytujący parkour(postać nie wskakuje tam gdzie wskazujemy), wskakuje na ściany bez powodu i masa innych irytujących rzeczy.

Edytowano przez Rudyrydz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie masz DLC z zakończeniem? I nie, nie pomyślę, że ich nienawidzisz, bo tego nie powiedziałeś. Tylko wytykasz błędy. A fabułę zobaczymy w maju.

Ten stream to tragedia przez zwalone audio. Nie da się słuchać.

Taaa, PS2... chyba żadnej firmy nie lubisz. Nintendo też nienawidzisz. Z Assasynem masz trochę racji, ale ja odbieram go jako całość. Przygodę. Dobrą narrację, świetne zakończenie. A misje wcale takie nudne nie były. Tylko to skradanie czasem upierdliwe. Anyway, grafika nie jest tak ważna żeby przez jej gorszy poziom niż wcześniej oczekiwano, obrazić się (lol) na firmę, która w tym roku miała nie przerwany lineup super solidnych gier.

Edytowano przez Luke20
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Chyba już poprawili, bo teraz słucha się całkiem przyjemnie.

@Rudyrydz

Rozumiem o co chodzi Luke'owi. Używasz słowa "nienawidzę", to jest chyba lekka przesada, choć co Ci w duszy gra określić nie mogę :) Nie zgodzę się jednak odnośnie Ubi. Tak jak Luke napisał, Rayman był bardzo przyzwoitą grą, Splintera też wyciągnęli z dołka, bo Blacklist był zdecydowanie lepszy od swojego poprzednika. AC4 będę bronił pazurami. Jako Assassyn ta gra była słaba fabularnie, ale był to świetny tytuł, a na PS4/X1 jest jeszcze lepiej. Jedyna wtopa to WD, które przełożyli na ten rok. Cały czas mam nadzieję, tak jak lubro, że to jednak jest grafika z PS3/360, cały czas się łudzę....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na pytanie o oprawę: "Gramy w grę codziennie i wygląda to dobrze. Dziennikarze są zadowoleni. Nie wiemy skąd się biorą narzekania."

Cała reszta też jest maksymalnie kontrolowana i bezpieczna. Wysiadam.

EDIT: Also streamuję Thiefa.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...