Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Euro Truck Simulator (seria)

Polecane posty

Patch 1.3.0 gotowy do pobrania smile_prosty.gifhttp://www.eurotruck....com/update.php

A co nowego? Między innymi licencjonowane Volvo i Iveco, możliwość zmiany nazwy i loga firmy (szkoda, że nadal nie można zmienić centrali), retarder (manualny lub automatyczny), poprawiono odległości w Wielkiej Brytanii (świetnie, bo to mnie bardzo irytowało.. Czas jakby szybciej płynął, albo odległość do celu była większa niż powinna - w każdym razie coś mi tam nie grało od początku). Ponadto poprawiono rozmycie ekranu w kabinie podczas deszczu i standardowo wprowadzono jakieś poprawki na mapie.. Cały change log można znaleźć tutaj: http://blog.scssoft....-update-13.html

[EDIT] Steamowa wersja jeszcze nie jest zaktualizowana (to tak zanim ktoś by zaczął się niecierpliwić ^^)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąć moda do przełożeń (alltrucktransmissions z paczki modów którą kiedyś linkowałem), otworzyć tego moda jakimś WinRARem, edytować przełożenia dla danej skrzyni notatnikiem. Standardowych tam nie ma (12), ani nie są kompatybilne z retarderem ostatnio dodanym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info dla używających modów: SCS Software opublikowało wczoraj poprawkę do ostatniej aktualizacji, czyli patcha 1.3.1. Z tego, co piszą na blogu powinien pomóc, jeśli macie problemy z załadowaniem gry po instalacji łatki 1.3. Więcej pod tym adresem: http://blog.scssoft.com/2013/02/trying-to-help-broken-mods-update-131.html

Swoją drogą według mnie to bardzo pozytywne zachowanie z ich strony. W końcu każdy używa modów na własną odpowiedzialność i twórcy nie mają obowiązku przejmować się skutkami. Miło jednak, że chłopaki z SCS przynajmniej spróbowali pomóc :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że grając na modach, po ich usunięciu i wczytaniu gry, może nas wywalić do pulpitu. Dotyczy to głównie modów na intery i modów RealLogos. Sam tego modu nie instalowałem, bo nie ma w nim nic, co byłoby mi do szczęścia potrzebne. Jeżdżę na drugim zapisie Volvo, ze zmienionym interem i po wgraniu patcha wywaliło mi do pulpitu. Musiałem odinstalować grę, zainstalować ponownie aplikując poprzedniego patcha.

Podobno, może on też cofnąć nam Poziom doświadczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem jak to się objawia, bo sam modów nie używam.. Zobaczyłem ten wpis na blogu SCS i pomyślałem, że komuś może się przydać. Trzeba się uzbroić w cierpliwość. To spora aktualizacja i nic dziwnego, że mody mogą nie chcieć z nią współpracować, w końcu nie pod tą wersję były tworzone :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąć moda do przełożeń (alltrucktransmissions z paczki modów którą kiedyś linkowałem), otworzyć tego moda jakimś WinRARem, edytować przełożenia dla danej skrzyni notatnikiem. Standardowych tam nie ma (12), ani nie są kompatybilne z retarderem ostatnio dodanym.

A faktycznie jest. Tego moda akurat nie wgrywałem. Będzie trzeba potestować. Bo na Realistic Physics Mod te przełożenia to jakaś tragedia miejscami. Przykładowo w Volvo na 12 biegu przy 80 km/h obroty są tylko nieco wyższe niż 500.

I z tego co panowie piszecie to wynika, że ten nowy patch sporo zamieszał w grze, niekoniecznie na korzyść. Mówię oczywiście o solidnie pomodowanych wersjach. Ja tam się wstrzymuję z instalacją. I tak czekam głównie na to całe rozszerzenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada teraz mi coś skrobnąć na temat wrażeń z Euro Truck Simulator 2, ponieważ od kilku dni stałem się właścicielem tej jakże grywalnej pozycji.

Po rozfoliowaniu pudełka od razu przystąpiłem do przypisania klucza do Steama. Oczywiście z pozytywnym skutkiem. Był to również sygnał dla mnie, aby po wielu miesiącach posuchy wyciągnąć z szafy kierownicę Logitech Driving Force GT w celu ponownego jej "przepytania". Po podpięciu i skonfigurowaniu wszystkiego oraz pierwszej jeździe stwierdzam, że sterowanie ciągnikiem na kierownicy z 900 stopniami obrotu to czysta bajka. Bajeczka. A wspomaganie kierownicy chodzi tak leciutko, że człowiek aż nie chce wypuszczać kółeczka z rąk.

Dopiero porobiłem kilka kursów pomiędzy Szczecinem, Poznaniem, a Berlinem i muszę stwierdzić jedną rzecz: radio w tej grze po prostu WYMIATA. Jak się przekracza granicę w Kołbaskowie i wjeżdża na DDR-owską A11, a w tle przygrywa sobie wcześniej zapuszczone Radio Złote Przeboje, w którym dodatkowo leci jeden z naszych ulubionych kawałków, to można tak się wczuć pomykając "autobahną", że... tego się chyba nie da opisać słowami. To trzeba przeżyć.

Jak na pierwsze kilka godzin kontaktu z grą, to muszę stwierdzić, że jestem zachwycony. Bardzo podobają mi się widoki z kokpitu i szczegółowe, wręcz pedantyczne odwzorowanie takich detali, jak chociażby włącznik świateł, który w postaci pokrętła, tak jak w rzeczywistości przekręca się wraz z kolejnym włączaniem świateł pozycyjnych i mijania. To tylko przykład jednego ze smaczków, których w Euro Truck Simulator 2 jest całe mnóstwo. A już mistrzostwem świata była sytuacja na drodze, gdzie podczas włączania się do ruchu z drogi podporządkowanej, na skrzyżowaniu samochód osobowy jadący drogą główną i widzący mnie próbującego na nią wjechać tym długim kolosem po prostu przyhamował i mrugnął światłami, abym spokojnie wjechał na skrzyżowanie! Z czymś takim nie spotkałem się jeszcze w żadnej grze komputerowej. Nigdy. Brawa dla czeskiego developera za bardzo rzetelne podejście od sprawy i dążenie do stworzenia produktu doskonałego w swojej klasie.

Także 69 zł za te tysiące kilometrów dróg i "syndrom jeszcze jednego kursu" myślę, że jest bardzo uczciwą ceną.

A na koniec pytanie do generała. Co to jest ten retarder? On ma coś wspólnego z hamowaniem silnikiem? Jakieś urządzenie pod maską, czy coś w tym stylu?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up No niby powie, ale wiesz jak to z encyklopediami.. Przyłączam się do pytania Wuwu1978, bo sam nie wiem o co chodzi z tym urządzeniem :) Ustawiłem sobie w opcjach włączony automatyczny retarder, ale nie do końca wiem czy coś mi to daje. W opcjach sterowania z kolei zauważyłem nowe funkcje: zwiększ i zmiejsz siłę retardera (czy jakoś tak), tylko nie ma nigdzie klawisza, który by opdowiadał za włączenie retardera w wyniku czego.. nie wiem do czego to naprawdę służy. Kolego Arnoldo dopomóż :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam retarder przypisany pod kółko myszy (jeżdżę na myszce), a hamulec silnikowy po środkowy przycisk myszy, LPM jako gaz, PPM jako hamulec podstawowy.

Retarder to takie urządzenie podłączone do wału napędowego, które generuje opory, zwalniając pojazd w zależności od tego jak szybko jedzie. Stosowane przy zjazdach z górek, żeby nie przegrzewać i nie zużywać hamulców zwykłych. Hamulec silnikowy zależy od obrotów silnika (a przez to również przełożenia), i po tym jak dodali retarder, praktycznie przestałem go używać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasady działania to wam niestety panowie dokładnie nie wyjaśnię. Aż takim zaawansowanym mechanikiem to nie jestem :) Retarder to właściwie nic innego niż hamulec silnikowy. Tak w dużym uproszczeniu. Najczęściej działa to na zasadzie tłumienia wydechu. Są jeszcze inne rozwiązania (układy kompensacyjne się to zwie). Są też zwalniacze elektromagnetyczne (stosowane na wale napędowym). Działa to na zasadzie prądów wirowych. I jeszcze różnego typu zwalniacze hydrokinetyczne. Przeważnie w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Ten kto jeździ samochodem na kursie pewnie spotkał się z terminem "hamowanie silnikiem". Dokładnie o to samo chodzi w przypadku używania retardera. Samochód ciężarowy ma na tyle dużą masę, że zwykłe redukcje biegów i puszczony gaz nie wystarczają do w miarę dobrego wytracania prędkości. Zwłaszcza na zjazdach.Trzeba się posiłkować retarderem. Hamulcem górskim; góralem :) Także jeśli naciśniemy retarder to silnik zaczyna się dławić i hamuje nas o wiele wydajniej. W tej grze jest to zrobione naprawdę dobrze. Powiedziałbym nawet, że niemal idealnie oddaje rzeczywistość.

Jak wspomniałem wcześniej, nowego patcha nie testowałem, ale podejrzewam, że automatyczny znaczy działający przy włączonym tempomacie. Do tej pory tego nie było.

(...) i po tym jak dodali retarder, praktycznie przestałem go używać.

Dlaczego? co się dokładnie zmieniło w stosunku do dotychczasowego?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, to nic - po prostu retarder w grze ma dużo ładniejszy dźwięk, kilka stopni siły hamowania i znacznie wygodniej mi jest go używać (nie trzeba redukować biegów, jak podczas hamowania silnikiem). Pewnie w rzeczywistości taka jazda zjadła by baterie/przegrzała urządzenie, ale co tam. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjadła baterie? que?

Każde pracujące tego typu urządzenie wytwarza ciepło, ale bez przesady. Zresztą sądząc po dźwięku ten retarder z gry to hamulec silnikowy działający na zasadzie tłumienia wydechu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem? Tutaj masz jakiś filmik z tego (http://www.youtube.com/watch?v=emNcAfonXGU), brzmi jak retarder elektryczny, który chyba zużywa prąd, a nie go generuje (bo gdzie miałby ten prąd "pójść"?). Hamulca silnikowego nie ukradli, ale do istniejących maszyn można dokupić retarder wraz ze skrzynią biegów. I sądząc po dźwięku, jest to właśnie zwalniacz elektryczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ten z filmu brzmi inaczej niż z wersji 1.2.5 Poprzedni miał typowy odgłos hamowania silnikowego. Musiałbym potestować. Na razie tego nie robię, bo bywają problemy z modami, których używam.

Tak czy inaczej pytanie za 100 punktów. Czy jadąc samochodem, mając włączone nawiewy, radio, nawigację po 100 km wyczerpie się akumulator?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo jest alternator, który generuje więcej prądu niż jest tam zużywane. Ale taki zwalniacz z pewnością trochę ciągnie - czy przy intensywnym użytkowaniu jest to więcej niż moc generowana przez alternator, tego nie wiem, bo znam się tylko jako tako na samolotach. smile_prosty.gif

EDIT: A ten z filmu ma inny odgłos, bo jest to niezależne urządzenie, dodane w 1.3. Normalny hamulec silnikowy jest również dostępny.

EDIT2: Wczoraj jeszcze potestowałem automatyczne ustawienia obu zwalniaczy - działa to tak, że wspomaga hamulec podstawowy, więc może być dobre do hamowania awaryjnego, ale do normalnej jazdy lepiej używać manualnych ustawień.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej nikt nie zamontuje w pojeździe urządzenia, które zużywa więcej energii niż pojazd jest w stanie wyprodukować. :) Też nie wiem dokładnie jak to działa, ale tak na logikę :) Np. 200 tonowe wozidła w kamieniołomach do napędu używają tych samych elektrycznych silników, co do hamowania. Przy spowalnianiu występuje przestawienie biegunowości. Podejrzewam, że w zwykłych ciągnikach może to działać bardzo podobnie.

Tak czy inaczej ja czekam na taki patch, który doda możliwość zakupu własnej naczepy i tandemów ciężarowych. I ciągniki specjalnego przeznaczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kolejne informacje o rozwoju ETS2 i pełną zapowiedź dodatku poszerzającego mapę nadal czekamy, ale w międzyczasie producenci gry ujawnili kolejne projekty nad którymi pracują.

Wszystko wskazuje na to że producenci wracają do korzeni i planują stworzyć "American Truck Simulator" wskazuje na to zarejestrowana domena o tej nazwie i oficjalny screen modelu amerykańskiego ciągnika.

Kolejna nowość to "Euro Coach Simulator" czyli ETS w trochę innej wersji, jak widać na screenach będziemy mieć możliwość zabierania pasażerów bezpośrednio z dworca, spodziewajmy się również innych bajerów.

Osobiście obydwie powyższe informacje bardzo mnie ucieszyły, amerykańskie trucki mają w sobie to "coś" nie wspominając już o podróży przez USA na nowym silniku. Symulator autokaru to bardzo ciekawy pomysł i z chęcią spróbowałbym czegoś innego niż przewożenia towarów. Podsumowując SCS ma spory potencjał a po ETS 2 możemy być o jakość obydwu gier spokojni.

A jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Poniżej linki do screenów i informacji o nowych grach:

http://blog.scssoft.com/2013/03/stuff-we-are-working-on-too.html

http://blog.scssoft.com/2013/03/stuff-we-are-working-on.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, mnie interesuje tylko symulator ciężarówek na amerykańskiej ziemi, z (mam nadzieję otwartym światem).

Zaprezentowany na screenie Peterbilt wygląda po prostu ślicznie, choć developerzy chyba zbytnio wzorowali się na oficjalnej stronie producenta: http://www.peterbilt.com/ ;) .

Oby tylko wyszła wersja na Xboxa 360, bo naprawdę na konsolach mamy pustkę, jeżeli chodzi o tę tematykę.

Tak, czy siak - czekamy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...