Skocz do zawartości

Euro Truck Simulator (seria)


Bethezer

Polecane posty

Multi w tego typu grze to tragiczny pomysł, co najwyżej akceptowalne mogło by być coś na wzór lokalnej kooperacji, w której stworzyłbyś grę i mógłbyś jeździć ze znajomymi.

Jeśli chciałbyś multi w formie masowej to musiałoby być to dobrze zaprojektowane i kontrolowane, a SCS nie jest jeszcze na tyle dużą firmą by dodać coś takiego do gry, tak by wszystko działało perfekcyjnie.

Naprawdę nie wiem jak można grać w tego moda na multi w celach innych niż rozrywka, bo to co się tam dzieje całkowicie zabija jakikolwiek realizm. Poza tym powiedzmy sobie szczerze nie każda gra musi mieć tryb multiplayer.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 271
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Nie wiem czy wiecie ale do ETS2 jest multi :P

Gram od 3 dni. Fajne nawet. Bany i kicki lecą co chwila (chociaż jak ja zaraportowalem barana który mnie zramował i zajechał przy 110km/h wysyłając mnie na drugi pas i rozwalając tira i cargo to akurat nikt nie zareagował...ani jednego admina nie było. A ja stracłem 300k PLN...)

AI jest wyłączone. Z tego co czytałem to dlatego że zbyt obciążało serwer i generalnie utrudniało ruch. Cóż, jak się jedzie x godzin i czasem może jednego gracza się spotka to raczej AI by się przydało xd. Ale patrząc co na serwerze się czasem dzieje w Rotterdamie i Europorcie...to AI by się tam wykrzaczyło :D

Jak na razie nie ma też zsynchronizowanych robót. Czyli że każdy ma własną listę z dostępnymi zleceniami i każdy widzi inne naczepy w firmach. Ale gdy jakiś gracz łyknie zamówienie to wtedy widać jego naczepę z jego zamówienia (generalnie wygląda to u nas ma monitorze tak że kolo łyka naczepę z kontenerem powiedzmy ale jak ją podczepi i rusza to wyłania się jego towar np koparki. "Wyłania" bo w firmach [oraz hotelach/mechanikach/garażach itd] są strefy z wyłączoną kolizją [czyli jak wjedziemy w typa to mamy ghist trucka i przenikamy przez niego :P])

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KafarPL

Ja bym jednak wolał dobrze przemyślane i regulowane multi, ale jak wspomniałem SCS nie ma obecnie odpowiednich środków by się tym zająć, a jeśli coś tam dłubią z trybem sieciowym to raczej już nie do ETS 2.

Dzisiaj jednak chciałem napisać o kolejnych screenach z "American Truck Simulator", informacje o tym projekcie pojawiają się tak rzadko, że każdy news jest objawieniem. Screeny prezentują się wybornie, oprócz Peterbilta jest także mocarny Kenworth i Volvo, ale SCS zaznacza że licencje mogą ulec zmianie. Co mi się bardzo podoba na tych screenach to podciągnięta grafika, głównie widać to w lepszych efektach środowiskowych (screen na wybrzeżu). Podoba mi się też screen przy warsztacie gdzie widać dodane postacie, może dzięki temu świat "ATS" będzie żywszy niż to co już widzieliśmy. Nie obraziłbym się gdyby dodano jakąś fajną historię, chociaż wiadomo że gra nadal będzie opierać się na jeździe i dostarczaniu towarów.

Poniżej link do screenów, mam jednak nadzieję że zanim powrócimy do Ameryki, studio wyda dodatek z autokarami, chciałbym wreszcie dla odmiany powozić pasażerów.

http://blog.scssoft.com/2014/08/meanwhile-across-ocean.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matiozo92

Wiem trochę uprościłem, bo oficjalnie rzeczywiście ma to być osobna produkcja, ale wiele elementów przeniosą pewnie z ETS 2.

@Kacperos111

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem, w mojej opinii "ECS" nawet jeśli w dużej części będzie podobny do "ETS 2" nadal może dostarczyć frajdy. Może spokojnie istnieć obok "OMSI" bo produkt SCS będzie się skupiał na autokarach, chociaż wiadomo że nie będzie takiego realizmu jak w niemieckiej produkcji.

Jak dla mnie "ECS" nie musi być w pełni nowym produktem, wystarczą mi autokary i przerobiona mechanika gry dla przewozów pasażerskich.

Powiem jednak szczerze, że ze wszystkich dotychczasowych produkcji studia, najchętniej zobaczyłbym zapowiedź "Extreme Trucker 3".

Póki co najbardziej czekam właśnie na "ATS", tak jak pewnie większość graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę Volvo na ostatnim screenie? Nawet nie wiedziałem, że Szwedzi robią dla Amerykanów ciągniki siodłowe. Tak, czy siak grafika prezentuje się pięknie. I ten wszechobecny i błyszczący chrom.

Żeby jeszcze tylko mapa była podobnego rozmachu, co w The Crew :) .

Jestem ciekaw, czy po premierze ta gra się przyjmie u samego źródła, czyli w Stanach Zjednoczonych. Euro Truck Simulator 2 znalazł swoją niszę, ale pewnie w większości wśród europejskich graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie cytuj poprzedzającego posta w całości. ~y 

Łe, widzę, że nie jesteś zbytnio obyty w świecie ciężarówek tongue_prosty.gif Volvo Trucks istnieje na rynku amerykańskim już od lat 90., kiedy to przejęli oni markę GMC, a w sumie ich początku sięgają nawet lat 80. Co do mapy, to nie ma co spodziewać się mapy pokroju The Crew, ale pewnie będą charakterystyczne klimaty dla danego regionu. I obstawiam, że z ATS będzie odwrotna sytuacja co do ETS2, że ATS będzie popularny w USA, ale w Europie dalej będzie dominować ETS2 tongue_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Odświeżam temat ze względu na informacje o nowym rozszerzeniu z krajami Skandynawskimi. Dotychczasowe screeny bardzo mi się podobają, szczególnie wyróżnienie ciekawych obiektów przy drogach, a także wcześniejsze z drogami biegnącymi przez charakterystyczne Skandynawskie krajobrazy.

To co zwróciło moją uwagę, to coś w rodzaju nowego terminala załadunkowego. Pamiętam jak grałem w "Scania Simulator" i tam terminale były bardzo zróżnicowane, tak samo często zaparkowanie naczepy było niezłym wyzwaniem. Niestety w "ETS 2", zróżnicowanie było niewielkie, nie mówiąc o braku jakiegokolwiek wyzwania przy parkowaniu. Liczę że w nowy rozszerzeniu, producenci wprowadzą trochę świeżości i większego realizmu, jeśli chodzi o odbiór i parkowanie ładunku.

Jestem również ciekaw, czy pojawi się wydanie pudełkowe, chociaż jeśli cena będzie taka jak "Ekspansja Wschód" to praktycznie nie robi różnicy kupowanie bezpośrednio na Steam.

A co wy myślicie o nowym rozszerzeniu, sam chciałbym już nabijać kilometry na amerykańskich autostradach, ale nowe rozszerzenia dla "ETS 2" przyjmuję z entuzjazmem, szczególnie czekam na nowego DAF-a, starszy model mnie nie porywa, ale ten nowy wygląda wspaniale!

Tak jeszcze wspomnę o tym rozszerzeniu z naczepami, sam je zakupiłem ale ciężko o jakiekolwiek wrażenia, bo to w końcu tylko nowe towary i wystarczy spojrzeć na screeny, szkoda jedynie że pojawiają się one rzadko (przynajmniej u mnie), no ale w końcu to miały być ładunki specjalne.

Chodzi mi o to, że tak jak przewidywałem zaczęły się narzekania na cenę, ok rozumiem że te 4.50 Euro, to nie jest bardzo mała kwota, ale ceny na Steam są zachodnie, a przy zakupie kierowałem się zasadą wspierania producentów. Uważam jednak że nie ma co specjalnie narzekać na cenę, ponieważ jest ona w zasięgu każdego, a poza tym nikt do zakupu nie zmusza, dużo osób narzekało że są przecież mody, no ale w czym tu problem, jak ktoś chce to kupi, jak ktoś nie chce to wgra sobie różne mody i po kłopocie.

Brutalna prawda jest taka, że jeśli SCS chciałoby iść w stronę zaawansowanego symulatora, to podobnych płatnych rozszerzeń pojawiło by się o wiele więcej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
ale za przejechanie dystansu takiego jak z Pragi na biegun polarny 4,5k km

Jechałeś ten dystans czy tylko znalazłeś info o tym? Ja czasem mam dość na trasach 1k kilometrów. Wiem, że może zapisać, itd, ale taka trasa to i tak długo pewnie zajmuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam w ETS przeszkadza w zasadzie to że oprócz jazdy nie ma tam nic do roboty :P. Za każdym razem instalnę grę, odpalę profil, zrobię z 5-10 kursów i usuwam grę. Niestety ale nuda skutecznie zabija tą produkcję.

Dlatego też zainstalowałem tego multi moda - zawsze to jakieś inne doświadczenie, szczególnie jak coś się zbuguje i są lewitujące tiry albo jak ktoś cię pierdzielnie na autostradzie jadąc ponad setkę i niszczy ci całego tira oraz ładunek..i jesteś -300 w plecy. Tja...po miesiącu wywaliłem moda xd

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż mogliby rozbudować logistykę

W planach mają dodać możliwość posiadania własnej naczepy, więc coś się może w tej kwestii zmieni.

dodać ponadgabarytowe ładunki

Masz High Power Cargo DLC, a jak nie, to zawsze możesz wgrać sobie moda na takie ładunki. Nic nie poradzisz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dodanie ładunków ponadgabarytowych wymagałoby zbyt dużej ingerencji w strukturę gry, nawet jeśli mogłoby funkcjonować to najpewniej blokowalibyśmy się na elementach otoczeniach, albo AI wirtualnych kierowców zaczęło by wariować. Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie nowej odsłony poświęconej ciężarówkom, ale w innym ujęciu niż tradycyjne przewozy krajowe/międzynarodowe, przykładowo mielibyśmy serię wyzwań gdzie dostarczalibyśmy ładunki jako kurier lub dostawca jeżdżąc zwykłą ciężarówką ewentualnie busem, mogłyby też znaleźć się zadania związane z jazdą wywrotką w kopalni lub na placu budowy. Byłoby to całkiem ciekawe, chociaż moim największym marzeniem jest by SCS zapowiedziało "Extreme Trucker 3" bo ten odłam serii naprawdę był niepowtarzalny i przez to sprawił mi sporo frajdy, chociaż teraz niech lepiej pracują nad "ATS". :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Po bardzo dlugim czasie nieaktywnosci spowodowanej zlamaniem paru kosci w dlonii (nie moglem trzymac kierownicy) wrocilem "za kolko". Bylo pare aktualizacji, wiec mam pytanie.

Kiedy dostalem oferte kredytu troche sie zamyslilem. Z jednej strony pieniadze na start, ale z drugiej na takim poziomie ciezarowki raczej nie imponuja statystykami. Lepiej bedzie jesli bede wykonywal szybkie zlecenia, czy po prostu wziac ten kredyt i rozwinac firme? Obecnie z powodzeniem realizuje pierwszy sposob, bo zanim wystarczajaca ilosc ?uro na cos sensownego uzbieram, to pewnie 10+ poziom osiagne. Dodam, ze gram na modzie "Real economy".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whoah! Doczekaliśmy się w końcu konkretów na temat "American Truck Simulator", a przynajmniej zobaczyliśmy jak prezentuje się wczesna wersja gry, w ponad godzinnym zapisie rozgrywki. Pojawiło się dużo komentarzy że zbyt podobne do ETS 2 i że to w zasadzie coś jak mod, ale ja się z tym absolutnie nie zgadzam, dostajemy przecież całkowicie nowe zupełnie odmienne amerykańskie otoczenie, nowe ciężarówki, ładunki, ruch drogowy, infrastruktura jak dla mnie "ATS" spokojnie można określić jako całkowicie nową produkcję. Przyznam także, że o tyle jeśli publikowane wcześniej screeny podkręcały zainteresowanie, tak ujawniony gameplay wynosi hype na bardzo wysoki poziom, jestem autentycznie oczarowany bardzo dobry odwzorowaniem klimatu Kalifornii, chociaż na chwilę obecną za ciut za mało zróżnicowania i jakichś punktów charakterystycznych, trochę więcej życia by się przydało jakieś sytuacje na poboczu, przelatujące samoloty, no ale to dopiero alfa więc wybaczam. tongue_prosty.gif Bardzo mi się podoba także autentyzm i zróżnicowanie punktów z których odbieramy ładunki, tak samo realistyczny ruch drogowy jeśli chodzi o dobór pojazdów. Na chwilę obecną nie ma się do czego mocno przyczepiać (no ok ten słup na środku drogi "gryzie", tak jak fizyka naczep) bo to dopiero wczesna wersja. Widzę jednak, że prawdopodobnie na start będzie tylko Kalifornia, ale dawno temu pisałem w tym temacie że popieram to rozwiązanie, ze względu na lepszą jakość odwzorowania.

Jeśli chodzi o rzeczy których mi bardzo brakuje we wczesnej wersji to jest to kolej, w Europie nie jest to aż tak zauważalne, jednak w Stanach transport drogowy i kolejowy to dwie bezustannie przenikające się dziedziny, raz że kolej była w wielu miejscach pierwsza, więc szczególnie na mniejszych szlakach liczba przejazdów jest spora, a dwa że transport intermodalny ma największy udział w przewozach towarowych na amerykańskiej kolei. Dlatego z chęcią zobaczyłbym realistycznie odwzorowane amerykańskie przejazdy, gdzie będzie musieli czekać aż przejedzie liczący często sto lub więcej wagonów skład, tak samo z wielką przyjemnością odbierałbym lub dostarczał kontenery licznych terminali w okolicach Los Angeles, gdzie są one ładowane na wagony, później prowadziłbym ten skład w "Train Simulator" bo akurat okolice najludniejszego miasta Kaliforni są tam bardzo dobrze odwzorowane. biggrin_prosty.gif

Tutaj link do zapisu rozgrywki.

Podsumowując pierwszy gameplay z "ATS" wygląda dobrze i robi duże nadzieje, wcześniej będzie jeszcze mapa Skandynawii dla ETS 2, w tym nowy model Mercedesa.

Niestety najgorsze jest to, że tyle fajnych rzeczy, a niestety tak mało czasu by wszystko ograć. confused_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bardzo dlugim czasie nieaktywnosci spowodowanej zlamaniem paru kosci w dlonii (nie moglem trzymac kierownicy) wrocilem "za kolko". Bylo pare aktualizacji, wiec mam pytanie.

Kiedy dostalem oferte kredytu troche sie zamyslilem. Z jednej strony pieniadze na start, ale z drugiej na takim poziomie ciezarowki raczej nie imponuja statystykami. Lepiej bedzie jesli bede wykonywal szybkie zlecenia, czy po prostu wziac ten kredyt i rozwinac firme? Obecnie z powodzeniem realizuje pierwszy sposob, bo zanim wystarczajaca ilosc ?uro na cos sensownego uzbieram, to pewnie 10+ poziom osiagne. Dodam, ze gram na modzie "Real economy".

Moim zdaniem najlepiej kupić jakąś ciężarówke i zatrudnic kierowcę a samemu brać zlecenia i wbić ten 16-18 lvl kiedy są dostepne lepsze modele.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Przed wczoraj kupiłem na Steamie E.T.S.2 i powiem że było warto, dałem kilka modów na zmianie wyglądu naczep oraz różnorodność względem "npc-cowych" ciężarówek i jest git.

Póki co, oceniam grę na solidną 8-emkę. Grałem jakieś 1.5 gdz ale jest fajnie.

Jak grałem w demo nie miałem takiej ilości stłuczek jak teraz., przy pierwszej jeździe miałem trzy ale i tak zabawa jest przednia.

P.S Mógł by mi ktoś polecić mod na grafikę działający z najnowszą wersją gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Tylko przez dłuższy czas będzie w te grze brakowało wielu rzeczy, które zostały już zaimplementowane w ETSie 2.

Pomimo tego, że gra jeszcze nie miała swojej premiery, tylko jedynie pojawiła się wersja 0.9 na torrentach, to już są do niej mody, które już dodają nowe ciężarówki, a z czasem po premierze wyjdą mody zmieniające mapę, i znając życie prędzej moderzy zrobią całą mapę USA aniżeli SCS :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grać można było już wczoraj wieczorem. Rzecz jasna u mnie nie mogło się obyć bez problemów. A w zasadzie jednego. Gra przy przestawieniu opcji graficznych na wysokie wywalała się bez z błędem pliku exe.

Co pomogło? Ściągnięcie pirata i tam zmienienie opcji na wysokie, bo obie gry korzystały z jednego miejsca na zapis i pliku config. Takiego czegoś nie widziałem. No, ale oryginał śmiga na tych wysokich.

Pakiet startowy trochę ubogi, ale jest klimat, zwłaszcza jeśli puścimy odpowiednią muzę. Gra jak na razie lepiej zoptymalizowana niż ETS2. Niestety, podobnie jak wspomniany europejczyk, amerykaniec nie obejdzie się bez modów. Czekam na taki, który zmniejszy wysokość mandatów, bo 800$ za światła, czy 1400$ za stłuczkę, to przesada.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet startowy trochę ubogi, ale jest klimat, zwłaszcza jeśli puścimy odpowiednią muzę. Gra jak na razie lepiej zoptymalizowana niż ETS2. Niestety, podobnie jak wspomniany europejczyk, amerykaniec nie obejdzie się bez modów. Czekam na taki, który zmniejszy wysokość mandatów, bo 800$ za światła, czy 1400$ za stłuczkę, to przesada.

Toż to zakrawa o oszustwo :P. W pierwszym ETS faktycznie wyłączyłem mandaty bo przyznawane były automatycznie bez możliwości uniknięcia kary. W drugim już je zostawiłem, bo jak się jest ślepokiem takim jak ja i się nie widzi fotoradaru to trzeba bulić nie ma zmiłuj. Przynajmniej tak sobie to wymyśliłem na moją grę. A że wysokości mandatów są jakie są... cóż nikt nie każe świrować na drodze :).

Ostatnio miałem nieprzyjemną sytuację w ETS2 gdzie po przejechaniu 800km bez żadnej stłuczki, już w mieście docelowym jeden pajac wjechał w drugiego na prawym pasie, przez co pierwszego wybiło na mój, a że jechałem lewym to nie zdążyłem wyhamować i nie dość, że dostałem mandat za kolizję to jeszcze uszkodziłem dosyć solidnie ciężarówkę i ładunek :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...