Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Faramierz

Słuchawki i Głośniki = Jak jedno z drugim pogodzić

Recommended Posts

1 zaopatrzyć się w głośniki z wtykiem na słuchawki

2 Pobawić się lutownica i kabelkami.

O żadnych przejściówkach czy tym podobnych fabrycznych rzeczach nie słyszałem. Ale wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i jaki masz sprzęt. Części możesz zakupić w sklepie elektronicznym gniazdo jack i dwa przełączniki (lub jeden w sumie jeden wystarczy) a potem lutowanie.

Link to comment
Share on other sites

Można też kupić takie rodziałki na 2 wyjścia. Ja takich używam podczasn nagrywania muzyki - podłączam sobie wtedy 2 pary słuchawek i mamy z qmplem spokój podczas nagrania. Do jednej mozesz podłączyć głośniki, a do drugiej słuchawki - simple.

Link to comment
Share on other sites

ja mam głośniki 2:1 z philipsa ( ok 60 W [ bez jaj ! za 350 zeta głośniki ]) i od dzwiękówki idzie kabel z zakończeniami męskimi z dzwiękówki do zmacniacza do dałem tylko przejściówke żeby zmieniać czy chce słuchawki czy głośniki co do słuchawek mam Technicsy troche daremne :D

"Zamknięte, dynamiczne słuchawki do monitora. Membrany 50 mm, Charakterystyka częstotliwości - 5-30000 Hz. Wtyczka pozłacana, wejście 3.5/6.3.

Nadaje się do profesjonalnego użytku w studio."

można też kupić rozgałężnik i pod piąć głośniki i słuchawki ale razem z głosnikami będą lecieć słuchawki jednynie je bedzie szło wyłonczyć wyciągając z rozgałężnika a jak bedzie się chciał słuchać na słuchawkach to tylko wyłonczyć głośniki.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie ustawienie:

2 Głośniki podłączone jednym kabelkiem z Jackiem zielonym z tyłu kompa. Do gniazda czerwonego (też z tyłu PC) podłączony mam Jack czerwony mikrofonu od słuchawek.

Gdy chcę tylko słuchawki mieć, podłaczam kabelek słuchawek w gdniazdo słuchawkowe w głośniku prawym. I wszystko pięknie i wygodnie :D

Link to comment
Share on other sites

Nie bo tworzysz uklad rownolegly i poplynie za duzy prad. Mozesz spalic glosniki albo dzwiekowke.

No ja nie zamierzam się z tobą kłócić bo zielony w tych sprawqach jeszcze jestem ale...

ja mam swoje głośniki i słuchawki podłączone tak: (głośniki są 5.1 więc do zielonego przyłącza dźwiękówki idzie kabel odpowiedzialny za centralny głośnik)

TAKI rozgałeźnik mam podpięty do zielonego przyłącza płyty głównej i do tego rozdzielacza podpiety jest zielony kabel od głosników i słuchawek (jednocześnie już jakieś poł roku!!!) a czerwony kabelek od mikrofonu przy słuchawkach jest na swoim miejscu.

nic mi sie jeszcze nie spaliło. Jak podgłaśniam słuchawki to ścisza mi sie centralny głosnik więc jak nie używam słuchawek ściszam je na full.

EDIT do posta poniżej: rozumiem i przyznaje ci racje. jak mówie jestem w tej dziedzinie zielony. W moim przypadku nie zanosi się żeby się coś miało spalić ale jeżeli istnieje takie ryzyko to rzeczywiście 'komus moze sie coś sfajczyć'

Link to comment
Share on other sites

nic mi sie jeszcze nie spaliło. Jak podgłaśniam słuchawki to ścisza mi sie centralny głosnik więc jak nie używam słuchawek ściszam je na full.
Kluczowym slowem w mojej wypowiedzi bylo "mozesz". Wiadomo, ze nie odrazu Ci sie cos sfajczy. Ja tylko ostrzegam, ze istnieje takie ryzyko, nie wielkie, ale zawsze.
Link to comment
Share on other sites

Mormegil

A jest jakiś inny sposób żeby podłączyć jednocześnie słuchawki i głośniki w podobny sposób ? Czy jeśli zamiast dwójnika byłby przełączniczek byłobu lepiej ?

Link to comment
Share on other sites

Mormegil

A jest jakiś inny sposób żeby podłączyć jednocześnie słuchawki i głośniki w podobny sposób ? Czy jeśli zamiast dwójnika byłby przełączniczek byłobu lepiej ?

Czlowieku ty sie nie boj, ze cos sie spali. Ja uzywam dwojnika juz przez 2 lata i nic do tej pory mi sie nie stalo. Wszytko jest OK. Gram w CS'a to zakladam sluchawki, gram w Warcrafta zapodaje glosniki...i wszystko, wszystko! jest wporzo...A taki dwojnik w sklepie elektrycznym kosztuje 5 zl!

A ty Mormegil prosze powiedz mi czy znasz kogokolwiek komu spalila sie dzwiekowka przez ten dwojnik...bo wedlug mnie jest to raczej malo realne. Dlaczego? Bo glosniki uzywaja napiecia zewnetrznego, a same sluchawki potrzebuja go baaaardzo malo...a pamietajmy ze w karcie sa dwa inne wyjscia tzn. ze owa karta przystosowana jest do wyzszego przesylu pradu...

Link to comment
Share on other sites

Memos - mi padla jedna koncowka mocy we wzmacniaczu Technicsa [czy jak to sie pisze] wlasnie przez takie podlaczanie dwu par sluchawek.

Neo - Gwarancja obejmuje wady fabryczne i to co sie dzieje z karta z mniejszej lub wiekszej winy producenta, tutaj jest ewidentna wina uzytkownika ktory uzywa sprzetu wbrew jego przeznaczeniu wiec najpewniej stracisz gwarancje.

Wolan -> jesli zastosujesz uklad w ktorym masz 'rozgaleznik' w ktorym jednoczesnie sygnal wejsciowy idzie TYLKO NA JEDNO wyjscie to nic zlego sie nie stanie.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam z przodu obudowy taki specjalny panel, gdzie jest kilka gniazd audio i na mikrofon. Gdy gram w grę wymagającą słucahwek z mikrofonem (teamspeak) albo gdy gadam z kimś na Skype, to wyciągam dwa kabelki i wkładam dwa inne. Proste?

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem wczoraj z kolesiem w sklepie z takimi pierdółkami i powiedział że musiałbym mieć b.dużego pecha żeby spalić wejście. Jest taka możliwość gdy opór słuchawek i głośników jest taki sam albo bardzo zbliżony. A to zdarza się rzadko bo słuchawki mają przewaznie opór 2-3 razy większy niż głośniki... Muszę sprawdzić jak jest u mnie. Jak na razie podłączone są przez dwójnik...

A głośniki 5.1 podłączasz normalnie tylko zielona wtyczka "współdzieli gniazdko" z wtyczką ze słuchawek...

Link to comment
Share on other sites

No to czyli problem rozwiązany? Temat to zamknięcia? :)

Moim zdaniem raczej pytanie do ogółu. Jeśli jeszcze parę osób potwierdzi to będziemy miec pewność. Mimo wszystko koleś w sklepie też mógł się mylić...

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz podłączyć razem słuchawki i głośniki to kup złodziejke. Cena około 3zł.

Ja swoją kupiłem za 1,50 PLN i dwa lata z okładem działa bez problemów. Ba, nawet mogę sobie podgłaszając słuchawki <na długim kablu> głośniki sciszyć zamiast pilotem <którego nie ma bo to logitech`y a 40 PLN;). Jeżeli ryzyko istnieje to musi być niewielkie bo takiego pecha jak ja mam to nie ma nikt;)...

Pzdr...

k_T...

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...