LTMek Napisano Styczeń 10, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 10, 2010 Ja bym był bardzo mile zaskoczony, jakbym mógł np. pograć Triss czy Jaskrem(Jaskierem?) ;P No ale z drugiej strony to by już przegięcie było... ;d Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swirex Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Jak się zastanowić, to rzeczywiście jest różnica pomiędzy włosami ułożonymi opaską, a związanymi, więc przepraszam za wprowadzenie w błąd używając błędnego określenia (dla mnie noszenie opaski układającej me długawe włosy wiąże się z takim samym odczuciem, jak przy związaniu ich np. w kuc, choć przyznaję, że w obu przypadkach całość wygląda inaczej i tego typu wrażenia/odczucia nie mają znaczenia dla większości społeczeństwa, która jednak jest krótkowłosa ). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikista10 Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 No właśnie mi wszedł w krew ten system razem z wysoką kamerą mam nadzieje, że zostawią tę opcję do wyboru. Tak grało się lepiej, ale z bliska widać jakby trochę więcej szczegółów.Za to ciężko zobaczyć wroga, który idzie od tyłu. Co do wyglądu to może udałoby się zostawić jednak jakiś wybór dla gracza. Przecież nie jest to aż taka wielka różnica, zmienia się modele w zbrojach to i kucyk na łbie można zmienić. Z technicznego punktu widzenie to żaden problem. Tak, tylko kto to zrobi?Fani?Po co mają to robić?Chyba, że ten kucyk na głowie będzie tragicznie wyglądał.Chociaż ja wolę jego zwyklą fryzurę. Ja bym był bardzo mile zaskoczony, jakbym mógł np. pograć Triss czy Jaskrem(Jaskierem?) ;P No ale z drugiej strony to by już przegięcie było... ;d Jest jakiś mod czy coś co pozwala grać innymi wiedźminami.Poszukaj może coś znajdziesz. Ciekawe jak wielki będzie świat gry i czy będzie ograniczony tak jak w jedynce.Mnie się to nie podobało.Ale gra ten brak nadrobiła fabułą i systemem walki. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Altair124 Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Ja znalazłem moda zmieniającego model postaci na.. Azara Javeda Niestety zmienia tylko model postaci zaś głos jest taki sam Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskier Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 (dla mnie noszenie opaski układającej me długawe włosy wiąże się z takim samym odczuciem, jak przy związaniu ich np. w kuc, choć przyznaję, że w obu przypadkach całość wygląda inaczej i tego typu wrażenia/odczucia nie mają znaczenia dla większości społeczeństwa, która jednak jest krótkowłosa ). Hah, sam jestem długowłosy i różnica jest dość znaczna Przy zaczesaniu włosów do tyłu i utrzymywaniu ich opaską opadają one kaskadą z tyłu głowy, a nie jakimś ogonkiem Sam zawsze wyobrażałem sobie Geralta z rozwianym włosiem, więc kucyk byłby i dla mnie... Hmm... Niekomfortowy. Co do systemu walki... Jeżeli ma się zmienić na taki jak w Gothicu, to w sumie nie wiem czy jest jakiś sens zmian. Musiałoby to być coś naprawdę dobrego. Cieszę się także, że znaki nabiorą więcej zastosowań =) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Montinek Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Rozwijając temat znaków - strasznie mnie cieszy, że będzie można zrzucać przeciwników Aardem ze skarp, bądź też ciskać w nich beczkami . Przynajmniej na to się zapowiada... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LTMek Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Rozwijając temat znaków - strasznie mnie cieszy, że będzie można zrzucać przeciwników Aardem ze skarp, bądź też ciskać w nich beczkami . Przynajmniej na to się zapowiada... No to wydaje się ciekawe, bo znacznie urozmaici walkę Co do gry np. Triss, to miałem nadzieję nie na zmianę tekstur, a na jakiś alternatywny etap czy coś xd Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikista10 Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Rozwijając temat znaków - strasznie mnie cieszy, że będzie można zrzucać przeciwników Aardem ze skarp, bądź też ciskać w nich beczkami . Przynajmniej na to się zapowiada... A najlepsze będzie to, że będzie można rozwalić budynek!Beczki szło w poprzedniej części, ale było to praktycznie bez sensu.Fajne będą też sekwencje w czasie walki QTE czy jak to się nazywa.Dodadzą trochę akcji do gry.Ciekawe czy będą nowe ciosy czy podkręcone stare.Myślę, żę wszyscy dowiemy się niedługo całej prawdy o grze i nie będziemy się mogli jej doczekać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enialis Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Rozwinięcie możliwości znaków mnie też cieszy. A fajnie by było, gdyby owe sekwencje były zamiast części cut-scenek (tam gdzie jest jakaś akcja). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l1on Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 Obawiam się, że po takich zmianach gra nabierze charakteru gry akcji - to już nie będzie czyste RPG, tylko coś w stylu Mass Effecta osadzonego w świecie Sapkowskiego. Chciałbym, żeby system walki pozostał - według mnie był absolutnie genialny. Co do fryzury - kucyk jakoś mnie do Wieśka nie pasuje... Zalatuje to mi Japońszczyzną Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LTMek Napisano Styczeń 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 11, 2010 @up Nieee, gra po prostu przestałaby być liniowa, czary oddziaływujące na otoczenie to byłby prawdziwy przełom! Pomyśl o pożarze wywołanym przez Igni czy zmiecionej chałupie przez Aard Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero321 Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 Tylko zapewne z takimi efektami, swoją drogą fajnymi, znaków pewnie ostro podskoczą wymagania sprzętowe bo raczej wątpię w to że zwiększą minimalnie wymogi procesora bo ta gra jak na razie wygląda już naprawdę dobrze więc raczej zdziwienia nie będzie jeśli wymagania będą przypominały np. te z Dragon Age. System walki niech zostanie bo i tak jest bardzo dobry, IMO zmiana na taki z Gothica nie wyszłaby na dobre grze. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DKson Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) Ciekawe jak wielki będzie świat gry i czy będzie ograniczony tak jak w jedynce.Mnie się to nie podobało.Ale gra ten brak nadrobiła fabułą i systemem walki Ja tam bym już wolał ten świat ograniczony jeśli tylko skupiliby się na zadaniach. W końcu w erpegach z rozległym światem szwendanie się po po wykonaniu wszystkiego staje się jałowe. I szybko się nudzą zwłaszcza jeśli zadania nie były zbyt wyszukane. Będę zadowolony jesli nowy Witcher nie bedzie zawierał rozbudowane questy z róznymi drogami przejścia aby mozna było do niego wracać. Nawet jesli będzie ograniczony. Edytowano Styczeń 12, 2010 przez DKson Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LTMek Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 "...Będę zadowolony jesli nowy Witcher nie bedzie zawierał rozbudowane questy z róznymi drogami przejścia aby mozna było do niego wracać. Nawet jesli będzie ograniczony. Ke?! @nero321 Kwestia optymalizacji kodu. Jak dla mnie wymagania mogą podskoczyć, gra nowa, to ma być gra nowa i jeśli mam się nią cieszyć, to musi zawierać odpowiednie ficzery System walki jest, jak już mówiłem, słaby, losowe bloki i brak combosów wcale nie jest efektowny... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bohusz Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 To ma być slasher czy rpg ? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l1on Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 System walki jest, jak już mówiłem, słaby, losowe bloki i brak combosów wcale nie jest efektowny... Brak combosów? A serie rytmicznych ataków to co? Dużo wyżej cenię system walki z Wieśka niż Gothica. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Montinek Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) 1. Serie rytmicznych ataków to nie to samo, co combo. Tak tylko gwoli przypomnienia, bo... 2. ... Też uważam, że to RPG, nie slasher, więc można je sobie darować. Tyle tylko, że walki z dziesięcioma ludźmi w kółeczku wokół Geralta trochę slasherem zalatują... Mogliby bardziej to wszystko zrównoważyć. Edytowano Styczeń 13, 2010 przez Montinek Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fristron Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) To ma być slasher czy rpg ? Na tę chwilę system walki z Wiedźmina nie przypomina ani slashera, ani klasycznych RPG. Brak mu tak dynamizmu, jak i taktyki. W trakcie walki możesz: a ) uciekać b ) użyć Znaku (które to czary nieco ratują walkę) c ) stać i walić ciągle te same ciosy w takiej a nie innej kolejności i ze skutkiem, na który nie masz żadnego bezpośredniego wpływu (trafisz? nie trafisz? kostki decydują). OK, w Baldurach jeszcze prostsza formuła się sprawdzała, ale tam używaliśmy całej drużyny postaci o zróżnicowanych umiejętnościach i mieliśmy aktywną pauzę, czyli było taktycznie. W Wieśku jest jeden bohater i skoro nawet na niego mamy znikomy wpływ, to coś tu jest nie tak. System walki w Wiedźminie to jedno z najgorszych rozwiązań tej kwestii jakie widziałem. Interaktywność bliska zeru sprawia, że prawie każda bitwa jest albo nudna, albo frustrująca. Nawet te z bossami. Aha. Kiedy słyszę kombos, mam przed oczami sekwencje trudne, angażujące gracza w rozgrywkę i zróżnicowane , a nie bezmyślne klikanie jednym przyciskiem w odpowiednim rytmie. A w Wiedźminie jest to drugie. System walki to IMO największy minus Wiedźmina. Sprawia on, że gra jest zaledwie dobra, choć jej potencjał sięga znacznie wyższej półki. W "dwójce" najwyraźniej nie zamierzają nic w tej kwestii naprawiać, tylko do zbliżonego filozoficznie sposobu wyprowadzania ciosów (kliknij, kiedy Ci każę i patrz) dołożą następne QTE. Cudownie. ~~ Cóż, w takim razie za bardzo na nią nie czekam. Edytowano Styczeń 12, 2010 przez Fristron Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smd87 Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) Ależ oczywistą kwestią jest, że system walki się zmieni!! Niektórzy zapominają chyba, że druga część wychodzi również na konsole, gdzie przyjęło się, że gry muszą mieć dynamikę. Nie zdziwię się więc, jeśli system walki pójdzie trochę w stronę slasherów. Nie podoba mi się to, ale z drugiej strony grało mi się w Gothica bardzo fajnie( mało powiedziane). Niestety, na rynku dominują konsole, i 99% gier projektowana jest obecnie pod nie. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić typowego konsolowca, który z padem w łapach, będzie wyczekiwał na odpowiedni moment, by podtrzymać rytm walki. Będzie chciał nawalać ile wlezie, a w pierwszej części oznaczało to natychmiastową porażkę. Zresztą wyobrażacie sobie KURSOR na konsoli?? No chyba, że panowe z CDP zaprojektują inny system walki na PC-cie i konsoli. W przeciwnym razie dostaniemy port z konsoli... i slashera. Edytowano Styczeń 12, 2010 przez smd87 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dagomee Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) Ależ oczywistą kwestią jest, że system walki się zmieni!! Niektórzy zapominają chyba, że druga część wychodzi również na konsole, gdzie przyjęło się, że gry muszą mieć dynamikę. Nie zdziwię się więc, jeśli system walki pójdzie trochę w stronę slasherów. Nie podoba mi się to, ale z drugiej strony grało mi się w Gothica bardzo fajnie( mało powiedziane). Niestety, na rynku dominują konsole, i 99% gier projektowana jest obecnie pod nie. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić typowego konsolowca, który z padem w łapach, będzie wyczekiwał na odpowiedni moment, by podtrzymać rytm walki. Będzie chciał nawalać ile wlezie, a w pierwszej części oznaczało to natychmiastową porażkę. Zresztą wyobrażacie sobie KURSOR na konsoli?? No chyba, że panowe z CDP zaprojektują inny system walki na PC-cie i konsoli. W przeciwnym razie dostaniemy port z konsoli... i slashera. Na konsolę miał wyjść "Powrót Białego Wilka", który był przystosowaną do konsol pierwszą częścią. Ale jak sami wiecie, CDP z powodu kłopotów z kasą zaprzestał (przynajmniej na razie) prac nad grą. I z tego co wiem, miał tam być system walki, podobny do tego z komputerowej wersji (czyt. klikasz w odpowiednim momencie przycisk pada, żeby Geralt mógł dalej wykonać sekwencję). A jeżeli nie podoba ci się system walki w Wiedźminie, to pograj sobie w Gothica Edytowano Styczeń 12, 2010 przez robson2000 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LTMek Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 l1on-> Montinek ładnie Ci to wytłumaczył... Fristron-> dokładnie to samo miałem na myśli. Nie oczekuje, że Wiedźmin będzie bezmyślną siekanką, czy też będzie tam system walki rodem z DMC, ale chcę czuć się w walce jak prawdziwy wiedźmin a nie bezmyślnie klikać.... Wiedźmin przesz w książce był opisany jako postać, która walkę traktowała jak sztukę, z harmonią i ładem, czasem wprowadzając nieco niedbałości. Comosy rozumiem poprzez harmoniczne kombinacje, zadające obrażenia czy to wrogom na około, czy to wyprowadzające zabójczy atak na jednego przeciwnika... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawlo24 Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 w gothic-u nie lepszy. Klikasz i tyle. Zero w tym poezji. W większości gier tak jest ale np w AC się już bardziej postarali z klikaniem A w wiedźminie mnie też trochę wkurzało ,że parowanie zależy od wiedźmina a nie od gracza. Prawda ułatwia to walkę co do wyprowadzania uderzeń ale zmniejsza to dynamikę moim zdaniem. Drugim minusem co do systemu walki jest to, że wiedźmin sam robi serie. Mogli by utrudnić jakoś tak żeby wyprowadzić serię w 2 trzeba by było klikać np LPM LPM PPM i tak dalej. Ale niee. Oni po prostu musieli ułatwić sprawę tak żeby w grze pociągała fabuła a nie walka. Bardzo podoba mi się fabuła ale system walki to dno Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swirex Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 Robson, od kiedy to "Powrót Białego Wilka" miał być portem pierwszej części? Stanowcza większość materiałów sugerowała coś innego... Swoją drogą wyobraziłem sobie system walki, w której każdy klawisz na padzie (A, B, X, Y) odpowiadają odpowiednio za ataki z dołu, prawej, lewej i z góry tworząc w ten sposób kombinacje ciosów... Ech... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smd87 Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 (edytowany) robson2000 => Z której części mojego posta wywnioskowałeś, że nie podoba mi się styl walki w Wiedźminie?? Po prostu uważam, że wejście "dwójki" na rynek konsolowy pociągnie ze sobą pewne zmiany w mechanice. No bo jaki był cel wprowadzenia QTE w czasie walk, jak nie nawiązanie do rozrywki konsolowej? Na PC-tach QTE było dotychczas raczej rzadkim zjawiskiem, i przyszło to do "nas" właśnie z konsol (Residenty, The Force Unleashed itd. itp.). Więc jeśli QTE zostało wprowadzone z myślą o konsolach, to nie wierzę, że będzie to jedyna zmiana w stronę konsol. A "Powrót Białego Wilka", jak wspomniał Swirex, nie miał być portem z PC-ta. To miała być gra w pełni dostosowana do konsol. Edytowano Styczeń 12, 2010 przez smd87 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fristron Napisano Styczeń 12, 2010 Zgłoś Share Napisano Styczeń 12, 2010 w gothic-u nie lepszy. Klikasz i tyle. Zero w tym poezji. "Klikam i tyle" w zasadzie w każdej grze. Interakcja z postacią polega na klikaniu. Rzecz w tym jak to klikanie jest zrealizowane. W Gothicach (i Risenie, który IMO jest lepszym przykładem, bo Piranha Bytes wreszcie doprowadziło do perfekcji system z Gothiców) klikając możesz zaatakować na kilka różnych sposobów x kilka różnych rodzajów broni do walki w zwarciu (a każdą tłucze się moby trochę inaczej). Dołóżmy do tego broń dystansową, bloki i uniki wykonywane przez gracza i otrzymamy w pełni interaktywną rozgrywkę, w której gracz ma bardzo duży wpływ na wydarzenia. Nie mając cienia litości dla Wiedźmina dodam znacznie większą swobodę ruchów Bezimiennego oraz silnik, który nawet w pierwszej części (z 2001 roku!) radzi sobie wielokrotnie lepiej z rozmaitymi nierównościami terenu niż ta archaiczna Aurora, gdzie każde najmniejsze wzgórze obwarowane jest twierdzą niewidzialnych ścian poza wejściami dokładnie przewidzianymi przez twórców, co znacznie obniża możliwości projektowania poziomów urozmaicających ten aspekt... nie, nie będę się pastwił już. Powiem krótko: każdy Gothic (o Risenie nie wspominając), nawet nieudana trójka pod tym względem bije Wiedźmina na głowę. I zanim ktoś powie, że to jest RPG, a nie jakaś zręcznościówka, odparuję - walka odgrywa w Wiedźminie dużą rolę. Dlatego tak, chcę, by aspekt, przy którym spędzam dużą część czasu był zrealizowany znacznie lepiej, tak, jak zasługuje na to taki dobry action-RPG (bo uznawanie Wieśka za 'czystokrwistego' cRPGa jest imo przegięciem). Oglądanie, jak Geralt wymyślnie wymachuje mieczem, podczas gdy ja robię tyle co nic znudziło mi się już w Prologu. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...