Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Sebulec

Autostart pliku .vbs/bat

Polecane posty

Witam.

Od razu powiem że jestem początkującym "programistą". :cool: Stworzyłem programik(o formacie .vbs) który tworzy folder na dysku :D\ a następnie dodaje plik .bat który może np. wyłączyć komputer lub uruchomić program. Mój problem jest taki że chciałbym by ten plik o formacie .bat( nazwę go przykładowo włącznik) włączał się wraz z kompem (autostart ). Oczywiście że mogę zrobić polecenie które przenosi plik z włącznik.bat do folderu auto start ale jest to dla mnie nie korzystne gdyż chce by ten program trafił do różnych komputerów a w większości z nich jest trochę inna lokalizacja folderu autostart np. C:\Users\Cd-actionlicker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup . Jest jakaś inna możliwość autostartu takiego programu??? :huh:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać skrypt, który dodaje nową wartość do klucza HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run w rejestrze. Tu masz opisane jak napisać skrypt. To jak ma wyglądać poprawna wartość możesz sprawdzić patrząc na istniejące już wpisy w tym kluczu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog "domowy" użytkownika jest z całą pewnością dostępny w formie zmiennej środowiskowej, lub poprzez wywołanie odpowiedniej funkcji systemowej.

Autostart jest raczej w konkretnym miejscu względem katalogu użytkownika, kwestia tylko jaki to Windows. Taka informacja jest również z całą pewnością dostępna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JoHnNy08PL

Można przenieść do katalogu wszystkich użytkowników

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

<to jest katalog z Visty i chyba Win7 ma taki sam, dla XP musiałbyś jakoś opracować wykrywanie jaki to system :P>

@Sevard

Tylko że wtedy wymaga to potwierdzenia...

Robisz takiego bat'a