Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Nihil92

Kreator Przygodówek Online (wersja beta)

Polecane posty

Hej ludziska, aspołeczny kolega programista przekupił mnie ciastami, żebym rozpowszechnił jego mały projekt, którym zajmował się od ostatniego półrocza: Kreator przygodówek online, dla ludzi, którzy nie umieją programować WRAZ Z INSTRUKCJĄ http://as.badgerland.eu/docs/ 
 

Obecnie w wersji beta - nie ma możliwości dodawania obrazków w tle i muzyki, ale to zostanie dodane, gdy wymyśli się sposób na implementację tego bez przechowywania gigabajtów danych na domowym serwerze :P W każdym razie feedback i dzielenie się twórczością mile widziane.

I prośba do modów - nie wiem w jakim temacie mógłbym to wrzucić, żeby to miało sens, ale z jakiegoś powodu i tak miałem ograniczony wybór przy zakładaniu tematu, proszę o nie usuwanie, jeśli narusza jakieś zasady, a może przeniesienie w odpowiedni dział?

 

PS. Dla ciekawskich - to ten sam kolega, który kiedyś napisał generator utworów wierszowanych w języku polskim z działającą gramatyką jako swoją pracę magisterską

Dla jeszcze bardziej ciekawskich: dostał chyba 4.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ugh... może trochę wyjaśniania: celem tego projektu był pewien eksperyment. Chciałem sprawdzić, czy da się przełamać "fobie przed kodem" wielu ludzi tworząc bardzo specyficzny język programowania z unikalną składnią (połączenia COBOLA z lispem, Pascalem, Pythonem i LATEXEM) do celu, który (wydawało mi się) wielu ludziom wyda się ciekawy -- tekstowe gry przygodowe. Coś jak stary dobry "logo komeniusz" tyle że inaczej, bo on nie działał (w sensie przełamywania fobii). Po wielu odrzuconych koncepcjach tego języka w końcu napisałem kompilator i dorobiłem do niego interfejs. Ostatni miesiąc pisałem dokumentacje. Chciałem, by skorzystanie z aplikacji wymagało jedynie przeglądarki i łatwe było dzielenie się stworzonym grami. Aplikacja musiała więc być online. Tak więc muzyka i grafika wiązałaby się z upload-owaniem dziesiątek MB, co się mijało z celem - już lepiej zrobić edytor dekstopowy. Nie wiem jak reszta świata, ale ja nie lubię ściągać losowych programów od losowych ludzi na mój komputer, więc stwierdziłem, że lepiej będzie pozostać przy wersji online, text-only. Jak widać, przeliczyłem się, patrzeć bowiem na dane z google analitics 90% ludzi zamyka stronę na tym samym miejscu co ZygfrydQ -- po przeczytaniu zacytowanej przez niego linijki, nawet nie odpalają przykładowej gry.


Co do tego "visual novel" stwierdziłem, że na świecie wiele ludzi co by chętnie przerobiła swoje fanfici na interaktywne fanfici a słowa "visual novel" je zwabią. Jak widać znowu się przeliczyłem. Jedyne wejścia jakie mam to z forum gier przygodowych i stąd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, b3rt napisał:

 Colobot.

Obecnie bardziej poleciłbym "Human Resource Machine", szczególnie dla młodszych. Jakby nie patrzeć Colobot po pierwsze wymagał trochę fizycznego pisania (co mogło odepchnąć niektórych młodych), a po drugie pozwalał w wielu miejscach, w manualny sposób oszukać wymagania. HRM na to nie pozwala, wymagając od gracza, by faktycznie stworzył 'kod', który będzie robił to, co się od niego oczekuje.

 

2 godziny temu, md5crypt napisał:

90% ludzi zamyka stronę na tym samym miejscu co ZygfrydQ

Ponieważ 90% ludzi, tak jak ja, stwierdza, że postawienie obok siebie 'visual novel' oraz 'gra tekstowa' to jakaś kpina autora, który chyba nie zna podstaw któregoś z tych określeń.

Osobiście z resztą dalej nie czytałem, bo nic takiego nie potrzebuję. Ja tam sobie grzecznie piszę w C++ i GML, co w zupełności mi wystarcza bez jakichś dziwnych tworów, które już na etapie wytłumaczenia czym/po co są, ponoszą porażkę.

A jak nie chcesz, żeby ludzie wychodzili w tym miejscu, to po prostu popraw opis, żeby całość trzymała się kupy. Ja po prostu po przeczytaniu tych dwóch rzeczy uznałem, że to jakaś bzdura bez żadnego sensu. Może dalej ma to sens, ale rzucając bzdurą już na początku, nie zachęcasz by się w pomysł zagłębić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja programowalem jeszcze na Atari 64XE, wklepujac linijki kodu, ktore na swoich lamach zamieszczal bodajze Bajtek. Efektem wielogodzinnej pracy byly "Wyscigi kotow". Niby mialy byc to konie, ale te kwadratowe piksele na ekranie bardziej przypominaly koty. Moze to byl efekt jakiegos bledu popelnionego podczas wklepywania kodu, tak samo jak i to, ze dosc czesto pierwsze miejsce zajmowal kot, ktory linie mety przekroczyl jako np. czwarty.

W tym momencie siedze w firmie jako paralegal a bok mam wlaczonego Oracle i pije Pepsi z lodem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, ZygfrydQ said:

A jak nie chcesz, żeby ludzie wychodzili w tym miejscu, to po prostu popraw opis, żeby całość trzymała się kupy.

Quote

 

What is Adventure Script? It is a language that allows creating adventure games using plain English words. Is it a programming language and does it require programming skills? Yes and no. It is a programming language, but carefully camouflaged -- **you do not need to have any programming skills to learn it**. Still, you will have to read the first chapter of the [manual](manual.html#before-you-start) to get started (which tells a story about two very aggressive woman to make it more entertaining).

The _Adventure Script Editor_ that allows writing games as well as the _Adventure Script Player_ that allows to play them are online tools that allow you to create and play games inside your browser. The player has been designed to look good on any kind of device.

If you actually create something feel free to share it by sharing a link to an online version of your game, or downloading your game a offline application.

 

Lepiej teraz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, md5crypt napisał:

Lepiej teraz?

Lubię, jak ktoś potrafi dobrze przyjąć nawet nieco ostrą krytykę. Wygląda lepiej, chociaż nadal jakoś mało zachęcająco. Popracuj też nad gramatyką/składnią, jeśli masz możliwość.

Swoją drogą, odnośnie ostatniego pytania z FAQ - możesz sobie sprawdzić gierkę SanctuaryRPG. Tekstówka z grafiką ASCII, możesz chcieć zrobić coś podobnego i to opublikować, skoro już masz do tego środowisko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...