Skocz do zawartości

McKov zrzędzi...

  • wpisy
    48
  • komentarzy
    176
  • wyświetleń
    20511

Powrót do Morrowind


Mckov

758 wyświetleń

Ostatni raz grałem w Morrowind prawie dziesięć lat temu. Jakiś rok temu znalazłem w markecie w koszu z przecenami kompletne wydanie [czyli z dodatkami Trójca i Przepowiednia [Tribunal i Bloodmoon] po ichniemu]. Cena była na poziomie dwóch czteropaków piwa, tak więc bez zastanowienia dokonałem zakupu. Płytki powędrowały do szafy. Tyle było przecież innych gier do ogrania...

Przy okazji świątecznych porządków dotarłem do bezcennego znaleziska.

Zainstalować?

Rozważałem plusy i minusy.

+ duży otwarty świat, wiele miejsc do odkrycia

+ tony sprzętu, możliwość składania zbroi [osobno napierśnik, rękawice, naramienniki itp. ], mozliwość zaklinania.

+ gra nie prowadzi mnie za rączkę jak Oblivion i Skyrim, Żadnych magicznych GPS. Jak mam znaleźć kogoś kto mieszka w domu przy zachodnim murze w Balmorze, to muszę w tej mieścinie znaleźć ten zachodni mur, znaleźć odpowiedni dom...

+ "ściany tekstu" wypowiadane przez NPCe. Wolę to niż zdawkowe wypowiedzi w O i S.

+ coś co nazywam "parkour'em w grach". Wszędzie mogę wejść, wskoczyć, wzlecieć. Ten element został bardzo ograniczony w Oblivionie i Skyrim.

+ ciekawa fabuła, no i oba dodatki do ogrania. A i podstawkę zapomniałem przez te lata

+system walki oparty na statystykach, a nie na zręcznościowym klikaniu ciosu i bloku. Wszak wszelkie tabelki i współczynniki to esensja RPG wink_prosty.gif, a ze zręcznością u mnie kiepsko

- grafika mocno niedzisiejsza

- muszę ciągle trzymać wciśnięty przycisk kucania wink_prosty.gif dziwne, jakoś nie mieli problemów ze zrobieniem przycisku "ciągle biegnij"

Wyszło że plusy wybitnie przeważają minusy.

Zainstalowałem. Przekonałem Windows7 że da radę tą grę odpalić.

Grafika zestarzała się, i to bardzo... Co prawda należę do tych 10% graczy dla których grafika nie ma znaczenia... ale są pewne granice;)

Zaczęło się szperanie w sieci. Modów do Morrowinda jest na pęczki. Jako że dawno nie siedziałem "w temacie" pogubiłem się momentalnie. Na dysku lądowały tony tekstur, modów, upiekszaczy. I najczęściej kończyło się to tym że Morrek odmawiał współpracy.

Doszedłem do wniosku że powinno być jakieś kompleksowe rozwiązanie problemu. Ot zassysam jeden .exe, wciskam install, idę sobie zrobić kawę, wracam i gram we wspaniale odmłodzoną grę.

Niestety nie było tak różowo. Wszelkie overhaul'e albo gryzły się z wersją pl, albo z mom kompem. Albo też okazywałem się za głupi żeby wykonać prostą instalację opisaną przez autora w 3247 krokach.

Kiedy w końcu z jakimś się udało oczom mym ukazał się przepiękny widok godny prawie że Skyrim'a. Te wszystkie hi res tekstury, odbicia, światło przenikające przez każde źdźbło trawy, prawie że fotorealistyczna grafika. I nawet mój komp zbyt nie jęczał.

Tyle że to nie był ten Morrowind którego pamiętałem. Wszystko było takie straszne doskonałe, nowoczesne. Grafika okazała się zbyt dobra. Odrzuciło mnie ponownie.

Zniechęcony wywaliłem wszystko z dysku w diabły.

W międzyczasie pogrywałem w Borderlands.

A gdyby tak Morrowind w pseudo-komiksowej grafice? Nawet pasowałoby do tych pokracznych animacji, zatuszowałoby niedoskonałości silnika.

I może by tak jeszcze ograniczyć do minimum mody. Nie chciało mi się ponownie sciągać setki plików.

Czyli założenie proste. Pseudo-komiksowa grafika, i żeby było prosto i łatwo.

I znowu przekopywanie się przez net. W swojej naiwności byłem przekonany że wystarczy wygooglać "morrowind cell shaded" i dostanę rozwiązanie na tacy. I d..pa sad_prosty.gif

Gotowego rozwiązania nie było. Trzeba pokombinować.

Po dwóch wieczorach stwierdziłem że mogę odtrąbić sukces.

Ze strony technicznej wygląda to następująco:

Morrowind+Tribunal+Bloodmoon+Bloodmoon patch 1.6.1820

MGE XE -> http://www.nexusmods...nd/mods/41102/?

i do powyższego sprytny skrypt shadera który znalazłem tu [ ten o nazwie WATER COLOR ] :

http://forums.bethso...nd-development/

Morrowind Code Patch [ poza tym że usprawnia tysiące rzeczy, robi to co najważniejsze: nie trzeba trzymać stale Ctrl aby się skradać ;)] -> http://www.nexusmods...nd/mods/19510/?

I dwa mody co by troszkę ładniej było:

Better Bodies -> http://www.nexusmods...ind/mods/3880/?

Better Heads -> http://www.nexusmods...nd/mods/42226/?

A efekty wyglądają tak:

Nie wiem jak Wam, ale mi się podoba... Kończę tą pisaninę... Morrowind czeka wink_prosty.gif

6 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Zdecydowanie rzecz gustu. Ja nie lubię cellshadingowej grafiki, a i kolory są też dla mnie mocno przejaskrawione. Morrowind był taki szary i ponury i ja bym w nim tego chyba nigdy nie zmienił. :]

Link do komentarza

Grafika zestarzała się, i to bardzo... Co prawda należę do tych 10% graczy dla których grafika nie ma znaczenia... ale są pewne granice;)

Granice? Ty na poważnie? Granice to mogą być przy grze w Beholdery, Arkanie albo Dungeon Mastera. Morrowind na maksymalnych detalach wygląda bardzo ładnie.

  • Upvote 1
Link do komentarza

@Iselor Ta grafika 10 lat temu mogła uchodzić za ładną. Teraz jest paskudna. Jedynie woda jakoś się broni. Sam jak ostatnio robiłem sobie "przypominajkę" to instalowałem Overhaula, choć na grafikę w żadnej grze nie zwykłem narzekać. :-D

Link do komentarza

Cellshading lubię, ale tu wypada źle. Widać że obwódki są dorabiane na bieżąco do obiektów które tekstury mają zupełnie nie-kreskówkowe. Poza tym efektem wygląda to całkiem nieźle.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...