Zagrajmy w Final Fantasy VII - część 34
W poprzednim odcinku udało się uratować North Corel i odzyskać naszą pierwszą Huge Materię z łapsk Shinry. W tym odcinku sprawdzam co tam u Clouda i Tify oraz idę pomóc w obronie Fort Condor.
04:03 - Cursed Ring daje nam boost do statów, ale nakłada ten licznik jak w Cosmo Canyon, po którego upływie postać ginie. Oczywiście są sposoby aby ten licznik obejść, ale według mnie nie ma sensu kombinować przy normalnym przechodzeniu gry.
04:49 - autism alert: nawet po piętnastu latach kiwam głową jak Cloud podczas tego fragmentu.
05:49 - tutaj jest nawiązanie do Xenogears w FF7. Po pierwsze to co Cloud bredzi to tekst piosenki z Xenogears, po drugie wypowiada tytuł gry, choć błędnie przetłumaczony w wersji PSX: "zeno gias", w wersji PC podobno poprawiono to już na "Xenogears". Xenogears miało swoją premierę w 1998, w jakiś rok po premierze FF7 i według Wikipedii scenariusz do Xenogears był propozycją scriptu do FF7, ale z pewnych przyczyn został odrzucony. Te przyczyny będę się starał pokazać wszystkim tym śmiałkom, którzy będą w stanie wysiedzieć przy moim letsplayu Xenogears (później w tym roku najprawdopodobniej), bo gra ta wypchana jest po brzegi fabułą (na CD2 nawet gameplayu nie dali żeby się fabuła zmieściła) i śledzenie tego wszystkiego wymaga pewnej dozy wytrwałości.
*tips fedora*
08:11 - Scarlet wspominała o Huge Materii jeszcze na dysku pierwszym, przy zrujnowanym reaktorze Mako w Gongaga - tak mi się przypomniało znienacka i postanowiłem o tym wspomnieć.
16:17 - tutaj śmierć kondora-rodzica również uważałem za groteskową, podobnie jak headshot wykonany na Sapphire Weapon. Nie wiem, to pewnie przez te wyciągnięte do góry szpony niczym u pospolitego kuraka.
18:05 - zapomniałem wziąć Huge Materia od kolesia, jak sobie przypomniałem dopiero w kolejnym odcinku. To zdarza mi się nagminnie i zostanie nadrobione w najbliższej przyszłości. Żeby było zabawniej, nie jest to ostatni fail w tym epizodzie.
19:54 - tutaj generalnie można skipnąć aż do końca, bo klucza nie znalazłem i nawet szybki search w necie wykonywany w trakcie nagrywania epizodu nie pomógł, bo w tym momencie gry tego po prostu nie można znaleźć. Wrócę do tego w stosownym momencie.
W kolejnym odcinku:
Zagłada!
Gobliins 2!
Prawda!
A tak serio to kolejny odcinek zawiera kluczowe wyjaśnienia dotyczące Clouda i trwa trochę ponad 50 minut, dlatego prepare your schedules.
5 komentarzy
Rekomendowane komentarze