Skocz do zawartości

Kraina Fantazji

  • wpisy
    13
  • komentarzy
    66
  • wyświetleń
    19142

Królestwo Modyfikacji: Medieval 2 Total War #2


Foshek

4686 wyświetleń

Nazwa modyfikacji: Third Age: Total War

Wersja: 3.2

Dostępne wersje językowe: angielski z możliwością zainstalowania spolszczenia.

Wprowadzenie

Tolkien w latach osiemdziesiątych dokonał rewolucji w świecie literatury fantasy, jego wyjątkowy i unikalny świat stworzony pół wieku wcześniej zyskał niespotykaną dotychczas popularność. Śródziemie z własną mitologią, historią, a nawet uwarunkowaniami przyrodniczymi zyskało sobie wielu miłośników. Zawarł w uniwersum wiele podstawowych wartości, m.in. konflikt dobra i zła. Najsłynniejsze dzieło Tolkiena - Władca Pierścieni rozgrywa się ok. 3000 roku Trzeciej Ery, gdy władca ciemności Sauron planuje rozpocząć inwazję mającą na celu zniszczenie ras ludzi i elfów. Na przeszkodzie staje mu zgubiony w przeszłości wszechpotężny przedmiot, Jedyny Pierścień, który pozwalał kontrolować umysły i dawał swemu właścicielowi ogromną moc. Jego właścicielem jest mały hobbit, Frodo Baggins. Za namową Gandalfa wyrusza on w wyprawę do Mordoru, która zdecyduje o losach świata.

Opis modyfikacji

Właśnie w tym okresie rozgrywa się akcja Third Age: Total War. Modyfikacja rozgrywa się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to Kampania Drużyny Pierścienia. Kierujemy losami Frodo i jego towarzyszy, rozpoczynając w Bree, a na Górze Przeznaczenia kończąc. Każdy bohater jest osobno wymodelowany na wzór aktorów z trylogii Jacksona. Dodatkowo każdemu bohaterowi służy mały oddział żołnierzy. Tak więc Frodo dowodzi kompanią hobbitów, a Aragornowi towarzyszą Dunedainowie. Z jednej strony psuje to klimat, z drugiej pozwala w bardziej praktyczny sposób podejść do rozgrywki. Kampania ta jest obsiana licznymi skryptami i fragmentami filmu budującymi w kawałkach historię. Śledząc losy drużyny, znajdziemy się w Morii, Fangornie czy Ithilien odgrywając najważniejsze bitwy z tych regionów. Poziom trudności tej kampanii stoi na bardzo wysokim poziomie, przykładowo podczas przemarszu Frodo i Sama przez Ithilien, z pomocą niewielkiego oddziału łuczników musimy odeprzeć inwazję elitarnej armii Haradrimmów. Wygląda niewykonalnie? Jak najbardziej, jednak z własnego doświadczenia wiem, że da się to ukończyć.

Druga to właściwa Kampania Trzeciej Ery. Przypomina to klasyczną rozgrywkę w Medievala 2. Nie ma tu zmian w mechanice względem oryginału, to wciąż Total War. Papież został tu zastąpiony przez Saurona i jego wpływ na frakcje zła, a krucjata to teraz "Inwazja". Mapa jest odwzorowana szczegółowo i bardzo klimatycznie, każde miasto ma swój własny opis i historię. Religia została zastąpiona przez kulturę, tak więc w Mordorze i frakcjach zła panuje kultura wyznawców Melkora, w Gondorze ludzi północy, u Elfów elficka, itd. Pokierować możemy najważniejszymi stronami konfliktu, począwszy na Elfach z Lindon na odległym Rhun kończąc.

b52tgPX.jpg

Śródziemia to niebezpieczna kraina w której występuje także magia. Do dyspozycji zostają nam oddane także słynne Palantiry. Możemy ich użyć jeżeli kontrolujemy specjalne regiony, np. Barad Dur, pozwalają odkryć losowy fragment mapy. Należy jednak pamiętać, że nie jesteśmy jedynymi którzy z nich korzystają i czasami to co widzimy może być zwodnicze. Wojna toczy się między innymi o Jedyny Pierścień. Przemierzając świat i podbijając nowe krainy możemy go odnaleźć i wykorzystać do naszych własnych celów lub postanowić go zniszczyć. Decyzja należy wyłącznie do nas i od tej decyzji będzie zależeć reakcja innych narodów Śródziemia.

Rozgrywkę urozmaica także wspaniała oprawa dźwiękowa zaczerpnięta z filmów. Utwory są różnorodne i świetnie dobrane, zarówno do bitew jak i do rozgrywki na mapie kampanii. Każda frakcja ma swój unikalny zestaw utworów.

Rozgrywka na mapie bitewnej zawiera już pewne różnice. Modele są wykonane bardzo szczegółowo i należą do jednych z najładniejszych w świecie modderskim Medievala 2. Specjalnie zaprojektowani elfowie ze szpiczastymi uszami, niewielcy hobbici czy krasnoludy ale też orkowie i gobliny. Na szczególną uwagę zasługują potężne słonie bojowe - Mumakile oraz trolle bojowe, bardzo potężna jednostka potrafiąca roznieść dobrze wyposażoną armię. Na polu bitwy można spotkać także wielu bohaterów występujących na kartach książek, mężny Boromir czy przerażający Dziewięciu to tylko przykłady, a każdy bohater jest nowo stworzoną i pieczołowicie wymodelowaną jednostką.

Twórcy zdawali sobie świetnie sprawę, że fani uniwersum pragną toczyć epickie batalie między dobrem a złem, dlatego postarali się dopracować to do perfekcji tworząc wzorowane na filmowej trylogii miasta. Będziemy mogli walczyć o Minas Thirith, bronić Helmowego Jaru, zgłębiać kopalnie Morii czy nawet odbudować Osgiliath - dawną stolicę Gondoru. Same bitwy nie różnią się zbytnio od tego do czego przyzwyczaiła nas podstawowa wersja gry. Dodano jedynie specjalne efekty pogodowe, np. podczas walki z Mordorem często zachód słońca jest krwawy z Okiem Saurona w tle, lub gdy gramy Isengardem pada deszcz.

M6XIqNK.jpg

Podsumowanie

Podstawowym problemem modyfikacji jest oparcie się bardziej na trzech filmach niż oryginalnych powieściach. Przez to modyfikacja sporo traci. Nie zmienia to faktu, że jest to niezwykle klimatyczny mod w uniwersum Śródziemia. Pozwala własnoręcznie kreować historię świata poznanego na łamach twórczości Tolkiena. Co najważniejsze modyfikacja została przetłumaczona w całości na język polski, więc nieznajomość języka angielskiego nie powinna być przeszkodą. Ogrom pracy twórców widać w każdym elemencie. Modyfikację wzbogacają pomniejsze "submody" dodające skrypty, nowe frakcje lub rozszerzające mapę. Ale to już osobna sprawa na inną okazję za opis której zabiorę się być może już wkrótce.

Linki do pobrania i instrukcja instalacji

Wymagania: Medieval 2 Total War + Kingdoms v1.5

Patch:

Patch 1.5

Third Age: Total War

Moddb :

part 1

part 2

Torrent:

part 1

part 2

Patche:

patch 3.1

patch 3.2

Instrukcja:

Po pobraniu obu części, najpierw uruchamiamy TATW_3.0_Part1of2, podajemy główny folder Medieval 2 i czekamy aż zakończy instalację, a następnie uruchamiamy TATW_3.0_Part2of2 i kończymy instalację. Domyślnie powinna pojawić się na pulpicie nowa ikonka do uruchamiania gry.

Z patchami sprawa ma się identycznie, najpierw instalujemy TATW_3.1_Patch a następnie TATW_3.2_Patch także wskazując główny folder z grą.

Spolszczenie

LINK(zreuploadowany przeze mnie, gdyby link wygasł dajcie mi znać)

Instrukcja:

Robimy kopię zapasową plików przed ich zastąpieniem.

Pliki wrzucamy do: folder modyfikacji\data\text i nadpisujemy

U mnie jest to C:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3\data\text

Dodatkowo, w wymienionym folderze usuwamy wszystkie pliki z końcówką .bin

Materiały dodatkowe: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

10 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Tolkien w latach osiemdziesiątych dokonał rewolucji w świcie literatury fantasy, tworząc wyjątkowy i unikalny świt.

O Tolkienie dużo wiedziałem, ale nie przyszłoby mi do głowy że pośmiertnie był rewolucjonistą "świtu". Poza tym opis bardzo dobry, można liczyć na następne mody?

  • Upvote 1
Link do komentarza

Już poprawiłem, dzięki za uwagę.

Następne mody będą się oczywiście pojawiać, obecnie mam zrobionych 5 na zapas ;) Różniących się od siebie znacznie, także każdy powinien być zadowolony. Kolejny jutro w godzinach wieczornych.

Link do komentarza

To są jakieś "oba"? biggrin_prosty.gif. Grałem już dość dawno temu w CoW, ale o innym nawet nie wiedziałem tongue_prosty.gif

Call of Warhammer i zbliżający się do niego patch rozszerzający świat o Bretonię, Skavenów, Tomb Kings, etc. oraz modyfikacja która początkowo była submodem a wyewoluowała w samodzielną modyfikację: The Sundering: Rise of the Witch King - znacząco się różni, opowiada o wojnie domowej elfów na zupełnie innym kontynencie, smoki, magia, etc. także polecam czekać i śledzić mój blog wink_prosty.gif

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...