Skocz do zawartości

Kraina Fantazji

  • wpisy
    13
  • komentarzy
    66
  • wyświetleń
    19142

Królestwo Modyfikacji: Medieval 2 Total War #3


Foshek

1284 wyświetleń

Nazwa modyfikacji: INVASIO BARBARORVM 2: CONQVESTVS BRITANNIAE

Wersja: III. 110

Dostępne wersje językowe: angielski

Wprowadzenie

Cesarstwo rzymskie to niewątpliwie jedno z największych i najpotężniejszych imperiów w historii ludzkości. Zawdzięczamy im nie tylko wiele wynalazków oraz wspaniałą kulturę ale także doskonałe prawo, które było i jest stosowane do dzisiaj. W V wieku po Chrystusie miasto wilczycy zaczęło przeżywać wiele trudności. Na południu ciągłe najazdy koczowniczych Berberów i perskich Sasanidów osłabiały państwo, a nadciągający ze wschodu Hunowie i uciekające przed nimi plemiona realnie zagroziły jego istnieniu. To wszystko na tle ważnych przemian kulturowych i rozszerzaniu się chrześcijaństwa. W końcu w 451 roku pańskiego na Polach Katalaunijskich złamano potęgę Atylli i odparto inwazję barbarzyńców. Do czasu, już w rok później Rzym zmagał się z nowymi problemami. Na wschodnich granicach osiedlili się nowi barbarzyńcy, a wycofujące się z Brytanii wojska były targane najazdami Anglów, Sasów oraz innych plemion z półwyspu jutlandzkiego i Skandynawii. Dawne umocnienia - Wały Antoniusa i Hadriana, opuszczone, nie zapewniały już należytej ochrony. Plemiona północy niegdyś wygnane przez Rzymian ruszyy na południe by odzyskać swą ojcowiznę. Brytania jest pogrążona w chaosie stare walczy z nowym, ludzie zatracają swoje instynkty i walczą o przetrwanie. W tym brutalnym świecie pojawia się młody władca - Arturius, szerzej znany jako Król Artur. Postanawia wraz z Rycerzami Okrągłego Stołu zaprowadzić porządek na świecie, krzewić chrześcijaństwo i utworzyć kraj gdzie wszyscy będą równi niezależnie od podziałów i uprzedzeń.

CmUkW5o.jpg

Opis modyfikacji

Właśnie w tym okresie rozgrywa się CONQVESTVS BRITANNIAE, rok po wspomnianej bitwie, czyli w 452 roku. Mod łączy w sobie wierność historyczną i klimat legend arturiańskich. Możemy się wcielić w jednego z władców licznych królestw brytyjskich, najeźdźców z mroźnej Skandynawii czy też plemion osiadłych na kontynencie, jak i w końcu samego Cesarza Zachodniorzymskiego. Mapa obejmuje obszar Wysp Brytyjskich północnej Francji oraz tzw. Magna Germania na wschodzie. Twórcy wykazują się nie tylko doskonałą znajomością historii owego okresu ale także legend o Królu Arturze. Rycerze są rozsiani po wszystkich krainach Walii, Irlandii czy też Bretanii. Każdy rycerz jest obszernie opisywany, w ich statystykach możemy odnaleźć specjalne premie czy umiejętności. O klimat dba także wspaniałą muzyka. Zwłaszcza po zainstalowaniu dodatkowej paczki z nowymi utworami. Są to zarówno oryginalne celtyckie czy brytyjskie utwory ale także ścieżki dźwiękowe z takich filmów jak np. Król Artur Oliwiera Stone'a. Podobnie jak w wielu innych modyfikacjach, każda frakcja ma swój unikalny zestaw. Modyfikacja jest realistyczna dzięki czemu dość wymagająca. Jedne nacje zaczynają w biedniejszych regionach i nie mogą sobie pozwolić na droższe czy liczniejsze armie, inne wręcz przeciwnie, jednak otoczone przez wrogów. Przez ten system ekonomii armie można podzielić na dwa typy: profesjonalne i "starego typu". Profesjonalne armie to żołnierze służący wcześniej w armii rzymskiej i korzystającego z jego uzbrojenia lub też nowe formacje powstałe w oparciu o wzorce rzymskie, przykładem może być Cesarstwo lub Królestwo Kornwalii. Armia "starego typu" to barbarzyńcy uzbrojeni i wykorzystujący taktykę swoich przodków sprzed setek lat, a które to zbytnio się nie zmieniły, przykłady takich nacji to Królestwo Walii czy Piktowie.

i1PhZFa.jpg

Bitwy pomimo brak ingerencji w ich mechanikę wyglądają zupełnie inaczej. Przełom starożytności i średniowiecza to konflikt różnych teorii toczenia wojen, wiele technik dopiero się kształci i ewoluuje z dokonań Rzymian. Ciężkie topory Sasów sieją chaos w szeregach nieprzyjaciół a kusze sprawiają, że kolczugi nie są już tak przydatne jak kiedyś. Każda nacja charakteryzuje się innym stylem rozgrywki. Biedni Walijczycy nie są w stanie wystawić ciężkozbrojnej armii, jednak lata życia w puszczach i górach sprawiła, że do perfekcji opanowali łuk i oszczep, dzięki czemu idealnie sprawdzają się w zasadzkach i wojnie partyzanckiej. Z drugiej strony, Królestwo Kaledonii może sobie pozwolić na profesjonalną armię, zarówno protorzymskie jak i nowoczesne wchodzące w nową epokę oddziały jak ciężkozbrojna jazda zdolna samodzielnie wygrywać bitwy.

Ważną rolę odgrywa tu także religia. Chrześcijaństwo dopiero dociera do Brytanii, wielu przyjmuje naukę Jezusa, wielu jednak nie chce porzucić swoich pogańskich wierzeń. Nawet zwolennicy chrześcijaństwa są coraz bardziej zaintrygowani nowo powstałym, niesławnym pelagianizmem, kuszącym nowoczesnym spojrzeniem na religię. Ten konflikt bardzo wyraźnie widać w modyfikacji. O ile centralna część Brytanii jest względnie spokojna z powodu szerokiej romanizacji, tak na prowincji sytuacja jest bardzo napięta. Państwa graniczące z dawnymi posiadłościami rzymskimi zmagają się z pelagianizmem i chrześcijaństwem, zaś narody żyjące na dalekiej północy nie chcą porzucić wiary ojców. Należy także pamiętać o najazdach wikingów z ich własnym panteonem bogów nordyckich. W tym całym zamieszaniu powstaje także wiele nowych kultów. Wszystko to objawia się w licznych buntach i niepokojach.

wq3KEUT.png

Podsumowanie

Świat gier praktycznie nie odwołuje się do okresu upadku Rzymu, tym bardziej cieszy powstanie tej produkcji. W każdym elemencie widać, że tworzyli ją pasjonaci. Pasjonaci posiadający olbrzymią wiedzę i umiejętności. W unikalny sposób oddali klimat legendy o Królu Arturze. Modyfikacja nie uchroniła się niestety od wad. Sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika nie powala, a modele jednostek są wykonane przeciętnie, podobnie jest z modelami budowli zarówno na mapie bitewnej jak i mapie kampanii. Wiele jeszcze trzeba dopracować, jednak widząc jak sobie radzą twórcy nie powinno to być problemem. CONQVESTVS BRITANNIAE jest jedną z kampanii INVASIO BARBARORVM 2. Planowane jest wydanie łącznie 4 kampanii, nie licząc Brytanii opublikowana została jeszcze AFRICA VANDALORVM ale o tym następnym razem.

Linki do pobrania i instrukcja instalacji

Wymagania: Medieval 2 Total War + Kingdoms v1.5

Patch:

Patch 1.5

Do poprawnego działania gry wymagane są Part I i II oraz opcjonalnie III(zawiera rozszerzenie nr.2) ale polecam go pobrać bo znacznie wzbogaca grę. Patch niektórym "psuje grę" więc ściągać wedle uznania.

INVASIO BARBARORVM 2: CONQVESTVS BRITANNIAE

Mediafire(linki bezpośrednie):

Part I

Part II

Part III

Patch do part III

Mediafire(linki bezpośrednie, spakowane):

Part I

Part II

Part III

Patch do part III

Gamefront(spakowane):

Part I

Part II

Part III

Instalujemy w podanej kolejności do głównego folderu z grą. W przypadku pobrania spakowanych plików, wklejamy zawartość folderu "mods" do folderu "mods" w głównym folderze z grą.

Materiały dodatkowe: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...