Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63059

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #18


lubro

1248 wyświetleń

Mam dziwne wrażenie, że stała zmiana częstotliwości wypuszczania cyklu na dwutygodniowy byłaby dobrym pomysłem. Teksty wychodzą trochę dłuższe, mam z czego zrobić selekcję i jest jakby "mniejsza bieda".

Na początek dorabianie teorii na podstawie przypadkowego wycieku, czyli coś co uwielbiają ostatnio branżowe media. Według CV dwóch pracowników Criterion Games, studio pracuje nad "niezapowiedzianą grą wyścigową", która zostanie wydana pod szyldem EA Games w 2013 roku. Na chwilę obecną oczywiście nikt nie wie czym gra będzie, ale można trochę pogdybać. Pierwszą serią jaka kojarzy się z Criterion jest Burnout i niewykluczone, że wraz z nową generacją konsol pojawi się kolejna odsłona największego dzieła studia. Inną możliwością jest wskrzeszenie motocyklowej serii Road Rash. W zeszłym roku można było usłyszeć głosy, że odkopanie Road Rash chodzi po głowie panom z Criterion. W końcu warto wziąć pod uwagę serię Need for Speed. Pomimo tego, że w tym roku nad nowym NFS pracuje głównie EA Ghost, to mówi się, że Criterion ma być mocno zaangażowany w stworzenie gry. Nie ważne nad czym by Criterion nie majstrował, to czekam z niecierpliwością. Po kompletnie fatalnym Hot Pursuit, kompromitującym Burnout Crash i bardzo słabym starcie Most Wanted, brytyjskie studio zdaje się wracać do formy. Załatany Most Wanted jest świetną grą, a wersja na WiiU to jedna z najlepszych dostępnych produkcji na konsoli Nintendo. Można się spodziewać, że jeszcze w kwietniu jakiś sklep lub serwis zajmujący się klasyfikacją gier, wysypie przynajmniej tytuł nowego NFS (tak jak było przez ostatnich kilka lat).

vFZMtjh.jpg

Porsche 911 Carrera S - Need for Speed: Most Wanted

Do premiery GRID 2 pozostało już niecałe 2 miesiące. Gra jest więc już praktycznie gotowa, a Codemasters starają się wypuszczać coraz więcej informacji. Po pierwsze, w rejestrze Steam pojawiły się osiągnięcia gry. To nad listą pracowały serwisy xbox360achievements oraz ps3trophies. Z listy osiągnięć można dowiedzieć się o paru niepotwierdzonych wcześniej rzeczach. Będą znane z pierwszej części wyścigi wytrzymałościowe oraz eventy typu t?ge (o t?ge mam zaplanowany trochę inny wpis lol.gif). Pojawią się również wyzwania wyprzedzania, cele sponsorów oraz niezaprezentowane jeszcze wcześniej Mazda RX-7 Type RZ i Dodge Challenger. Całkiem sporo nowych informacji jak na listę głupich osiągnięć, huh? Pojawił się również

prezentujący World Racing Series. Tym razem prezentujący zmagania w Europie. W końcu zaprezentowano nowy odcinek GRID Uncovered, w którym również można było zobaczyć kilka fajnych rzeczy. Potwierdzono kilka samochodów, w tym Hondę S2000 (co jest dobrą wiadomością dla każdego). W GRID 2 pojawi się również kilka garaży, w których będziemy mogli przechowywać auta, oficjalne malowania prawdziwych zespołów wyścigowych oraz integracja z Youtube. W następnym tygodniu można spodziewać się trailera z azjatyckimi samochodami i trasami. Premiera GRID 2 w Europie już 31 maja.

67QBeiD.jpg

Koenigsegg Agera R - GRID 2

Forza Horizon dostała nowe DLC. W promowanej przez Top Gear paczce mamy idealny balans recyklingu z poprzednich gier w serii i świeżaków. Przeniesione z FM3 i FM4 są Transit Supersportvan, M3-GTR i Mercedes CLK GTR. Całkowicie świeżutkie są za to nowy śliczny Vanquish, Alfa TZ3 Stradale Zagato oraz wielki Bowler EXS R. Paczka dostała

, który wprawił mnie w niemałe zakłopotanie. Horizon w nim zdaje się być żywe, na festiwalu dzieje się dużo, widać interakcję między uczestnikami. Nie pamiętam, żeby w grze tak było. Paczuszka standardowo kosztuje 400MSP. Za darmo do pobrania jest BMW M3-GTR. To nie koniec informacji o serii Forza. W Forza Motorsport 4 pojawiło się n
związane z American Le Mans Series. Tym razem przenosimy się na malowniczy tor Bernese Alps w celu przejechania szybkiego kółka w Porsche Team Falken 911 GT3-RSR. Znowu w celu wzięcia udziału w wyzwaniu należy kupić auto za prawdziwe pieniążki (chyba, że macie Porsche Expansion). Chamski ruch Microsoft... Chamski ruch...

FgtaqXA.jpg

Aston Martin Vanquish - Forza Horizon

Project CARS dostał kilka nowych rzeczy. Po pierwsze pojawiły się narzędzia API (Application Programming Interface) dające programistom spore możliwości na tworzenie zewnętrznych aplikacji i uczynienie CARS kompatybilnego z innymi urządzeniami (tachometry, kokpity). Super sprawa. Rozpoczęły się również wśród społeczności prace nad kilkoma przydatnymi aplikacjami. Przykładem niech będzie zbieranie danych telemetrycznych i przeglądanie ich na smartfonie czy tablecie. Takie coś będzie niezbędne by uczynić z CARS poważnego sieciowego sima, którym zainteresują się profesjonalne kluby i ligi. Do gry trafił też świąteczny prezent od SMS, czyli historyczna wersja toru Spa. Na koniec nowy trailer. Muzykę do niego skomponował Stephen Baysted, który będzie odpowiedzialny za całą ścieżkę dźwiękową do CARS. Efektów jego pracy można posłuchać również w innych grach Slightly Mad, od serii GTR po TD: Ferrari Racing Legends.

1SOJiP1.jpg

Lotus 49 - Project CARS

Mody. Coś, co odbiera się graczom w kolejnych produkcjach pod pretekstem chęci lepszego dopracowania gier czy rzekomo trudnych w użyciu silników graficznych. Na szczęście w samochodowych symulacjach świętują one kolejną młodość dzięki dwóm symulacjom - Assetto Corsa i rFactor2. Pierwszy nawet jeszcze nie wyszedł, a w produkcji jest już przynajmniej kilkanaście dużych modyfikacji. Wśród nich jest chociażby Lamborghini Gallardo Valentino Balboni,

, Super GT 2006 (duża paczka 16 aut) czy Mazda Miata. RFactor 2 jest w fazie wiecznej bety, a modderzy z pierwszej części nieśmiało, ale systematycznie przesiadają się na nową platformę od ISI. UnitedRacingDesign robi świetne (choć płatne) modyfikacje. Ich T5 Touring Car Series dostanie nowe autko, a ich kolejna paczka - Endurance Racing X została w tym tygodniu zapowiedziana. Mak Corp tworzy z kolei pakiet Classic Cars. Feels good man.

zsmrNms.jpg

Mazda 787B - rFactor 2

No i Activision zapowiedział filmówkę na podstawie Fast&Furious. Gra będzie bardzo, bardzo kiepska, ale mam zamiar ją kupić i fantastycznie się bawić. Ostatnio zauważyłem, że takie kiepskie samochodówki dają mi sporo frajdy. Crash Time 5 (dat Alarm for Cobra 11 nostalgia feel) na przykład. Znalazłem jakieś screeny z Fast&Furious: Showdown, ale ich nie wstawiam, bo w porównaniu z tymi wyżej wyglądałoby to jak gra z PS2.

3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Tak jak myślałem im bliżej do premiery Grid 2 tym bardziej poddaję się temu całemu "hajpowi", dobrze że premiera na koniec maja bo akurat wtedy finansowy grafik będzie wolny (chyba że znowu wyskoczy coś co będzie "must buy") no i w końcu będę miał nowy system. Wtedy zacznie się ogrywanie zaległości i nowości.

Jeśli chodzi o DLC do Forza Horion to podsumuję jako dobre.

Newsy o Project Cars i rozwoju wyścigowych symulatorów cieszą, pytanie tylko kiedy zdążę je przetestować gdy nadal spora część samochodówek z mojej kolekcji czeka na ukończenie :P.

Link do komentarza

Ekipa od trailerów do Project CARS (w ogóle, jak to się powinno pisać: "C.A.R.S.", czy "CARS"?) to mistrzowie i każdy materiał promocyjny to naprawdę wysoka klasa.

Jeżeli chodzi o dbałość o detale tych modeli Pagani, to jest ona PORAŻAJĄCA. Tak wygląda grafika z gry?

Link do komentarza

@nano360 - GRID2 będzie dobry. Zwłaszcza w sieci. Nic specjalnego, definiującego gatunek na nowo czy innowacyjnego (choć LiveRoutes jest fajnym powiewem świeżości), ale sam wiem, że spędzę przy grze dużo czasu. Gra potwierdza, że Codemasters coś tam jeszcze potrafią jeśli mają więcej niż 2 lata na sklejenie gry do kupy.

@Wuwu - CARS = Community Assisted Racing Simulator. To po prostu skrót i można równie dobrze wstawić między literki kropki.

Sama gra wygląda nawet lepiej, bo wiem, że JonZ nie gra na maksymalnych detalach z najwyższym możliwym AA.

Ekipa od trailerów do Project CARS

W zasadzie nie ma czegoś takiego jak ekipa od trailerów, bo zwiastuny (jak i całą promocyjną otoczkę) robią gracze. Zresztą wśród osób zaangażowanych w projekt są spece z różnych dziedzin. Wczoraj się dowiedziałem, że aktywna na forum jest jedna z osób zaangażowanych w CGI w tym.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...