Wyścigowa (dwu)tygodniówka #18
Mam dziwne wrażenie, że stała zmiana częstotliwości wypuszczania cyklu na dwutygodniowy byłaby dobrym pomysłem. Teksty wychodzą trochę dłuższe, mam z czego zrobić selekcję i jest jakby "mniejsza bieda".
Na początek dorabianie teorii na podstawie przypadkowego wycieku, czyli coś co uwielbiają ostatnio branżowe media. Według CV dwóch pracowników Criterion Games, studio pracuje nad "niezapowiedzianą grą wyścigową", która zostanie wydana pod szyldem EA Games w 2013 roku. Na chwilę obecną oczywiście nikt nie wie czym gra będzie, ale można trochę pogdybać. Pierwszą serią jaka kojarzy się z Criterion jest Burnout i niewykluczone, że wraz z nową generacją konsol pojawi się kolejna odsłona największego dzieła studia. Inną możliwością jest wskrzeszenie motocyklowej serii Road Rash. W zeszłym roku można było usłyszeć głosy, że odkopanie Road Rash chodzi po głowie panom z Criterion. W końcu warto wziąć pod uwagę serię Need for Speed. Pomimo tego, że w tym roku nad nowym NFS pracuje głównie EA Ghost, to mówi się, że Criterion ma być mocno zaangażowany w stworzenie gry. Nie ważne nad czym by Criterion nie majstrował, to czekam z niecierpliwością. Po kompletnie fatalnym Hot Pursuit, kompromitującym Burnout Crash i bardzo słabym starcie Most Wanted, brytyjskie studio zdaje się wracać do formy. Załatany Most Wanted jest świetną grą, a wersja na WiiU to jedna z najlepszych dostępnych produkcji na konsoli Nintendo. Można się spodziewać, że jeszcze w kwietniu jakiś sklep lub serwis zajmujący się klasyfikacją gier, wysypie przynajmniej tytuł nowego NFS (tak jak było przez ostatnich kilka lat).
Porsche 911 Carrera S - Need for Speed: Most Wanted
Do premiery GRID 2 pozostało już niecałe 2 miesiące. Gra jest więc już praktycznie gotowa, a Codemasters starają się wypuszczać coraz więcej informacji. Po pierwsze, w rejestrze Steam pojawiły się osiągnięcia gry. To nad listą pracowały serwisy xbox360achievements oraz ps3trophies. Z listy osiągnięć można dowiedzieć się o paru niepotwierdzonych wcześniej rzeczach. Będą znane z pierwszej części wyścigi wytrzymałościowe oraz eventy typu t?ge (o t?ge mam zaplanowany trochę inny wpis ). Pojawią się również wyzwania wyprzedzania, cele sponsorów oraz niezaprezentowane jeszcze wcześniej Mazda RX-7 Type RZ i Dodge Challenger. Całkiem sporo nowych informacji jak na listę głupich osiągnięć, huh? Pojawił się również
Koenigsegg Agera R - GRID 2
Forza Horizon dostała nowe DLC. W promowanej przez Top Gear paczce mamy idealny balans recyklingu z poprzednich gier w serii i świeżaków. Przeniesione z FM3 i FM4 są Transit Supersportvan, M3-GTR i Mercedes CLK GTR. Całkowicie świeżutkie są za to nowy śliczny Vanquish, Alfa TZ3 Stradale Zagato oraz wielki Bowler EXS R. Paczka dostała
Aston Martin Vanquish - Forza Horizon
Project CARS dostał kilka nowych rzeczy. Po pierwsze pojawiły się narzędzia API (Application Programming Interface) dające programistom spore możliwości na tworzenie zewnętrznych aplikacji i uczynienie CARS kompatybilnego z innymi urządzeniami (tachometry, kokpity). Super sprawa. Rozpoczęły się również wśród społeczności prace nad kilkoma przydatnymi aplikacjami. Przykładem niech będzie zbieranie danych telemetrycznych i przeglądanie ich na smartfonie czy tablecie. Takie coś będzie niezbędne by uczynić z CARS poważnego sieciowego sima, którym zainteresują się profesjonalne kluby i ligi. Do gry trafił też świąteczny prezent od SMS, czyli historyczna wersja toru Spa. Na koniec nowy trailer. Muzykę do niego skomponował Stephen Baysted, który będzie odpowiedzialny za całą ścieżkę dźwiękową do CARS. Efektów jego pracy można posłuchać również w innych grach Slightly Mad, od serii GTR po TD: Ferrari Racing Legends.
Lotus 49 - Project CARS
Mody. Coś, co odbiera się graczom w kolejnych produkcjach pod pretekstem chęci lepszego dopracowania gier czy rzekomo trudnych w użyciu silników graficznych. Na szczęście w samochodowych symulacjach świętują one kolejną młodość dzięki dwóm symulacjom - Assetto Corsa i rFactor2. Pierwszy nawet jeszcze nie wyszedł, a w produkcji jest już przynajmniej kilkanaście dużych modyfikacji. Wśród nich jest chociażby Lamborghini Gallardo Valentino Balboni,
Mazda 787B - rFactor 2
No i Activision zapowiedział filmówkę na podstawie Fast&Furious. Gra będzie bardzo, bardzo kiepska, ale mam zamiar ją kupić i fantastycznie się bawić. Ostatnio zauważyłem, że takie kiepskie samochodówki dają mi sporo frajdy. Crash Time 5 (dat Alarm for Cobra 11 nostalgia feel) na przykład. Znalazłem jakieś screeny z Fast&Furious: Showdown, ale ich nie wstawiam, bo w porównaniu z tymi wyżej wyglądałoby to jak gra z PS2.
3 komentarze
Rekomendowane komentarze