Skocz do zawartości
  • wpisy
    192
  • komentarzy
    3216
  • wyświetleń
    226905

Planescape: Torment - ciekawostki vol. 2


Lord Nargogh

1805 wyświetleń

Ciąg dalszy smaczków wyłapanych przeze mnie podczas gry w Planescape: Torment.

Na Ziemiach Umarłych zombica Czerstwa Mary może nauczyć nas sposobu porozumiewania się z umarłymi. Wówczas do końca gry będziemy mieli liczne okazje by porozmawiać z duchami należącymi niegdyś do znalezionych przez nas ciał, dowiedzieć się paru ciekawostek czy wykonać kilka dodatkowych zadań. Przede wszystkim polecam wybranie się ponownie do Kostnicy i porozmawianie z tamtejszymi Zombie'mi.

Możemy również poprosić Czerstwą Mary o przedstawienie nas Milczącemu Królowi. Na miejscu okaże się, że... no, sami się przekonajcie. Powiem tylko że wówczas możemy przeżyć jedno ukryte, dodatkowe zakończenie gry smile_prosty.gif

W tych samych katakumbach powinniśmy się także rozejrzeć za Kryptą Rozczłonkowanych. Znajdziemy w niej nic innego jak... własne ramię.

Na Zatopionych Ziemiach (obok Ziem Umarłych) znaleźć możemy karafkę potrzebną później do przyłączenia Ignusa do drużyny. Ponadto na południowym wschodzie znajduje się specjalny grobowiec, jak się okazuje wykonany przez jedno z naszych poprzednich wcieleń, w którym możemy dowiedzieć się conieco ciekawych rzeczy o sobie.

Znajdziemy tam również pewną żółtą, śmierdzącą kulę. Póki co mamy odnieść jądo Faroda, później jednak będziemy mogli ponownie wejść w jej posiadanie. Należy KONIECZNIE to zrobić, inaczej przegapi się jeden z najciekawszych wątków w całej grze. No i 2 mln punktów doświadczenia piechotą nie chodzą.

W Wyższej Dzielnicy odnaleźć możemy Galerię Osobliwości i sklep z takowymi osobliwościami, prowadzony przez diabelstwo. Wiele przedmiotów z tego sklepu współgra z eksponatami z galerii i nie tylko.

W tej samej dzielnicy, w Miejskim Gmachu Rozrywki możemy skorzystać z sensoriów czuciowych, zdobyć dużo doświadczenia i przeczytać kilkanaście ciekawych opowieści.

W tym samym Gmachu spotkać możemy ubranego na szaro mężczyznę, stojącego nieruchomo w rogu jednego z pomieszczeń. Jeśli wykażemy się w rozmowie z nim cierpliwością, zostaniemy wynagrodzeni zwiększeniem naszej klasy pancerza.

Nadal w tym samym Gmachu możemy posłuchać kilku ciekawych wykładów, w tym jednego o śmierci i umieraniu. Wykładowca będzie próbował nas przekonać że śmierć jest najlepszym, co może spotkać człowieka w życiu. Możemy mu *pokazać* na własnym przykładzie, jak bardzo się myli.

W Karczmie pod Gorejącym Człekiem możemy poświęcić naszą Karafkę Niekończącej się Wody aby przyłączyć do drużyny Ignusa. Ów szalony mag może nam dać bolesną lekcję Sztuki - własnymi punktami życia zapłacimy za kilka jego zaklęć i nieco doświadczenia.

W Niższej Dzielnicy na Targowisku możemy porozmawiać z mężczyzną imieniem Lazlo. Wówczas nasz bohater wpadnie na pomysł, w jaki sposób dostać się do stojącej niedaleko Wieży Oblężniczej. Wewnątrz Wieży znaleźć możemy ogromnego golema, który będzie chciał z nami handlować, oferując niezwykle potężne bronie. Jeśli zechcemy z nim porozmawiać, wykona on dla nas specjalną broń, zdolną nawet zabić nieśmiertelnego (czytaj: nas). Owa broń zapewni nam 'awaryjny' plan zakończenia gry, jednakże i tak nie będziemy mogli z niej skorzystać przed dojściem do końca.

Na koniec dzisiejszego spisu ciekawostek, przygotowałem coś, co zobaczyłem grając dopiero tym razem. Jest to przedsionek opuszczonego domostwa w Niższej Dzielnicy. Co jak co, ale nie spodziewałem się znaleźć w grze fantasy składowiska odpadów radioaktywnych. wink_prosty.gif

nucleartorment.jpg

Ciąg dalszy nastąpi naturalnie wraz z kolejnymi postępami jakich dokonam w grze.

8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

zostaniemy wynagrodzeni zwiększeniem naszej klasy pancerza

(...)zdolną nawet zabić nieśmiertelnego (czytaj: nas)

Skoro w PT jest się nieśmiertelnym, to po co do jasnej lepszy pancerz?! Pytam, bo przy grze spędziłem raptem 10 min :happy:

Link do komentarza

Bo po zgonie zwykle lądujesz daleki kawał od miejsca, w którym toczyła się walka. Poza tym takie jest założenie fabularne: każda kolejna śmierć oznaka ryzyko utraty wspomnień i niepowodzenia naszej misji. A w dodatku powoduje uśmiercenie kogoś innego w Sferach dla zachowania równowagi.

Link do komentarza
Co jak co, ale nie spodziewałem się znaleźć w grze fantasy składowiska odpadów radioaktywnych.

Witamy w Wieloświecie.

A w dodatku powoduje uśmiercenie kogoś innego w Sferach dla zachowania równowagi.

Naprawdę z tego powodu starałeś się nie zginąć? Prawda jest taka, że założenia fabularne lekko rozmijają się z gameplay'em i śmierć nie przynosi wielkich negatywnych skutków. Czasem nawet dla dobra zadania warto... dać się zabić.

Link do komentarza

Pozwalałem siebie zabijać dla dobra zadań, a poza tym czasami wiedząc, że śmierć przeniesie mnie na początek danej lokacji - kazałem swojej drużynie uśmiercać Bezimiennego, by zaoszczędzić czas.

Link do komentarza

Ale to nie są ciekawostki tylko rzeczy które napotyka każdy graczy.

Ciekawostki.

1. Gdy ktoś cię zapyta o imię zawsze kłam że nazywasz się Adahn. Po jakimś czasie spotkasz fajną postać, więcej nie mogę zdradzić :)

2. Zrób coś wbrew woli Pani Bólu czyli np. zacznij zabijać Dabusy lub zostań wyznawcą ... zapomniałem jak się ten bóg nazywa, w każdym razie jego świątynia znajduje się Dzielnicy Niebezpiecznych Węgłów. P Pani Bólu sama przyjdzie by wymierzyć ci karę i wrzuci cię do Labiryntu gracza. Wydostać się można z niego tylko w odpowiedni sposób ale najważniejsze jest to że w wersji ne spatchowanej gry znajduje się tam drugi po Młocie Rozkruszania najlepszy młot w grze - Młot Siarkowy.

3. Ramię które znajdziemy w krypcie Rozczłonkowania najlepiej pokazać Upadłemu. Przy odpowiednio wysokich statystykach pojawią się u niego nowe tatuaże.

4. Ciekawa jest księga którą ma Mantuok (dowódca szczurołaków). Może cię ona nauczyć naprawdę potężnych czarów ale to prawdziwy pakt z diabłem - przygotujcie się na duże poświęcenia.

5. Zazwyczaj wspomina o tym każdy poradnik ale może powtórzę. Jeżeli poprawnie zrobiliśmy zadanie z pudełkiem Mara, (czyli nie otwieraliśmy go tylko daliśmy pewnej osobie która go "rozbroiła") to w północno zach części Ula pod gzymsem w cieniu spotkamy tego który podarował nam pudełko. Jeżeli powstrzymamy się od gniewu da nam bardzo fajną broń. To nie wszystko. Poczwarę która siedziała w pudełku spotkamy później w "Zniszczonej Klątwie". Tym razem będzie to wersja dorosła. IMO jest to najtrudniejszy przeciwnik w całej grze. Po ubiciu dostaniemy kupę doświadczenia i świetny pierścień

6. Po tym jak Farod padnie KONIECZNIE wróćcie do jego siedziby. Za pomocą jego laski otworzycie pod jednym z łuków portal do jego biblioteki gdzie wśród książek (radzę dokładnie kursorem sprawdzać wszystkie) znajdziecie parę fajnych rzeczy.

Jak mi się coś jeszcze przypomni to napiszę bo w grę grałem już dość dawno temu.

Link do komentarza

Aj przypomniały mi się dwie rzeczy. W którymś sensoriów stoi Quell. Jak się ma dużą charyzmę można namówić go do tego żeby uczył nas czarów. Po tej rozmowie będzie można z nim handlować a ma on świetne czary.

W Skarbcu Wieloświata jest dla bohatera przesyłka. Tylko jeżeli mamy odpowiednio wysoką MDR i INT możemy go odebrać.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...