Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Wlodarmw

Dysk zewnętrzny - uszkodzona struktura dysku

Polecane posty

Witam,

Na wstępie powiem, że jestem totalnym laikiem w tych sprawach i należy mnie niestety poprowadzić za rękę Wink

Wczoraj po uruchomieniu komputera chciałem się dostać na zewnętrzny dysk Samsunga, który przez cały czas podłączony jest do komputera (nie był on ruszany, więc raczej można wykluczyć uszkodzenia mechaniczne). Za każdym razem wyskakuje informacja, że należy sformatować dysk i ma on uszkodzoną strukturę. Prosiłbym o porady, bo nie chciałbym stracić tylu cennych danych (ponad 50 GB zdjęć i mnóstwo innych plików). Zmienił się także system plików na RAW z NTFS.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysk jest sprawny. Uszkodzona jest tablica partycji lub jej lustrzana kopia albo jedno i drugie. Jeśli dane są bardzo cenne proponuję zrobić kopię posektorową tego dysku - warunkiem jest niestety to, że musisz mieć drugi nośnik o przynajmniej takiej samej (lub większej) ilości miejsca (640,1GB).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum otrzymałem odpowiedź, że uszkodzone jest MFT i MFT Mirr, więc chyba to o czym właśnie mówisz. Poradzono mi również, że mam teraz wykonać NTFS Scan, który właśnie robię. A jeżeli nie miałem zapełnionego całego dysku, tylko powiedzmy 60 GB to także potrzebuje tak dużego dysku?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz wykonać NTFS skan to zakładam, że chodzi o program DMDE. Daj link do tego tematu na innym forum - zobaczymy co tam ktoś doradził. Z tego samego powodu z kopią i innymi działaniami się wstrzymaj.

EDIT >

Gość, który odpisał (migol21) jest specjalistą i narazie stosuj się do jego porad. Możesz też poczytać podobne tematy na tamtym forum, żeby się zorientować o co chodzi, co trzeba podawać, jak obsługiwać zalecane programy itp.

Link do komentarza