Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

MisiuWielki

Włączało się okno Biosu, a teraz 'Disk Boot failure'

Recommended Posts

Dzisiaj (4 września), po powrocie do domu (z nowiutkim cd-action :happy: ) włączam komputer, a tu zonk - Bios. Nigdy wcześniej się sam nie pokazywał. Dałem Esc, komp się zresetował, to samo. Po kilku nieudanych próbach, także z F10, udało mi się ręcznie, z menu, wybrać opcję save changes and exit. Ok, tym razem nie wyskakuje BIOS, ale po chwili, Wyświetla się błąd:

"Disk boot failure, please insert system disk and press enter".

Dodam, że nic nie próbowałem wcześniej zmieniać, nie wiem czego powodem jest ten błąd. Za zaleceniem kolegi, przetarłem trochę wnętrze komputera (a chyba trzeba było to robić wcześniej), dmuchnąłem w te wtyczki, które bez problemów udało mi się wyjąć, Nie przyniosło to żadnego efektu. Z tego co mi się zdaje, przy włączaniu Bios pika tylko raz.

Link to comment
Share on other sites

Nie wykrywa dysku twardego.

Czyli, albo dysk padl.

Albo nie ma sygnalu.

Otworz kompa.

Docisnij wtyczki od dysku.

Sprawdz.

Na starcie kompa wcisnij F2 lub Del aby wejsc do BIOSu.

Sprawdz czy dysk jest tam widoczny, bedzie napisane jaki naped, jaki dysk, ew. stacja dyskietek.

Jezeli nie ma tam dysku - idz z nim do serwisu.

Albo masz gwarancje, albo za pieniazki ci to zrobia.

Jak dysk ma mniej niz 3 lata powinni wymienic (w razie co) na nowy.

Link to comment
Share on other sites

zonk

Podaj pełną konfigurację komputera, z modelem zasilacza włącznie.

A takze date urodzenia i numer konta :)

(tamta dane nie sa niezbedne, wystarczy wykonac podstawowe czynnosci sprawdzajace. Konfiguracja kompa ma sie tutaj nijak do problemu)

Bez urazy expercie :)

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem te informacje są potrzebne. Po pierwsze są dyski, które były szczególnie awaryjne (np. Seagate Barracuda serii 11-tej), podobnie sprawa się ma z płytami głównymi, co do zasilacza to złe napięcie może zrobić bardzo dużo. Może podanie konfiguracji nie wskaże winnego ze 100% pewnością, ale może dać jakieś wskazówki.

Ty bierzesz pod uwagę tylko dwie rzeczy: uszkodzony twardziel, lub niedociśniętą taśmę, a mogą być jeszcze np. problemy z płytą główną, taśmą sygnałową lub zasilaczem.

Link to comment
Share on other sites

A takze date urodzenia i numer konta :)

(tamta dane nie sa niezbedne, wystarczy wykonac podstawowe czynnosci sprawdzajace. Konfiguracja kompa ma sie tutaj nijak do problemu)

Bez urazy expercie :)

"Zniknięcie" dysku ma jakąś przyczynę - sprzętową lub programową (pomijając zjawiska nadprzyrodzone). Co innego trzeba sprawdzić w np. pięcioletnim kompie z Tesco (o ile któryś jeszcze działa?), a co innego w laptopie. Nie widząc sprzętu i nie znając jego konfiguracji można tylko zgadywać, a to nie jest dobra metoda diagnostyczna. Bez urazy.

Link to comment
Share on other sites

Majac podany objaw, stosujac sie do brzytwy Ockhama, wyciagam najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiazania:

-padniety dysk

-niedocisniete tasmy, molexy.

-bledy softu, zgubienie MBR, wirus.

-bledy czlowieka, przepiecie dysku na inny kanal, zle ustawienie zworek.

Wszystko inne jest wtorne, wiec w poczatkowym stadium zaciemniajace obraz.

I jak sadze konfig kompa nic tu do tego nie ma.

Czy to komp z Tesco, MediaMarktu czy innego wynalazku.

Stacjonarka czy laptop.

Plyta, zasilacz, grafika, RAM eliminujemy albowiem komp "piska" raz i uruchamia sie.

Wiec jak na poczatku.

No chyba, ze pytajacy cos ukrywa :)

IMO koniec offtopicu, czekamy na odzew.

Link to comment
Share on other sites

IMHO nie, to że POST nie znajduje błędów nie oznacza, że ich nie ma (np. błędów kontrolera dysków POST nie raportuje). MBR-y też nie padają same z siebie, coś im musi pomóc. Nie chodzi tylko i wyłącznie o usunięcie usterki, ale również o zrobienie wszystkiego, żeby ona się nie powtórzyła, a do tego przeważnie przydaje się znajomość konfiguracji.

Nie wykluczam, że to Ty masz rację, tzn. że coś jest niedociśnięte, czy coś takiego, ale jeśli jej nie masz i tak za chwilę padnie pytanie o sprzęt, bo jeśli BIOS nie wykrywa dysku, a przy tym wtyczki są podociskane, to można tylko stwierdzić tylko tyle, że coś jest uszkodzone, ale bez dobrej jakości wróżki nikt nie jest w stanie powiedzieć co.

Link to comment
Share on other sites

Majac podany objaw, stosujac sie do brzytwy Ockhama, wyciagam najprostsze i najbardziej oczywiste rozwiazania:

Najbardziej oczywistą przyczyną problemu jest dyskietka w stacji A: lub płyta CD/DVD w napędzie (przy ustawieniu BIOS na boot z urządzenia innego niz HDD0, spowodowane np. rozładowaniem baterii CMOS -> domyślne ustawienia w większości biosów to nadal A:/CD/hdd).

Czy to komp z Tesco, MediaMarktu czy innego wynalazku.

Stacjonarka czy laptop.

[...]

-niedocisniete tasmy, molexy.

-bledy czlowieka, przepiecie dysku na inny kanal, zle ustawienie zworek.

W przypadku laptopa takie sytuacje zdarzają się wyjątkowo, i z reguły nie bez udziału użyszkodnika.

Plyta, zasilacz, grafika, RAM eliminujemy albowiem komp "piska" raz i uruchamia sie.

??

Kilka modeli dysków ma wbudowane zabezpieczenie powodujące wyłączenie interfejsu ATA/SATA (czasem również silników) przy nieprawidłowym napięciu zasilania. Uszkodzona beteria podrzymania CMOS (czyli poniekąd "płyta główna") też powoduje podobne objawy.

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...