Skocz do zawartości
ChowChowMurphy

Przegrzewający się procesor

Polecane posty

Dzień dobry,

z góry zaznaczam, że jestem laikiem. Od jakichś dobrych dwóch miesięcy mam problem z przegrzewaniem się komputera, dokładnie procesora. HWinfo pokazuje, że przegrzewa się "CPU Package (TSI)". Mój procesor to AMD A8-7600. System chłodzący to najzwyklejszy radiator przylegający do procesora i wentylator. Bardzo dobitnie chciałbym podkreślić, że wymiana pasty nie pomogła. Pastę nałożyłem w odpowiednich proporcjach, ani za dużo, ani za mało. Podkreślam to, ponieważ przetrzepując internet w poszukiwaniu jakiegokolwiek rozwiązania znajdowałem jedynie porady "wymień pastę", "pewnie za mało pasty", "pewnie za dużo pasty". Radiator przylega odpowiednio do procesora. Nie jest to problem z czujnikami, bo jak przeprowadzałem test nuklearny odpalając Wiedźmina 3, przy którym po 7 minutach biegania Geraltem wyłączyło mi komputer, to radiator parzył w rękę. Komputer przy pracowaniu na samej przeglądarce, z włączonym Steamem, potrafi dobić nawet do 90 stopni. Wentylator pracuje jak należy, nic nie przerywa, nie zatrzymuje się ani na chwile. Przestawiłem go nawet na "full speed" w Biosie, ale to w zasadzie nic nie zmieniło. Nie wiem czy w takiej sytuacji wymiana wentylatora ma najmniejszy sens, skoro chodzi on jak należy i bije od niego chłodne powietrze. Hwinfo pokazuje mi, że średnia temperatura operując na samej przeglądarce, z włączonym Steamem, względnie z włączonym Spotify na komputerze, waha się między 62, a czasem 70 stopniami. Dzisiaj włączyłem na próbę grę Project Zomboid - taka gierka indie z wczesnym dostępem, niezbyt wymagająca graficznie - po około 25 minutach osiągnąłem maksymalny wynik 104,5 stopni, a kiedy szybko wyłączyłem grę (kontrolowałem co jakiś czas temperaturę alttabując i obserwując wskaźnik) przez chwilę jeszcze aktualna temperatura wskazywała 100 stopni. Jeszcze w styczniu tego roku grałem normalnie w Wiedźmina 3, a jakoś w marcu/kwietniu grałem w GTA V i nie do