Jump to content

SolInvictus

Forumowicze
  • Content Count

    129
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

SolInvictus last won the day on March 26

SolInvictus had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutralna

About SolInvictus

Informacje profilowe

  • Płeć
    Array
  • Skąd
    Array
  • Zainteresowania
    Array

Dodatkowe informacje

  • Ulubione gry
    Array
  • Ulubiony gatunek gier
    Array
  • Konfiguracja komputera
    Array

Recent Profile Visitors

2,184 profile views
  1. @LordSpooky Nie ma za co przepraszac, ale kultury osobistej nigdy za duzo Fajnie by bylo, jakbys napisal, czy zestaw zrobil wrazenie, a - jesli to nie problem - wrzucil zdjecia kompa i wnetrza. Przylozylem sie do estetyki i chetnie bym zobaczyl, jak to w calosci wyglada :]
  2. @Teblar Bardzo trudno przewidywac, ile pociagnie. Szczerze mowiac, przewiduje ze za rok, dwa bedzie spisywal sie w grach tak samo zle jak twoj obecny, wiec musisz wiedziec, ze to upgrade sensowny jedynie budzetowo i krotkoterminowo. Jednak podkreslam, ze przewiduje. Koszt procesora, ktory na pewno starczy na dluzej niz 4/8 i7 to obecnie zawyzone 550 PLN za Ryzena 1600AF. Tylko, ze z nim trzeba kupic plyte glowna, ramy i zasilacz.
  3. @Teblar Z roznymi ramami roznie bywa, ale generalnie przy tych samych parametrach powinno byc OK. Nie dam Ci jednak pewnosci. Temat powtarza sie w roznych niedawnych topikach na naszym forum. Mozesz sprobowac upolowac jakis fajny kit 2x8 1600Mhz o jak najnizszym opoznieniu (CL), a swoja kostke wtedy sprzedac. Co do plyty. Tak, zostaniesz na tej samej. Masz w linku liste obslugiwanych procesorow. Szukalbym modeli i7K, najlepiej i7 3770K, jednak plyta obsluzy Ci takze poprzednia generacje 2XXX. Koniecznym warunkiem jest tu bycie procesorem o 4 rdzeniach i 8 watkach. Oplacalnosc procesora zalezy tu glownie od ceny. Warto pojsc w modele z odblokowanym mnoznikiem (zakonczone litera K), bo podkrecenie w przypadku tak wiekowych prockow robi roznice. Nie wiem, jakie masz chlodzenie procesora, ale dobra opcja do krecenia bedzie najlepszy budzetowy cooler: https://www.morele.net/chlodzenie-cpu-deepcool-gammaxx-400-dp-mch4-gmx400-991037/
  4. @Teblar Przydalaby sie wymiana procka, karty graficznej i dokupienie ramu. W tym budzecie srednio ma to sens. Problem w tym, ze nie mozesz za te pieniadze liczyc na warte uwagi, bardziej przyszlosciowe nowe czesci. Sensowny upgrade z nowych czesci proc-mobo-ram to 1100-200 PLN. Grafike masz calkiem mocna, wiec sensowny upgrade tez bedzie kosztowny, a nie schodzilbym ponizej 1650 Super (ok. 900 PLN), zebys poczul jakikolwiek przyrost wydajnosci. Jesli chodzi o uzywki, ma to sens, a sytuacja zalezy glownie od ceny. Przyda sie wymienic twoj 4-rdzeniowy procek na i7, ktory ma obsluge wielowatkowosci: http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/B75MA-E33.html RAMu rozumiem masz jedna kosc 8GB? Sprobuj kupic taka sama. Twoja plyta obsluzy do 16 GB RAMu i najwydajniej bedzie go obslugiwac w ukladzie dwu-kosciowym 2x8 (Dual Channel) Co do kart, moze @Tesu sprzeda Ci 1070 od Asusa? Dopiero co wymienil na mocniejszego RTXa, wiec moze jeszcze na Ciebie czeka. To jeden z najlepszych modeli tej karty. Mocno krecona, a z chlodnych i najcichszych. Ogolem porozgladaj sie za okazjami na uzywane karty. Prawdopodobnie wraz z karta trzeba bedzie wymienic zasilacz na cos mocniejszego.
  5. @Bull3t Musze przyznac, ze patrzylem m.in. na ten sam test i zle zapamietalem wyniki akustyczne, zamieniajac w glowie wynik Zotaca z Gigusiem. Zmylil mnie troche tez ten, gdzie w temacie glosnosci w loadzie wypadaja tak samo: https://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_gtx_1660_super_gaming_oc_review,9.html Zegarami czy potencjalem OC nigdy sie nie sugeruje, bo roznice sa dla mnie zbyt malo istotne przy kulturze pracy i temperaturach, ale biorac pod uwage, ze Gigabyte jest jednak cichszy i ma przy tym tryb pasywny - przyznam, ze to lepsza karta
  6. @Bull3t Mozemy sie tak licytowac bez uzasadnienia. Co rozumiesz przez mozliwosci i to, ze warto oszczedzic 40 zlotych? MSI kosztuje bardzo duzo, ale 26 decybeli w loadzie robi wrazenie. Mysle, ze @Apacer powinen ocenic, czy ta roznica jest dla niego za droga, czy nie. Z Gigabyte'a lepsze recenzje ma Windforce za taka sama kase co Zotac. EDIT: Przegladam wlasnie testy i mysle, ze wybor ktorejkolwiek z tych kart nie zrobi roznicy. Karty Gigabyte'a maja swoj styl - zawsze mocno krecone (jednak to raptem ~2 fpsy roznicy wzgledem slabszych), chlodne, ale glosne.
  7. @Apacer Skoro w gre wchodzi uzywany i7, mozesz pokusic sie o 1660 Super. Da sobie z nia rade. Najbardziej oplacalna opcja jest zaproponowany przeze mnie Zotac, ale mozesz doplacic 130 PLN za ogolem najlepszy i zdecydowanie najcichszy model 1660S (kosmiczne 10 decybeli cichsza, a Zotac glosny jak na karte nie jest): https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x-6gb-gddr6-gtx-1660-super-gaming-x-6317626/
  8. @Bull3t Wlasnie problem w tym, ze mozna jedynie przewidywac, a na pewno 4/8 jest mniej przyszlosciowe niz 6/12. No, ale kasa @Apacer ,wiec sprawa tez jego.
  9. @Bull3t Prawda z klasykami, ale widze, ze @Apacer rowno cisnie w wymagajace nowosci. Opcja ze starym i7 byla spoko, kiedy w innym temacie poleciles to koledze, ktory wyraznie podkreslil, ze nie ma kasy na upgrade CPU-MOBO-RAM, a chcial w swoim ograniczonym budzecie kupic tez grafike. Tutaj mnie to po prostu dziwi, bo Apacer wystarczajacy na wszystko budzet ma. A z ta Mafia to <3 lol. Moja gra zycia. Nic nie moze sie rownac z kasowaniem bejsbolem samochodow na parkingu konkurencji, deszczowa, nocna wyprawa po lyche na wies czy wlamem do luksusowej posiadlosci i kradzieza bialego Silver Fletchera, ktorym zawsze chcialo sie przejechac =D
  10. @Apacer Czy ten proc starczy na 2 lata do nadchodzacych gier, mozna jedynie wrozyc z kuli. Zwyczajnie szczerze watpie. Na pewno starczy na zdecydowanie krocej niz 6/12. Jesli interesujace Cie procki stoja teraz za 450 i do tego chcesz je za 100 zlotych skalpowac - wydasz na niego tyle, ile na godny polecenia 6/12 1600AF. Dlatego nie polecalem Ci takiej opcji. Po prostu jestem przeciwnikiem upgradowania czesci niewystarczajacych na ledwie wystarczajace - zwlaszcza kiedy koszt tego wynosi podobnie do kosztu nowej lepszej czesci. Dla mnie to marnowanie kasy. A juz super-zwlaszcza kiedy masz budzet pozwalajacy na upgrade CPU-MOBO-RAM.
  11. @ApacerW wymieniony przypadku RDR2 wszystko gra. GPU docisniete do 100%, procek jak najdalej od 100% - tak jak byc powinno. Nie wiem w jakich ustawieniach i rozdzialce grasz, ale sprobuj nowego Battlefielda czy Odyssey, a zobaczysz, o co mi chodzi. Kupno starszej i7 z wieksza iloscia watkow od i5 pod posiadana plyte to opcja, ktorej nigdy nie polecam, ale opcja, ktora dorzuci Ci troche wydajnosci. W moim mniemaniu zamieniasz procek niewystaraczajacy na ledwie wystarczajacy. I nie zdziwilbym sie, gdyby za rok 4/8 podzielil los obecnych 4/4. Wg mnie to zmarnowane pieniadze, ktore lepiej dolozyc do kwoty zbieranej na nowego procka 6/12, plyte glowna i ramy.
  12. Cos takiego: https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-1600-af-3-2ghz-16-mb-box-yd1600bbafbox-976702/ https://www.morele.net/chlodzenie-cpu-deepcool-gammaxx-400-dp-mch4-gmx400-991037/ https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-b450m-pro4-4141571/ https://www.morele.net/pamiec-ballistix-ballistix-sport-lt-ddr4-16-gb-3000mhz-cl15-bls2k8g4d30aesbk-5675565/ https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-gtx-1650-super-ventus-xs-oc-4gb-gddr6-gtx-1650-super-ventus-xs-oc-5940804/ https://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-mx500-500gb-2-5-sata3-ct500mx500ssd1-979472/ https://www.morele.net/zasilacz-cooler-master-masterwatt-550w-mpx-5501-amaab-eu-1610844/ https://www.morele.net/obudowa-silentiumpc-regnum-rg4-pure-black-spc177-978269/ W sumie 3020 PLN. Zapisz koszyk, wpisz ten kod: W3FHN58JFW, a zloza go i wysla za zlotowke. Warto koszyk zapisac i wyslac zapytanie do handlowca Morele - byc moze dostaniesz znizke rzedu parudziesieciu zlotych. Na takim kompie spokojnie pograsz tez w nowsze gry na nizszych detalach w FullHD. Mozesz zmienic dysk na polowe mniejszy, jesli chcesz oszczedzic. Mozesz takze wybrac opcje z oknem tej samej obudowy za 15 PLN wiecej: https://www.morele.net/obudowa-silentiumpc-regnum-rg4t-pure-black-spc178-978270/
  13. @karbov OK, tylko musisz liczyc sie z jednym. Twoj procek jest juz za slaby, by wyciskac ta karte na 100%. Domyslam sie, ze grasz w rodzialce 1980x1080. Znajda sie gry, w ktorych to sie uda, ale w wiekszosci karta bedzie pracowac zdecydowanie ponizej swoich mozliwosci, wiec wyjdzie tak, jakbys kupil slabsza karte. Przed chwila ogladalem jak spisuje sie z nia i5 4XXX i niestety jest tak jak mowie - czesto wykorzystuje ja raptem na 60-70%. Lepiej wyciskalby slabsza o 10-15% 1650 Super (80-90%). Masz dwie opcje - kupic slabsza karte lub kupic mocniejsza, ktorej potencjal wykorzysta jedynie mocniejszy procek (czyli do kupienia nowa plyta glowna i ramy). To patowa sytuacja, w ktorej kazde wyjscie poza dozbieraniem na calosciowy upgrade jest zle. Co Ci sie jednak bardziej widzi?
  14. @karbov Jesli przeznaczeniem komputera sa gry, do wymiany bedzie procek, mobo, ram i grafika. W tysiacu sie nie wyrobimy, ale jesli nie wchodzi w gre dozbieranie drugiego tyle, na ten moment skupilbym sie na kacie graficznej. Budzet stoi troszke w rozkroku. Mozemy wydac 100-200 PLN mniej na przyzwoita 1650 super lub dorzucic 100-200PLN do 10-15% mocniejszego przyzwoitego niereferenta 1660 Super. Jest tez za 1069 PLN opcja budzetowa, dosc halasliwa i z troche wariujacym systemem chlodzenia (chodzi jedynie o halas, a krzywa wentylatorow mozna sobie ustawiac wedle uznania): https://www.morele.net/karta-graficzna-kfa2-geforce-gtx-1660-super-1-click-oc-6gb-gddr6-60srl7dsy91k-6317642/ Masz jednak halasliwa bude i halasliwy cooler, wiec najprawdopodobniej karta ujdzie w tloku i nie ma sensu doplacac 150 PLN do cichszych opcji. Byc moze tez grasz w sluchawkach i w ogole Ci to nie przeszkadza.
  15. @Wilczysko Skoro nikt nie trabi o tym w necie, opcje sa dwie - nienajlepiej wlasnorecznie ustawiona krzywa (raczej nie, imo zbyt osobliwe dzialanie) lub niestety awaria. Masz ja jednak na gwarze. Nie wiem czy cos takiego rozpatrza Ci pozytywnie, ale ogolem sytuacja zla nie jest. Niestety, ale Gigabyte'y, zwlaszcza Windforce'y nie sa zwykle najlepszymi opcjami nawet w swojej kategorii cenowej. Sa zawsze mocno krecone, ale roznice w wydajnosci pomiedzy niereferentami rzedu 3% nie sa imo w ogole warte uwagi przy rozpatrywaniu karty. Najcichsza przy rozsadnych temperaturach - na to patrze. Sam wzialem Gaming OC tylko dlatego, ze nie bylo akurat nigdzie troszke cichszego i mniej kreconego Palita Jetstreama, a nie wiedzialem o istnieniu KFA2 EX.
×
×
  • Create New...