Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Kwad_rat

Onlive

Polecane posty

Ostatnio znalazłem na Gametrailers zapowiedź nowej konsoli. Właściwie to nawet nie konsoli, co systemu umożliwiającego streamowanie gier, z różnych platform poprzez internet. Dobrze tłumaczy to ten wywiad:

http://www.gametrailers.com/player/47080.html

Niezły pomysł, choć obawiam się, że może nie wypalić, a wszystkiemu winne będą zapchane łącza internetowe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie brzmi to jak spiew przyszlosci. Nie wiem jak bedzie wygladala sprawa lagow, jakie koszta trzeba bedzie poniesc by np. postawic pierdyliard klastrow dla 7mln osob chcacych pograc w GTA5 jednoczesnie.

PS. na ichniejszej stronie ruszyly zapisy na bete. Oczywiscie dla mieszkancow, ktorych obwod w pasie jest zblizony do rownika

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne usługa ta będzie objęta jakimś abonamentem i trzeba będzie uiszczać dodatkowe opłaty, by zagrać w wybrany tytuł. Podejrzewam, że nawet posiadacze nawet najpotężniejszych połączen internetowych będą odczówać niedogodności związane z grą przez internet. Lag na singlu - nowa jakość.

Mimo wszystko, pomysł wydaje się ciekawy. Zobaczymy jak się rozwinie. Może jest to pieśń przyszłości i Onlive będzie bardzo chorowitym dzieckiem, jednak warto dać mu szansę. Co go nie zabije, to go wzmocni ;) .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - ogólne założenie wygląda pięknie, ale zatrzymało mnie na frag. o wymaganym / potrzebnym łączu aby czymś takim się cieszyć... może i 10mb/s jest gdzieniegdzie powszechne, ale na pewno nie dla mas, bo to kosztuje a monopol TP jeszcze nie jest do końca złamany ;/ Anyway, poczekamy na dalsze info to się obraz tej rewolucji wykrystalizuje - może nie za rok a za pięć będziemy mieli szansę dopiero dostać to dziełko w łapy ;D Ciekawe tylko jak zaawansowane gry będą powstawać na potrzeby OnLive oraz JAK potężne serwery będą musiały to obsługiwać... chyba 2x jap. superkomputer ;P Fajnie by było gdyby wprowadzili starsze gry do oferty oraz możliwość używania nie tylko pada. A no, i jeszcze jedna sprawa - ile takie gry miały by kosztować? W ogóle, sama usługa - tysiąc? Jak myślicie?

A abonament... hem, ciekawe. Jak się okaże, że patronem i supporterem jest M$ to murowana rzecz :sweat:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co usłyszałem w wywiadzie, to lagów ma nie być w ogóle (opóźnienia poniżej 1ms), do gry w normalnej "telewizorowej" rozdzielczości ma wystarczyć łącze 1,5 Mbps a do rozdzielczości HD 5 Mbps, więc 10 mb/s nie powinno być do tego potrzebne ;) A grać będzie można nie tylko za pomocą pada - kontrolery mają być dowolne, jakie gra obsłuży. Zresztą tego zestawu co tam był nie trzeba będzie kupować - wystarczy PC lub laptop z odp. oprogramowaniem.

Przynajmniej ja tak to zrozumiałem, więc jak coś pochrzaniłem to mnie poprawcie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - brzmi to ładnie, ale co na to Nvidia, AMD/ATI, Intel ??? To ich nowości rynkowe nie będą interesować graczy, tylko producentów gier/filmów ?! Wątpię . . . Najpierw to postaraliby się o wyeliminowanie piractwa . . . Nie wiem jak, ale jak mają takie pomysły, to czemu nie .. .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem filmiki prezentujące Onlive w akcji i widać, że system jest jeszcze zawodny. Nie wszystko udało się na prezentacji uruchomić. Wszystko wygląda bardzo efekciarsko i już samo menu systemu robi pozytywne wrażenie.

Poza tym nie należy się spodziewać, że Onlive zastąpi granie na własnym sprzęcie, w zakupione uprzednio gry. Na razie traktowałbym to jako ciekawostkę. Zresztą, w wywiadach, była mowa, że twórcy nie nastawiają się na błyskawiczny podbój rynku. Zanik podobne urządzenia znajdą się w każdym domu, sporo wody w Wiśle upłynie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem zapowiedzi i to wygląda zbyt pięknie, żeby było prawdziwe, przynajmniej teraz. Po pierwsze łącze, tu nie trzeba chyba nic mówić. Po drugie - nie musisz posiadać żadnego sprzętu w domu? Ale za utrzymanie go i tak będziesz musiał zapłacić swoim abonamentem, który raczej niski nie będzie. Konsolę/komputer kupujesz raz na jakiś czas i możesz postawić sobie na tym sprzęcie kwiatki czy skrobać gwoździem, a grać tylko godzinę tygodniowo, a tutaj - w przypadku miesięcznego abonamentu - niekoniecznie może się to wszystkim kalkulować. Specjalne urządzenie do przesyłania danych - czyli nie jest ważne czy system ruszy czy zakończy się porażką, żeby spróbować, będziesz musiał takie coś zakupić/wypożyczyć...

Niektórzy developerzy już zapowiadają swoje wsparcie dla tego systemu, ale to tak naprawdę nic nie oznacza, poza tym wątpię czy będą chcieli inwestować w chwili obecnej miliony dolarów w niepewny projekt - chyba tylko nieliczni, jeśli w ogóle jacyś, biorąc pod uwagę obecną sytuację ekonomiczną.

Krótko: na razie ten projekt wydaje mi się daleki od realizacji, ale jeśli powstanie, będzie dużo ciekawych gier i nie będzie robiło czarnej dziury w portfelu, to czemu nie, choć sami przyznacie, że to są na razie pobożne życzenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś się do tego nie palę. Mimo że u mnie internet nie był by problemem (obecnie 4mb, w przyszłość dostawca sam zwiększy do 10), wolę mieć własną konsole/kompa a nie grać na czymś, nie wiedząc nawet gdzie się to znajduje. Nie znoszę też opłacania abonamentów, o ile do płacenia za Live! mogłem się jeszcze przyzwyczaić bo to ani za drogie nie jest, płaci się raz na rok no i korzyści są wymierne. Domyślam się że cena opłat w onlive będzie wielokrotnie zawyżona.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... Zawarte w tym poscie opinie pochodza od ortodoksyjnego PCtowca ktory zapostowal tutaj tylko dlatego, ze w dziale 'komputerowym' nie ma tematu o OnLive.

Gdzies tam czytalem, ze ma to zastapic piecyki. Jak dla mnie to zbyt cuchnie konsola, bo z tego co slysze to taki Xkloc, tylko kabelek troche dluzszy.

Co z kolei niesie pewne nieprzyjemne nastempstwa:

Calkowity brak moddingu. Wszelkie mody, texture-packi, fanowsie dodatki czy patche ida do piachu.

Zastanawia mnie rowiez jak mialby wygladac multi w takim systemie. Teraz mamy jakies ulubione serwery(np. Countera) na ktorych siedza admini i 'pilnuja' rozgrywki. Poza tym co z 'ambitnymi' grami, ktore wymagalyby czegos wiecej niz pada, np Silent Hunter? Owszem, OnLive jest kompatybilny z piecami, ale jakos srednio widze ludzi godzinami czychajacych w bezruchu na tankowce, siedzac w salonie przed telewizorem z padem w lapskach. No chyba, ze nowy SH(Jesli powstanie) bedzie rownie realistyczny co HAWX, ale to mi jeszcze bardziej nie pasuje...

Jesli idze o przyjecie sie tego systemu to niezawodnosc(brak lagow, latwosc obslugi) bedzie najwazniejsza, a dopiero dalej bedzie cena. Jesli kosztowac to bedzie 'w miare tanio'(biarac pod uwage ceny w krajach barbarzynskich=USA i te sprawy) to rozpowszechni sie w miare szybko. Co do samego placenia, to moze bedzie abonament za utrzymanie konta(ale jakis minimalny 1-2 dolce miesiecznie) a bedzie sie placic za p4p(pay for play). Co prawda jesli ktos spedza kilkadziesiat godzin tygodniowo, to moze sie wykosztowac, chociaz moze beda jakies znizki czy cos... To takie tylko moje spekulacje

Coz, sam pomysl wydaje mi sie ciekawy, ale niechcialbym, aby calkowicie wyparl komputery jako platformy do grania. Ja jednak wole miec gre 'fizycznie' na dysku twardym i od czasu do czasy pogrzebac w jej bebechach.

Z tego co rozumiem, to producenci daja swoje (gotowe)gry do przystowania do OnLive, ale ich wersje pudelkowe nadal beda dostepne. Jesli tak, to jest OK

// Idź więc proszę załóż sobie owy temat w komputerach, i tam sobie narzekaj na konsole. - Kagex //

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, ponieważ od jakiegoś czasu można już grać na onlive.

Przetestowałem na własnej skórze, przy pingu ok. 30ms jest trochę lagów, popracuję nad jego zmniejszeniem i zobaczę, czy da się je wyeliminować całkowicie.

Na razie zapraszam innych do testowania, grałem na moim netbooku (!) w takie gry jak Batman: AA, Kane & Lynch 2, Justa Cause 2, Assassin's Creed 2, Mafia 2 i wiele innych.

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem troszkę w Aliena i Just Cause 2. Pierwsze co się rzuca w oczy to słaba grafika. Gry są odpalane niestety na jakichś niskich detalach. Po drugie grając w Polsce każdy będzie miał opóźnienia. Wyklucza to więc granie w jakiekolwiek fpsy.

Na maila ostatnio dostałem informacje o PlayPack'u na 2 tygodnie. Gry z tego pakietu ( tutaj pełna lista http://www.onlive.com/playpack ) przez 2 tygodnie nie mają limitu czasowego. Jest tam Kings Bounty i Tropico więc w sumie nawet z tym lagiem można sobie pograć jeśli komuś zależy :). Cloud gaming na pewno przez następne lata będzie się rozrastał, i to bardzo. Już można zamówić tą ich konsolkę razem z padem za 99$.

Aha, Full Paypass do tych "dużych" gier waha się od 20 za starsze do 40$ za nowsze, a małe gry (Braid,Shatter,World of Goo ) po 10$. Ceny z kosmosu nie są, dodatkowo jeśli dodamy do tego konkurencję ( i niższe ceny ), brak wydawcy, kosztów transportu to ceny mogą być naprawdę niezłe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest szansa na zbicie lagów, w Mafię 2 grało mi się całkiem przyjemnie. Co do grafiki muszę się zgodzić, wszystko jest jakby rozmazane. Widać, że im mniej wymagającą gierkę włączymy, tym lepiej ona wygląda i działa. Na przykład Prince of Persia z 2008 roku miałem w full detalach i bez żadnych lagów. Co do ich konsolki to wysyłka na razie tylko do USA i Kanady. Zobaczymy, życzę im jak najlepiej, bo mój komputer do normalnego grania już się nie nadaje i może uda mi się uniknąć wydawania kilku tysięcy na nową maszynkę do grania. Póki co starcza mi konsola. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amatorski test onlive na swoim pc jakims tam dwurdzeniowy amd 5200 , gainward 9600 , 3 giga ram i system xp . łacze neostrada 6 mega .W ekranie glownym kursor laguje czy cos takiego :D ale podlaczylem pada od xbox360 i jest ok.Niezależnie od pory dnia jedyna gra ktora lagowala dostepna w playpacku to Frontlines: Fuel of War i gralem takze w trailer silent hunter 5 i tez byly lagi. grafika faktycznie nie zachwyca wymagajacych graczy :D 1270x720 maks i tego narazie nie da sie zmienic. Zresztą dla mnie i tak wyglądają dobrze , testowalem na monitorze 19" i projektorze. Z tego co zaobserwowałem:jakość obrazu spadała jak były jakieś problemy z łączem.obraz robił się jak na filmikach z youtuba (240p) Na szczęście bardzo rzadko to występuje.Grałem jeszcze w 3 trailery: assassin's creed 2 i dirt 2 , virtua tennis 2009 i tu gry chodziły bez problemowo.Co do dźwięku jest niższej jakości ale nie ma żadnych zakłóceń. Multiplayer nie testowałem :(

przyszedl czas i na netbooka msi u100 , intel atom n280 , grafika intel gma950 , 2gb ram , system xp . Tym razem połączyłem się przez wifi. W oknie menu ten sam problem z myszką,więc przechodze na pada.Tom Clancy HAWX poszedł bez problemowo , chyba faktycznie co do obrazu to ma się łacze ale nie jestem w 100% pewien.Trailer assassin creed 2 , virtua tennis 2009 i mafia 2 również bez zarzutów , śmiało można grać.Chociaż na netbooku dwa razy mnie wyrzuciło przy uruchamianiu lub w trakcie wyłączaniu gier , może to wina wifi , na stacjonarnym po przez podłączeniem kablem ethernet nie miałem tego ani razu. Frontlines też laguje ale na ekranie 10" jakoś mniej widoczne :D można przywyknąć :)

Usluga onlive przypadla mi do gustu i podoba mi się ten pomysł . Na pewno ostro go rozbudują i bedzie się śmigalo aż miło.Zresztą poczekamy zobaczymy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...